-
Re: Auto huren 2014
Hallo allemaal,
Zoals in ander topic geschreven zijn de tickets geboekt.
Op 22 juli zijn we bij vrienden in Raleigh (North Carolina) en we willen daar een auto huren en naar Orlando rijden, we zijn daar dan en week
en rijden dan door naar Miami waar we de auto op 5 augustus weer inleveren.
Nu heb ik de laatste maanden het internet afgestruind naar voordelige tickets. Dat is geworden Duss-NY heen en Mia Duss terug allemaal al geregeld.
Maar nu dus de auto...totaal nog niet in verdiept. Maar wel hier gelezen natuurlijk.
ALLE tips welkom! Dank alvast!
J.Loots
-
-
Naast de kosten van de huur, ook de drop-off charge bekijken.
Kan voor deze afstand behoorlijk in de papieren lopen.
Ik zie zomaar $250 tot $300 voorbijkomen op de diverse sites.
-
National heeft een maximale drop-off van $250. Bij andere is deze afhankelijk van de afstand.
-
Wij reserveerden via ebookers met Budget voor €191,99 voor 10 dagen 't volgende
Budget Economy 2/4 Deur Auto
Hyundai Accent of gelijkwaardig
Automatisch
Airconditioning
Passagier(s): 5
Bagage: 2
Op te halen en af te zetten in Miami Airport. Ben eens benieuwd welke wagen we effectief in handen zullen krijgen :-)
Iemand praktische tips voor het tanken? Werkt het er precies zoals in BE/NL (eerst pinnen, dan tanken of cash betalen?). En zijn er tankstations die extreem duurder zijn en die we best vermijden?
-
Ik denk dat 5 personen wat overdreven is voor de Economy auto. 2 met bagage, dan heb je het wel gehad, denk ik. Voorheen kreeg je nog wel eens een automatische upgrade omdat er nergens op de vliegvelden zulke auto's aanwezig waren, maar tegenwoordig staan er plenty.
Tanken is eerst betalen, een systeem dat ze in Nederland ook direct zouden moeten invoeren. Dat kan met de pinpas direct aan de pomp, of eerst een bedrag cash of via creditcard afgeven aan de pompbediende. Mocht je niet helemaal aan dat bedrag komen als je getankt hebt, krijg je het verschil retour. De pomp stopt automatisch als je wel aan dat bedrag komt. Betalen met creditcard direct aan de pomp kan niet (meer).
De goedkoopste (en ook de duurste) brandstof kun je online vinden op deze site.
-
Over tanken en welke auto je meekrijgt kun je een heleboel info vinden op het forum in onderwerpen die daar specifiek over gaan:
Tanken: http://www.floridaforum.nl/showthrea...js-en-verbruik
Welke auto: http://www.floridaforum.nl/showthrea...l=1#post190369
Lees maar eens, daar vind je echt een hele vracht aan info!!
-
Ik zou graag de auto boeken ondertussen, maar vraag mij af wat we best zouden nemen, we zijn met 4 volwassenen en dus waarschijnlijk ook 4 koffers. We willen een rondrit maken en ik vraag mij af of we beter een minivan 7pers of een Stardaard SUV nemen.
-
Beter is om een full size SUV te nemen. Een standaard SUV kan nog krap worden met de bagage en andere benodigdheden voor de rondrit. Ook de SUV's worden kleiner in Amerika. Tot 2 jaar terug was een standard SUV een midsize SUV. Een minivan zal prima voldoen. Je hebt genoeg ruimte voor bagage, handbagage en eventueel een koelbox met drank en andere versnaperingen.
-
Ik heb zojuist een (hopelijk) ford mustang cabrio gehuurd voor 8 dagen aankomende februari. Ik moest 240 euro betalen persoonlijk vind ik dit heel erg mee vallen. dit was via www.autoeurope.nl de auto zelf komt bij dollar rent vandaan. Volgens wat heen er weer gemaild hebben hun de meeste mustangs in hun vloot.