Ik betaal ook altijd alles cash, helemaal geen probleem
Soms krijg je zelfs korting voor cash bij het tanken
Afdrukvoorbeeld
Ik betaal ook altijd alles cash, helemaal geen probleem
Soms krijg je zelfs korting voor cash bij het tanken
De Nederlandse ABNAmro heeft een wereldpas en vermeldt daarbij ,dat je overal waar het bijv. Maestro logo staat kunt pinnen.
Ook van mij bekende Rabobank klanten heb ik geen problemen gehoord.
Lijkt mij dus daar in ieder geval niet van toepassing.
Toch misschien alleen Belgische banken?
Knaapje
Aanvulling: om verrassingen te voorkomen toch even expliciet nagevraagd bij de ABNAmro:
Wereldpassen kunnen zonder problemen in het buitenland gebruikt worden.
Speciaal voor gebruik in de USA gevraagd.
Knaapje
Ik heb een rabobank wereldpas en kan bijna overal in de winkels aan de kassa pinnen. Ik heb geen problemen. Bij de walmart en target doe ik vaak cashback en dat werkt prima.
Ben nu in kissimee,betaald bij de walmart met ING pas,cashback van 100 dollar erbij,( dat was het hoogste wat mocht) is gelukt,eerst 3 keer deed het pasje het niet maar bij de 4de keer lukte het.
Bij publix met een ABN pas daar mochten we tot 50 euro cashback,ook prima gelukt.
Bij tgif wilde we pinnen dat lukte niet daar moest de Creditcard voor aan te pas komen.
Heb het al eens vaker gemeld, heb met de ING pas nog nooit problemen gehad, niet bij de winkel en niet bij het tankstation. Zolang het Maestro logo maar aanwezig is.
Die problemen zijn er wel degelijk geweest, maar waren (gelukkig) van tijdelijke aard, zoals ook in dit uitgebreide topic hierover te lezen is.
In Oktober begon die "ellende", maar die is nu, volgens aanwezigen, weer voorbij, en kan er weer volop gepind en gecashbacked worden.
Lees vandaag dit in AD, staat ook op de Rabobank site:Citaat:
Betaalpas buiten Europa 'uit'
Het komt steeds vaker voor dat criminelen met behulp van gestolen gegevens geld opnemen. Dit zogenaamde skimmen is erg vervelend als het ú overkomt. Het skimmen gebeurt met name in landen buiten Europa. Om misbruik tegen te gaan, heeft de Rabobank besloten om vanaf 1 juni de betaalpas voor landen buiten Europa standaard 'uit' te zetten.
Betaalpas 'aan' zetten voor gebruik buiten Europa
Als de pas 'uit' staat dan kan deze niet gebruikt worden om te betalen of geld op te nemen buiten Europa. Dit geldt voor de Rabo Europas, de Rabo WereldPas en de Rabo WereldPas voor Jongeren. Reist u naar een land buiten Europa? Dan kunt u uw pas vanaf 1 juni eenvoudig 'aan' zetten voor de periode dat u buiten Europa reist. Uw pas zal na deze periode automatisch 'uit' worden gezet. In het landenoverzicht ziet u voor welke landen u uw pas niet 'aan' hoeft te zetten.
Uitzonderingen: betaalpas buiten Europa 'aan'
Er zijn enkele uitzonderingen:
- voor klanten met een Rabo RiantPakket staat de pas standaard 'aan'
- als u in de afgelopen twee jaar uw betaalpas heeft gebruikt buiten Europa, staat uw betaalpas standaard 'aan'
- zakelijke passen staan 'aan'
Wij adviseren u om uw pas voor landen buiten Europa 'uit' te zetten als u niet reist buiten Europa. Zo maakt u het risico op misbruik zo klein mogelijk. En nog een tip: vergeet uw Random Reader niet als u op vakantie gaat.