Als je hem zelf aanschaft moet je hem ook zelf (op kenteken) activeren.
Bij huur zal de verhuurder dit voor je doen.
Afdrukvoorbeeld
Als je hem zelf aanschaft moet je hem ook zelf (op kenteken) activeren.
Bij huur zal de verhuurder dit voor je doen.
Op onze huurauto zat een sticker, links boven op t raam.
De uitleg vertelde ons dat we over de Sunpass-baan konden rijden, de barcode wordt dan gescand en vanaf dan ging je betalen, via je credit card, die geregistreerd stond bij t verhuurbedrijf, in ons geval Budget.
We hebben dit niet gedaan omdat ik liever gewoon meteen betaal wat t kost dan achteraf. Nu hebben we ook zelden gebruikt gemaakt van een tolweg, alleen van t vliegveld naar de villa en op de dag van naar huis gaan idem. We moesten 3x tol betalen met in totaal t bedrag van $ 3,25 als ik t me goed herinner dus iets van $ 6,50 voor die twee keer.
Het was vreemd dat Budget dit niet aan ons heeft uitgelegd en we t zelf uit moesten dokteren. Toen ik t verhaal op de sticker de 1e keer las was t dan ook erg onduidelijk maar later viel t quartertje wel. ;)
Maar dan nog moet je hopen of er van uit gaan dat die sticker ook aangemeld is en nog actief is. Voor hetzelfde geld is hij inactief gemaakt of iets dergelijks en krijg je achteraf nog voor elk tolpoortje een boete.
Ik zou het er zelf niet op wagen als ik er niet zeker van zou zijn dat hij geactiveerd is en dat het ook ergens vermeld staat in de huurovereenkomst.
Ik betaal ook braaf bij de poortjes en behalve de rit van en naar de Spaceshuttle lancering, toen stonden er grote rijen, is het tijdverlies maar gering om even te betalen. En waarom haasten als je vakantie hebt.:D
De sticker wordt gekoppeld aan de huurovereenkomst. Stopt deze, dan stopt ook de overeenkomst (bron Budget). De volgende huurder moet dan dmv het passeren van een fast lane, de sticker zelf weer activeren (of niet natuurlijk). Deze is dan gelijk geactiveerd voor je hele huurperiode. Dit is dan automatisch te zien bij de autoverhuurder, welke nooit meer zal (kunnen) rekenen dan de huurovereenkomst van het voertuig.
Wij vonden het erg makkelijk en bij ons scheelde het lekker veel tijd. Ook nog een voordeel, je mist nooit een tolpoortje met het risico van een boete.
Ik heb mij laten vertellen dat vooral het laatste tolpoortje voor het vliegveld van Orlando nog wel een (per ongeluk) gemist word.
Ook het tussendoor wisselen van wagen (storing oid) is keurig geregeld.
Eigenlijk werkt het net zo als de transponder, alleen moet je het dan zelf doen.
Je voert bij je account van Sunpass het kenteken en de huurperiode in, en klaar.
Mocht je hem dus per ongeluk in de auto laten zitten, dan is er weinig aan de hand.
Hij wordt dus eigenlijk automatisch "uitgeschakeld".
En in Oktober melden wij ons, met het gratis Wifi op MCO, keurig weer aan :lol:
FF een vraagje. Wij kwamen gisteren van Orlando Airport af, met huurauto. En kwamen we meteen 2 tollpoorten tegen, op weg naar ons hotel, we waren erg vermoeid enz, vooral nadat gedoe met de aswolk, en wilden gewoon zsm naar het hotel. Dus we hadden nog geen dollars gepind, alleen heb dus wel een CC. Maar daarmee kun je blijkbaar niet betalen bij de tolpoorten. Bij de 1e deden ze niet moeilijk (1$), en mochten we doorrijden (zonder betalen), de 2e kregen we een briefje, dat we achteraf die dollar nog ff moesten betalen, en mochten ook gewoon doorrijden toen. Maar hoe serieus is dit nou?? Hebben we nu mazzel gehad, of kun je een ontiegelijke boete krijgen als je die 1$ niet betaald? Gaat mij niet om die ene $, maar kan er nergens echt uit op maken, hoe ik die ene dollar nu alsnog moet betalen :(. Iemand ervaring hiermee??
Oke..net Alamo gemaild met het probleem. We hebben maar 3 a 4 tolls gemist. Hoop dat ze er geen probleem van maken. moeten ze maar beter uitleg geven als je geen toll pass wil ofzo. Is eigenlijk onzin want soms om de 3 a 4 mile staat er een tol. Dan is het ook weer niet veel geld dat je moet betalen(tussen 25 cent en 2 dollar). Maarja voor de mensen die dit lezen..Neem een toll pass. scheelt enorm veel geziek en stoppen
Idd. Ik heb die tollpass dus ook afgewezen, dacht dat het weer een aansmeer trucje van hun was. echter heb ik nu dus genoeg geld bij me steeds om wel te betalen, en heb er dus maar 1 gemist, tenminste toen kreeg ik zo'n briefje. En die andere zei dat het zo ook wel prima was..
Het briefje geeft je instructies hoe je moet betalen maar ik vermoed dat ze ervan uitgaan dat je een cheque met het ontbrekende bedrag en het ingevulde formuliertje moet opsturen. Als je geen Amerikaanse rekening hebt wordt dat wat lastig, volgens mij hebben ze de cheque hier al jaren geleden afgeschaft. Niet betalen zal waarschijnlijk betekenen dat ze je alsnog de boete moet betalen.
Wat zijn de instructies op het formulier dat je kreeg? Ik heb een Amerikaanse bankrekening en dus de mogelijkheid op cheques te versturen. Mogelijk kan ik je helpen. Stuur me even een persoonlijk berichtje (dus niet via de discussie zelf) om te kijken of ik dit voor je kan afhandelen.
In zekere zin is het ook zo want je betaalt een 'convenience fee' voor het gebruik van hun transpondertjes, vaak 10 dollar of zo. Daar verdient inderdaad iemand weer aan. En Alamo staat welbekend om hun aansmeertrucjes.
Nou niet om het een of ander... als ik enorme borden langs de snelweg zie dat ik tol moet betalen is nou niet het eerste dat ik denk 'nou dat zal wel niet voor mij gelden', en evenmin dat het allemaal vanzelf wel goed komt als ik volgas doorkar. Volgens mij kon je toch echt wel vooraf verwachten dat als je niet betaalt, dat je dat op de een of andere manier terug zou horen. Dat het gaat om veel tolpoortjes en kleine bedragen doet daar niets aan af.
Dit vindt ik nou een beetje onzin. Tot niet zo lang geleden was er helemaal geen mogelijkheid voor een tollpass in huurauto's (of je moest zelf een transponder aanschaffen) en moest je gewoon bij ieder poortje betalen.
Nu is er dan wel die service (en ja, daar wordt aan verdient) en moet Alamo e.a. dus gaan uitleggen wat er gebeurt als je hem NIET neemt ](*,)
Het lijkt mij niet zo moeilijk; het is net als overal anders, heb je een kaartje, mag je doorlopen, heb je geen kaartje, moet je betalen.:-k :mrgreen: