Hallo,
Enkele budgetaire vraagjes...
- Kan iemand me zeggen op welk budget ik mag rekenen voor een gewone 2 persoonskamer in bv. een keten hotel (Motel 6, Inn's) ?
- een avondmaaltijd ?
- ontbijt ?
Periode Februari 2008
Afdrukvoorbeeld
Hallo,
Enkele budgetaire vraagjes...
- Kan iemand me zeggen op welk budget ik mag rekenen voor een gewone 2 persoonskamer in bv. een keten hotel (Motel 6, Inn's) ?
- een avondmaaltijd ?
- ontbijt ?
Periode Februari 2008
- Kamer: met $60 gemiddeld kom je een heel eind. Verdubbel deze prijs voor populaire plaatsen als Key West en Miami
- Avondmaaltijd: ligt er maar aan waar je gaat eten. Voor $20 heb je prima eten.
- Ontbijt: de All-You-Can-Eat buffetten beginnen bij $4.99. Reken maximaal $10.
Bij de prijzen dien je nog wel Tax op te tellen trouwens..
Dit lijstje komt uit de FAQ: Florida (staan meer nuttige tips in)
Goedkoop
Motel 6
Red Roof Inn
Econo lodge
Travel lodge
Super Motel 8
Gemiddeld
Quality Inn
Days Inn
Best Western
Comfort Inn
Clarion
Howard Johnson
Holiday Inn Express
Ramada
La Quinta
Hampton Inn
Holiday Inn
Luxe
Mariott
Hilton
Sheraton
Sofitel
Hyatt
Als je op http://www.choicehotels.com kijkt kun je voor een aantal bekende ketens vergelijken.
Voordat je je afvraagt wat die afkortingen betekenen:
Reisbureaus:
AE = American Estates
AV = Amercan Vacations
USAFV = USA Fun Vacations
Is zeker een goede tip. Wij hebben voor de afgelopen keer de meeste van onze hotels via USA Fun Vacations geboekt. Ik kon het voor hun prijs niet boeken (direct bij de hotels of hotels.com/expedia.com).
Goedkope ketens als Motel6/Super8/Econo Lodge etc hebben meestal geen ontbijt nee. En als ze het wel hebben dan stelt het niet zoveel voor (kleffe zoete broodjes, koffie en waterige sinaasappelsap)
Daarom is het soms goedkoper om net iets duurder te gaan zitten waar ze wel een goed ontbijt hebben zoals bij de Comfort Inn, Quality Inn, Howard Johnson. Stel dat je $10 meer betaald maar wel een goed ontbijt hebt. Voor dat bedrag heb je niet voor 2 personen ontbijt.
Trouwens als je echt op budget wilt gaan kan het echt wel goedkoper dan 60$
Heb bv. het Best Western movieland geboekt voor maar 37€ per nacht.
Ik slaap er toch alleen maar, voor mij hoeft het geen luxe hotel te zijn als het maar schoon is. Dus zoals je ziet genoeg keuze.
Oja en nog iets in de USA betaal je voor de kamer niet per persoon!
Dus prijs delen door 2 in jouw geval ;-)
Veel plezier met het uitzoeken van een kamer ;-)
Voor de duidelijkheid, voor het geval dat je het niet begrepen hebt, in een hotel stelt over het algemeen het ontbijt 2 x niets voor. Niet in vergelijking met wat we hier in Nederland voorgeschoteld krijgen.
Veel plezier.
oant sjen,
Pieter Postma
:-\" :-\"
Vergeet ook de tip niet. Deze is wordt ook als "standaard" gezien als je ergens gaat eten. Normaliter geef je toch altijd een 15% Dus ga je eten voor bv 10 Dollar ( zoals Njit schrijft) betaal je minimaal 11,50. Is natuurlijk nog een schijntje.
Klein tipje voor als je geld wilt besparen met eten. Ga naar de vreetschuren zoals Pondarosa, en probeer tevens kortingscoupons te krijgen. Deze liggen overal bij tankstations etc. Deze boekjes staan vol met hotels, restaurants etc. Gebruik de coupons en je hebt nagenoeg de tip eruit. Meestal krijg je voor het volgend bezoek weer een nieuwe coupon.
Niet helemaal antwoord op je vraag, maar wellicht heb je er iets aan.
Groet, Pascal