-
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
Voor auto huren zul je een stuk duurder uit zijn, omdat je maar 22 bent (minimum is 25). Hoelang je je rijbewijs al hebt, en of je geen ongelukken hebt gehad, maakt hierbij niets uit. Voor het huren van een fullsize SUV ben je rond de 120 euro duurder per week uit. Mocht één van jullie boven de 25 zijn, kun je beter de auto huren op zijn/haar naam. Let dan wel op dat de mensen onder de 25 er niet in mogen rijden. Is er niemand oud genoeg, of wil ook jij graag rijden (logisch), zoek dan naar de under 25 programs van de verschillende huurders.
Qua parkeren kosten verschilt het per hotel, maar hier zullen over het algemeen kosten aan verbonden zijn. De bedragen die ik hier op het forum vaak lees liggen rond de 20 dollar per dag.
-
Jullie gaan met zijn zessen. Let dus wel op dat je een voldoende ruime auto huurt. Een 7-persoons grote SUV of een minivan.
Accepteer evt. geen grotere dan waar je rijbewijs geldig voor is.
In de USA kennen ze ook bijv. 12 persoonsvans, maar die mag je met een gewoon EU (personenwagen) rijbewijs niet besturen
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
dacoster
Zijn er zaken die ik moet weten als ik daar een auto wil huren?
Denk aan de verkeersregels.
-
de meeste auto's zijn automatique en dus wel even een aanpassing om mee te rijden als je dat niet gewend bent
-
@rolandino;
We zullen met 5 zijn normaal, dus een normale auto zou het moeten doen toch? Is het dan eerder aan te raden om Hotel-Vlucht samen te boeken, en wanneer ik in Miami toekom, daar te zoeken achter een bedrijf die auto's verhuurd met die under-25 program?
-
Bedoel je met een normale auto een 4 deurs sedan? Met 5 volwassenen plus bagage lijkt me dat een onmogelijke opgave. Wij zijn met 3 volwassenen en 2 pubers en hebben echt wel een mini-van nodig om iedereen en alle bagage een normale plek te geven. Of een SUV natuurlijk.
-
Wel, we hebben maar 1 keer die bagage dat we naar het hotel moeten brengen, dus dat zal wel meevallen zeker?
Natuurlijk als het aan te raden is om een mini-van te huren, zal ik dat zeker eens bekijken natuurlijk. Daar mag ik met mijn gewoon rijbewijs nog mee rijden waarschijnlijk.
-
Citaat:
dacoster
We zullen met 5 zijn normaal, dus een normale auto zou het moeten doen toch? Is het dan eerder aan te raden om Hotel-Vlucht samen te boeken, en wanneer ik in Miami toekom, daar te zoeken achter een bedrijf die auto's verhuurd met die under-25 program?
Minivan of Standard (Fullsize nog beter) SUV lijkt me het beste. Heb je ook nog wat zitruimte met 5 zonder bagage, laat staan mèt bagage, al is dat maar eenmaal (plus eenmaal retour).
Auto huren moet je altijd vanuit hier doen, bij één van de veelgenoemde brokers. Ter plaatse huren is altijd duurder <25 of niet.
Usareisen.de komt vaak als de goedkopste uit de bus, als het <25 moet zijn, maar het blijft een kwestie van vergelijken en shoppen.
-
Thanks voor die link, er is idd een mini-van te vinden voor een 600 euro, nog te delen door 5 man, voor 9 nachten.. Valt best nog mee!
-
Ja, en ook wij rijden maar 2 keer mét de bagage, maar je zult het toch moeten vervoeren (of 2 x heen en 2 x terug). Maar je wilt toch ook wel een béétje comfortabel zitten allemaal?
En je hebt inderdaad aan een gewoon rijbewijs genoeg.
-
Het probleem is dat ik niet echt gewend ben van met zo'n mini-van te parkeren enzo, en het is waarschijnlijk zoeken om een kleine spot te vinden in Miami? Of zijn er daar parkings waar je gemakkelijk plaats kan vinden?
-
De parkeerplaatsen zijn echt berekend op grote amerikaanse auto's.
Geen enkel probleem.
-
Voor het eerst naar Florida
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Lorenzo en ik ga in Oktober met mijn moeder voor 2 weken naar Amerika.
We zullen verschillende plekken in Florida aandoen waar onder andere.
- Orlando
- Cocoa Beach
- Ft Lauderdale
- Miami
Er staat een hele hoop informatie op dit forum maar ik had zelf ook een paar vraagjes.
- Aangezien je in Amerika een creditcard nodig hebt voor autohuur en etc was ik benieuwd wat voor creditcard ik het beste kan aanvragen. Ik heb verschillende gezien zoals Visa Worldcard, American Express en etc maar ik ben benieuwd wat ik het beste kan aanvragen.
- Hoe zit het met losse parkticktets is het beter om ze in Nederland bij het reisbureau te kopen of daar zelf aan de poort.
- Een auto huren zonder navigatie is dat te doen of gewoon beter om het erbij te nemen weet niet of je je kan redden met een kaart.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Grt
-
Re: Voor het eerst naar Florida
Kijk eerst of je via je eigen bank een Credit Card kunt aanvragen. Dat is in de meeste gevallen het goedkoopst. Zorg er wel voor dat je een redelijke limiet hebt (2500 of meer). Andere opties zijn via de ANWB (Mastercard en/of Visa) en via andere instellingen.
Losse parktickets kun je soms van te voren al als e-ticket kopen via de website van het pretpark. Anders los aanschaffen ter plaatse. Meerdaagse Disneytickets (vanaf 4 dagen) kun je goedkoper al van te voren kopen.
Over GPS huren ja/nee zijn al vele topics volgeschreven. Probeer de zoekfunctie eens met 'navigatie' of 'GPS'.
-
Ik heb het inderdaad gezien op ANWB maar ik ben niet zo handig met creditcards namelijk hoe weet ik welke wel en niet geaccepteerd wordenof maak het niet uit zolang het maar een creditcard is.
De tickets zijn mij een duidelijk verhaal scheelt inderdaan wat geld als ik het zo bekijk.
-
Kijk dit topic van 70 pagina's eens door: http://www.floridaforum.nl/showthrea...943-Creditcard
Gaat helemaal over Credit Cards. Wellicht ergens achteraan beginnen :)
-
Harstikke bedankt voor de informatie dit kan ik zeer goed gebruiken. Grt
-
betreft gps; wij hadden een amerikaanse kaart op onze eigen tomtom gezet....kun je gelijk weg bij de autohuur zonder problemen...ideaal :) of koop er ter plekke 1, als je er 1 bij neemt bij de autohuur kost dat rond de 10 euro per dag extra dus kun je zelf ff kijken of het loont daar 1tje te kopen (zag er voor 70,- dollar bij de radioshack liggen)
-
Bedankt voor de tip ! Zag op Tom Tom inderdaad kaarten staan voor de USA en ook nog voor de ouwe Tom Tom One die ik heb:) En de prijs valt redelijk mee
-
Let je er wel op dat als jij ook auto wil rijden je een underage pakket moet boeken? (mits je echt uit bouwjaar 88 komt natuurlijk ;-)
-
Citaat:
lorens88
Bedankt voor de tip ! Zag op Tom Tom inderdaad kaarten staan voor de USA en ook nog voor de ouwe Tom Tom One die ik heb:) En de prijs valt redelijk mee
Nou ik vond 60 euro voor een kaartje vd tomtom wel veel geld (die je dus 1 keer gebruikt). Ik ben eigenlijk aan het rond kijken of het niet anders kan... (lenen/ huren/ 2e hands/ etc)
-
voor dat geld koop je er een ter plekke
als je hem echt maar 1x gebruikt ,kun je hem bij thuiskomst op marktplaats of het forum plaatsen
wij hebben er voor onze eerste vakantie in florida ,een gerefurbisched gekocht op ebay
de 2de reis hebben we onderweg een nieuwe tomtom gekocht waar we nu al vaak plezier van hebben gehad
-
Wie weet of er in Kissimmee en in Bradenton goede tennisbanen te vinden zijn?
Wij gaan van 1 t/m 15 juli naar Kissimmee en daarna tot 12 augustus naar Bradenton.
Mijn man gaat 's morgens graag tennissen. Dan is het nog niet zo heel erg warm.
De vorige keer was het best wel moeilijk om goede banen te vinden waar wij waren.
Misschien zoeken we wel verkeerd. Wie weet raad?
Is er misschien ook iemand die zin heeft om dan met mijn man te tennissen? Speelsterkte 3.
(Alleen met een baan kom je ook niet ver, hahaha.)
Gr. Claudia
-
Als ik even google kom ik uit op http://www.tennisround.com/tennis-courts/fl/kissimmee veel zijn er private, maar er zijn ook enkele publieke banen.
-
Re: East Coast route 1
Hoi iedereen, mijn naam is Mieke en ik ben 22 jaar oud. Op de middelbare school ben ik op uitwisseling geweest naar Florida (Winterhaven) en heb daar highschool meegelopen. Ik ga deze zomer voor het eerst weer op bezoek bij mijn gastgezin daar. Ik vroeg me af welke dingen in Florida nog echte aanraders zijn. Ik heb bijvoorbeeld Bok towers al gezien en dat was prachtig. Orlando heb ik ook gezien, maar nu wil ik daar graag nog een keer heen voor Harry Potter. Ook wordt een kustbezoek iets nieuws voor mij.
Groetjes!
-
Eerste keer Florida met tips en zie door de bomen het bos niet meer
Heykes
Wij gaan van 13-7-13 tem 27-07-13 naar Florida/orlando met twee kids namelijk 2 en 10 jaar oud. Hebben villa + vlucht + autoverhuur via exit reizen.
Willen verschillende zaken bezichtigen die natuurlijk te doen zijn met twee kids.
Leuke tips en weetjes altijd welkom over uitstappen, het dagelijks leven, etc....
Grts
-
Wij zouden in mei 2014 graag naar Florida gaan en ik ben al volop overal aan het lezen wat we zouden doen en waar we zouden verblijven. Maar er zijn zoveel opties dat ik het eventjes niet meer weet.
We zouden niet echt gaan voor de parken in Orlando omdat mijn man hier niet zo zot van is. We zouden misschien wel Bush Gardens overwegen en Seaworld. Zelf ben ik helemaal verkocht voor Discovery Cove maar is dit ook zijn geld waard?
We zouden natuurlijk ook graag naar Miami gaan en we zouden ook heel graag aan de golf van mexico verblijven, momenteel gaat mijn voorkeur naar Fort Meyers omdat ik hier zoveel lovende dingen over lees. Hebben jullie misschien tips voor verblijfplaatsen enz?
Groetjes
en alvast heel erg bedankt.
-
Discovery cove is zeker het geld waard. Zeker omdat jullie ook overwegen om Seaworld en Busch Gardens te bezoeken. Voor een beetje meer heb je bij het dagje Discovery Cove ook 2 weken ongelimiteerd entree voor SW en BG.
Discovery Cove is all-inclusive: ontbijt en lunch zijn inbegrepen en zo ook alle drankjes en snacks gedurende de dag.
Mocht je dit willen doen, zorg dan dat je rond 8 uur 's morgens daar bent zodat je rond 10 uur met de dolfijnen kunt zwemmen. Dan kun je van tevoren nog ontbijten en na de dolfijnen heb je de hele dag voor jezelf zonder dat je nog op de tijd hoeft te letten.
Vorig jaar hebben we in SW en in BG 2 extra tours geboekt. Die waren ook zeer de moeite waard.
Bekijk eens wat reisverslagen. Daar vind je veel aan informatie.
-
Helemaal met Trails eens!
-
-
In Fort Myers verbleven wij in het Outrigger Resort. Meer een soort van motel maar met een superligging recht aan het strand, heel relaxte sfeer en heel vriendelijk personeel. We zijn ook op bezoek geweest bij familie in het Pink Shell "iets" verderop. Zij hadden soort van appartement. Pakje duurder, maar meer luxe dan ook. Zag er ook prachtig uit!
-
Wij zijn afgelopen weekend terug gekeerd na 2,5 week Florida, en het was geweldig! Ontzettend naar ons zin gehad, we kunnen niet wachten om weer te gaan :) De stranden, het shoppen, het weer, het eten, eigenlijk de complete " florida ervaring " was top. Orlando, Tampa/Clearwater, Cape Coral/Sanibel, Naples, Everglades, The Keys en natuurlijk Miami. De stranden aan de Golf zijn prachtig, pretparken zijn erg leuk en als het kan moet men zeker een sport wedstrijd meepakken. Wij zijn naar de Lightning geweest ( ijshockey ) en naar de Miami Heat ( basketbal ). Hopelijk volgend jaar weer!
-
Hoi, ik ben Nyca,
ik ben me aan het oriënteren op Florida voor volgend jaar. Wij zijn een gezin met 3 kinderen. (8-6-3) bovendien gaat mijn broertje ook mee. Nu heb ik een aantal overweging waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:
* twijfel tussen meivakantie en zomervakantie. De kinderen hebben 2 weken meivakantie en de maandag is ook nog vrij. We zouden dus echt de volle 2 weken kunnen. Ik heb gelezen op dit forum dat mei toch een van de beste maanden is om te gaan? Anders zou het de eerste drie weken van de zomervakantie worden. Eind juni begin juli is dat voor ons.
* twijfel tussen autohuur en villahuur in vergelijking met een camper. Tot nu toe zijn wij in verre vakanties steeds met een camper gegaan ( Australië en Canada) voor de kids heel prettig echter ik denk dat de afstanden hier iets dichter bij elkaar liggen en het er drukker zal zijn dan op bovengenoemde locaties. Het kan dan ook heel prettig zijn om eerst een villa te huren bij Orlando/ Miami en dan nog een paar nachten keys? En van daaruit uitstapjes maken?
* overigens zijn wij geen echte pretparkmensen. Wij zien het liefst mooie natuur en wildlife. Kennedy space center en seaworld staan wel op ons lijstje. Bovendien wil mijn broertje ( en wij ook) graag een basketbalwedstrijd zien in Miami. Weet iemand waar ik deze kaartjes zou kunnen bestellen?
Alvast bedankt!
nyca
-
Hoi, in de mei vakantie regent het gewoon minder en is het minder vochtig heet wij gaan elk jaar in april / mei . Ik zou gaan voor een villa gewoon omdat je meer plaats hebt en je eigen zwembad en ieder kind een eigen kamer waardoor je savonds heerlijk kan zwemmen of wat drinken op je terras . Ik weet niet of florida zo een camperstaat is daar weet iemand anders misschien een antwoord op . Als jullie geen pretparkenmensen zijn zou ik misschien een villa huren aan de kust en vandaaruit naar seaworld rijden .
-
@lvfl wat hebben jullie een prachtige video gemaakt! Wat een geweldige herinnering voor de kids.
Cindy, bedankt voor je reactie! Vooralsnog oriënteren we ons op de meivakantie ( tot 5 mei)
-
Wij zouden kiezen voor de meiperiode vanwege het betere weer (minder warm en minder regen). Florida is geen echte camperstaat, dus wij zouden voor de villa met auto gaan. Wij zijn ook geen pretparkmensen en hebben ons tot nu alle vakanties in Florida (een stuk of 8) uitstekend vermaakt op andere plekken, zoals mooie stranden, Stateparks e.d. Er zijn heel veel mogelijkheden voor een fijne vakantie.
-
Ik zou kiezen voor de meivakantie want dan zijn de vliegtickets over het algemeen goedkoper. Behalve als er weer zo'n stunt komt van BA afgelopen December:cool:
-
Het is in de zomer echt vochtig heet in Florida dus als je de mogelijkheid hebt om buiten die periode te gaan dan zou ik dat zeker doen. En met een auto is het makkelijker verplaatsen dan met camper. De villa's zijn over het algemeen goed geprijst en er is volop keuze. Al zijn er ook in Florida prima campings te vinden voor als je dat echt wilt.
Wat natuur betreft kom je ook wel aan je trekken. En bedenk dat parken van Disney totaal niet onder de noemer pretparken vallen. Ik vind kermissen en parken als Drievliet echt verschrikkelijk (echt heel verschrikkelijk) en daar ga ik ook niet vrijwillig heen maar WDW is onvergelijkbaar. Maar dat valt niet uit te leggen en wij thuis hebben inmiddels geaccepteerd dat een groot deel van vrienden en familie denkt dat wij jaarlijks een paar dagen doorbrengen in kermisattracties.
-
Wij zijn ook geen pretpark mensen, we hebben ze allemaal een keer gedaan en vinden dat genoeg.
ik kan me indenken dat kinderen het geweldig vinden, en je bent toch in Orlando!
Wij gaan ook voor de natuur, er is hier genoeg te wandelen of fietsen.
State parks zijn erg mooi, er zijn er genoeg.
-
Klimaat in oktober (ervaringen, tips?)
Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb al veel boeiende informatie gelezen over Florida. Nu lees ik op internet veel verschillende informatie over het klimaat in oktober.
Wij willen half okt 2 weken naar Florida, maar wat is nu de beste bestemming? Ik zat te denken aan (een van) onderstaande bestemmingen. Misschien dat we wat plaatsen combineren.
- Fort Meyers
- Fort Lauderdale
- Miami (+Beach)
- Orlando
- Palm Beach
Wat zijn jullie ervaringen van vakantie in Florida in oktober en hebben jullie tips wat we echt niet mogen missen?:cool:
Dank en groetjes,
Tessa