-
Re: Autohuur: Welke kreeg jij mee, beviel het en wat heb je betaald ?
Naar aanleiding van bovenstaande heb ik ook even op de site vacationatsea gekeken voor een huurauto.
Voor een intermediate Alamo betaal ik zo'n EUR 6 per dag meer dan ik via autoeurope voor een Dollar auto betaal.
Gelijke airport, dezelfde datums.
De vraag is dus of deze site echt goedkoop is en exclusief tarief voor employees kent.
Zal net als met andere sites wel per geval anders zijn.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Waitangi
De site schijnt voor medewerkers van de reiswereld te zijn. Ik heb er nu 2x gereserveerd (2011 en nu) en heb 2x geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat we nu het "inchecken" via een automaat hebben gedaan waardoor een medewerker ook geen kans heeft gehad om navraag te doen over het wel of niet werkzaam zijn in de reiswereld.....Het huren via de vermelde site is en blijft een gok. .......Maar wat kan er op z'n ergst gebeuren?
Nou, stel dat je betrokken raakt bij een aanrijding, en dan blijkt dat je de auto onder valse voorwendsels hebt gehuurd ( je bent immers niet werkzaam in de reiswereld ), dan kon/kan de verzekering wel eens heel moeilijk gaan doen. Sterker nog, ik denk dat je dan in dit/dat geval niet eens verzekerd bent :confused:
-
Daar ben ik ook bang voor
-
Ik heb ook via die website gereserveerd (al vaker gedaan) en ben bij een aanrijding betrokken geraakt. Geen enkel probleem mee ondervonden. Geen enkel.
-
Citaat:
knaapje
Naar aanleiding van bovenstaande heb ik ook even op de site vacationatsea gekeken voor een huurauto.
Voor een intermediate Alamo betaal ik zo'n EUR 6 per dag meer dan ik via autoeurope voor een Dollar auto betaal.
Gelijke airport, dezelfde datums.
De vraag is dus of deze site echt goedkoop is en exclusief tarief voor employees kent.
Zal net als met andere sites wel per geval anders zijn.
Ik heb vanzelfsprekend ook vergeleken. Ik zat met een verschil van ongeveer 400 euro.........voor de FUll Size SUV. Wellicht dat het inderdaad per geval anders is, maar wij hebben nu tot 2x toe hier voor een leuke prijs geboekt. Maar blijven vergelijken is natuurlijk altijd ok.
-
Type gehuurd: Midsize SUV
Verhuurder: rentalcars
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: Sanford
Afgeleverd in: Sanford
Meegekregen: Uitgezocht, Jeep Cherokee
Wanneer: 1 juli 2014
Betaald 799,- euro, 28 dagen, incl. extra bestuurder en tank vol mee, leeg terug
Wat ons meeviel is dat er veel keuze was bij Alamo Sanford voor een zo'n klein vliegveld. Snelle afhandeling, zoals alles op Sanford. Jeep Cherokee, prima auto, ruim voldoende voor 3 personen. Zo'n 3000 mijl gereden in 28 dagen.
-
Type gehuurd: Midsize SUV (Ford Escape of gelijkwaardig)
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Miami Airport
Meegekregen: Nissan Murano
Wanneer: 15-08-2014
Betaald : € 185 voor 8 dagen
Hoe beviel de auto en waarom : prima auto
-
Type gehuurd: Midsize SUV (Toyota RAV of gelijkwaardig)
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: Sanford
Meegekregen: Dodge Durango
Wanneer: 03-05-2014
Betaald: € 786 voor 29 dagen
Hoe beviel de auto en waarom: Heerlijke auto, wel een beetje dorstig!
-
Type gehuurd: Full size
Gereserveerd bij: Alamo.co.uk/brits
Opgehaald in: Miami airport
Afgeleverd in: Orlando airport
Meegekregen: Dodge Charger
Wanneer: 02 t/m 23 augustus
Betaald : € 540
Hoe beviel de auto en waarom: Grote binnenruimte. De koffer is niet zo groot. OK voor 3 koffers. Bijna nieuw met 1630 Mijlen op de teller.
-
Type gehuurd: intermediate
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: Autoeurope
Opgehaald in: JAX
Afgeleverd in: MCO
Meegekregen: 2013 Dodge Avenger
Wanneer: 9/10 tot en met 19/10
Betaald : Eur 190 plus brandstof 1 bestuurder
Hoe beviel de auto en waarom: Is een pretentieloze auto 2.4 ltr motor met klassieke 3 +Overdrive versnellingsbak. Als je een turbo auto gewend bent is hij sloom. Eenvoudige uitvoering met o.a. handgeregelde airco. Nadeel van huren op een kleinere luchthaven, de auto staat klaar voor je, je kunt niet uitzoeken.
-
Type gehuurd: Economy car
Gereserveerd bij: Reisbureau
Opgehaald in: MCO
Afgeleverd in: MIA
Meegekregen: Hyundai Elantra
Wanneer: 09/09 - 20/09
Opmerkingen; Bij de garage een gratis upgrade naar Compact gekregen, na een defecte sigarettenplug weer een upgrade naar een, geloof ik, Midsize
-
Type gehuurd: Midsize ( Toyota Corolla of gelijkwaardig )
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National Emerald
(… Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…) “
Opgehaald in: Orlando MCO
Afgeleverd in: Orlando MCO
Meegekregen: Chevrolet Traverse ( PGAR-klasse )
Bij aankomst op de Emerald Aisle stonden er genoeg SUV's en Mini-van's. Eerst nog even geprobeerd om voor noppes,nada,niks een Tahoe mee te krijgen vanaf de Emerald Executive Aisle maar daar trapt het menneke van National niet in. Gelukkig stond er dus evengoed keus genoeg op de 'gewone' Emerald en uiteindelijk reden wij weg in een bijna nieuwe ( 1300 miles op de klok ) Chevrolet Traverse
Wanneer: 12-09 t/m 10-10
Betaald : € 674 ( incl Upfront Fuel )
Hoe beviel de auto en waarom: Al 3x eerder een Traverse genomen en deze bevalt ons prima. Plenty of room voor ons tweetjes in deze Crossover met overal bekerhouders, aansluitingen voor opladers, USB-poorten, etc. Het uitgebreide audiosysteem met Voice-command, BlueTooth(audio) en BOSE-speakers zorgt ervoor dat je onderweg naar een prima stukkie muziek kan luisteren. Natuurlijk is er ook voorzien in Sirius-XM ;-). Het benzinevebruik tijdens de huurperiode ( +/- 2500 miles ) was 21,3 Mpg, niet verkeerd voor een rappe 3.6 Liter V6, kortom een aanrader !
https://lh6.googleusercontent.com/-a...2BDSC_1100.jpg
-
Gereserveerd bij: National Emerald (… Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…) “
Meegekregen: Chevrolet Traverse LT 2015 en Chevrolte Equinox LT 2015
Wanneer: 2 oktober t/m 25 oktober 2014
Betaald : $ 638.34
Hoe beviel de auto en waarom: We mochten bij ophalen een Traverse meenemen, maar van deze auto ging steeds het alarm af als we de auto openden. Na 3 dagen toch maar omgeruild voor een andere Traverse. Na ruim 2 weken auto nogmaals omgeruild vanwege leeg lopende voorbanden, we moesten iedere 2 dagen naar de WAWA om de banden op te pompen. Omdat de helft van ons gezelschap inmiddels naar huis was gegaan hebben we toen een kleinere Equinox genomen. Alle auto's reden geweldig
Helaas alleen een foto van de eerste Traverse
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...6/Traverse.jpg
-
Gereserveerd bij: USA reisen.de
Opgehaald in: Tampa
Afgeleverd in: moet nog in Tampa worden afgeleverd op 3 januari 2015
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Wanneer: 20 december 2014
Betaald : Euro 465,00
Hoe beviel de auto en waarom: Perfecte auto, genoeg ruimte voor 4 personen
-
Type gehuurd: Full size
Gereserveerd bij: USA reisen.de
Afgeleverd in: moet nog in Tampa worden afgeleverd op 15 januari 2015
Meegekregen: Toyota Camry 2.5 SE
Wanneer: 30 december 2014
Betaald : Euro 430,00
Hoe beviel de auto en waarom: Gloednieuwe Camry met 261 miles op de teller, mocht zelf uitzoeken. Heerlijke auto!
http://www.goto-florida.nl/mediapool...s/35382061.jpg
-
Gereserveerd bij: Rentalcars.com
Meegekregen: Dodge Journey (fullsize SUV)
Wanneer: 14 februari 2015
Betaald : Euro 182
Hoe beviel de auto en waarom: Heel goed bevallen. Lekker veel ruimte en met zo'n 1.300 miles op de teller gloednieuw. Extra leuk dat we een (gratis) upgrade naar een fullsize kregen.
-
Type gehuurd: Economy
Gereserveerd bij: reisorganisatie
Meegekregen: Chrysler 200
Wanneer: 1 t/m 15 september 2014
Betaald: Geen idee, auto zat samen met vlucht en villa in een pakket
Hoe beviel de auto en waarom:
Het was een heerlijke auto om in te rijden, genoeg ruimte, voor, achter en in de kofferbak. Hij reed ook lekker, en stil en erg zuinig.
Minpuntje:
Na alle waarschuwingen dat we moesten opletten bij aankomst op het vliegveld dat we niet overal op in moesten gaan en NIETS moesten tekenen, kwamen we vermoeid na een vertraagde vlucht bij de balie aan. Meneer achter de balie was erg ongeïnteresseerd en zei dat we een Economy hadden, ter grootte van een Toyota Corolla, wij moesten uiteraard lachen, ivm het feit dat we niet alleen vier volwassen waren, en vier grote koffers bij ons hadden. Maar hij was niet echt vriendelijk. Als hij had aangeboden of wij een upgrade wilden, hadden we dat op dat moment echt gedaan. Het was tenslotte een schot voor open doel, maar hij bleef ongeïnteresseerd en niet aardig. Toen hebben we ook besloten dat we hoe dan ook met z'n vieren en de koffers in een Economy zouden passen. Dat was dus ook het geval, het zat wat krap van MCO naar de villa, maar zonder koffers was hij vreselijk ruim en hadden we ons geen betere wagen kunnen wensen.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...505843aab342cb
-
Citaat:
Digitalman
Meegekregen: Dodge Journey (fullsize SUV)
Hoe beviel de auto en waarom: Heel goed bevallen. Lekker veel ruimte en met zo'n 1.300 miles op de teller gloednieuw. Extra leuk dat we een (gratis) upgrade naar een fullsize kregen.
Een Journey valt normaal niet onder een Full Size SUV. Vergelijk hem bijvoorbeeld ook maar eens met een Tahoe, die is nog echt een maatje groter.
Bij de meeste verhuurbedrijven valt hij onder Intermediate SUV of Cross-Over.
Prima auto, daar niet van. Maar ik zou er nooit mee akkoord gaan indien hij wordt geleverd als je een Full Size SUV geboekt zou hebben.
-
Type gehuurd: Compact (klein)
Gereserveerd bij: Alamo/brits
Opgehaald in: Orlando International Airport MCO
Afgeleverd in: Orlando International Airport MCO
Meegekregen: Ford Escape (midsize SUV)
Wanneer: 03-03-2015 t/m 20-03-2015
Betaald : €325 voor 17 dagen (excl. tank benzine, ter plaatse $37 voor betaald)
Hoe beviel de auto en waarom: Groot, ruim voor 1 persoon, grote achterbak, stuurt lekker. Kortom: fijne auto!
http://www.chantalsweb.nl/reisversla...fordescape.jpg
-
Gereserveerd bij: Alamo ( British Airways Gold Member ) getipt door mede forum gebruiker
Opgehaald in: Miami International Airport
Afgeleverd in: Orlando International Airport MCO
Meegekregen: Nissan Pathfinder (Fullsize SUV) en Chevrolet Tahoe ( Premium Fullsize SUV )
Wanneer: 09-03-2015 t/m 18-03-2015
Betaald : $ 242,79 voor 9 dagen (incl. tank benzine en meerdere bestuurders,gold package)
Hoe beviel de auto en waarom: Nissan Pathfinder : Een halve dag gereden,deze sloeg continue af en daarom direct ingeruild en kreeg extra upgrade van Alamo voor alle ongemakken.
Hoe beviel de auto en waarom: Chevrolet Tahoe met 1400 mijl op de teller :Groot, zeer ruim voor 2 personen, grote achterbak,GPS Navigatie ingebouwd,V 8 motor, stuurt lekker en alles erop en eraan. Kortom: Super auto!!
Even een uitleg over de werkwijze van de extra korting van Alamo als zogenaamde medewerker van British Airways. Ik durfde het best aan en reserveerde via de opgegeven link op dit forum,na de reservering kreeg ik een bevestiging en hier stond niets vermeld over het hele Britisch Airways verhaal, ik had gekozen om ter plaatse te betalen. Nu de vakantie bijna aanbrak,wilde ik de reservering definitief online bevestigen. Na online bevestigd te hebben,kreeg ik een definitieve bevestiging met daarop een vermelding van show id British Airways. Dus ik dacht dat is vervelend en nu? Nu zag ik dat ik bij Alamo online kon inchecken om de wachtrij voorbij te kunnen lopen op Miami airport en dan kreeg ik een formulier dat ik me alleen nog maar hoefde aan te melden bij een Alamo machine op de airport,dus niet meer aan de balie. En wat denk je,het hele British Airways stond helemaal niet meer vermeld op de online check in en er werd op Miami Airport ook niet meer nagevraagd,wat resulteerde in een extreem lage huurprijs voor een prachtige SUV tijdens onze korte vakantie in Florida. Wel moest ik nog een formulier ondertekenen aan de balie en mijn rijbewijs laten controleren en verder was het op naar de parkeergarage. Dus mensen je kunt dit met een gerust hart doen en het scheelt een hoop geld.
[IMG]C:\Users\Ramon\Desktop\IMG_1418.JPG[/IMG]
-
Mooi dat je een Mid Size SUV voor zo weinig geld hebt gehuurd maar een Nissan Pathfinder is geen Full Size en een Chevrolet Tahoe geen Premium Full Size SUV. Zie het lijstje van Alamo hieronder met dank aan Holandesa.
Hallo,
Ik heb deze lijst van Alamo auto's gevonden op het internet.
Midsize SUV fleet (MPG 21-28 AVG 24):
2014 BUICK ENCORE
2014 CHEVY CAPTIVA - Won't be renewed in 2015
2014 FORD ESCAPE
2014 HYUNDAI TUCSON
2014 JEEP CHEROKEE - Replaces Liberty
2014 JEEP COMPASS
2014 JEEP PATRIOT
2014 JEEP WRANGLER
2014 KIA SPORTAGE
2014 MITSIBISHI OUTLANDER
2014 MAZDA CX5
2014 NISSAN ROGUE
2014 TOYOTA RAV4
2014 VOLKSWAGEN TIGUAN
Standard SUV fleet (MPG 19-28 AVG 22):
2014 FORD EDGE
2014 CHEVY EQUINOX
2014 DODGE JOURNEY
2014 FORD EXPLORER
2014 GMC TERRAIN
2014 HYUNDAI SANTA FE SPORT
2014 HYUNDAI SANTA FE
2014 JEEP GRAND CHEROKEE - Minor Refresh
2014 KIA SORENTO - Redesign
2014 MAZDA CX9
2014 NISSAN MURANO
2014 NISSAN PATHFINDER
2014 NISSAN XTERRA
2014 TOYOTA 4RUNNER - Minor Refresh
2014 TOYOTA HIGHLANDER
2014 TOYOTA VENZA
Premium Crossover Fleet (MPG 16-25 AVG 19):
2014 BUICK ENCLAVE
2014 CHEVY TRAVERSE
2014 DODGE DURANGO
2014 FORD FLEX
2014 GMC ACADIA
2014 INFINITI QX60
Full Size SUV Fleet (MPG 15-21 AVG 17):
2014 CHEVY TAHOE
2015 CHEVY TAHOE - Redesign
2014 FORD EXPEDITION
2014 GMC YUKON
2015 GMC YUKON - Redesign
2014 NISSAN ARMADA
Premium SUV Fleet (MPG 15-20 AVG 16):
2014 CHEVY SUBURBAN
2015 CHEVY SUBURBAN - Redesign
2014 FORD EXPEDITION EL
2014 GMC YUKON XL
2015 GMC YUKON XL - Redesign
2014 TOYOTA SEQUOIA
Lux SUV Fleet (MPG 13-18 AVG 15):
2014 CADI ESCALADE
2014 INFI QX80
2014 LINCOLN NAVIGATOR
-
Goedemorgen,
Ik zie wat u hebt geplaatst,maar aldaar ter plaatsen in Miami stonden deze genoemden auto's op de plaatsen van Fullsize SUV in rij 7 en 8 als ik me niet vergis. De Tahoe stond tegenover het Alamo hok in de Premium row,dus ik weet niet beter dan wat ik heb gezien wat er op de borden stond. Maar goed,de prijs en de auto die ik ervoor terug kreeg was gewoon super.Fijn weekend.
-
:up:Wij zijn ook daar geweest en daar doen ze maar wat. We mochten blij wezen dat we een standard SUV meekregen terwijl we voor fullsize betaald hadden. Die waren er helemaal niet. Klacht ingediend bij Alamo en we zijn hiervoor gecompenseerd. Maar je hebt voor dat geld wat je betaald hebt wel hele mooie auto's gehad .:up:
-
Fleurida, mag ik vragen waar je deze lijst hebt gevonden.(misschien staat het al ergens op het forum)
Wij hebben een minivan 7 seater en meestal staan er dodges klaar maar vraag me toch af wat er dan nog meer onder valt?
-
-
Dank jewel Fleurida, nu zie ik in ieder geval wat eventueel onder de minivans valt.:D
Wij hadden vorig jaar ook een Dodge, gehuurd via http://www.alamo.co.uk/brits , link toen hier gevonden.
Opgehaald op luchthaven Miami, was goed bevallen, ruim genoeg voor 5personen en bagage.
Periode 24/6-18/7 voor 723 euro
Auto van vorig jaar dus te laat om nog aan het rijtje toe te voegen.
-
Type gehuurd: Cabrio
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Ft Myers
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Camaro Wanneer: van 04/04/2015 tem 18/04/2015
Betaald : 589€
Hoe beviel de auto en waarom : toen we aankwamen aan de balie van National kregen we de vraag of we tevreden waren met een 'normale' cabrio ofdat we een upgrade wilde naar een "Camaro". Toen ik vroeg wat de ze verstonden onder een "normale" cabrio , ging het over een Mustang of een Sebring (ze wist niet wat er nog in de Parking stond). Bijbetalen zag ik niet zitten en een Mustang is altijd leuk, dus ik bleef bij mijn originele reservatie. Aangekomen op de parking van National bleek er maar 1 cabrio meer beschikbaar te zijn...nl de Camaro...dus uiteindelijk toch een duurdere wagen meegekregen zonder ervoor te moeten betalen ( geeft altijd een goed gevoel :-)). Camaro was leuk om mee te rijden, maar de ontwerpers van die wagen moeten volgens mij toch gedacht hebben : hoe kunnen we deze wagen zo onpraktisch mogelijk maken :-) . De kofferruimte van de wagen is echt wel klein en de toegang tot de kofferruimte is belachelijk klein...een grote koffer geraakt er gewoon niet in... en als je met het dak open wil rijden wordt het koffer nog kleiner!! De beenruimte achterin is ook zeer klein. Voor kinderen gaat dit nog maar als je volwassenen meeneemt...is dit niet de ideale wagen. Typische nadelen van een cabrio natuurlijk , maar als je deze wagen vergelijkt met een Mustang, merk je pas dat het ook anders kan. De Mustang Cabrio is zeker voor een cabrio nog redelijk ruim achterin en de kofferruimte is ook nog redelijk (en gemakkelijk toegankelijk).
Conclusie : na aan aantal jaren met een Mustang rondgereden te hebben , was ik zeker tevreden om nu eens een Camaro mee te krijgen....maarrrr volgend jaar hoop ik dat ik, vooral op praktische redenen, toch terug gewoon mijn vertrouwde Mustang terugkrijg :-)
-
Opgehaald in: Nashville
Afgeleverd in: Memphis
Meegekregen: Toyota Corolla: van 30/04/2015 t/m 11/05/2015
Betaald: 241€
Bijna nieuwe auto met 600 miles gereden, heerlijke auto! mochten kiezen dit keer omdat hij nog niet klaarstond (gold member), we waren eigenlijk te vroeg. De auto moest nog een origineel kenteken krijgen, deze was geldig tot 17 mei.
http://goto-florida.nl/mediapool/71/...s/36120080.jpg
-
Afgeleverd in: Tampa (moet nog 22 mei)
Meegekregen: Chevrolet Impala 11/05/2015 t/m 22/05/2015
Betaald: 247€
Mooie reissedan uit de Premium serie, auto met 13000 miles gereden, zeer luxe auto! Stond klaar. Zomaar een upgrade gekregen.
http://goto-florida.nl/mediapool/71/..._0_800-600.jpg
-
Wij hadden een Ford Escape Ecoboost meegekregen einde maart in Miami, leuke auto met goede motor.
Foto van Ford.com
http://www.ford.com/resources/ford/e...dates-1400.jpg
-
Type gehuurd: Autotype Midsize SUV (IFAR)
Gereserveerd bij: American Vacations
Opgehaald in: IAD
Afgeleverd in: IAD
Meegekregen: Chevrolet Equinox LT 2015
Wanneer: 21 mei t/m 12 juni 2015
Betaald : € 840,00
Hoe beviel de auto en waarom: Vanwege de hoge dollar aan het begin van het jaar welke ook maar door bleef stijgen dit keer maar weer eens via AV een auto bij Alamo gehuurd.
De auto is niets mis mee wij kregen hem met 163 mile op de teller dus deze was fonkel nieuw. Alamo is een ander verhaal, wij zijn met z'n tweeen en toch een grotere auto aan proberen te smeren(lees opdringen), toen dat niet lukte kregen we een contract met +/- $ 125,00 erop hey deze is dus prepaid, euh ja maar dit is voor roadside assistance, euhhhh ja maar hebben wij daarom gevraagd???? Ja daar hadden wij om gevraagd, ja dus niet haal er maar weer vanaf. We moesten ons melden op de parkeerplaats, bleek een heel aardige man te zijn, toen we om een Equinox vroegen zei hij dat dit een duurdere klasse was, maar vooruit dan maar.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2015%20mei.jpg
P.S Rechts de Equinox LT met 180 PK, links de Amish GTI met 1 PK;)
-
Type gehuurd:Midsize ( Toyota Corolla of gelijkwaardig ) ( Code : ICAR )
(… Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…)
Opgehaald in: Orlando-Sanford ( SFB )
Afgeleverd in: Orlando-Sanford ( SFB )
Meegekregen: Nissan Pathfinder SV ( Standard-SUV / Code SFAR )
Wanneer : 12-6 t/m 20-6 2015
Betaald : EUR 284,00 ( Incl LIS, LDW + 1 volle tank )
Hoe beviel de auto en waarom :
Op Orlando-Sanford heeft National helaas (nog) geen Emerald Aisle en ook de keuze/voorraad auto's is daar vrij beperkt. Zodoende moet je je daar dan ook bij de balie van National melden voor de formaliteiten alsmede de sleutels van de auto. Als ik aan de balie mn "Emerald Executive Elite"-pas toon mag ik een keuze maken uit een aantal auto's waaronder de bekende midsize in diverse merken, een Fullsize 4-door Chevrolet Impala, een Hyundai Santa-Fe of een Nissan Pathfinder. Gezien onze goede ervaringen een aantal jaar geleden met zo'n Pathfinder besluiten we om de Nissan mee te nemen, mocht deze evengoed niet bevallen kunnen/willen we desnoods meteen op MCO ( daar komen we toch langs ) de auto omruilen. Eenmaal onderweg blijkt ook deze nieuwe versie van de Pathfinder uitstekend te rijden en besluiten we om niet te ruilen op MCO.
" Maar je gaat in de USA toch niet in een Japanner rijden ? " kreeg ik al gauw te horen. Nou, waarom niet ? De auto is " Proudly Built In America " en speciaal ontwikkeld voor de Amerikaanse markt/smaak. Alles is, net zoals in de USA-merken, aanwezig zoals een goede audio-installatie, SiriusXM Satellite, Bluetooth en alle andere gadgets die ook in de Amerikaanse merken zitten. Moet wel opmerken dat deze Amerikaanse-Japanner in vergelijking wel degelijker in elkaar zit.
Met de 3.6 liter V6 met 260Hp en CVT-automaat rijdt de Nissan als een speer en 'deed' ondanks mn zware rechtervoet 21,9 Mpg ( in onze termen is dat 1 op 11 ) en dat is helemaal niet verkeerd. En dan nog, de benzine was 'maar' $2,54 p/gallon ;)
https://lh3.googleusercontent.com/-R...0/DSC_0774.jpg
-
Type gehuurd: Midsize ( Toyota Corolla of gelijkwaardig )(Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…)
Meegekregen: Buick Enclave
Wanneer: 17-09-2015 T/M 12-10-2015
Betaald : € 655,00
Hoe beviel de auto en waarom: Heerlijke auto uit het GM arsenaal. Is hetzelfde als de Chevrolet Traverse. We hadden met 4 personen meer dan voldoende ruimte om te zitten en voor alle bagage.
Wat extra informatie, wij hebben 2398 mijl gereden en hebben 117.763 gallon benzine getankt en hebben hiervoor in totaal $240 betaald.
Komt neer op een verbruik van 1 op 8.6(km) en we hebben 49 eurocent per liter benzine betaald.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...202015-2-1.jpg
-
Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: rentalcars.com
Opgehaald in: Miami International airport
Meegekregen: Chevrolet Traverse
Wanneer: 5 okt 2015 t/m 20 okt 2015
Betaald: 513,- euro
Hoe beviel de auto en waarom : De auto is ons goed bevallen. Bij onze eerdere reis reden wij een Ford Explorer. Die vonden wij eerlijk, fijner. Maar voor een gezin met 2 kids en de nodige bagage is de Traverse een prima auto!
-
Gereserveerd bij: Alamo Brits (er is ons trouwens niet gevraagd om een Brits rijbewijs oid)
Opgehaald in: Miami Airport
Afgeleverd in: Miami Airport
Meegekregen: Chevrolet Equinox, gratis upgrade gekregen omdat er nog maar 1 midsize SUV stond
Wanneer: 06-10-2015 t/m 23-10-2015
Betaald: € 529,-
Hoe beviel de auto en waarom : De auto beviel echt super. Achteraf maar goed dat we een upgrade hebben gehad want onze bagage (3 grote koffers en 2 handbagage koffertjes) pasten hier maar net in. In een midsize SUV was dit waarschijnlijk een stuk lastiger geweest. De eerste dag in Homestead een probleem gehad met de airco die het niet meer deed. Gebeld met Alamo en mochten onze auto omruilen in Key West. Nadat we weg reden in Homestead richting Key West deed de airco het gewoon weer en hebben we de auto niet meer omgeruild. Echt een goede service van Alamo en een top auto! We hadden ons trouwens van tevoren ingecheckt dus konden zo door lopen naar de garage. Niks geen gedoe met upgrades en verzekeringen ed aansmeren. Echt een aanrader!
-
Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: rentalcars.com
Opgehaald in: Miami International airport
Afgeleverd in: Miami
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Wanneer: 31 oktober 2015 tm 23 november 2015
Betaald: 718,- euro
In de garage van Alamo bleken alle Standaard SUV's op te zijn.
ze hadden nog een Suburban staan, maar die was vast te groot voor ons drieen.... (Mijn vrouw, ik en onze zoon van 4)
wellicht wilden we een minivan of een pick-up? Ze hadden zelf nog wel een 4x4 staan (met maar 2 deuren) was dat niks voor ons?
"Nee hoor mevrouw, doet u ons die Suburban maar,"
Wat een bak! Alles leer, alles automatisch! Rijdt als een trein. Zit een beeldscherm in, groter als mijn ipad...
en natuurlijk navigatie.
dikke 540 miles gereden tot aan de eerste tankbeurt, dus dacht eerst dat het verbruik nog mee viel. Totdat er 25 gallons in de dorstige tank verdwenen... Maar ach, voor $1.99 per gallon sta ik met een grote glimlach zo'n prachtige wagen vol te gooien!
-
(… Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…)
Opgehaald in: Orlando ( MCO )
Afgeleverd in: Orlando ( MCO )
Meegekregen: GMC Acadia ( Klasse : Premium-Crossover ) ( code PGAR )
Wanneer : 11-09-2015 T/M 10-10-2015
Betaald : EUR 812 ( Incl LIS, LDW + 1 volle tank )
Hoe beviel de auto en waarom :
Door mn totaal van meer dan 40 dagen huur vorig jaar heb ik de "Emerald Executive Elite"-status gekregen en mocht dan ook een auto nemen op de Elite Aisle. Er was een diversiteit aan auto's voorhanden op dat moment er stonden dan ook diverse Ford Explorers, Ford Flex, Chevrolet Traverse's , Toyota 4-Runner en een aantal GMC Acadia's. Uiteindelijk weggereden met een Acadia met 912 Mijl op de teller.
De GMC Acadia is technisch identiek aan de Chevrolet Traverse en de Buick Enclave en heeft dan ook nagenoeg dezelfde rijeigenschappen. Het rijdt dus lekker geruisloos en comfortabel met een gebruik van ongeveer 20,3 Mpg. Net als bij de broertjes/zusjes Traverse & Enclave is de bagageruimte als je de 3e zitrij inklapt meer dan voldoende, maar dan blijven er nog maar 4 zitplaatsen over....
https://lh3.googleusercontent.com/-a...2/FLFORUM1.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-4...2/FLFORUM2.jpg
-
Type gehuurd: Midsize ( Toyota Corolla of gelijkwaardig )(Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…)
Gereserveerd bij: Expedia
Meegekregen: Jeep Patriot
Wanneer: 06-02-2016 T/M 13-02-2016
Betaald : € 167,00
Heeft gedaan wat hij moest doen en ons van A naar B gebracht, maar veruit de sloomste die ik ooit gehuurd heb. Als ik langer was verbleven had ik hem gaan omruilen.
-
Re: Auto gehuurd ? Welke kreeg jij mee ?
Type gehuurd: Standaard
Gereserveerd bij: Sunny Cars
Meegekregen: Dodge Journey
Wanneer: 28 januari t/m 12 februari 2016
-
Type gehuurd: Premium Car
Gereserveerd bij: AutoEurope
Opgehaald in: Sandford Int. Airport
Afgeleverd in: Sandford Int. Airport
Meegekregen: Luxery Car "Chrysler 300c""
Wanneer: 27 juni t/m 15 juli 2016
Zeer goede ervaring met Alamo-Sandford. Geen Kiosken of "Skip The Counter", wel supersnelle afhandeling aan de balie. (nog geen 3 min) Op het terrein stonden veel auto's uit de door ons gereserveerde klasse. Hoewel door een medewerker geholpen, vrije keuze. Op mijn vraag of de Chrysler 300 ook een Premium Car was, nam de medewerker ons mee naar de Luxery Cars en konden we kiezen tussen twee Chryslers 300 en een hele rij Dodge Chargers. Vonden de Chysler 300c geweldig. Van alle opties voorzien en op de autosnelweg bijzonder zuinig. In de stad wat minder, is toch een zware auto. Gratis upgrade dus.
http://i67.tinypic.com/2j1o6iv.jpg