Ik heb ook wel zo mijn twijfels en natuurlijk geboekt, maar.... hoe zit het dan met de .com site van National???
Ik heb alles wel zwart op wit.......
Expedia.nl en Nationalcars.com staan toch los van elkaar lijkt mij?
Blijft spannend....!!:p
Afdrukvoorbeeld
Ik heb ook wel zo mijn twijfels en natuurlijk geboekt, maar.... hoe zit het dan met de .com site van National???
Ik heb alles wel zwart op wit.......
Expedia.nl en Nationalcars.com staan toch los van elkaar lijkt mij?
Blijft spannend....!!:p
Ik heb de boeking ook bij national gedaan omdat dat via expedia nog niet van mijn visa was. Ben heel benieuwd hoe het morgen ga verlopen.
Ook ik heb even geboekt, wel vreemd... 4 weken SUV voor 250 euro :) .... Aparte is wel dat je helemaal niets hoeft te betalen nog cc gegevens hoeft achter te laten... Ze zeggen wel eens, als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat ook zo. Maar ja, wachten maar even af .....
National heeft ergens een fout gemaakt. En Expedia heeft die overgenomen. Ik denk dat National nu bij haar partners aan de noodrem heeft getrokken.
En dat Expedia dus National uit het bestand heeft gehaald. Om te voorkomen dat er nog meer foutieve boekingen gedaan worden.
Uiteraard heb ik gisteren ook deze boeking gemaakt ( 4-weken Standard-SUV voor 263 euro ) en ben ook benieuwd hoe dit zal gaan verlopen. De boeking bij Hertz hou ik nog even achter de hand ;-)
Nu krijg ik een sold out voor elk type op mijn geboekte data, echter met land van herkomst USA zijn de auto's er wel. Foutje ontdekt??
Deze mail kreeg ik van Expedia naar aanleiding van mijn vraag of ik de bevestiging van National in het Engels kon krijgen.Citaat:
Hartelijk dank voor het sturen van een e-mail naar Expedia.nl
Hierbij vermeld ik u dat wij de bevestiging niet in het engels naar u kunnen sturen.
Echter is dit ook niet nodig aangezien National Car Rental genoeg heeft aan het bevestigingsnummer.
Dit nummer staat op uw boekingsbevestiging die u van ons heeft gekregen en is als volgt:
National Car Rental-bevestigingsnummer: xxxxx
Het enige wat u dus nodig heeft om de auto op te halen is de boekingsbevestiging die u van ons heeft gekregen.
Vertrouwende erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.
Op de National.com site is reserveren vanuit de Nederlanden niet meer mogelijk.
Je maakt me niet wijs dat alle autos uitverkocht zijn.
Men is wakker geworden!!
Benieuwd wat ze gaan doen met gedane boekingen.....
Gelukkig is er nog Hertz in bange dagen.....:(
Spannend....;)
Ik heb het formulier voor de Emerald Club van de Engelse Site gehaald. Zie link hieronder. Vraag is natuurlijk of we het nog nodig hebben!
http://www.nationalcar.nl/UserFiles/...e%20waived.pdf
Via duitsland kun je de autos wel boeken, maar voor hele andere prijzen!
Dat zijn dus twee totaal verschillende antwoorden van dezelfde website i.e. Expedia. In het ene zijn de boekingen een error, in het andere een bevestiging van zo'n "error" boeking. Ze weten het dus zelf ook niet meer ;)
We wachten maar af. Op de National Facebookpagina is na een specifiek vraag (door een Italiaan) over deze extreem lage prijzen geantwoord dat de prijs op de confirmation bindend is en je die uitgeprint moet meenemen naar de balie van National.
De man stelde de vraag voor de zekerheid 2 keer, met voorgaand antwoord als resultaat. Vooralsnog gaat het goed, dus. Inmiddels zou je niet meer kunnen boeken voor deze prijzen, dus blijven we maar voldaan achterover leunen met onze 3 boekingen op zak. Nogmaals, we wachten af.
Mijn ervaring met de gemiddelde Helpdesk is dat ze meestal alleen de standaard antwoorden weten. En van fouten in het systeem zijn ze nooit op de hoogte.
Nou word ik toch echt nieuwsgierig naar het verloop... Gelukkig hebben we de gunstige boeking van alamo nog laten staan, maar wat zou het toch een lachertje zijn als het wel doorgaat! We'll see!!
Ik wel alvast een printscreen van de facebook-pagina gemaakt met daarop de vraag van de italiaan en het antwoord van National (voor het geval dat het bericht door National wordt verwijderd)
Het antwoord van expedia aan Angelique 100 is mijns inziens een standaard antwoord op de vraag of ze haar bevestiging in het engels kan krijgen.
Ze heeft niet gevraagd of de prijs correct is. Pumi 1000 deed dit wel en kreeg dus als antwoord dat de prijs niet correct is.
Edit: het lukt nu idd niet meer om een boeking op de site van national te maken.
Heb je helemaal gelijk in, ik ga wel even terug mailen of de prijs klopt,...reactie zal ik hier weer plaatsen.
Ik heb ook de vraag gesteld op FB van National.
https://www.facebook.com/NationalCarRental?fref=ts
Ik zag de link naar je vraag op facebook ook al op het AA-forum verschijnen. We zijn er allemaal heel druk mee :cool:. Antwoord gaan volgen !
kreeg antwoord, maar hoe stuur ik ze een prive facebook bericht????
Ik had inderdaad de berekening van National op hun website bijgevoegd toen ik vroeg of het klopte. Dat was dus het antwoord erop. Zelf had ik al geboekt op National site zelf. Heb ook reservering bij usareisen nog lopen.
Iedereen haalt de auto ook op bij verschillende lokaties, dus het blijft een gok. In hun voorwaarden staat dat als het om een fout gaat dat ze het kunnen annuleren.....
@ elstar rechts boven zit een balkje met bericht daar klik je op en kan je het bericht privé versturen op FB
Rechtsboven op Bericht klikken:
http://i.imgur.com/gIRkspk.jpg
bedankt Pumi1000
en
Martijn!
Ben benieuwd, ik houd jullie op de hoogte!
Beste allemaal
Zojuist bericht van National...
Thank you Mr. Brouwer. For reservation xxxxxxxxx, I can confirm pick up in Tampa on 31 December 2013, at 10:30 for a full size car, Chevy Impala or similar, with drop off in Orlando, 17 January 2014, at 18:00, including taxes, estimated charges of $165.54. For reservation xxxxxxxxx, I can confirm pick up in Orlando on 14 September 2013, at 10:30 for a full size car, Chevy Impala or similar, with drop off in Tampa on 28 September 2013, at 18:00, including taxes, estimated charges of $110.09. Estimated charges would only change if the reservation is modified by dates, vehicle size, change of locations, or added services. Please let us know if you have additional questions.
Safe travels! -Kat
Het ziet er naar uit dat het toch wel snor zit!
Heel erg bedankt voor de info Elstar, had je bij je boekingen ook je creditcard opgegeven? Of net als de rest pas betalen als je de auto ophaalt?
Heb al de gegevens doorgegeven bij boeking voor de fast check.
(rijbewijs nr, adres etc.en CC nr.) maar nog niets betaald.
Ok, dank je wel voor de info, Savetime moeten wij nog invullen.
zal je altijd zien, kom je twee dagen niet op het forum mis je deze mooie "aanbieding". helaas, nu maar wachten op een nieuwe fout of aanbieding (en het forum dus dagelijks blijven volgen).
idd, ik zei fastcheck maar bedoel savetime!
Er zit bij deze aanbieding geen gratis 2e bestuurder. Ik vraag me af als ik nou bij save time een 2e bestuurder invul of ze dan automatische het huurbedrag gaan verhogen met $,9,99 pd.
Persoonlijk vind ik het nog een te groot risico en wel om de volgende redenen:
1. Inmiddels is boeken vanuit NL niet meer mogelijk
2. Kost dezelfde auto geboekt vanuit b.v. Duitsland (Germany) het zesvoudige
3. Heb nog een reservering bij Hertz staan die ik moet annuleren
Heb maar even een PB op facebook gestuurd met een expliciete vraagstelling, laat hier wel weten wat het antwoord is.
Heb ook nog een reservering bij Hertz staan, maar ik denk dat ik de gok wel ga wagen. Zoals ik het zie heeft National kennelijk ergens een foutje gemaakt, het opgemerkt en aangepast. Gedane boekingen blijven waarschijnlijk gewoon geldig. Het zou zeer slechte reclame zijn als National toch de boekingen blokkeert of heel veel laat bijbetalen aan de balie. Een paar jaar terug ging dat makkelijk, maar nu... met al de sociale Media.......oei! Dat wil je als bedrijf niet!!:rolleyes:
De komende tijd zal een economy car bij National voor een weekje huur rond de $1000 liggen!! Moet je wel uit Nederland of Belgie komen!
LOL.
Ik maak me er voorlopig maar eens helemaal niet druk om. Wat nou risico....? Het land hangt van coupons, kortingen, codes en wat er al niet meer aan verschillende tarieven te bedenken is aan elkaar. ' Verkocht is verkocht' is het motto en er is geen hond die verder nog ziet wat jij hebt betaald als je de auto ophaalt.
Aanbiedingen terugdraaien levert heel veel negatieve publiciteit op waarbij ook nog eens de kwetsbaarheid van het geautomatiseerde systeem wordt benadrukt. Grote bedrijven kiezen in zo'n geval eieren voor hun geld en nemen hun verlies stilletjes....Zie de reactie aan Bert Brouwer waar geen speld tussen te krijgen is en waarin ze geen krimp geven en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
En wij profiteren er van. Ook stilletjes want we gaan natuurlijk nu niet allemaal mailtjes en briefjes sturen 'of het wel klopt......' Als er wat te melden is, zal National dat moeten doen. De klant hoeft natuurlijk niet nog eens te vragen of de overeenkomst die bevestigd is, wel in orde is. Waarbij je ze ook nog eens de gelegenheid geeft om onder hun aanbieding uit te komen....
Gisterochtend een boeking gedaan via Expedia en gisteravond laat een definitieve bevestiging van de boeking ontvangen ( Op de 1e bevestiging stond : De reservering is naar National Car Rental verzonden) . "Foutje "was toen al bekend, dus boekingen gaan denk ik inderdaad allemaal gewoon door. Hoera, 2 weken Minivan voor het schrikbarende bedrag van € 106,- (ook nog 5.4 % korting via mijn Mastercard/haalmeeruitjecard regeling ) !! Emerald Club aanvraag is door National ontvangen, laat die kaart maar komen. Ter plaatse ga ik wel proberen om een 2e bestuurder gratis te krijgen.