Wij konden ook gewoon met eigen gsm bellen naar Nederland. Achteraf bleken de kosten heel erg mee te vallen en we hebben toch vaak en soms lang gebeld met het thuisfront.
Afdrukvoorbeeld
Wij konden ook gewoon met eigen gsm bellen naar Nederland. Achteraf bleken de kosten heel erg mee te vallen en we hebben toch vaak en soms lang gebeld met het thuisfront.
Hangt van je abonnement of prepaid af.
Prepaid kan zo maar tot $ 2,50 per minuut kosten.
Abonnement: stelregel, des te duurder abo des te goedkoper bel je, maar $ 1 a $ 1,50 per minuut is toch wel minimum.
Knaapje
Hi,
Als je een Villa hebt gehuurd dan zit er (soms) internationaal bellen bij.
Dan heb je èn Hi Speed internet èn Telefoon waar je niets extra's voor hoeft te betalen.
Ik zou dat even checken, en anders kun je met je mobieltje in Florida overal bellen, mits je abonnement dat toestaat.
Greetz, Remco
Hoi,
Ik had een vraag en aangezien ik niets op het forum kon vinden waar ik dit onder moest plaatsen zet ik het hier maar neer.
De vraag is of we, als we naar Florida gaan, onze eigen telefoons mee kunnen nemen of dat we beter een prepaid mobieltje daar kunnen kopen?
Wat is handiger en beter?
Groetjes
<<Mod. Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp over telefoneren van/naar/in Florida, daar kun je een heleboel info vinden over o.a. mobiel bellen.>>
Vraag 1 die je moet stellen is: werkt mijn mobieltje in de USA. Je hebt een Triband of Quad Band telefoon nodig.
Wij hadden ons eigen gsm toestel bij en dat werkte perfect - net alsof je gewoon hier aan het bellen bent. Kosten achteraf vielen reuze mee, terwijl we toch vaak gebeld hebben naar Nederland (t-mobile). Je moet dus wel een toestel hebben wat wereldwijd kan bellen.
Michael 66, sorry dat ik hem dan toch verkeerd geplaatst heb. Ik had gezocht onder mobiele telefoon meenemen, en daar kon ik niets op vinden.
Groetjes Chalesa
Maakt niet uit: We zijn er hier toch om mekaar, om mekaar, ... te hellepen nietwaar? JAAAAAA ......!!! :-\"
ik neem laptop me en bel altijd via Skype/ Goed en goedkoop.
Voor reserveringen neem ik altijd ene payphone op straat.
Mijn persoonlijke telefoon blijft lekker thuis.
Dat is idd ook een goed idee. We wilden toch de laptop al meenemen.
Bedankt voor de tip!
@chalesa, ik weet niet waar jullie verblijven maar mocht je een vaste telefoon tot je beschikking hebben als je in een villa of condo verblijft dan zijn er prepaid kaarten tekoop waarmee je ook heel goedkoop naar het buitenland kan bellen en heb je internet en je lappie bij dan is skype naturlijk de oplossing.
Wij nemen altijd de GSM telefoons mee zodat we ook elkaar kunnen bellen en door thuis altijd gebeld kunnen worden, voor de uitgebreide gesprekken gebruiken wij ook de laptop met skype.
Met een prepaid kaart kan je vanuit je hotel bellen naar nederland , maar zijn er in orlando e.o. ook nog publieke telefoons of zijn deze net als in nederland van het straatbeeld verdwenen?
Groet,
Oscar
Je vindt de payphones nog overal op straat, bij/in winkels etc. Geen probleem.
Ik heb een nokia n79, ik kon in Miami maar uit 1 provider kiezen, AT&T geloof ik. In eerste instantie duurde het ff eer ik het netwerk vond, was al bang dat ik geen triband had, maar na enkele minuten vond die het dan en had ik overal superbereik, idd ook in de everglades. De rekening viel heel erg mee, het bellen vanuit florida naar hier vond ik goedkoper als vanuit ons buurland naar hier, ik geloof dat ik voor 15 minuten, nog geen 6 euro betaalde.
wij gaan met een ander koppel naar orlando . En wij willen met gsm naar elkaar kunnen bellen in florida om elkaar op te halen . Is het dan handig om ginder een soort kaart te kopen zodat dit goedkoper is of kan dit niet .
wij hebben in Amerika een TracFone gekocht bij een klein benzine pompje. Voor het toestel moesten we 10 dollar betalen en een prepaid kaart 19,99 dollar voor 60 minuten. Met dit toestel kun je prima bellen en sms- en naar Nederland. Goed ontvangst en geen hoge kosten als je terug bent in Nederland. check anders de volgende site voor meer informatie: http://www.tracfone.com
ok bedankt doe ik
Ook te koop bij http://www.biglots.com/specials/subc....aspx?scid=165
weet iemand hoe ik het beste vanuit amerika naar nederland kan bellen, want volgens mij kan je je mobiel niet gebruiken...
Jawel hoor, lees het bovenstaande topic maar eens door ;-)
(@ Njit; ik was hem ook aan het verplaatsen, maar werd geweigerd. Logisch, dubbel :lol:)
Wij hebben geen mobiel gebruikt in FL, maar een AT&T telefoonkaart van $10 gekocht bij de Walmart. Je belt een gratis 1800 nummer, je voert je kaartnr in en vervolgens het nummer in NL. Voor een gesprek van 5 minuten betaal je nog geen dollar. En geen verborgen kosten, op=op.
............Voor een gesprek van 5 minuten betaal je nog geen dollar.............
http://www.all-phonecards.com/
Een paar cent per minuut.
Afhankelijk van het nummer dat je kiest en welke kaart je koopt.
Ik heb zelf goede ervaring met de BISON kaart.
Kan je gewoon via het internet bestellen.
Je krijgt een mailtje met je nummer. Eenmalig of refillable.
Even de toegangsnummers printen en je kunt bellen.
Knaapje
Ik ga in mei ook naar Florida toe en ik wil weten of ik mijn BlackBerry daar ook kan gebruiken, er zit wel internet op mijn simkaart. Denken jullie dat ik mijn BB kan gebruiken in Florida?
@ Koekii. Normaal gesproken wel alleen denk aan de roamingkosten.
Internet kost je een vermogen als je dat via je telefoonprovider doet.
Ik zoek met mijn iPhone altijd naar WiFi, maar ga niet op internet met de telefoon via 3G of GPRS.
Even navigeren kost je zo €20.
@ FMB.
Ik kan dit alleen maar beamen. Je zult niet de eerste zijn die thuiskomt en een rekening van duizenden Euro's krijgt omdat hij "even" geroamd' heeft.
Volgens mij kost EEN mb twaalf Euro in buitenland.
Een navigatiesysteem koop je voor minder dan $100 (TomTom of Garmin) op amazon.com.
Dat is ongeveer evenveel als een half uur navigeren op je iPhone...
Tel maar uit!
Ik meen dat Starbuxen allemaal WiFi bieden, veel vliegvelden hebben gratis WiFi. En restaurants hebben het ook, gewoon even de code vragen.
En dan bellen met Skype.
Sorry, T-Mobile:???:
Daar zijn we weer ff\\:D/;
Ik ben aan het kijken voor een prepaid telefoontje wat ik goedkoop kan kopen (amerikaans netwerk of een hele goepkope phone waar mijn sim-kaart in kan als dat gaat maar dat is volgens mij zeer duur) zodat ik daar kan bellen want mijn gsm werkt daar niet (dual band)
Nu is het de bedoeling dat ik naar nederland kan bellen en zij eventueel naar mij als het nodig is, nu heb ik hier http://www.walmart.com/ip/Common-Cen...Q%26A+Exchange
iets gevonden en er zijn er nog meer van zulke maar met welke kan je naar europa bellen? Iemand ervaring hiermee??? Of een andere mooie oplossing?
Alvast bedankt voor jullie hulp! :oops:
groetjes natascha
Heb toevallig van de week een quadband gekocht: Nokia 2730 voor 89 euro. Dat was volgens mij de goedkoopste.
maar hoef niet perce hier daarna ook nog te gebruiken, heb hier 3 telefonns (alleen helaas niet de juiste voor amerika :0P )dus als zon telefoon van 10 of 20 dollar zn werk daar heb gedaan ben ik ook heel blij:-)
Sommige mensen vinden ook zn tel. van 30 dollar met 30 dollar beltegoed, waar vindt je zo iets?
http://www.walmart.com/ip/AT-T-GoPho...ilver/15421486
mischien ook interesant, kun je daar afhalen?! :-)
Die voor 30 dollar hebben vaak 300 belminuten (smsje ontvangen kost ook 1 minuut, gebeld worden kost je ook minuten). Je moet dan iets activeren om naar Europa te kunnen bellen via internet.. mij is het nooit gelukt, maar ik heb dan ook andere methodes om naar Europa te bellen, mij gaat het juist om goedkoop in Amerika te bellen.
Deze telefoons kan je kopen bij Walmart, Target etc.
Goedkoop is altijd beter natuurlijk, vrienden van ons deden skypen maar ik heb geen laptop mee dus dat gaat al niet dus vandaar een goedkoop gsmpie leek mij de beste oplossing...
Skype kan tegenwoordig ook op een iPod Touch. Headsetje inpluggen en je hebt alleen een Wifi verbinding nodig om te kunnen bellen.
En zelfs al lange tijd op een Sony PSP.
heb ik helaas beiden niet:-(
Als naar Europa bellen te duur is, kun je altijd een telefoonkaart kopen waarmee je via een 1-800 (gratis) nummer kunt bellen. Bij benzinepompen en drogisterij. Wel even vooraf uitzoeken of je de kaart vanaf een mobieltje kunt/mag gebruiken.
Als je een villa huurt is daar meestal wel telefoon en kun je de kaart ook daar gebruiken om naar huis te bellen.