-
Re: Vliegen met Air Berlin
Top! Dat is voor man en mij al heul prettig! Kinderen kunnen geen Duits/Engels maar voor de afwisseling kunnen ze best effe kijken, en wie weet zitten er ook wel spelletjes op ??
Anders nog kijken of we films op de iPad kunnen zetten maar we weten nog niet hoe (behalve via de officiële ITunes manier, maar dan is 6-8 films erop zetten een duur grapje).
-
Hallo, als je films op een iPad wil zetten moet je ze eerst converteren naar MP4. Dit kan bijvoorbeeld met Handbrake.
Je kunt ook een externe harde schijf met WiFi kopen, ook daar moet je wel de films converteren voor iPad. Ik heb deze gekocht en hij bevalt meer dan prima. Je kunt dan ook met meer dan 1 apparaat, tablet,mobiel,laptop, tegelijk kijken. Je moet wel kijken of je stroom hebt in het vliegtuig en anders neem je een powerbank mee. Als er een usb poortje zit is ook voldoende voor de Seagate.
https://www.hardeschijfstore.nl/prod...plus-1-tb.html
-
OW, dat is al veel te veel abracadabra voor ons! We hébben nu nergens films op staan, behalve gewone originele gekochte DVD's.
Ik zou dan graag andere films erop willen zetten, zodat ze iets nieuws kunnen kijken.
Kopen via iTunes moet lukken, maar da's best duur. En kan ik ze dan in het vliegtuig wel spelen zonder internet?
echt, wij zijn zulke nitwits op dit gebied....
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Kletskous
OW, dat is al veel te veel abracadabra voor ons! We hébben nu nergens films op staan, behalve gewone originele gekochte DVD's.
Ik zou dan graag andere films erop willen zetten, zodat ze iets nieuws kunnen kijken.
Kopen via iTunes moet lukken, maar da's best duur. En kan ik ze dan in het vliegtuig wel spelen zonder internet?
echt, wij zijn zulke nitwits op dit gebied....
Via Netflix werkt het super simpel, gewoon downloaden in de App en kijken in het vliegtuig. Geen netflix dan neem je vlak voordat je weg gaat een proef abo (1 maand gratis) en werkt dan gewoon.
Zo niks converteren gewoon kijken in het vliegtuig.
-
Werkt dat echt goed, dat Netflix in het vliegtuig? Dat zou dan wel een gemakkelijke oplossing kunnen zijn inderdaad!
Ik ken het verder dus niet, maar ik neem aan dat er ook leuke bekende tienerseries tussen zitten en leuke Nederlandse vrouwenfilms of cabaret?
-
Oja, en moet ik die series of films van Netflix dan vóóraf thuis mét WiFi downloaden zodat ik ze daarna in het vliegtuig kan bekijken of hoe werkt zoiets?
Ik neem aan dat ik in het vliegtuig niet kan zappen tussen de verschillende films etc die ik dan pas bedenk om te gaan bekijken? Moet ik vantevoren thuis uitzoeken denk ik?
-
Yip
Je moet dat idd van te voren doen
-
Overigens kun je niet alle beschikbare films en series downloaden op Netflix.
-
Citaat:
Kletskous
Ik heb ook wat vreemds bij de stoelreservering. Ik vlieg heen rechtstreeks met Airberlin. Had daar 4 plaatsen naast elkaar vastgelegd maar aan het einde vd boeking kreeg ik ene melding dat door de drukte er iets niet goed was gegaan en dat als ik geen bevestiging per mail heb ontvangen je dan opnieuw moest zoeken.
En inderdaad: ik heb geen mail gehad. Ook is er geen betaling afgeschreven.
Als ik echter inlog en de apis-gegevens oversla en bij de stoelreservering kom, zie ik onze stoelen wél staan, ook met onze namen erbij. Alleen bij de stoel voor de jongste zoon (10 jr) staat alleen 'bezet' bij en niet zijn naam. Ook raar of niet?
Trouwens: Als ik bij Iberia inlog (waar ik mee terugvlieg) zie ik voor de heenvlucht wél al onze 4 stoelnummers staan.
Dus wat moet ik hier nou mee? Is de stoelreservering bij Airberlin nu wel of niet goed gegaan ? Wat kan ik het beste doen?
Update: heb vorige week gebeld en de gegevens doorgegeven en kreeg te horen dat alles in orde was en ik in enkele minuten de bevestiging per mail zou ontvangen.
Je raadt het al: geen bevestiging. Dus er de volgende dag maar een mail aangewaagd. Geen zin om wéér lang aan de telefoon te wachten en in het Engels te stuntelen. Geen reactie.
Dus via Facebook er maar weer een berichtje uitgedaan waar ze met enkele minuten echt supersnel op reageerden.
En inmiddels een "Invoice and Confirmation" formulier ontvangen. Hèhè.
Bij Iberia had ik voor de terugvlucht (het langste stuk) ook stoelen gereserveerd en daar kreeg ik direct een bevestiging van per mail.
Dus dat loopt nu allemaal en moet in orde zijn.
Nu nog de Esta aanvragen binnenkort. Zou fijn als dát wel in 1x goed gaat :)
-
Zojuist geboekt bij Airberlin via Supersaver
dus - mco non stop
3x retour 10 maart -24 maart 2018 voor €1149,49
-
Wow, mooie prijs. Ik zag gisteren op de site van AirBerlin ook al mooie tarieven.
Had je via Skyscanner of Momondo gekeken?
-
Ik zie nu dat het maar 4 € scheelt met Supersaver of rechtstreeks bij AirBerlin. Dan boek ik liever rechtstreeks.
Leg ik gelijk de XL stoelen vast.
-
Bij mij scheelt het meer dan €200,-
Gevonden met http://www.chaser.nl/
-
Dat is wel veel, ja. Ik twijfel nog maar € 414,- per ticket voor een directe vlucht vind ik eigenlijk wel heel mooi.
-
Toch weer iets te lang gewacht, dus inmiddels waren de tickets een tientje duurder. Maar goed, € 424,- vind ik nog heel netjes. Gelijk XL stoelen vastgelegd. Vlucht vertrekt een uurtje later dus dat scheelt ook weer een overnachting in Düsseldorf.
Gek dat alles duurder wordt behalve tickets. We zijn € 100,- goedkoper uit dan afgelopen jaar en toen had ik best lang gewacht tot ik een goede prijs tegen kwam. De tickets begonnen toen op € 660,- .
-
Ik geef ze nog maximaal 2 jaar voordat Etihad de stekker eruit trekt.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieu...fers-over-2016
-
-
-
Net op tijd, wij hebben voor 17 mei geboekt :)
-
Wij ook rechtstreeks Orlando in Januari met Airberlin. Hoop niet dat Ethiad de stekker eruit trekt, voor ons is vliegen rechtstreeks naar Orlando vanaf Dusseldorf echt super. Vliegen vanaf Dusseldorf is zowiezo veel relaxter als vanaf Schiphol. Ook het vliegveld zelf is veel netter!!
-
Goedemorgen,
Een vraagje over Air Berlin.
Hoelang van te voren is het mogelijk om daar een stoel te reserveren? Ik probeer te reserveren voor april 2018 naar Orlando, maar de site geeft steeds aan dat er nog geen vluchten bekend zijn. Ik dacht altijd dat je een jaar van te voren al kan reserveren? We hoeven niet persé met Air Berlin, maar rechtstreeks vanaf Düsseldorf is wel prettig.
-
-
Dat is dan nog best lang wachten. Waar ligt dat aan? Ik dacht dat er op het forum al mensen waren die geboekt hebben voor maart 2018? Anders kijk ik toch alvast naar andere maatschappijen. Of loont het om te wachten?
-
Maart valt onder het winterseizoen 2017-2018. April in het zomerseizoen 2018. Grofweg lopen deze seizoen gelijk met het terug en vooruitzetten van de klok, maw zomer is van laatste weekeinde in maart tot en met het laatste weekeinde van oktobee. Winter is omgekeerd. Vanaf het laatste weekeinde van oktober tot het laatste weekeinde van maart.
Air Berlin maakt vluchten slechts per seizoen boekbaar en niet zoals de meeste majors dat doen via de 300/330 dagen tevoor. In september komt dan de zomer online en meestal rond februari de winter.
Transavia en TUI doen het op dezelfde manier.
Heeft wellicht ook te maken met contracten die men sluit met touroperators, een (groot) aantal van de stoelen worden gevuld met reizigers die een pakketvakantie hebben geboekt.
-
http://www.nu.nl/beurs/4776303/ryana...lufthansa.html
Volgens hem is Air Berlin "zo goed als failliet" en moet het bedrijf daarom "van de markt verdwijnen, waardoor andere maatschappijen de plaats van Air Berlin in kunnen nemen."
Oei.....dat is niet fijn!
Wij vliegen dus over 4,5 week met Airberlin.
Ik heb bij Tix.nl geboekt. Volgens mij bij American Airlines en op de heenweg uitgevoerd door Air Berlin, terugweg Iberia.
Stél dat Airberlin inderdaad voor die tijd failliet gaat, wat kan ik dan verwachten?
Met andere woorden: wat moet ik al in mijn achterhoofd houden qua regelwerk (en evt teruggave kosten)?
Ik bereid me graag goed voor en aangezien dit onze 1e keer zelf alles los boeken en 1e keer Florida is, weet ik liever vantevoren waar ik rekening mee moet houden. En hoe we ervoor kunnen zorgen dat onze vakantie geen problemen oplevert. Ben hier totaal niet in thuis.
-
Voorlopig is dat nog niet aan de orde omdat Etihad er nog inzit.
Vwb als het wel gebeurd.
Als je een pakketreis hebt geboekt bij een Nederlandse broker dan val je knder de ANVR en garantiefonds regeling. Indien rechtstreeks geboekt bij AB of alleen een vlucht via een broker, dan ben je je geld kwijt, behalve als je geboekt hebt met een CRedit Card die bijvoorbeeld 180 dagen garantie geeft. Dan kan je op je credit card verhalen.
-
Ik heb geen pakketreis geboekt. Alleen losse vluchten bij de website Tix.nl
Dus ook niet rechtstreeks bij AB.
De hotelovernachtingen en autohuur heb ik bij een reisbureau geboekt.
Dus wat áls? Hoe kom ik dan op plaats van bestemming?? Nieuwe vluchten boeken en geld van de eerdere vluchten kwijt?
-
Yep, Tix is een broker dus als je een los ticket hebt gekocht moet je zelf iets gaan regelen om op de plaats van bestemming te komen. Maar zover is het nog niet dus ga je hier maar niet druk om maken.
-
-
Die 4,5 week redden ze nog wel hoor. Air Berlin hangt al jaren aan een draadje dus zo nieuw is dit niet. Voor de korte termijn zijn er genoeg slagen gemaakt. Echter voor de lange termijn.. dont worry
-
Citaat:
FloridaBE
Ik dacht dat er op het forum al mensen waren die geboekt hebben voor maart 2018?
Inderdaad ik ben er daar één van (sinds 27 april)
-
Je hier ook geboekt voor Januari 2018 :( We zien het wel, als ze falliet zouden gaan dan moeten we ergens anders een ticket gaan boeken en zijn we ons geld kwijt.
-
Citaat:
ronenivonne
Je hier ook geboekt voor Januari 2018 :( We zien het wel, als ze falliet zouden gaan dan moeten we ergens anders een ticket gaan boeken en zijn we ons geld kwijt.
Nou, sorry hoor, maar dat klinkt -voor mij- wel érg gemakkelijk. Ik zou dan bijna 3.000 euro kwijt zijn, daar doe ik toch niet luchtig over hoor. Ik heb nog steeds geen geldboom in de tuin staan.
-
Het was ook niet mijn bedoeling om het zo te laten overkomen. Wij hebben ook geen geldboom in de achtertuin hoor, maar je doet er niets aan. Je kan hoogstens proberen het geld ergens te verhalen, wil er alleen maar mee zeggen dat je je er wel druk over kan maken maar dat helpt niks.
-
Kregen onderstaande gisteren nog in de mailbox trouwens:
We promise – airberlin and NIKI are back at cruising altitude.
Following extensive reports regarding airberlin and NIKI in recent days, we would like to update you on our current status. The airberlin management team has recognised the issues with its conversion to a network carrier and taken countermeasures to stabilise its flight operations:
- On 1st June, the airberlin schedule was realigned, especially at Tegel.
- Luftfahrtgesellschaft Walter, who operate European routes for airberlin with their fleet of Q400 aircraft, was responsible for many of the delays and cancellations during April and May. We have insisted on a change of management and improved staffing levels by hiring 50 new employees.
- Since January 2017, airberlin has appointed around 700 flight attendants in order to strengthen its cabin staff.
- airberlin has launched a volunteer programme. Around 150 administrative staff are currently supporting their operational colleagues.
- airberlin continues to ensure that the ground handling service provider, AeroGround, improves its performance. Visible progress has already been made since it commenced operations on 26th March, particularly with regards to staff shortages.
Both the punctuality and reliability of airberlin flight operations have already seen significant improvement and are now back to the level that we have been reliably providing for 38 years.
All bookings are secure. You can therefore confidently book your next flight with airberlin and NIKI.
Due to the current high volume of calls received by our customer services, however, we hope you will understand that it may take a little longer to process your enquiry over the coming weeks. airberlin has doubled the size of its team and is intensively working to clear the backlog.
Are you wondering how this poor performance could arise?
With the change-over to the summer schedule at the end of March, airberlin underwent the most far-reaching restructure in its history. airberlin will emerge from this as a strong network airline with 75 aircraft, two long-haul hubs in Berlin and Dusseldorf and a focus on German and European city airports. As stated above, unfortunately airberlin's restructuring process is not proceeding as smoothly as we would have hoped and as you would rightly expect.
Holiday destinations have been transferred from airberlin to its subsidiary, NIKI. The breakdown of talks between TUI and Etihad regarding the formation of a new joint venture has changed nothing. This merely concerns a change to the corporate structure and therefore has no impact on the flight operations of the airberlin group. The NIKI winter schedule has already been released and NIKI will continue to offer a reliable service to warm weather destinations.
Finally, we would like to emphasise that nothing has changed for you as a topbonus member with regard to collecting and redeeming miles, as well as your status benefits with airberlin and NIKI. We look forward to welcoming you back onboard soon!
Thank you for your understanding and continued loyalty.
-
Heb even Google Translate erop losgelaten, maar geen zorgen dus eigenlijk als ik het goed begrijp ?
-
Tsja. Mooi stukje propaganda van airBerlin. Wij van WC Eend, presenteren.. etc.
Das hetzelfde als dat een voetbalclub zegt vierkant achter zijn trainer te staan en hem de week erop de laan uitstuurt.
Zon bericht van de airline is mooi voor de bühne, maar is niets waard en verdoezeld alleen maar de echte problemen.
-
We kunnen allemaal niet in hun boeken kijken en ook niet voorzien wat Ethiad gaat doen.
Heb ook al gelezen dat Lufthansa het over zou gaan nemen, tja zeg het maar. Wie weet ze, huren al een gedeelte van de vloot.
Je er druk over maken heeft gewoonweg geen zin.
Tijd zal het leren...
Zou wel heel jammer zijn als Air Berlin zou verdwijnen, ben helemaal geen fan van TUI en ook niet echt van Schiphol. Dusseldorf is een vele malen nette luchthaven waar het er ook nog eens veel relaxter aan toe gaat. En TUI vind ik persoonlijk al helemaal niets, 1 keer mee gevlogen en hopelijk blijft er keuze genoeg om hun te vermijden.
-
Ik deel je mening vwb Air Berlin absoluut.
Dusseldorf ben ik niet weg van. Alhoewel ik dat baseer op 1 enkele vlucht daarvandaan alweer een tijd terug. Ik prefereer Schiphol. Temeer omdat dit slechts 20 minuten rijden is na de lange vlucht en Dusseldorf voor mij 2,5/3 uur rijden is. En dat vind ik na zon lange vlucht niets. In dat opzicht woon ik geografisch erg ongunstig. Komende vlucht met LH via FRA.
Inderdaad wil Lufthansa een en ander wel overnemen, maar die krijgt dan wel een enorm monopolie en of "Europa" daar nu zo blij mee is ;) we zullen zien. Etihad heeft al aangegeven eruit te stappen na de mislukte deal met de Duitse tak van TUIFly
TUI Fly Belgie stopt overigens al met Sanford.
Ook op de Nederlandse markt geraken de kisten naar Florida moeizaam vol, ik verwacht dat die wel zal volgen. Capaciteit zal wel naar CUR gaan. Daar is een schreeuwend tekort aan stoelen.
Laten we er maar het beste van hopen. Hoe meer Concurrentie hoe beter voor onze portemonnee ;)
-
Citaat:
b767-300er
Dusseldorf ben ik niet weg van. Alhoewel ik dat baseer op 1 enkele vlucht daarvandaan alweer een tijd terug. Ik prefereer Schiphol. Temeer omdat dit slechts 20 minuten rijden is na de lange vlucht en Dusseldorf voor mij 2,5/3 uur rijden is. En dat vind ik na zon lange vlucht niets. In dat opzicht woon ik geografisch erg ongunstig. Komende vlucht met LH via FRA.
Ik weet niet of je onlangs vanaf Schiphol bent vertrokken, maar het is daar niet leuk meer. Zó krankzinnig druk, niet normaal. En dan praat ik over gewone doordeweekse dagen, om over vakantieperiodes nog maar niet te spreken. KLM-baas Elbers heeft wel gelijk, Schiphol lijkt wel een groot winkelcentrum geworden, met toevallig een paar startbanen er omheen. Schiphol NV moet snel haar prioriteiten verleggen en niet alleen maar als winstmachine voor de overheid en winkeliers fungeren.
Maar wel lekker dichtbij voor de gemiddelde Nederlander. :cool: