Hoe zit het nu met Georgia, is het daar (nog) wel verplicht?
Wij landen namelijk op Atlanta, weet nu niet of het zinvol om om 2 int. rijbewijzen te halen.
Afdrukvoorbeeld
Hoe zit het nu met Georgia, is het daar (nog) wel verplicht?
Wij landen namelijk op Atlanta, weet nu niet of het zinvol om om 2 int. rijbewijzen te halen.
Dit is hier in FR al een aantal jaren zo, bij elke schoolreis moeten ze die EHIC (european Health Insurance Card) hebben. Aangezien wij via NL zijn verzekerd hebben wij de Nederlandse versie van die kaart en als ik me niet vergis is die sinds 2010 verplicht bij reizen binnen Europa (kan ook 2009 of 2011 zijn).
En inderdaad, die kaarten zijn gratis en een jaar geldig.
Bij veel verzekeraars staat er achterop je pas al een EHIC logo.
In Georgia is het al langer verplicht (?), maar nu het in Florida nog niet mag. Bedacht ik mag het in Georgia dan wel?
Ik heb nu al 2 reisverslagen van mensen gelezen die geen auto in Georgia meekregen, ipv ontbreken van een int. rijbewijs.
Dit soort wetten zijn per staat geregeld. Dus dat er in Florida onduidelijkheid is zegt niks over Georgia.
Heb je links naar verslagen van mensen die geen auto mee kregen?
Afgelopen November gewoon auto gekregen zonder Internationaal Rijbewijs op Atlanta Airport, wist niet eens dat het nodig was, rij al jaren in Atlanta rond.
Maar ben dan ook nog nooit aangehouden geworden. Maar zelf nu zou ik niet het Internationaal Rijbewijshalen omdat ik denk dat veel COPS helemaal
niet weten wat ze met die copie van de ANWB moeten doen.
Ben ooit in ver veleden in Alabama aagehouden toen ik wel een Internationaal Rijbewijs had en mij werd meteen verteld door de COP
dat hij het orgineel moest zien want die copie was niet geldig en dus sinds dien nooit meer een IDL aangeschaft.
Zo'n ervaring heb ik ook maar wel jaren geleden. Toen zag het er ook uit alsof je het zelf inelkaar had kunnen knutselen maar dat is volgens mij nog steeds zo. Het is echt niet meer dan een boekje met de vertaling van je rijbewijs. Maar als het verplicht is zou ik het toch aanschaffen, je weet maar nooit wat voor ellende je ermee voorkomt.