-
Re: Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
osterop
hoe hebben jullie dit geboekt? losse vliegtickets? wij hebben nu nog tickets staan voor retour florida maar dit moeten we dan gaan omzetten. hebben jullie los accommodatie geboekt?
nog steeds en elke dag meer de grens met de VS open kijkend :)
Wat wij gedaan is hebben is het volgende.
Wij hebben gebruik gemaakt van een speciale aanbieding van Tui.
Dus heen en terugvlucht met appartement voor 16 dagen.
Toen hebben we een redelijk goedkope vlucht geboekt bij JetBlue naar Fort Lauderdale op de vijftiende dag.
Dus mocht er iets fout gaan dan hadden we gewoon gebruik kunnen maken van de terug vlucht.
Maar alles ging heel soepel en het grote voordeel van vliegen van Aruba naar de US is dat de US immigratie is op het vliegveld in Aruba.
Dus dan weet je al dat je wordt toegelaten.
-
Citaat:
Cindy1969
Wat fijn! En ik geef jullie helemaal gelijk. Jullie zijn niet afhankelijk van vakantiedagen, en er zijn slechtere plekken om er 14 dagen verplicht door te brengen.
Zal heerlijk voelen nu lijkt mij, als je weer lekker in Florida rond rijdt.
Veel plezier!
Cindy het is enorm genieten. Zeker nu onze auto en huis zo goed is aangetroffen.
Ver boven verwachting.
-
Dus je hebt je retourvlucht van Tui niet gebruikt en boekt zelf een enkeltje mco-ams?
-
Citaat:
hannie
Dus je hebt je retourvlucht van Tui niet gebruikt en boekt zelf een enkeltje mco-ams?
Precies. Wel heb ik me toen ik langs de US immigratie was en op het vliegtuig wachtte hun gewaarschuwd. Konden ze misschien iemand anders blij mee maken.
Maar het enkeltje was van Aruba naar Fort Lauderdale. Maakt verder niet uit we hebben gewoon de goedkoopste vlucht genomen.
-
Dat snap ik dat je een enkeltje Aruba-FLL moest kopen. Maar jullie moeten toch ook nog een keer terug naar Ams?
Ik heb ook nog even gekeken om via Aruba o.i.d te reizen, maar dat wordt me toch een te dure optie. En wij hebben niet genoeg vrije dagen bovendien.
-
Citaat:
hannie
Dat snap ik dat je een enkeltje Aruba-FLL moest kopen. Maar jullie moeten toch ook nog een keer terug naar Ams?
Ik heb ook nog even gekeken om via Aruba o.i.d te reizen, maar dat wordt me toch een te dure optie. En wij hebben niet genoeg vrije dagen bovendien.
Dat klopt Hannie, we moeten weer een keer terug naar Nederland. Maar wanneer precies weten we nog niet. Laten we een beetje afhangen van hoe de regels worden wat betreft Covid.
Maar grofweg hebben we het idee om een retour te kopen vanaf hier. Dus misschien ergens in juli naar Nederland en dan ergens in september weer deze kant uit.
Dan zitten we weer hier zonder ticket naar Nederland maar hoeven we ook geen retour te kopen met zes maanden ertussen.
-
Lekker Frans, geniet ervan!
-
Ik had geschreven dat ik zou vertellen hoe we het huisje aantroffen.
Nou dat is enorm meegevallen. Wij kwamen in de avond aan en de buurvrouw die af en toe een oogje op ons huis had gehouden stond al klaar.
Ik was best een beetje zenuwachtig. Zowel voor het huis als voor de auto. Het is toch 15 maanden niet gebruikt geweest.
Het eerst wat ik deed was de water weer aansluiten.
Ik heb altijd de gewoonte om alles dicht te draaien wat ik maar kan.
En dat was maar goed ook.
De eerste WC die ik checkte spoelde wel door maar bleef daarna gewoon water laten lopen.
Maar dat probleem was snel verholpen na een grondige reiniging en de bewegende delen in gespoten met WD40.
Toen de tweede toilet. Bij het openen van de toevoerkraan spong de slang kapot. Maar dat was snel de volgende dag opgelost door even een nieuwe slang te halen.
Maar dat waren eigenlijk de enige problemen die we hadden.
De aircon had de buurvrouw al aangezet en het was lekker koel. De koelkast was op mijn verzoek niet aangezet omdat ik dan problemen verwacht met de ijsmachine. Want ook die watertoevoer had ik afgesloten. Maar de watertoevoer weer aan en de stekker in het stopcontact en alles functioneerde weer.
Gelukkig waren er totaal geen problemen verder. Het huis zag er onwaarschijnlijk schoon uit. Ook totaal geen last van insecten mede doordat ik overal gif had neergelegd. Wat een geruststelling.
Mijn auto had mijn buurman al lopend gekregen. Tot mijn stomme verbazing verteld hij dat na het aansluiten van de accu, die ik had los gekoppeld, de auto direct startte. Hij had er niet mee gereden en ik moest de tuinslang erop zetten om een dikke laag stof weg te spoelen.
Wel hadden ze de banden een poosje terug opgepompt . Ik heb de auto na het schoonspoelen gestart en ben eerst heel rustig vier rondjes door het park gaan rijden. Hij liep als een zonnetje. ook totaal geen last van "vierkante wielen". :-)
Nou laten we hopen dat we in de toekomst weer gewoon ieder jaar hier weer zes maanden heen kunnen.
Wat mij ook opviel was dat er maar heel weinig huizen te koop staan. Dat was ook al zo toen we weg gingen vorig jaar maar ik dacht dat met name de Canadezen misschien hun huis te koop hadden gezet. Maar buren vertelde dat huizen tegenwoordig heel snel verkocht worden. Af en toe nog voor het bord "Te Koop"was aangebracht. De prijzen zijn er ook naar. Ik denk grofweg een verdubbeling van wat wij toen hadden betaald. Nou word ik er niet wijzer van want we hebben absoluut geen zijn om dit te verkopen.
Goed we zijn er weer en wat zijn we blij. Hoelang we blijven hebben we nog geen idee van. Ligt een beetje aan de Corona ontwikkelingen. Maar het idee was hier ongeveer een maand te blijven dan weer naar Nederland en ergens begin september hierheen voor lange tijd. Maar we zien wel.
-
Fijn dat alles mee is gevallen en eerst lekker gaan genieten. En eerst maar even afwachten of er versoepelingen komen voor het reizen voor je het weet zit je weer vast in Nederland en dan kun je toch beter nu wat langer in Florida verblijven. Al hopen we natuurlijk dat de vliegban er snel afgaat en afblijft.
-
Rijbewijs.
Weer wat nieuws. Laat ik eerst even uitleggen hoe het gaat. Wij hebben beide een Florida rijbewijs.
Wij hebben een test gedaan en toen een rijbewijs gekregen.
Een bummer is dat de geldigheidsduur van het rijbewijs gelijk is aan de datum van hoelang je wettelijk in de US mag blijven.
Kortweg dus de "stempel" die je in je paspoort krijgt. Voor de ingewijde onder ons de geldigheid van je I94.
In ons geval dus zes maanden.
Daarna is je rijbewijs verlopen en als je weer de US binnenkomt kan je weer een nieuw rijbewijs kopen.
Ik heb wel eens gevraagd of er een tijdsduur aan verbonden is en toen het antwoord gekregen dat dat niet het geval is.
Dus ik gisteren naar de DMV om mijn nieuwe rijbewijs aan te schaffen en gelijk wegenbelasting voor twee jaar te betalen.
Ik naar de balie en vroeg om een nieuw rijbewijs. De vriendelijk mevrouw hoorde mijn verhaal aan en stuurde mij door naar een andere vriendelijke mevrouw.
Die hoorde ook mijn verhaal aan en dook langdurig in de computer en vertelde mij dat ik een nieuwe test moest doen omdat het rijbewijs langer dan een jaar is verlopen.
Ik vertelde dat ik al eerder dit had gedaan zonder de test. Zij naar mevrouw nummer drie. Daar werd langdurig overlegd.
Toen gingen mevrouw twee en mevrouw drie naar het kantoor van de leidinggevende.
Ook dat nam de nodige tijd in beslag en daarna werd mij de uitslag verteld.
Ik moest een nieuw examen doen. De "regels" waren veranderd.
Op mijn vraag of dat gelijk kan vertelde ze mij dat dat wel mogelijk was maar ik toch het dringende advies kreeg om eerst naar huis te gaan om nogmaals de regels te bestuderen. En daar had ik eigenlijk geen zin in ondanks dat zij mij vertelde dat er kosten aan verbonden zou zijn als ik niet zou slagen.
Maar jullie kennen mij denk ik inmiddels dus ik vertelde dat ik gelijk de test wilde doen. En misschien tot haar verbazing ben ik wederom geslaagd.
Nu kreeg je altijd direct je rijbewijs mee want die werd ter plekke uitgeprint.
Maar waarom zou je het makkelijk doen als je het ook moeilijk kan maken en hebben ze dit veranderd.
Je krijgt nu een papier mee wat een tijdelijk rijbewijs moet voorstellen en waarin staat de je nieuwe rijbewijs wordt opgestuurd en dit kan 60 (!) dagen duren.
Weer een ervaring rijker.
-
Jeetje wat een toestand.En dan misschien nog 60 dagen wachten, dan is ie alweer bijna half verlopen! Heb je ze nog verteld hoe je in NL een rijbewijs haalt? Als het in Amerika zo zou gaan als hier(hoop lessen, hoop geld)denk ik dat er veel Amerikanen geen rijbewijs zouden hebben.
-
Citaat:
hannie
Jeetje wat een toestand.En dan misschien nog 60 dagen wachten, dan is ie alweer bijna half verlopen! Heb je ze nog verteld hoe je in NL een rijbewijs haalt? Als het in Amerika zo zou gaan als hier(hoop lessen, hoop geld)denk ik dat er veel Amerikanen geen rijbewijs zouden hebben.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Gelukkig is het hier niet zo moeilijk om je rijbewijs te halen.
Wat het theorie gedeelte aangaat krijg je via een computer 50 vragen. Daarvan moet je er veertig goed hebben.
En daar krijg je dan een uur voor.
Het praktijk gedeelte is, heb ik gemerkt, behoorlijk verschillend van staat tot staat.
Maar hier in onze county in Florida is het een twintig minuten rijden met daarin een aantal dingen zoals, tussen palen parkeren, straatje keren, achteruit rijden en bijvoorbeeld een noodstop maken. Al met al valt het best mee. Hoewel ik een keer merkte dat de leerling voor mij voor de derde keer het praktijkexamen moest doen en toen pas slaagde.
-
Mooie positieve verhalen weer, Frans. En blij dat nu iemand de situatie aan de andere kant van de plas in de gaten kan houden. Veel plezier nog.
-
frans nog een vraag moet je in quarantaine als je van aruba komt?
-
Citaat:
osterop
frans nog een vraag moet je in quarantaine als je van aruba komt?
Nee hoor. Op dit moment is dat niet nodig.
Wel moet je getest worden in Aruba voor je het vliegtuig instapt.
En er was geen PCR test nodig ( stok achter in je neus) maar een anti antigeen test (stok alleen beetje ronddraaien in begin van de neus :)) en redelijk goedkoop.
-
Een beetje late reactie over de afgelopen gebeurtenissen. Maar het is zo stil op het forum dat ik dacht maar weer eens wat te schrijven.
Wij hebben toen we in Sebring waren de beslissing genomen om te doen wat we vooraf van plan waren. Namelijk twee weken op Aruba verblijven en dan een maand in Sebring.
Dus op een gegeven moment hebben we de plannen daadwerkelijk omgezet in vliegtickets.
Om verschillende redenen hebben we gekozen om een enkele reis naar Amsterdam te kopen.
Na zoeken vonden we een echt wel goedkope prijs (€300,- p.p.) van Miami via Boston naar Amsterdam met Delta. Grappig feitje maar leuk om te vermelden was dat de vlucht eigenlijk was Miami naar Boston naar Amsterdam naar Alicante.
Ook wel grappig om te vermelden dat toen we ons aanmelden bij de balie van Delta in Miami werd gevraagd naar een gezondheidsverklaring. Die hadden we niet maar het vertonen van de QR code op de telefoon was ook goed.
Ik was stomverbaasd toen dat gevraagd werd want die QR code kunnen zij niet uitlezen. Gelijktijdig hebben we een enkele reis gekocht op 28 september met TuiFly van Brussel naar Miami.
Dit leek ons gezien de Covid19 cijfers een goede en veilige keus. Daar hebben we later wel over getwijfeld. Maar ja een keuze maken terwijl de omstandigheden doorlopend veranderen blijft ontzettend moeilijk.
En, we waren nog niet op weg, de vlucht op 28 september werd geannuleerd.
Nou ja de beslissing was nou eenmaal genomen en we zijn naar huis gegaan. Waarschijnlijk niet nodig om te vermelden, maar onze vlucht met Delta via Boston naar Amsterdam was buitengewoon aangenaam.
Nu zijn we alweer bijna twee weken thuis. En we hebben niet stil gezeten.
Hoewel we een grote tuin hebben (vinden wij) hebben we weinig planten maar veel gras en straat.
Nou ruim zes weken weg blijven in de zomer is anders dan in de winter.
Wat zag de tuin eruit. Nou was er gelukkig wel iemand die het gras had bijgehouden maar toch na overleg met ons een robot aangeschaft die het gras maait.
Dat vond ik nooit nodig want aan grasmaaien heb ik geen hekel en ik kan altijd ons grasveld goed bijhouden.
Maar goed ik had er nooit rekening mee gehouden ruim zes weken in de zomer er niet te zijn.
Geeft ook wel weer wat rust voor het najaar en voorjaar als we er niet zijn en de robot ons gras kort maakt.
Nou zijn we dus in Nederland en weten we niet wanneer we weer kunnen.
De vlucht van 28 september hebben we verplaatst naar 2 oktober.
We hebben we ons voorgenomen zeker rond die tijd naar de Florida te gaan.
Als de travel-ban dan nog bestaat dan gaan we nogmaals via Aruba. Of via Mexico. Of, de mogelijkheden zijn aanwezig, eerst een roadtrip door Canada.
We zien wel.
Nou dit was het voorlopig dan wel weer. Zeker is dat we ook hier weer genieten van de zomer en dat eind deze week onze (klein)kinderen ook weer in Nederland zijn.
-
Dat was vast schrikken toen er om een gezondheidsverklaring werd gevraagd. Inderdaad bijzonder dat de QR code uit de NL app werd geaccepteerd, wel fijn natuurlijk.
De onzekerheid wanneer de travel ban er nu eens een keer af gaat is heel frustrerend.
-
Hoi Frans, wij zijn intussen ook aan het kijken naar de mogelijkheid om de Aruba-route te doen. Anders dan jullie hebben wij niet onbeperkt vakantiedagen, maar we gaan kijken of we twee extra weken eraan kunnen plakken, dan hebben we 5 weken in totaal. Het ziet er namelijk niet naar uit dat de Amerikaanse regering de restricties op korte termijn gaat laten varen.
Wat een fantastische quote over Sebring in je handtekening. "that pretty much sums it up".
-
ook wij zijn aan het kijken naar de aruba route en dan ook voor 5 weken. mooi dat het allemaal redelijk soepel gaat.
-
Als je kijkt hoe de besmettingen in Florida de pan uit vliegen dan lijkt het me voorlopig geen fijne plek om te zijn. Op dit moment is 1 op de 5 besmettingen in de US iemand in Florida. Het zou me niets verbazen als daar binnenkort weer het een en ander in lockdown zal gaan…
-
@hannie, de gezondheidsverklaring is niet meer dan een zelf ingevuld papier welke je bij je moet hebben onderweg naar NL. Inmiddels heb ik hem meerdere keren ingevuld maar er is nog nooit naar gevraagd.
@Terpies, dat de besmettingsgraad momenteel hoog is in Florida is ook niet zo gek natuurlijk, als je ziet dat er concerten gegeven worden waar het hele stadium gewoon vol zit/staat met duizenden mensen dan gaat het hard als iemand besmet is en het virus zich makkelijk kan verspreiden. We hebben het recent in NL ook gezien. Echter hier in Florida wordt het inmiddels geaccepteerd dat er met het virus geleefd moet worden en degene die zich wilde laten vaccineren heeft de kans ruimschoots gehad.
Daarnaast heb je zelf de keuze om wel of geen mondmasker te dragen en je hoeft ook de drukte geheel niet op te zoeken. Wij zijn er zelf momenteel maar zijn voornamelijk bij in ons eigen huis op het boodschappen doen en vrienden bezoeken na. Veel heb je ook zelf in de hand door gewoon voorzichtig te zijn en ook loop je minder risico als je gevaccineerd bent. Een nieuwe lockdown in Florida zie ik niet zo snel gebeuren.
-
Hey Frans, Toch niet via Canada maar wederom voor Aruba gekozen? Mag ik vragen waar jullie precies verblijven op Aruba?
-
Citaat:
hannie
Hey Frans, Toch niet via Canada maar wederom voor Aruba gekozen? Mag ik vragen waar jullie precies verblijven op Aruba?
Tja, uitgebreid gekeken naar Canada waar deze keer onze voorkeur naar uitging maar omdat de Covid regels wat moeilijk en onvoorspelbaar zijn hebben we toch maar gekozen voor wederom Aruba
-
Hannie, ik zie dat onze privé berichten niet goed gaan. Ik zal het later nog wel eens proberen.
-
-
We zijn er weer. Na braaf 15 dagen geluierd te hebben op Aruba.
We hadden gekozen voor hetzelfde appartementen complex waar we in juni ook waren.
Eigenlijk een prachtig appartement, vonden wij, direct geleden aan een zwembad.
Toch zaten we de laatste dage (weer) af te tellen voor we naar Fort Lauderdale zouden vliegen.
De hele reis verliep zeer voorspoedig.Taxi op tijd, gelukkig nog betaald door TUi, en ook op het vliegveld verliep alles zeer voorspoedig.
We moesten wel bijbetalen voor onze kleine "cary on" koffertjes . Want we mochten maar een tas meenemen van maximaal 3 kilo.
Maar we klagen niet want dezelfde vlucht koste in juni nog vele honderden dollars meer.
Goed de vlucht was zeer voorspoedig met royale stoelen op rij 4. Drie stoelen voor ons samen.
En wat natuurlijk heel prettig is dat is dat de vlucht slechts 2:45 uur duurde.
Kom je toch in Florida redelijk uitgerust aan.We een uitgebreide lecture gehad van de immigratie officier.
Kort komt het er op neer dat we ernstig op moeten letten ons zes maanden tijd die we hebben onder geen voorwaarden moet overschrijden. Want zelfs in geval van overmacht door b.v. Corona zou automatisch ons visum worden ingetrokken.
Nou snel de zeer dure huurauto afgehaald en in een kleine 3 uur naar huis gereden.
Wel onderweg verschillende zeer zware onweersbuien meegemaakt.
Goed thuis aangekomen maar wel een kleine domper.
We hadden illegale bewoners gehad van een aantal muizen of ratten.
Waren we niet echt blij mee.
Maar binnen een dag alle sporen weggewerkt en schoongemaakt.
Nou ja, we laten onze goede bui er niet door verpesten.
We zitten hier nu. En zijn zeker van plan hier (bijna) zes maanden te blijven.
We zijn wel ernstig blij.:cool:
-
Lekker hoor om weer voor zo'n lange tijd naar Sebring te kunnen gaan. Balen van het ongedierte, was zeker een troep?
Nu lekker genieten!
-
ik zou ook ernstig blij zijn. Heel ernstig. Als alles meezit, komt die ernst voor ons in december.
De groetjes uit Venetië, heel ernstig allemaal.
-
Citaat:
koenkamphuys
De groetjes uit Venetië, heel ernstig allemaal.
Ik zal eens in jullie huis gaan kijken hoe ernstig dat er uit ziet. :cool:
-
Frans lekker dat jullie er weer zijn, wij smachten ook om die kant weer op te kunnen maar onze reis staat voor de kerst op het programma als er tegen die tijd duidelijkheid is over de vliegban natuurlijk. Ga lekker genieten en we volgen jullie avonturen uiteraard weer.
-
Citaat:
JeroenB
Frans lekker dat jullie er weer zijn, wij smachten ook om die kant weer op te kunnen maar onze reis staat voor de kerst op het programma als er tegen die tijd duidelijkheid is over de vliegban natuurlijk. Ga lekker genieten en we volgen jullie avonturen uiteraard weer.
Toen wij boekte voor Aruba kwam een paar dagen later het bericht dat "begin november" de US open zou gaan.
Hadden we toch wel wat bedenkingen. 15Dagen Aruba is toch ook een aanzienlijk bedrag.
Maar ik ben nu wel erg blij dat wij hier zitten.
Voor jullie sterkte en ik hoop dat de US op tijd opent.
-
Weinig geschreven dit seizoen.
Toch een bewogen seizoen geweest.
Binnen een jaar twee maal een reis naar Florida en beide keren eerst 14 dagen in Aruba vanwege de travelban.
Maar ondanks enkele kleine tegenslagen zoals eerder vermeld hebben we het prima naar onze zin.
En toen werd het in november een beetje koud en ik dacht dat de winter begonnen was.
Al dacht ik dat het dit jaar wel erg vroeg winter werd.
Maar ruim voor eind november werd het weer prachtig weer.
Met een paar keer een kleine terugslag bleef het hartstikke mooi tot ruim een week geleden.
Hoewel, gisteren nog een fors aantal uren in het zwembad gelegen.
En vandaag 25(!) graden F koeler. Wat een verschil.
Covid, ook daar hebben we in het park wat last van gehad.
Lang heb ik gedacht dat we hier in een soort bubbel leefde met alleen maar mensen die, en gevaccineerd waren, en zich heel goed aan de regels hielden.
Maar dan komt de vakantietijd eraan en gaan mensen op bezoek in het noorden en mensen uit het noorden komen hier op bezoek.
En toen waren er toch drie mensen besmet. Kennelijk met het Omicron virus want gelukkig bleven de klachten beperkt en zijn de mensen na vijf dagen quarantaine en een negatieve test weer "los" gelaten.
De verloop in het park blijft toch wel heel groot. Om diverse redenen zie je mensen vertrekken maar hoofdzakelijk door overlijden en ziekte.
Dat is toch wel iets wat je af en toe raakt.
Natuurlijk als je in een park zit met bijna uitsluitend gepensioneerde mensen kan je niet anders verwachten.
Maar nu staan de huizen van mijn beide buren te koop.
Is het something I did? :D
Maar niet echt. De buurman aan de ene kant heeft een partner gevonden waar hij mee wil gaan samenwonen in een ander park en de andere buren gaan terug naar het noorden i.v.m. gezondheidsredenen.
Wat wel opvalt dat de buurman aan de ene kant zijn huis te koop heeft staan voor de prijs van $57.000.Daarvan denk ik dat die prijs absurd is.
Het huis aan de andere kant van mij staat nu te koop voor een prijs van $43.000. Zelfs dat vind ik nog erg hoog.
Zonder te willen overdrijven zou ik kunnen zeggen dat ons huis in een betere staat is dan de beide huizen van onze buren.
Maar je schiet er niets mee op want we zijn zeker niet van plan het te verkopen.
We hopen nog vele jaren hier te blijven. Wel is het opmerkelijk dat als we zouden verkopen er zeker ruim meer voor kunnen krijgen dan onze aankoopprijs en latere investeringen ondanks dat we er bijna acht jaren hebben gewoond.
Maar goed over de hele linie stijgen de prijzen van onroerend goed niet alleen in Nederland maar ook hier.
Wat ook enorm is gestegen zijn de prijzen van het huren van auto's.
Maar dat lossen we dus tegenwoordig op met het afhalen van vrienden en kennissen in en buiten het park. Zelf heb ik al vier keer iemand gehaald of gebracht van diverse vliegvelden.
Zelf worden wij begin april ook weggebracht.
Ja inderdaad we hebben onze terugreis geboekt. Dat wordt dan twee april.
En dan maar hopen dat we begin oktober weer deze kant uit kunnen.
-
Frans en Ineke,
Jullie stekkie hebben wij nu deze keer mogen bewonderen en jullie zitten op een heel mooi park met een mooie vijver en in een rustige omgeving. Ook jullie mobile home zag er schitterend uit en bied meer dan genoeg ruimte om met zijn tweeën lekker te genieten in de maanden dat jullie daar zijn. De hogere prijzen voor al het OG in Florida is lekker meegenomen maar zolang je er nog zelf gebruik van wil maken heb je er zo weinig aan.
Ga nog lekker genieten en terug in April spreken we weer een keer in NL af, tot die tijd gaan wij afzien in NL en hopen dat de ambassade de mogelijkheden voor het aanvragen van visa weer gaat verruimen zodat wij ook eindelijk het door ons gewenste visa voor de USA kunnen gaan regelen.
-
Citaat:
Frans1949
Zelf worden wij begin april ook weggebracht.
Ja inderdaad we hebben onze terugreis geboekt. Dat wordt dan twee april.
En dan maar hopen dat we begin oktober weer deze kant uit kunnen.
Jammer dat jullie niet wat langer konden blijven, Frans. Nou zien we elkaar pas weer om jullie naar Miami te brengen. Nou ja, dat is een lange rit dus mooi de tijd om bij te kletsen.
-
Dag Frans, hoe is het bij jullie? Zijn jullie alweer gearriveerd in Florida en is alles heel gebleven met Ian?
-
Hoi Fitzroy, ja wij zijn sinds eergisteren weer in Sebring.
Hoewel veel schade in het park hebben wij weer het geluk gehad de orkaan te hebben doorstaan met minimale schade.
Maar ik ben nog druk met ons te installeren en zal later wel een wat uitgebreider verslag schrijven.
-
We zijn er weer. Sebring! En we gaan voorlopig nergens heen. :)
Was best wel even listig om te zien wat Orkaan Ian zou hebben aangericht.
Gelukkig is een dag na de storm Koen langsgereden en heeft toen foto's gemaakt van ons huis.
Dat was een hele geruststelling want ik had gezien dat het oog van de storm recht over ons huis is getrokken.
Wel ernstig veel schade het park. Schade door de wind, diverse Florida rooms (lanai's) , verschillende bomen om, waarvan een paar op een huis, maar vooral ernstig veel waterschade. Ik heb gehoord dat er voor de storm uit al zeer veel regen was gevallen en doordat de storm zeer langzaam voorbij trok viel er weer erg veel regen met veel schade.
Nou de Schipholstress. Gelukkig weinig van gemerkt. We hadden nadat onze meest populaire vlucht, Brussel rechtstreeks naar Miami met Tui, was gecanceld geboekt bij Lufthansa. We vlogen Amsterdam naar Frankfurt naar Orlando. Gelukkig van te voren ingecheckt een aangezien we alleen reizen met handbagage direct aansloten in een niet noemenswaardige rij voor de security. De vlucht naar Frankfurt had een lichte vertraging maar we kwamen redelijk op tijd aan in Frankfurt. We vlogen met een Boeing 747. De oude vertrouwde Jumbo waar we de achterste stoelen hadden geboekt omdat we dan samen naast elkaar konden zitten. Maar het blijft tien uur Cattle Class. Een groot nadeel is dan dat je ook als laatste het toestel uit ben dus ik was al voorbereid op een lange wachttijd voor de immigratie.
Maar wat een geluk. We kwamen aan op de nieuwe terminal C in Orlando en de bagage banden waren VOOR de immigratie.
En daar stonden bijna alle mensen uit ons toestel te wachten op hun bagage. Wij konden na een wachttijd van luttele minuten naar de immigratie officier. Die hield een camera voor mijn neus en schepte er genoegen in om mij te begroeten bij mijn naam nog voordat ik hem mijn paspoort kon geven. Mooi hoor die camera die gelijk mijn gezicht herkend en mijn naam op de computer neerzet. Maar ook helemaal geen vragen en we kregen onze paspoorten heel snel terug en konden we doorlopen. Toen weer een aangename verrassing want Koen stond met Gusta klaar om ons naar Sebring te brengen. Wat een luxe.
Nou we zijn inmiddels redelijk geïnstalleerd en de zeer kleine schade gerepareerd . Er was 1 shingles van het dak gewaaid.
Van het zwembad zullen we door de schade voorlopig geen gebruik van kunnen maken maar we amuseren ons wel.
We hebben de tijd tot 31 maart. Hopelijk kunnen we die ongestoord doorbrengen.
-
Wat een mazzel Frans, dat jullie niet veel schade hadden. Het had zoveel erger kunnen zijn.
Veel plezier de komende maanden!
-
O, dan hebben jullie zeker geluk gehad, Frans. Geniet ervan!
Had Koen ook weinig schade?
-
Nou maar weer eens wat schrijven het is alweer zo lang geleden.
We zijn 31 maart vertrokken met Lufthansa.
Wat een bummer. Ik had twee plaatsen gereserveerd betaald bij een nooduitgang. En letterlijk de laatste dag zijn de plaatsen weggehaald.
Reden niet bekend en protesteren op het vliegveld had geen resultaat.
Ook nog een uur vertraging en met een hoop geluk en een enorme ren partij door het vliegveld van Frankfurt toch nog het toestel gehaald naar Amsterdam.
Thuis aangekomen ben ik maanden bezig geweest met het terugkrijgen van het geld wat ik betaald had voor de stoelreservering.
Uiteindelijk slechts ten dele gelukt na heel veel e-mails en dreigen met gerechtelijk stappen.
Nou daarna was ik het spuugzat en heb voor de laatste paar euro's maar gedacht dat ze die konden plaatsen waar de zon niet opkomt.
Nou maar even verder op een wat positievere toon.
Nog minder dan drie weken en we gaan weer.
Nu met Aer Lingus en dus met een overstap in Dublin.
Dat is denk ik een heel groot voordeel omdat zover ik weet de US immigratie in Dublin is dus als we aankomen in Orlando we zo kunnen doorlopen naar onze gereserveerde huurauto.
We gaan het zien en mochten hier mensen zijn die al eerder via Dublin zijn gegaan dan hoor ik graag hoe het is bevallen.
Nou we gaan hopelijk weer een leuke zes maanden tegemoet.
Het wordt het tiende seizoen en toen we aan dit verhaal begonnen dachten we dat het een verhaal zou worden van tien jaar.
Maar nu we zover zijn hopen we het nog wat jaren vol te houden. We zien wel want we worden en natuurlijk ook niet jonger op.
Als we aankomen zal ik weer wat schrijven.