Dat is waar, ik was even vergeten dat het in Miami wel gewoon goed te drinken is. Denk te lang geleden, ik moet maar binnenkort weer eens wat boeken naar Florida. Ondanks het smerige water in Orlando, toch altijd een supervakantie daar! \\:D/
Afdrukvoorbeeld
Hoe dan ook vind ik het toch wel erg handig om regelmatig een beker water te halen in de parken.
Smaakt iets minder lekker dan een flesje... maar je hebt wel constant lekker koud water... en t is nog gratis ook.
Hoi
Wij willen 2 parken bezoeken (Sea World, Animal Kingdom). Wat doen we best om tickets te bestellen ? Wij zijn met 4 personen (2volw, 2kinderen 10jr en 14jr)
Of is het beter deze ginder ter plekke te kopen.
Groeten
Er is geen combo-ticket voor Seaworld en Animal Kingdom.
- Seaworld van te voren bestellen op site Seaworld
- Animal Kingdom aan de gate kopen (geen korting mogelijk)
Wij gaan in aug 09 voor 15 dagen naar rlando met 2 kinderen, de eerste is 11 jaar oud en de 2e 8. We willen een aantal parken bezoeken maar we weten niet goed welke. Kan iemand mij daar mogelijk in adviseren ?
bvd
eric
Misschien kun je wat meer over je kinderen vertellen? Jongen/meisje? Wat zijn ze al gewend aan pretparken? (ooit al in Disneyland Parijs geweest?) Wat voor een soort attracties hebben de voorkeur?
Nu is het erg moeilijk om iets te adviseren..
Wij gaan met onze dochter, dan net 9 jaar, ook naar Orlando en willen alle disney parken, seaworld en universal gaan bezoeken en onze dochter vindt het helemaal geweldig......is ook al heel vaak naar disneyland parijs geweest en daar gaat het ook allemaal prima, met af en toe wat rusttijd er tussen zal het best allemaal gaan lukken, zo niet dan maar een avond vroeg naar bed en dan zien we wel.....tis tenslotte vakantie!!!!!!!!
Meestal koop je een meerdagenticket (dit is het voordeligst) voor Disney en kunt dan Magic Kingdom, Hollywood studios, Epcot en Animal Kingdom bezoeken.
Magic Kingdom is bijna hetzelfde als Disneyland Parijs. Hollywood studios en Animal Kingdom is ook leuk voor ze.
In Epcot zullen ze niet in alle attracties mogen, maar er blijft genoeg over. 's Avonds is er een fantastisch vuurwerk in Epcot en ook de show Fantasmic in Hollywood studios is geweldig.
Als je niet zo ver van de parken zit, kun je tussendoor even naar huis gaan en dan 's avonds terugkomen. Je moet wel ruim op tijd aanwezig zijn voor een plek.
Seaworld zal ook heel leuk voor ze zijn.
Veel plezier alvast. Jullie gaan een fantastische vakantie tegemoet.
ALs kind ben ik tweemaal inWDW geweest, 2 jaar geleden nogmaals met mijn vriend en aankomende oktober ga ik weer,, je begrijpt,, n FAN! Ik was als kind ongeveer in de zelfde leeftijdscategorie als jullie kinderen. Wat ik me kan herinneren is dat de indrukken die ik in de parken opdeed fanomenaal en overweldigend. Alhoewel ik best wel al het een en ander gewent was ging dit toch alles teboven. Mijn ouders wisselden daagjes pretpark af met daagjes rust. In het hotel aan het zwembad vertoeven,, middagje winkelen, naar een van de disney zwembaden, middagje midget golfen in de pirates cove of iets dergelijks. Alles er uit halen wat er in zit is erg belangrijk maar wel met maten. De weersomstandigheden en de mate van drukte in het park zijn ook een factor om goed rekening mee te houden. Vermijd lange wachtrijen en kom gewoon later nog een keer terug. Met de park hopper plus pas heb je het voordeel dat je kunt gaan en staan waar en wanneer jij dat wilt. Ik wens jullie een fantastische tijd! Groetjes Ben
PS. Mochten jullie nog niet een hotelkeuze hebben gemaakt. Zorg dat je binnen t Lake Buena district zit, Disney is eventueel op loopafstand. Holliday Inn Sun spree is een goed kinder hotel ( bekend van Bassie en Adriaan), vlak daarnaast Marriot Village at little lake Bryan is een goede aanrader! Bij dit hotel is een redelijk ontbijt inbegrepen wat werkelijk ideaal is vooral met de kids. Ook supermarktjes op loopafstand!
Dag allemaal, het begint hier een beetje te kriebelen Nog 38 dagen en ons avontuur begint. Weet je nog ? Omi van 63 met dochter (32) en 2 kleinkindjes van 2 en 5...Een soort Test track denk ik. Na al het advies dat ik in dit forum in overvloed gekregen heb en dat me dan ook heel wat meer gemoedsrust geeft. Ga ik jullie nu toch nog enkele vragen stellen. Als we in Orlando aankomen willen we graag een hotel in de buurt van de vlieghaven met een shuttle service, en een kamer voor 1 nacht voor 4. Het schijnt dat die kleine wondertjes niet te doen zijn als ze heel heel moe zijn. Iemand ervaring met een hotel daar? Hetgeen we ook kunnen doen is een taxi nemen naar Windsor Hills (ons verblijf) en de volgende dag een taxi terug om de auto op te halen, weer aan de vlieghaven. Lijkt me precies duurder dan dat hotel. en welke taximaatschappij?
Dat we de wagen niet ineens meenemen komt niet alleen door de kindjes, ook ikzelf, ik heb 15 jaar niet meer met een automatic gereden, en weet begod niet hoe daaraan te beginnen (weer iemand hulp hulp!!), en als er dan hysterie in stereo op me afkomt rijd ik misschien tegen 10 geparkeerde auto's. En dan nog een laatste vraagje, denk niet dat het hier past, heeft iemand een lijstje van boodschappen voor de eerste dag, we hebben een condo, maar gaan wel veel uit eten.
Heel hartelijk dank.
Ja, dat kriebelgevoel kennen we allemaal wel, elk jaar weer hetzelfde liedje :-)
Is het een idee om je dochter te laten rijden, of heeft ze geen rijbewijs of ook geen ervaring met automaten? Op zich is het rijden met een automaat een eitje (linkervoet uit de buurt van de pedalen houden, en met de rechtervoet of gas of rem bedienen). Schakel "D" ïn om te rijden, "R" voor achteruit, en "P" is de parkeerstand.
Maar ik begrijp heel goed dat er veel op je afkomt na een lange en vermoeiende vliegreis met overstap. En als het tegenzit ga je laat in de middag als het donker begint te worden, tijdens de spits, via de zeer drukke route 192 op weg naar je villa. Misschien is het in jullie geval dan inderdaad verstandig om eerst bij te komen in een hotel in de buurt. Daar heb ik zo gauw geen tip voor, want ik rij zelf altijd meteen door naar mijn villa (soms met een half oog, droge keel, en hongerig.....). Wat de boodschappen betreft, niet ver van Windsor Hills zijn volop winkels en restaurants langs de 192. Rij route 545 uit richting 192, en dan linksaf. Verderop, op de hoek van 192 en Formosa Gardens Blvd is een klein winkelcentrum met een goed gesorteerde en goedkope supermarkt.
Veel succes, en veel plezier alvast!
Een automaat is ideaal, wie weet ga ik ook nog eens over.. hier heeft het een stoffig imago, in Amerika vind je bijna niet anders.
Maar zoals al eens gezegd, huur een dag een automaat of doe een proefrit in een automaat om het even nog van te voren te weten. Het is heel makkelijk, maar je moet natuurlijk wel even weten hoe het werkt.
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Wat het rijden met een automatic betreft, zooo moeilijk kan het inderdaad niet zijn, heb er vroeger in Amerika meer dan 10 maal mee gereden, reed 1 rondje op de parking en klaar was Kees. Wist alleen niet meer de volgorde van de reflexen. Dus auto staat in P, ik duw op de rem, deze beveiliging was ik vergeten, (rechtervoet) en draai de sleutel, zet in D, en laat rem stilaan los, ik rij een beetje dan duw ik op de gas, en ben ribbedebits. Het kan natuurlijk ook dat ik eerst in R moet voor achteruit. Aan de lichten blijf ik gewoon op de rem duwen. Terug op een parkeerplaats, stoppen en in P zetten anders gaat sleutel er niet uit.
Juist? Denk dat ik het weer door heb. Dank u allemaal voor de hulp. Het rijden zal nu wel lukken. We hebben trouwens gisteren een taxi vastgelegd van MCO naar Windsor Hills, met een stop van een half uur om de eerste inkopen te doen. Dan kunnen die kleintjes lekker slapen en wij kunnen beginnen met alles al uit de valiezen te doen.
Ekkie, bedankt voor al je goeie raad, het is inderdaad een veiligheid om eerst eens te slapen voor het avontuur begint. Met volwassenen weet je waaraan en waar af, met vermoeide kleintjes niet. De reden dat mijn dochter de eerste dag niet rijd, ze had toen ze 14 was een vliegtuigongeval in JFK, sindsdien staat ze niet op de eerste rij voor liften, trams en nog een aantal dingen waar ze niet zo zeker in is. Na 2 dagen zal ze zeker wel rijden. Bedankt voor het aanduiden van de dichtsbijzijnde winkels bij windsor hills, zullen dat goed kunnen gebruiken. En Ietie, jij ook heel hard bedankt, maar ik bedoelde eigenlijk meer een lijstje van wat ik in Publix of Wallmart moet kopen als ik in een condo aankom waar geen afwasgerief, niks lekkers, geen drinken enz is.
Hartelijk dank voor al de lieve reacties.
Sorry was nog vergeten te antwoorden aan Peer. Veel geluk en goeie reis ook met jullie kleintje. Maar nee we zullen niet samenvliegen, wij vliegen met continental om 8.15 vanuit Brussel via Newark.
Misschien zien we elkaar wel bij Mickey, als je veel enthousiast lawaai hoort... ja 't kan, misschien zijn het die van ons wel.
Hallo,
Tja, ik zal hoogstwaarschijnlijk wel in herhaling vallen, maar er staat op dit forum zoveel info, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ondertussen heb ik al wel het nodige opgestoken van dit forum, maar ik moet nog een paar beslissingen nemen waar ik niet uit kom.
Misschien kunnen jullie me met onderstaande op weg helpen?
* bij welk bedrijf de auto huren? Bij Hertz is de borgsom net zo groot als de autohuur. Is dat normaal?
* zelf navigatie meenemen (aanschaffen dus, we hebben een Garmin 255w), of daar huren. Ik vind de huurprijzen nl best hoog....
* Bij expedia.nl kan je de vlucht en de auto samen boeken. Is dit een aanrader?
* hoe werkt het met de adapter van je mobieltje, laptop en navigatie? Kan ik die gewoon opladen in het hotel?
Hopenlijk kan iemand mij antwoord geven op bovenstaande vragen!
Groetjes, Ingrid
* usareisen.de, de borgsom is een claim op je cc en krijg je terug.
* zelf meenemen.
* zelf narekenen maar waarschijnlijk nee
*kijk op de betreffende adaptor, staat daar 100-240 dan ja, dus waarschijnlijk "mischien,ja en nee(autolader)"
Auto huren? Deze aanbieder wordt veel genoemd met gunstige prijzen, vooral hun Alamo-tarieven zijn vaak erg laag. Maar ook andere veelgenoemde reisorganisaties kunnen je gunstige tarieven bieden.
Borg betaal je niet als je bij de afhaalbalie in Florida een "afdruk" van je creditcard achterlaat, eventuele schaade wordt dan achteraf verrekend.
Navigatiesysteem: Ligt eraan hoe lang je gaat. Als je huurt betaal je per dag zo rond de $10, dus dan kan het gunstiger (lees: goedkoper) zijn er zelf ééntje te kopen. Kopen in de VS is dan het goedkoopste: vanaf zo'n $100-150 en dan zit de kaart van de VS er al op/in (als je een systeem in NL koopt moet je die er apart bijkopen voor rond de €50).
Er zijn ook enkele reisorganisaties die navigatie te leen aanbieden als extra service, of ze verhuren voor een schappelijk bedrag. Da's ook een optie.
Vlucht en auto via Expedia? Ja, dat kan. Heb je de prijzen al vergeleken met andere reisaanbieders? Vaak hebben die betere prijzen. Kijk dan wel naar vergelijkbare prijzen, met vergelijkbare verzekeringspakketten!
Adapters? Daar zijn al diverse topics over volgeschreven, zoals hier. In het kort: staat op je adapter/lader "110-230V" dan heb je alleen een verloopstekkertje nodg en werkt de adapter daar ook. Staat het er niet op, dan heb je een omvormer nodig, of laad je je apparaat gewoon met een auto-lader op (doe ik altijd met mijn telefoon).
Voor meer info klik jke het beste op de links hierboven, of gebruik de zoekfunctie. Type het woord waarover je iets zoekt in, verander daaronder "Zoek in volledige berichten" in "Zoek alleen in titels" en je vindt snel de juiste onderwerpen.
Succes!
hoi, ik verblijf met 2 zonen van 22 en 19 in mei 6 dagen in orlando (komend uit Miami) en zou graag tips willen in welke omgeving ik het beste een hotel/motel kan boeken, is Kissimmee een optie? of is dat te ver uit de buurt van waar alles gebeurt? heb een huurauto, dus geen probleem met ov. wat is handig? als ik alle ideeen lees wordt het steeds moeilijker om keuzes te maken, er is zovee lte zien en te doen. al wel een aantal keren in disney parijs geweest,
ik lees veel over de pretparken, maar zijn er buiten KSC en shoppen ook nog dingen te bekijken of te doen? ik zal er vast wel achter komen als ik alles lees, maar soms is vragen stellen doelgerichter en handiger. thnkx:D
Dat is een moeilijke vraag om te beantwoorden. Alles ligt zo'n beetje rondom Disney, of als je zoekt op Disney Vicinity zelfs op het terrein van Disney.
Kissimmee US192 ten zuiden van WDW, heel lang het centrum van de toeristenindustrie, nu hier en daar wat gedateerd, hoewel er erg veel opgeknapt is en wordt, bijvoorbeeld westvan de I4, en dus het dichtst bij WDW.
International Drive, oostelijk van WDW, met vele hotels en restaurants, en behoorlijk druk. Wel ook dicht bij de Universal parken en Wet'n Wild.
Lake Buena Vista, dicht tegen WDW aan (ter hoogte van Downtown). Ook heel veel hotels en behoorlijk winkels en restaurants en wat rustiger.
Kortom keus zat om te zoeken, via dit forum of de websites van de aanbieders. En er is nog veel meer te zien en te doen in deze omgeving, eigenlijk te veel om zo maar klakkeloos weer te geven. Daar zul je echt voor moeten zoeken, of ietwat aangeven wat jullie leuk, mooi of interessant vinden.
Ooit sprak ik een kennis die teleurgesteld was over de reis naar Florida. Dit komt zelden voor, dus ik vroeg mij af hoe het kwam. Het had alles te maken met de voorbereiding. Niet de moeite genomen om zich voor te bereiden, geen tijd om "alles" te lezen. Alles en iedereen kreeg de schuldvan de mislukte vaklantie. Het reisbureau omdat "ze" niet verteld hadden dat het weer zo warm was en het "ieder" dag regende, de vlucht duurde een eeuwigheid, het hotel lag "veel te ver" en was onvindbaar, het autoverhuurbedrijf had ze opgelicht, de douane omdat het sadisten waren en tot overmaat van ramp stonden er geen bankjes in de Everglades waar je even kongaan zitten, zoals op de Veluwe......](*,)
Vragen staat vrij, maar geldt voor iedere nieuw gestelde vraag niet wat ook voor de aanwezige informatie geldt? Je zult de antwoorden toch moeten lezen.... En is het dan niet beter om, zoals Gerrit ook al aangeeft, een gerichte vraag te stellen?
Omdat ik best wel snap dat er heel veel uit te zoeken is en je misschien omkomt in de informatie, nog wat suggesties over "hoe nu verder". Jullie hebben zes dagen te besteden, je weet dus vooraf dat je nooit alles waar Orlando om bekend staat kunt zien/doen. Het lijkt mij zinvol om eerst eens zelf te beginnen met deze zes dagen in te vullen. De jongens zullen toch ook wel een idee hebben wat ze willen doen/zien? Ik kan het me niet voorstellen, maar als je dit hebt gedaan en meegedeeld in het topic Reisschema's, dan komen er vast gerichte en bruikbare tips van andere forumleden.
Voor wat betreft je vraag over het hotel; heb je al eens een villa of een appartement overwogen? Lijkt mij, in plaats met drie volwassenen op één hotelkamer, wachten op de wc, de douche, vechten om de gemakkelijke stoel toch de moeite waard. Mocht je voor twee hotelkamers kiezen, dan nog is een villa of appartement toch veel comfortabeler? Met een beetje geluk heeft ieder zijn eigen slaapkamer, wc, douche, tv en bovendien nog eens voor gezamelijk gebruik zo'n megakoelkast in de keuken voor de kouwe kletsen, een wasmachine en droger om de pendekkies een sopje te geven. Het wordt vast een heerlijke vakantie......\\:D/
Hallo
Best wat je kan is een auto bijboeken,pendelbussen rijden er wel maar wanneer of hoe,geen idee.
Wij huren steeds een auto als we ons hotel boeken en vlucht boeken.
Naar onze mening is Lake Buena Vista het dichts gelegen bij de Disney parken.
Daar kan je tevens hotels vinden die beantwoorden aan jullie wensen.
Let wel op,als je géén hotel boekte bij je boeking,kan de prijs behoorlijk tegen vallen.Neem voldoende dollars mee of je credit card als je dat hebt,zeker als je geen kamer bijboekte.
mvg
Harley
Wij zijn net terug uit Florida 11t/m 24 febr. en hebben ook 2 dagen parken bezocht.
Eerste dag Universal studio's ,combi pas gekocht voor beide parken(5 minuten naast elkaar) , prima te doen wel starten om 9 uur. S'middag waren er wel wacht rijen s'morgens konden we zo doorlopen.
Tweede dag naar Walt Disney Magic Kingdom, vonden wij tegen vallen. Mijn oudste zoon zei (8 jaar) , dit is een park voor kleine kinderen, waar mijn andere zoon van 6 jaar mee instemde. Over de rest kan ik niet oordelen, maar Universal vonden wij echt fantastisch.
Beste mensen,
ik wil in januari voor het eerst richting Disneyworld in Orlando. Via <<link werkt niet>> zie ik leuke en anatrekkelijke aanbiedingen in mijn ogen, maar de prijzen voor januari staan nog niet vermeld. De meest aantrekkelijkje prijzen voor andere maanden staan bij Delta Airlines. Ik heb nu een aantal vraagjes, waar ik op de websites van de maatschappijen niet heel goed uit kom of dat prijzen vele malen duurder zijn! Misschien kunnen jullie mij helpen.Ik hoor het graag!
- We willen vliegen via New York, en daar een tussenstop maken van enkele dagen. is dit mogelijk tegen het zelfde vliegtarief of scheelt dat enorm?
- Is www.americanestates.nl een goede en betrouwbare/goedkope aanbieder.
- Waa rkan ik evt. losse vluchten via New York tegen betaalbare prijzen boeken. ik vind ze wel, maar alleen voor rond de 1500 tot 2000 euro, wat ik gewoon teveel vind!
- Welke maanden zijn qua prijs vergelijkbaar, tov januari? Dan weet ik hoe ik goede prijsindicaties kan krijgen.
Groet
Jazeker, daar zijn wij hier voor! Maar eerst even een serieuze tegenvraag: heb je gezien dat er hier een rubriek is die "even voorstellen' heet? Maak er even gebruik van, dan maak je wat soepeler deel uit van deze community.
Tot slot nog even dit: met de zoekfunctie op dit forum vind je gemakkelijk de onderwerpen die al eerder zijn uitgewerkt. Verder helpt het bestuderen van de forumnavigatie ook enorm bij het vinden van de gewenste informatie. Alles is hier, net als in de bibliotheek en de supermarkt, logisch gerangschikt. Misschien even wennen, maar ik weet zeker dat je het zo onder de knie hebt. Vanzelfsprekend komt het voor dat iemand bepaalde inforamtie niet kan vinden. Gewoon even vragen in de juiste rubriek, dan wordt je vast op weg geholpen. Veel plezier op dit veel geprezen forum!
- We willen vliegen via New York, en daar een tussenstop maken van enkele dagen. is dit mogelijk tegen het zelfde vliegtarief of scheelt dat enorm?
Geen probleem, kan kostenneutraal, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet. Op de meeste boekingssites kan je aanvinken dat je een multicity trip wilt maken. Vervolgens vul je dan de gewenste vliegvelden en data in.- Is www.americanestates.nl een goede en betrouwbare/goedkope aanbieder.
Ja hoor en zo zijn er nog een paar. Goedkoop is overigens een lastig begrip, blijf attent en vraag offertes bij verschillende aanbieders.- Waa rkan ik evt. losse vluchten via New York tegen betaalbare prijzen boeken. ik vind ze wel, maar alleen voor rond de 1500 tot 2000 euro, wat ik gewoon teveel vind!
Heb je ons topic Vliegtickets 2009 al ontdekt?- Welke maanden zijn qua prijs vergelijkbaar, tov januari? Dan weet ik hoe ik goede prijsindicaties kan krijgen.
Geen! De ticketprijzen fluctueren permanent. Voor indicaties van ticketprijzen kijk je ook het best in het genoemde topic. Is de prijs op een bepaald moment naar je zin, dan boek je.
Op de site van vliegwinkel staat onder de in te voeren data een linkje "uitgebreid zoeken". Als je daarop klikt kun je aangeven dat je bijv. eerst naar New york wil en dan een aantal dagen naar Orlando. Zoek goed op prijs...scroll naar beneden want niet de goedkoopste vluchten staan bovenaan. Hier heb ik altijd de goedkoopste vluchten gevonden. Ik denk dat je incl tax geen 500 euro kwijt bent per persoon.
Volgens mij kan je bij Vliegwinkel geen multi-city vluchten boeken, je kan wel terug vanaf een andere luchthaven, maar dan mis je in dit geval nog je vlucht New York -> Orlando.
Bij Expedia kan dit wel. Wij gaan in mei AMS-NYC-TPA-AMS doen met 5 dagen in New York. Via Expedia was dit 460 per persoon. (niet met Continental overigens, maar met BA aangezien zij in feb nog de goedkoopste waren)
Voorbeeldje van een mooie combi met stop in New York:
http://www.expedia.nl/eta/fltitin.gif € 462,04
13:20 Vertrek Amsterdam (AMS)
Aankomst Newark (EWR) 15:50 do 21-mei
Duur: 8uur 30min http://www.expedia.nl/pubspec/images/airlines/smCO.gif Continental 71 Rechtstreekse / non stop-vlucht
http://www.expedia.nl/eta/spaceit.gif
10:45 Vertrek Newark (EWR)
Aankomst Orlando (MCO) 13:25 di 26-mei
Duur: 2uur 40min http://www.expedia.nl/pubspec/images/airlines/smCO.gif Continental 192 Rechtstreekse / non stop-vlucht
http://www.expedia.nl/eta/spaceit.gif
13:25 Vertrek Orlando (MCO)
Aankomst Amsterdam (AMS) 08:20 http://www.expedia.nl/eta/tip_icon.gif +1 dag do 11-jun
Duur: 12uur 55min http://www.expedia.nl/pubspec/images/airlines/smCO.gif Continental 1872 / 58Overstappen in Houston (IAH)
Maar, ga je alleen naar Orlando of ga je ook nog naar andere plaatsen in Florida? In dat geval zou je ervoor kunnen kiezen om via een andere luchthaven (Key West of Miami) weer naar Nederland te vliegen.
Je hebt gelijk. Terug van een andere luchthaven kan wel. dat hebbenw ij daar geboekt. ik dacht dat je ook multi city kon boeken. Je kunt wel een mail sturen en dan doen ze een offerte. Heb ik een keer gedaan. Drie dagen New York en dan verder vliegen.
En welk vliegveld in Florida moet ik kiezen, dicht bij Walt Disney World?
hallo allemaal ik heb een klein vraagje waar in het antwoord zo snel niet kon vinden we willen eind mei 2010 naar orlando op dat seaword enz te bezoeken wat is de drukte rond deze tijd? en het weer?
mvg bas
Even in de glazen bol gekeken. Eind mei, tweede zondag in mei is het moederdag, de laatste maandag is het Memorial Day dan trekken velen er op uit. Hoe druk het is wordt toch lastig te voorspellen, in principe is het vrij rustig in deze periode maar je kunt bij parkbezoek ook veel bussen met schoolreisjes treffen. Er kunnen ook grote conferenties zijn, zodat de hotels vol zijn.
Het weer is warm en zonnig met veel korte buien, harde windvlagen en knetterend onweer.
Aha goed dat ik dit lees over Memorial day want de kans is groot dat we dan ook richting Orlando gaan/zijn.
En in die tijd schoolreisjes kennen ze daar ook net zoals hier dat je in de Efteling je nek breekt over de schooljeugd.
Ik heb maar een naam WALMART!!!! 24 hr store, daar kan je terecht voor alles.
Ik zweef hier al een tijdje mee en ben vorig jaar al in Florida geweest (rondreis met bus) maar volgend jaar ( is de bedoeling) om zelf naar Orlando te gaan. Villa of een Condo huren, en een huur auto allemaal al spannend genoeg. Ben de enigste volwassen persoon dan samen met mijn zoon van dan 16 jaar.
Nu zit ik een beetje te dubben wat het vliegen betreft.
Vorig jaar met Martinair gevlogen. was onze eerste keer en gewoon goed bevallen.
Zoonlief ook die vind het lekker zo'n rechtstreekse vlucht maar ik hoor zoveel negatieve dingen over Martinair dat ik zelf toch zit te denken om met Delta te gaan vliegen eventueel als alternatief.
Kan iemand me tips geven op dit gebied.
Als MartinAir je bevalt dan zou ik er gewoon bij blijven. Delta hoor je ook soms ook slechte verhalen over dus dat maakt niks uit :)
Wij gaan het in mei 2010 gewoon proberen met Martinair... pas dan kunnen we er echt over meepraten.
Dan hou ik Martinair gewoon als eerste keus en mocht die vol zitten of dan Delta als alternatief . Ook mooie aankomst tijd(als er op tijd gevlogen wordt natuurlijk)
Kijk eens naar United Airlines, Exit Reizen heeft vaak voordelige tickets in de aanbieding. Overstap in Washington, heel goed te doen.
In zover de vakantie al staan(optie) en we vliegen dan inderdaad met United via Washington.
Plak het even hier neer weet anders niet precies waar anders, maar lees dat 31 mei 2010 memorial day is , kennen ze daar dan ook een winkelsluiting of zoiets.
Wel handig om te weten omdat we als alles door gaat we zaterdag ervoor aankomen dit met de nodige boodschappen in huis te kunnen hebben of is daar echt alles 24/7 open.