Miami en omgeving 4-9-tm 18-9
Hallo mensen,
wij hebben voor 4-9 een vlucht naar Miami geboekt en vliegen 18-9 weer terug. Op 4-9-en 5-9 hebben we al een hotel geboekt (Carlton aan Collins ave) en daarna twijfelen we of we vanaf 6-9 al richting de keys gaan (met een nog te boken auto, tips iemand?) of we pas 7-9 vertrekken. Op Key West hebben we een leuke B&B gevonden voor 69 dollar per n8 welke we dan bv op 7-9 en 8-9 willen boeken. Daarna moeten we weer terug omdat we 10-9 tm 17-9 vanuit Fort Lauderdale naar de Bahama's gaan met Discovery cruise (we zitten dan in Port Lucaya resort).
Nu willen we o.a graag weten of het verstandig is om vanuit miami-airport (we komen om 17.45u aan) al een auto te huren of met de taxi naar het hotel te gaan.We zouden in principe ook wel een dag in miami een auto willen hebben maar twijfelen of dat we hem al vanaf het begin willen hebben ivm parkeren en het drukke verkeer bij aankomst(heb wel al de florida map op m'n tomtomtelefoon).Ook denken we dat we op 9-9 in fort lauderdale een makkelijk hotelletje bij de airport in de buurt nodig hebben ivm afleveren auto rond 05.00u(we moeten rond 06.00u al inchecken op de boot), volgens mij zijn er shuttles vanaf de airport naar de cruiseport dar, maar ook al zo vroeg??
In miami zelf is het openbaar vervoer goed te doen of de metro mover pakken, is dat iets? Het is allemaal een beetje laatste moment werk omdat we dit pas net allemaal geboekt hebben dus we hopen dat er hier wat mensen met tips voor ons zijn;)
Re: Miami en omgeving 4-9-tm 18-9
Voor Miami kan ik je het antwoord wel geven: gewoon meteen de auto ophalen.
Voor je van de luchthaven wegbent is de ergste spits voorbij, en de wegen naar miami Beach zijn goed aangegeven.
OV in Miami stelt niet veel voor, de peoplemover maakt alleen rondjes door het zakencentrum, en daar hebben jullie niets te zoeken.
Op Miami Beach zul je de auto misschien alleen gebruiken om naar SoBe te gaan, maar om buiten Miami Beach iets te bezoeken heb je zeker de auto nodig.
Key West is geweldig, zeker 2 nachten blijven.
Eric
Eerste keer Miami (Beach)
Hoi,
Volgend jaar mei sluiten wij onze reis naar florida af in miami. Nu willen we nog een hotel boeken. Maar wat is nou de beste locatie als je nog nooit in miami bent beweest. Ik lees een heleboel over South beach maar in een reisverslag werd er ook heel positief gesproken over Coconut Groove.
We willen een beetje centraal zitten.
Nog een ander vraagje: heeft er wel eens iemand een Duck Tour door Miami gedaan? Is dit de moeite waard?
Mirjam
Re: Wat vermijden/veiligheid in Miami Beach
Ik denk dat South Beach (SoBe) behoorlijk veilig is, in grote steden blijf je gewoon altijd onder de mensen, er is geen reden om door kleine straatjes te dwalen waar je geen andere mensen ziet, daar kunnen ze lekker beroven zonder getuigen.
Ik denk dat dit voor veel plaatsen in de wereld geld, je kunt zelf wel inschatten of je de juiste buurt in gaat, er heerst gewoon de sfeer van criminaliteit, je kunt het aan die mensen zien, ik kan het niet uitleggen want dan wordt ik misschien verwijderd van het forum voor discriminatie.
Re: Wat vermijden/veiligheid in Miami Beach
OK thx 8)
Ik logeer hier:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=f...=17&iwloc=addr
Ik ga mss een fiets huren om wat rond te fietsen, heb geen zin om plots in een 'onplezierige' buurt terecht te komen ](*,):-D