-
Re: Vliegen met Martinair
Die grap halen ze wel vaker uit daar bij Martinair. Je krijgt dan doodleuk de vraag naar wanneer jij je vlucht wil verzetten:(. Als je niet snel bent moet je nog bijbetalen ook, want dan is jouw reeds geboekte stoelprijs al weg. Ik vind het echt niet kunnen, zeker omdat ik weet dat ze dit vaker doen.
-
Opa vertelt: De leukste grap die ze ooit met ons uit hebben gehaald was toen ze de (normaal rechtstreekse) vlucht naar Miami via San Juan in de Dominicaanse Republiek lieten lopen. We zaten al aan boord op Schiphol, gereed voor vertrek en toen werden er brieven van de directie rondgedeeld: Vandaag vliegen wij even eerst naar San Juan voor we u in Miami afzetten.
Er werd gefluisterd dat de omleiding vanwege de lage kerosine prijs nodig was. Anderen zeiden weer dat er geen leverancier in Miami te vinden was die nog kerosine aan Martinair leverde. Bij aankomst in de DR wilden ze het vliegtuig vol tanken met alle passagiers er in. Binnen de kortste keren gutste het condenswater van het plafond. Voor de verspreiding van de frisse kerosinedampen, werden wel de deuren van het vliegtuig open gezet.
Dat waren nog eens tijden. Toen was er nog geen terreurorganisatie nodig om je angst in te boezemen dat ze het vliegtuig op zouden blazen. Dat deden ze bij Martinair nog gewoon zelf! Toen er een opstand dreigde, (ook wij hadden een paar Schuringaatjes aan boord) mochten we uiteindelijk toch uit het vliegtuig. Lekker wachten in een bloedheet hok zonder faciliteiten....... Maar ja, toen was er nog nauwelijks internet, dus je hoorde nooit iets van zulke praktijken.
Nog maar kort geleden schaften ze bij Martinair zo maar alle vluchten naar Orlando af en werden honderden geboekte vakanties in de war geschopt. Hoe aanlokkelijk een directe vlucht met hen ook lijkt, persoonlijk heb ik niet zoveel vertrouwen in deze grappenmakers.
-
Ik blijf het apart allemaal vinden, dat het zomaar kan. Zoiets hoor je toch niet vaak bij andere maatschappijen. Dat ze je overigens kunnen vragen om bij te betalen, omdat zij je omzetten, lijkt me overigens sterk hoor. En tja, een dagje langer. Als het allemaal past, is het natuurlijk niet vervelend. Maar ja, als je met werk of andere afspraken zit, kan dat natuurlijk vervelend uitpakken.
Ik ben benieuwd of nu de donderdagvluchten, waar volgens mij alle woensdagvluchten naartoe zijn overgezet, weer niet zwaar overboekt zijn ... En dat dat weer tot allerlei andere issues gaat leiden op die donderdagvluchten ... Dat was blijkbaar ook de reden dat je de donderdagvluchten helemaal niet meer kan boeken op internet; die zitten bomvol natuurlijk ... Ik hoop dat het allemaal goedkomt voor mijn dochter (en family natuurlijk) ...
-
Dat ik vandaag Maritinair aan de lijn had ,kon ik zonder enige kosten mee terug op donderdag dus lekker 1 dagje langer.
Ze zijn ook bereid om voor de overige kosten op te draaien dus vind ik wel netjes moet toch een dag langer boeken voor hotel en auto.
Ach we gaan het wel zien voorlopig gaan we naar Florida:wink:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
silvia37
Ze zijn ook bereid om voor de overige kosten op te draaien dus vind ik wel netjes moet toch een dag langer boeken voor hotel en auto.
Oh, dat vind ik wel erg netjes van ze =D> ! Ik weet niet of ze dat volgens de regels wel verplicht zijn (maar aan de andere kant, Martinair kennende zouden ze het dan niet gedaan hebben). En als het in jullie planning thuis past, is een extra dagje natuurlijk mooi meegenomen :mrgreen:
-
Ik heb niets met Martinair.
Zo zijn wij eens naar Isla Margaritha geweest, terug via de Domenicaanse Republiek.
Verspreidt over het vliegtuig zaten alle famielieleden, gezellig hoor.
Want ja, klanten in DR willen ook naast elkaar zitten en alhoewel die later moeten inchecken kregen die wel voorrang in het uitzoeken van de stoelen.
Ik heb me als een beer in een te krappe winterjas gevoeld in hun stoelen.
Internet stond nog in haar kinderschoenen en van Twitter had niemand nog gehoord, laat staan het aflezen van het rookverbod, we paften er flink op los van de kist naar het strek je benen gebouw.
-
Kan iemand mij zeggen of Martinair direkte vluchten biedt op Orlando, of is dat alweer veranderd in Miami of zo?
Thanks!
-
Martinair vliegt rechtstreeks naar Orlando. Vertrek uit Nederland om 14.10 uur, aankomst 17.55 uur, vluchtduur is 9 uur en 45 minuten.
Terug vertrek vanuit Orlando om 19.55 uur, aankomst volgende dag om 10.30 uur, vluchtduur 8 uur en 35 minuten.
-
Ik kreeg ook een mailtje van een schemawijziging van WTC over de Martinair vlucht maar wij vliegen donderdag 22-7 heen en zaterdag 14 -8 terug en dat blijft gewoon hetzelfde, snap dus niet waarom ik dan dat mailtje kreeg!
-
Kreeg ook een schemawijziging zonder dat er iets gewijzigd was. WTC teruggemaild, hadden dus per ongeluk de oorspronkelijke schema niet aangepast. Kreeg daarna opnieuw een e-mail maar nu wel met de gewijzigde schema. Zou dus wel even terugmailen dus voor de zekerheid.
-
Idd. verstandig want ik heb nav het bericht van timytee ook even met WTC gemaild en kreeg toen een nieuw schema door.
Wel op dezelfde dagen, maar iets aangepaste tijden (30-60 minuten eerder)
-
@timytee;
Ah bedankt! Ik heb ook teruggemaild met de opmerking dat er volgens mij niets gewijzigd is. Ik kreeg een ontvangsbevestiging maar verder (nog) niks gehoord. Toen ik opnieuw wilde checken door comfort class aan te vragen zag ik inderdaad dat de tijden iets gewijzigd zijn (van 14.30 naar 14.10 en van 20.30 naar naar 19.55 uur)
Wel slordig om een wijziging door te geven zonder de juiste info!! :???:
-
ben net heen en weer gegaan op Martinair, op zich was het niet verkeerd behalve dat ik om extra beenruimte vroeg (in Economy) en ik verteld werd "no problem" ze boekten me op 21A, dat is de emergency exit achter de WC's NOOIT DOEN!!!!
op de terugweg 22B dat is wel een goede plek.
Helaas op de terugweg was er 1 of andere amerikaan die het alarm afzette bij de gate dus moest iedereen weer uit de secure boarding area en moest er opnieuw een security sweep worden gedaan, al met al een beetje tijd goed gemaakt maar wel met bijna 1.5 uur vertraging.
-
Leuk, wij hadden de keuze om op zaterdag 5 juni a.s. rechtstreeks met Martinair naar Orlando te gaan of met UA en Lufthansa en overstap in Frankfurt. Deze laatste had een hogere prijs, dus we vroegen ons al af waarom we dan die laatste zouden kiezen als het langer duurde en duurder was.
Nu ik de berichten zo lees hier... snap ik wel een beetje waarom via Frankfurt en met een andere maatschappij dan Martinair zo'n slecht idee niet eens is.. wat een fratsen zeg... Wordt er wel een beetje bang van allemaal.
Maar helaas, de offerte van is al voor akkoord getekend! :D (of uiteindelijk misschien :S en :()
-
Citaat:
ed_anja_wesley
met een andere maatschappij dan Martinair zo'n slecht idee niet eens is.. wat een fratsen zeg... Wordt er wel een beetje bang van allemaal.
Alle maatschappijen hebben fratsen, bij Martinair springen ze wat meer in het oog. Niet zo somber hoor, de vliegtuigen van Martinair naar Orlando zitten behoorlijk vol en er staan er best veel in de rij om voordelig met ze te vliegen. Heb je lange benen en hou je van je gemak? Tast dan nog één keer diep in de beurs en boek Comfort Class. Zeker voor de terugweg warm aanbevolen......:lol:.
-
Ooooh.. is dat alles :) Nee, we zijn beiden ca 1.73 dus dat moet wel lukken. Je krijgt waar je voor betaalt. Het lukte vorig jaar ook met UA, ik ga er niet vanuit dat Martinair vliegtuigen nog krapper zijn (of wel??)
Ach ja, weet je: het is een kwestie van relativeren he... ca 19 uur heen en terug krap zitten, of een week wanhopig zonder eten, drinken en zicht op redding onder een ingestort gebouw op Haiti liggen. Er zijn dus wel ergere zaken als de beenruimte :)
-
Zo is dat! Hoewel ik jullie graag gerust wil stellen zijn er berichten van mensen die de Comfort Class van Martinair vergelijken met Economy bij UA, krapper bestaat dus toch wel....[-o<. Ik ben zelf 1.93 en reis, als we al met Martinair (€€€....) gaan, wel CC sinds het beschikbaar is.
Persoonlijk denk ik dat je, als je niet langer dan 1.75 bent, wel een beetje krap zit bij Martinair, maar dat het wel is vol te houden in Economy.
-
Citaat:
ed_anja_wesley
Nu ik de berichten zo lees hier... snap ik wel een beetje waarom via Frankfurt en met een andere maatschappij dan Martinair zo'n slecht idee niet eens is.. wat een fratsen zeg... Wordt er wel een beetje bang van allemaal.
Nou... da's nu ook weer overdreven...
Aan de maatschappij mankeert eigenlijk niets, alleen de vliegtuigen zijn wat volgezet...
Maar Martinair is beslist niet slecht... Iedereen zit altijd een beetje te "stangen"... :lol: :lol: :lol:
-
Wij vliegen al jaren met Martinair naar Florida en hebben nog geen enkele keer problemen of vertraging gehad. Ook de genoemde ruimte is voor mij (man, 1.80 m) niet anders dan in andere vliegtuigen. In 2008 met AA van Miami naar Orlando was krapper dan CC bij Martinair. Ook de economy van Martinair is vergelijkbaar met andere vliegtuigen qua ruimte.
Er zijn mensen die 1 keer een negatieve ervaring als bewijs zien maar je moet toch vaker met een maatschappij hebben gevlogen om ergens zeker van te zijn. Wij hebben alleen maar positieve ervaringen met vliegen met Martinair.
-
Precies. Voordat wij in 2008 met Virgin Atlantic naar Florida vlogen, had ik van tevoren ook al allerlei spookverhalen over deze maatschappij gelezen. Het zou allemaal erg krap zijn, de stewardessen chagrijnig en het eten slecht. Ik ging dus met weinig verwachtingen aan boord, maar het is allemaal heel erg meegevallen.
Wij zijn ook geen van allen erg lang en ook niet erg breed, waarschijnlijk speelt dat bij de 'krapte-ervaringen' wel een beetje een rol :smile: Het eten was prima (zegt misschien wel weer iets over mijn kookkunst ;)) en de stewardessen waren vriendelijk en behulpzaam.
Wij vliegen dit jaar lekker met Martinair en we zullen wel zien. De rechtstreekse verbinding van Amsterdam naar Orlando lijkt me wel prettig. Wij wonen in de Kop van Noord-Holland, dus Amsterdam is voor ons de logische keuze. Daarnaast moeten we met de schiphol taxi naar Schiphol, want ik krijg geen 5 koffers in een Opeltje :D
-
Hebben onze ticketten in augustus bij Martinair geboekt, gisteren nieuwe aangepaste E-Tickets doorgestuurd gekregen , omdat het vertrek uur gewijzigd is. Hier werd nog steeds melding gemaakt van 2 stuks bagage. Na een telefoontje met de servicelijn, stomweg het antwoord gekregen dat het maar 1 st bagage per persoon is, en dat ze eigenlijk hun standaard teksten nog wel eens moeten aanpassen.:evil:
Onze E-tickets zijn uitgegeven(Vernieuwd) op 01/02/2010 en vermelden 2stuks bagage, kunnen we dan eisen dat we er 2 mogen meenemen, of begrijp ik het verkeerd?
-
Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.
Nee hoor, goed begrepen :-)
-
Vanaf 28 maart gaat Martinair 4 - 5 keer per week vliegen.
-
:-k, ik dacht dat ze net besloten hadden weer een dag MINDER te gaan vliegen, gezien alle annuleringen en omboekingen waar we een tijdje geleden mee geconfronteerd werden ](*,) ?
-
Altijd handig om dan maar even de bron te raadplegen, want ik weet niet precies wat dat betekent: 4-5 keer per week:
http://img689.imageshack.us/img689/4...rschema201.jpg
Zullen we het er voorlopig maar op houden dat dit het zomerschema is? Wijzigingen graag met bronvermelding doorgeven.
-
@Teleton,
Gepubliceerd staat op dit moment voor het zomerschema 4x per week. Binnen Martinair wordt gesproken over een mogelijke 5de vlucht voor het zomerseizoen.
Maarja, zolang je het niet kunt zien op de website, hou het dan maar op 4x ;-)
-
Nogmaals, ter herhaling, maar zou toch bizar zijn als ze eerst 1 vlucht uit het schema halen, en dus alles omzetten en omboeken. En dan nu twijfelen om weer een vlucht toe te voegen #-o
-
Citaat:
mattrob
En dan nu twijfelen om weer een vlucht toe te voegen #-o
Als je naar het beleid van deze jongens kijkt, blijven het de cowboys van de luchtvaart, altijd goed voor gooi- en smijtwerk. Volgens mij weten ze al een tijdje het verschil tussen personen- en vrachtvervoer niet meer. Martinair; 't zit eens mee, 't zit eens tegen, maar 't zit altijd krap.......
Waar andere low-cost carriers er op de een of andere manier in slaagden om de sympatie van het publiek te winnen, halen ze bij Martinair keer op keer onbeschaamde en onbehoorlijke trucs uit waarmee ze de halve reiswereld en nog meer klanten tegen zich in het harnas jagen. We weten allemaal nog wel dat er honderden, zo niet duizenden klanten die rechtstreeks naar Orlando dachten te vliegen, 'gewoon' even naar Miami werden omgeboekt om, soms via Atlanta, uiteindelijk in Orlando aan te komen. Gelukkig voor Martinair is de klant in deze branche nogal vergevingsgezind, voor een paar euro zijn we onze bezwaren weer snel vergeten........](*,)
Dus als Bambino, uit (min of meer) betrouwbare bron, zegt te weten dat er nu weer over een uitbreiding wordt gedacht op de route AMS-MCO, ben ik er, ondanks dat hun zomerschema al geruime tijd bekend is en veel mensen hun vakantie daar op hebben afgestemd, eigenlijk niet eens verbaasd over. We zullen zien.....:roll:
-
In april zijn w enaar Miami gevlogen, 5 uur vertraging op schilhol vanwege en kapotte boardcomputer. Ik heb em geen seconde veilig gevoeld. terugweg gelukkig geen probleem.
-
De laatste keer dat wij met Martinair vanaf Miami vlogen met Comfort Class hadden we zoveel ruimte, dat we een eigen tafeltje kregen. De stoel voor ons was te ver weg om iets op te zetten. Dat was wel erg veel ruimte. Normaal hebben we in CC zoveel ruimte dat mijn man niet op hoeft te staan als ik er langs moet.
-
Ik ben wel benieuwd naar (het gebrek aan) ruimte met Martinair. Wij vliegen in maart voor het eerst met Martinair, na jarenlang met amerikaanse maatschappijen te hebben gevlogen (meestal naar de westkust). We hebben geen CC bijgeboekt, maar onze dochter is 2,5 jaar, dus hebben onder haar stoel nog wel wat "extra" ruimte.
-
Voor de late beslissers heeft Martinair vandaag een aanbieding gemaild:
http://www.martinair.com/nl_nl/flyto/orlando/index.aspx
Vanaf 449 euro naar Orlando.
-
Zojuist toch maar Comfort Class (heen, en terug) geboekt via Martinair.nl. Ben 189cm en wil niet het risico lopen om 10uur echt opgevouwen te zitten, dan maar 130euro p.p en ff wat gemakkelijker zitten. Kan ik mooi wat films kijken in die 10uren :P
-
Ben zelf 1m79 reeds 2 keer op en neer met martinair in economy geweest, valt zeer goed te doen, en met die 130 euro zal ik wel wat extra Bud in huis halen:lol:
-
wij zijn 3 dagen gelden met Martinair naar Orlando gevlogen. Ik ben zelf 1.91 en vond het te doen in Economy. Je kan je benen redelijk goed onder de stoel van de voorganger plaatsen.
-
Re: KLM --> NWA --> Delta e-Tickets en Bagage onduidelijkheden.
@r.theys;
welk emailadres heb je gebruikt , ik kan het niet vinden op de site. Of ik kijk niet goed :???:
-
Het is alweer 5 jaar geleden dat we met Martinair hebben gevlogen maar hebben ze intussen eigen Schermpjes of zitten ze nog steeds in het stenen tijdperk?
O wacht ik zie al dat ze het niet hebben maar wel entertainment systemen. Die huur ik wel 1 voor mijn dochtertje. Wel raar dat ze nog zo achter lopen,je zou zeggen dat ze wel mee moeten met de rest.
Ik hoop dat we weer plekken krijgen waar je zo'n bedje aan de muur kunt hangen voor onze 5 maanden oude baby. Dat zijn trouwens ook fijne plekken qua beenruimte.
-
Oké, gister d'r mee gevlogen.
Ja het is minder dan de gemiddelde US maatschappij (zelfs minder dan US Airways), het grootste probleem bij mij was alleen dat de stoel erg laag was... mijn hoofd kwam ver boven de hoofdsteun wat erg vervelend was, ja het de stoelen waren ook smaller, maar de beenruimte viel mee...
Ik weet niet wat ik volgende keer doe.
-
Alks ik martinair per mail wil berijken lukt dit het vlotste op volgend adres: customer.services@nl.martinair.com
-
Citaat:
Orangedevil
hebben ze intussen eigen Schermpjes of zitten ze nog steeds in het stenen tijdperk?
Martinair heeft nog geen schermpjes in de stoel voor ons. Het is zelfs zo erg dat de tv's die in het gangpad hangen oude beeldbuizen zijn en geen flatscreens. Op de heenreis werd er slechts 1 film gedraaid na het karige eten.
Ik zit op het moment dat ik dit schrijf te wachten op Orlando airport op de 45 minuten vertraagde vlucht terug naar Amsterdam. We hebben nu zowel op de heenvlucht (1 uur) als de terugvlucht vertraging gehad. Een beetje extra gas geven zit er bij Martinair niet in, je komt ook gewoon een uur later aan.
Maar het ergste nog was dat Martinair blijkbaar een erg voordelige gate heeft gehuurd in Orlando, de gate die uitkomt op het gebied waar allemaal reizigers vertoeven die door de douane zijn geweest en nog moeten vertrekken. Oftewel, als aankomende Martinair passagier moet je nog een keer door de security check (schoenen uit, koffer op band etc.) voordat je richting de car rental kan.
Al met al zijn wij 2,5 uur bezig geweest voordat we bij de bagagebanden waren. Aldaar duurde het ruim drie kwartier voordat de koffers aankwamen en wij door konden naar Alamo. En wij maar denken dat die 2,5 uur genoeg was geweest en onze koffers al lang klaar zouden staan....
Voor ons dus bij voorkeur geen Martinair meer en geen Orlando Airport. Geef mij maar een Amerikaanse maatschappij en Tampa, Fort Myers of Sarasota als airport.
Positief puntje dan; het verhaal over krappe beenruimte kan ik wel ontkrachtigen, de ruimte is echt niet groter of kleiner dan een willekeurige andere economy plaats van andere maatschappijen.