Dit staat o.a op mijn contract.Citaat:
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, CPP
Taxes, Surcharges, Airport Fees
Zou normaal toch voldoende moeten zijn.Citaat:
All Additional Drivers Fees
pascal
Afdrukvoorbeeld
Dit staat o.a op mijn contract.Citaat:
incl. Unlimited Mileage
Free Tank of Petrol
CDW, EP, CPP
Taxes, Surcharges, Airport Fees
Zou normaal toch voldoende moeten zijn.Citaat:
All Additional Drivers Fees
pascal
Pascal
Klopt dit heb ik ook erop staan, is de standaard voor al inclusief.
Mijn fout niet goed geformuleerd, Maar ik bedoelde eigenlijk wat die persoon die net van Orlando terug kwam erop heeft staan. Dit moet dan toch erbij gezet zijn, met een code of zo??
Want ik weet dat het contract wat je in orlando zelf teken ook standaard is en daar bij mij weten geen optie op staat voor deze service. Dus dan zouden ze dat extra erbij moeten schrijven wat me dan niet echt zuiver lijkt.
Het contract word normaal uitgeprint en die zijn dus standaard die formulier, daar is geen ruimte zo ver ik mij kan herinneren voor additions.
Kijk maar eens naar het voorbeeld van USA reisen.de Alamo contract, pagina 5
Misschien bel ik maandag wel eens met Alamo als er niks van USAreisen zou komen.
Het lijkt mij zowieso overbodig, die extra verzekering voor Road Assistance.
Je huurt een auto, en tekent een contract.
Dat betekent dat jij verplichtingen hebt (betalen) en dat zij een verplichting hebben, nl een werkende auto leveren. als die dus onderweg onverhoopt kapot mocht gaan, is het zaak van de verhuurder dit te regelen, daar heb je lijkt me geen aparte verzekering voor nodig.
Trouwens, $ 5 per dag is voor 21 dagen dus ruim 100 dollar, en hoe vaak kom je nou met een lekke band te staan die je niet zelf kunt verwisselen ???
Kortom, het riekt in mijn ogen naar een nieuwe manier om vermoeide en gedesoriënteerde toeristen een ppot uit te draaien.
Eric
Ik heb vorig weekend een auto opgehaald bij Alamo (via usareisen.de) in Denver. Ik ga hem vanmiddag (snik ....) weer inleveren. Het was een Equinox, maar het is een Chevy Trailblazer geworden. Ik heb geen idee over Road Assistence of whatever. Er is ook niet naar gevraagd (wel of ik niet een grotere auto wilde, ze hadden nog Hummers staan .....). Dus ik vind het ook maar een raar verhaal ?!?
75 euro korting bij alamo
boeken bij Holland International ook los dus zonder vlucht/hotels
tm 31-3 te boeken minimaal 1 week huur
geldig voor Alamo gold (hier zit ook een tank benzine bij)
niet in juni/juli
zie verder de zomergids HI
helaas, heb vandaag 28-2 een boeking proberen te maken
maar volgens Holland International is het maximum
aantal boekingen voor de aktie al bereikt hoezo een lokkertje ??
Net antwoord ontvangen van Alamo op mijn vraag omtrent kosten voor Roadside Assistance. Blijken er toch extra kosten te zijn:
Allereerst het belangrijkste: Roadside Assistance is dus nog volledig gedekt. Als je auto kapot gaat, komen ze gewoon om te repareren of vervangen. Echter, domheid (lichten aangelaten = lege accu) en lekke banden (pech gehad) wordt je geacht zelf op te lossen.Citaat:
Thank you for your e-mail. I appreciate the opportunity to address your concerns.
Roadside Assistance is included in the rental rate. However, there may be fees associated with services such as battery jumps and tire changes.
Alamo's Roadside Assistance Plan is designed to cover these fees. I apologize for any confusion.
If we can be of further assistance, please do not hesitate to contact us.
Sincerely,
Jaime C.
Customer Service Department
Alamo Rent A Car
"Battery jumps" betaal je dus, maar dan uiteraard alleen als je je lampen hebt laten branden. Stommiteit dus. Zelfde geldt voor "tire changes", je wordt geacht zelf een lekke band te kunnen vervangen.
Maar voor dit soort zaken kun je je blijkbaar ook "verzekeren" (=service kopen) voor $5 per dag.
Overigens, op de parkeerterreinen van Disney kun je gratis en voor niks een beroep doen op de service van de AAA South. Dus daar ben je al gevrijwaard van problemen / kosten.
Ik zou dus niet aanbevelen om het Road Assistance Plan te nemen. Al kan ik me wel voorstellen dat er mensen zijn die het wel een extra veilig gevoel kan geven.
Zoals ik dus eigenlijk al een beetje dacht: overbodig. Of je moet werkelijk alles willen verzekeren, maar een band verwisselen lukt me nog wel, en als ik mijn licht heb laten branden kom ik echt wel weg.
Daar ben ik niet van plan minstens $ 100 verzekeringskosten voor te betalen.
Eric
Hoi Michael,
Een paar jaar geleden had ik een lekke band, en deze is bij de villa voor de deur na een telefoontje aan de Road Assistance door de monteurs van Alamo vervangen. ( Konden zij ook alleen maar doen want de wielbouten zaten muurvast bleek toen ). Omdat de reserve band zo'n thuiskomertje was stelden ze voor dat ik of de band liet maken bij een tire-center op hun kosten ofwel een andere auto kon gaan afhalen op het vliegveld.
Ik heb voor het laatste gekozen en na een kleine 1,5 uur reed ik weer naar Kisssimmee/Davenport in een nagelnieuwe Buick Century.
Ik heb altijd Alamo GOLD , dus ik neem aan dat dit soort dingen daarin ondergebracht is.
Groetjes ,
Pieter
Hoi Pieter,
Vastzittende bouten is een tekortkoming aan de auto, dus dan is Alamo verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem. Had je de band zelf kunnen vervangen door het thuiskomertje, dan had je direct naar een verhuurstation van Alamo kunnen rijden en een andere auto uit kunnen zoeken. Dat zit in de service waarvoor je al hebt betaald.
Of het Road Assistance Plan in het Gold-pakket zit .... ik weet het niet. Heb het nog nooit bij een beschrijving van dat pakket zien staan.
Belangrijkste is en blijft dat de verhuurder verantwoordelijk is en blijft voor alle tekortkomingen aan de huurauto en dat dient op te lossen voor hun kosten.