Re: Vliegen met US Airways
Ook wij zijn vorig jaar Oktober verleidt door het gunstigste tarief (€15,- minder dan bij United :-\"), maar hadden beter moeten weten.
Zelfde ervaring als de voorgangers. Te klein vliegtuig, met als bonus een omweg om te tanken via Bangor, Maine die meer dan 2 uur in beslag nam.
Daardoor uiteraard de aansluitende vlucht gemist, iets wat door US Airways dan wel weer uitstekend opgelost is.
En over het personeel ook niets dan lof, al projecteerde zich dat vooral op de goede behandeling van een meereizende rolstoeler.
Maar de algemene ervaring was niet positief, dus is het nu weer gewoon United.
Gelukkig hebben we de mijlen nog :lol:.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Ook wij zijn vorig jaar Oktober verleidt door het gunstigste tarief (€15,- minder dan bij United :-\"), maar hadden beter moeten weten.
Voor 15 euro verschil ga ik niet met US Airways vliegen. Nee, wij kwamen steeds op verschillen van 100-200 euro uit en daarvoor wil je wel wat ongemakjes voor lief nemen. De service van United gaat ook rap achteruit, zo is hun eten intussen ook niet meer te kanen. Vliegen is gewoon niet mijn hobby, wat mij betreft moesten ze scotty beam me up maar eens uitvinden. Dat we nou anno 2010 ons nog steeds analoog moeten verplaatsen is eigenlijk te gek voor woorden. :-)
Citaat:
Niels82
Op de heenweg hebben we dezelfde vlucht maar een wissel van vliegtuig (van een 757 naar een 737) ik neem aan dat ik daar niet bang hoef te zijn dat we het niet halen aangezien het vluchtnummer hetzelfde blijft.
Ik vermoed dat dat hetzelfde geintje is als de Manchester-overstap die ik een paar posts terug beschreef. Reken maar op een volledige overstap en vermoedelijk moet je ook nu van het internationale gedeelte van het vliegveld door naar de terminals met de binnenlandse vluchten. Een vluchtnummer met twee verschillende typen vliegtuig - dat zegt eigenlijk al genoeg toch?
Citaat:
koenkamphuys
Voor 15 euro verschil ga ik niet met US Airways vliegen. Nee, wij kwamen steeds op verschillen van 100-200 euro uit en daarvoor wil je wel wat ongemakjes voor lief nemen. De service van United gaat ook rap achteruit, zo is hun eten intussen ook niet meer te kanen.
Normaal zou ik ook niet switchen voor het kleine verschil, maar we reisden met anderen en wij organiseerden, dus dan probeer je aan hun portemonnee te denken, iets waar we nu definitief van afgestapt zijn ](*,).
Het voedsel in de vliegtuigen wordt sowieso (ook letterlijk) minder, hoewel het afgelopen keer redelijk weg te krijgen was.
Voor goed voer moet je naar Business of First, maar voor dat prijsverschil kun je ook een 7-gangen picknickmand van Jonnie Boer meenemen :mrgreen:.
Na al een tijdje te lopen zoeken naar tickets voor Orlando voor 27 November t/m 16 December, kunnen we nu bij Usairways boeken voor 440 euro vanaf Brussel [vanaf Rotterdam niet veel langer] via Philadelphia en ook wel redelijke tijden.
De rest is allemaal rond de 570 euro van Brussel of Amsterdam.
Maar door de voorgaande verhalen gelezen te hebben twijfel ik nu toch wel.
Weet iemand of je bij de boeking ook gelijk de stoelen vast kan zetten.
Theo
In principe zou je dat met je reserveringbevestiging (confirmation number) direct op hun site kunnen doen. Dat ging mij ook direct goed af, tot het afsluiten.
Of het aan mij lag weet ik niet, maar de site weigerde alles op te slaan.
Dus heb ik de ouderwetse telefoon maar gegrepen, waar US mederwerker Gary bevestigde dat het wel overgekomen was, en mij ter bevestiging een mailtje met de juiste zetels stuurde. Prima behandeling, jammer van de kleine vliegtuigen.
Citaat:
theovg
Weet iemand of je bij de boeking ook gelijk de stoelen vast kan zetten.
Stoelen staan nooit ECHT vast en/of gereserveerd...
Dit is en blijft altijd een optie... Airlines willen dit nog weleens te pas en te onpas zomaar wijzigen...
Citaat:
theovg
Maar door de voorgaande verhalen gelezen te hebben twijfel ik nu toch wel.
Zou ik ook doen, Theo. Maar, zoals Koen ook al schreef, voor een verschil van 130 euro de man, wordt men wat inschikkelijker......;). Er zit een zeker risico in, maar Connections heefts straks vast ook nog een aanbieding als het vakantiegeld binnen is. Maar je weet het, resultaten uit het verleden........:-&
Persoonlijk zou ik het risico nemen en even wachten op hun United (?) aanbiedingen. De gouden tijden lijken voorbij, de koopjes worden schaars, hoewel er pas weer iemand voor de meivakantie bij Orbitz voor 383 euro heeft geboekt.
Misschien toch ook nog even Orbitz checken? Ik zag deze tickets onder de €400, maar kon niet verder boeken dus heb ik geen inzicht in eventuele andere kosten, kreeg pop up: call the airline.
http://img715.imageshack.us/img715/9599/orbitz.jpg
Citaat:
You must purchase this flight directly from the airline because Orbitz is unable to process the reservation request for one or more of the following reasons:
- Flight departs in less than 6 hours.
- Flight requires paper tickets and there's insufficient time to process/ship the tickets before departure.
- The airlines do not have ticketing agreements with each other.
- The airline requires that reservations be made directly with its agents.
- The U.S. government prohibits Orbitz.com from selling flights to that destination country.
Hallo Ton
Net even geprobeerd op Orbitz,kom op 539 euro incl.
We blijven toch nog maar even wachten ,ik had nu ook niet verwacht dat de prijzen nog zouden zakken naar 440 euro [Usairways].
Dus wie weet wat er nog bij de andere maatschappijen gebeurd.
We kunnen ook met Aerlingus vanaf Amsterdam voor 540 euro met heen wel gunstige tijden maar terug door de tussenlanding in Dublin kom je pas om 12.00 uur op Schiphol aan .
En het voordeel is dat je geen tussenlanding hebt in het noorden als het toevallig slecht weer is.[terugvlucht in December]
Maarja we wachten voorlopig toch maar even af .
Ik zou US Airways niet kiezen als er geen prijsverschil was; maar voor de rest hebben wij een prima ervaring met ze. Het ligt er ook maar aan waar je naar kijkt; ik kijk zowiezo niet echt tv in een vliegtuig. Ik lees veel en op de terugweg slaap ik. Ik vond het vliegtuig van United vanaf AMS afgelopen februari ook niet echt groot. En eten doe ik standaard niet in een vliegtuig :-\"! Dus voor zo'n prijsverschil, zeker 130 euro p.p., zit ik volgende keer gewoon weer in US Airways. Ik vond de service verder prima, geen verschil tov andere maatschappijen. Voor ons zeker geen slechte ervaring, afgezien van het fout dat het wat oudere en kleinere vliegtuigen zijn.
Misschien een domme vraag.
Als ik kijk naar het bagage beleid van US airways (http://www.usairways.com/en-US/trave...epolicies.html) dan zie ik dat je voor internationale vluchten niets betaald. Ik moet echter overstappen op phil airport. Moet ik dan voor een locale vlucht alsnog extra betalen voor mijn koffers naar miami of werkt dat niet zo?