Begrijp je goed.
Is een broker (makelaar) en brengt de huur onder waar hij het meeste aan verdient en misschien voor jou de beste prijs krijgt.
Knaapje
Afdrukvoorbeeld
Begrijp je goed.
Is een broker (makelaar) en brengt de huur onder waar hij het meeste aan verdient en misschien voor jou de beste prijs krijgt.
Knaapje
Ok. Hmm...het scheelt wel ontzettend veel als ik het gold+gps pakket van Alamo vergelijk en de (premium)pakketten via eautohuur.
Waar zit het addertje onder het gras??
Wie heeft er ervaring met deze site? (het gaat overigens maar om autohuur voor 3 dagen)
Je kunt vrijblijvend een prijsopgave vragen? Krijg je een link met een voorstel en kun je meteen vragen waar e.e.a. wordt ondergebracht. Als je boekt staat overigens op de voucher bij wie je gehuurd hebt, dus het is niet een wilde zoektocht waar e.e.a. is ondergebracht.
M.b.t. verzekering: CDW-verzekering - diefstal protectie - aansprakelijkheid derden - SLI (extra aansprakelijkheidsverzekering) - Uninsured Motorist – verzekering zijn inclusief. Wil je nog extra bestuurder en volle tank benzine en/of navigatie, dan moet je meer betalen, logisch toch. Staat wel wat onoverzichtelijk op de site vind ik.
Wil je niet via een ,,tussenpersoon huren'', wat overigens de meeste mensen op dit forum wel doen, dan gewoon rechtstreeks boeken bij een verhuurder.
De afhandeling bij eautohuur was prima, dus.... al die bedrijven met een addertje onder het gras bestaan in deze tijd niet zo lang meer... De voorwaarden staan in het NL dus lees die goed zou ik zeggen.
Hoi, nog even een vraagje over de Dollar Express Card waar ik me net voor heb aangemeld:
Begrijp ik het nu goed wanneer ik zeg dat ik niet meer naar de balie in Miami Airport hoef te gaan(de balie waar men je dus naar de garage stuurt)?
Ik kan met de usareisen.de voucher, Express Card en rijbewijs dus rechtstreeks naar de garage gaan???
Krijg ik deze card trouwens thuisgestuurd?
Thanks, guys!
Wij zijn inderdaad rechtstreeks naar de garage gegaan, maar moesten daar alsnog in de rij. Achteraf hadden we in de hal bij de balie sneller gekund.
Wij zijn rechtstreeks naar de garage gegaan. Daar werd gevraagd of we een huurovereenkomst van de balie hadden, of dollar express member waren. Toen ik zei dat ik express member was, vonden ze het vreemd dat mijn naam niet op het bord stond (duh, ik had ook nog geen boeking bij ze).
Toen we de express kaart samen met de usareisen.de voucher overhandigden, werd ons verteld dat dat eigenlijk niet kon, en ik eigenlijk bij de balie had moeten zijn. Maar omdat ik toch express member was (en het heel lief vroeg), kon de dame het zelf wel afhandelen aangezien alle gegevens in het systeem zaten.
De voucher voor een upgrade werd niet geaccepteerd, want die was alleen voor 'echte' boekingen, en er werd nog wel vriendelijk gevraagd of ik de volgende keer naar de balie wilde gaan.
Dit was Miami, vorig jaar was het in Orlando geen enkel probleem. Ik denk dat het een beetje afhangt met wie je van doen hebt...
Net terug na 3 weken Florida. Heb voordat we weggingen mijn Expreskaart door de helpdesk van Dollar aan mijn prepaid reservering laten koppelen. Toen we in Miami aankwamen zijn we meteen doorgelopen naar de garage. Daar stond op een electronisch mededelingenbord: Welkom mister Leeflang :-) Onze auto stond klaar. Alleen één handtekening en alles was klaar. Enige nadeel was dat de "free upgrade" coupon die op het forum staat niet geaccepteerd werd. Had een midsize SUV besteld en kreeg een Ford Escape mee.
Tsja, dat had ik ook geprobeerd. Meerdere malen gemaild, maar elke keer het antwoord dat de reservering niet gekoppeld kon worden. Vandaar dat mijn 'Welcome' niet op het bord stond.
@andreleeflang Heb jij telefonisch de reservering laten koppelen?
Overigens, vorig jaar werkte in Orlando de upgrade niet omdat de voucher alleen voor midsize naar fullsize geldt, en niet van midsize SUV naar fullsize SUV.
Die hadden ze me dan wel gegeven zei de dame in Orlando. Vandaar dat ik dit jaar geen SUV had gereserveerd, maar een gewone midsize. Maar helaas...
Hoi Weimar,
Nee ik heb het niet telefonisch gedaan. Wanneer je op de website van dollar.com een mail naar de helpdesk stuurt met het verzoek om de boel te koppelen dan is het zo geregeld
Weer zo één die afhankelijk is van wie het afhandelt dus. Ik heb het een paar keer geprobeerd, direct na het kopen van de voucher en een maandje voor we afreisden. Maar beide keren: helaas, kan niet.
Ik heb via Dollar.de gereserveerd en op mijn mailtje om de expresscard te koppelen kreeg ik:
Thank you very much for your correspondence.
Please kindly contact us directly on 0044800252897 to have your Dollar Express number added to the car hire booking.
Kind Reagrds,
Gosia
Dollar Team
www.dollar.de
..........en het was geregeld.
Knaapje
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de card aangevraagd en zie wel wat het oplevert. Ik ben tenslotte op vakantie. Als ik in 1 x door mag is dat mooi, moet ik wachten...so be it.
Ik ga nog wel even naar die free upgrade" coupon zoeken, want van een fullsize ben ik ook niet vies.
Bij deze:
https://www.dollar.com/TravelCenter/...UP_coupon.ashx
Knaapje
Hey, bedankt hoor. Ik heb wel gelezen dat ze hem bijna niet aannemen, klot dat?
Ik heb de midsize SUV zelfs omgeruild voor een fullsize SUV met de coupon dus mij hoor je niet klagen. \\:D/
Ik heb net eens zitten kijken voor een Midsize SUV voor de periode 26-12-2011 t/m 5/1/2012 en ik zie toch wel heel grote verschillen tussen Dollar.de en dollar.co.uk.
Voor zover ik het kan vergelijken zijn de voorwaarden m.i. gelijk.
Ik bedoel, het maakt toch niet uit of je in Engeland of Duitsland boekt??
voorbeeld:
Dollar Engeland - Euro 315,-- (Platinum)
Dollar Duitsland - Euro 370,-- (Platinum)
en met een evt. navigatie is het verschil nog groter.
Sterker nog je boekt bij hetzelfde bedrijf. Kijk maar eens naar het mailadres voor klantenservice.
Voor afgelopen Juni had ik geboekt bij Dollar .de omdat die goedkoper was en nu bij Dollar.co.uk voor de kerst omdat die goedkoper zijn.
En de voorwaarden zijn helemaal gelijk bij beide sites.
Ehm....de coupon is voor een upgrade van een midsize- naar een fullsize car. Logisch dat de coupon dan wordt geaccepteerd want da's precies wat er bij jullie aan de hand is; je had een midsize car gehuurd en hebt een full-size Impala meegekregen. Fijne car!
Had je een midsize suv gehuurd, dan kan je er niet zo maar op rekenen dat de coupon wordt geaccepteerd en je een full size suv meekrijgt.
Vorige maand voor de eerste maal bij Dollar gehuurd (voorheen altijd Alamo). En ik kan niet anders zeggen dan dat wij heel tevreden zijn. Ik had wel vooraf een exprescard geregeld maar omdat er niemand bij de gewone balie stond zijn we daar maar gewoon heen gegaan. Super vriendelijke medewerker die geen vragen stelde over extra verzekeringen of wat dan ook en ons benadrukte om de auto leeg in te leveren. Vervolgens stuurde hij ons naar de garage waar we zelf (hadden we niet verwacht) een minivan mochten uitkiezen. (vliegveld Fort Myers)
@ Lion, raar maar waar de prijzen kunnen ernorm verschillen per land met dezelfde voorwaarden wij hebben gehuurd bij dollar.de scheelde toen ruim 200 euro met uk.
Mid-Size SUV gehuurd..... met de upgrade coupon een Chevrolet TAHOE meegekregen, heel vervelend om drie weken in te rijden, maar zet me er wel overheen ;-)
Hoi allemaal, ik ga eind feb 9 dagen naar Orlando, en waar ik eerst geen auto wilde huren (te eng... dacht ik) ga ik het nu toch wel doen.
Dollar is voor mij het handigst omdat ik een transfer van het vliegveld naar hotel en vice versa heb geboekt, en de auto de volgende dag wil ophalen. En Dollar zit bij mijn hotel, International Palms.
Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Waar kan ik nu het beste boeken, via Autoreisen.DE, Dollar.co.uk, of Dollar.DE ?
De prijzen kan ik wel vergelijken, maar zit er nog veel verschil in verzekeringen ?
Ik ga alleen, wil het kleinste autootje huren, moet ik dan een platinum pakket huren, of is dat niet nodig, en kan ik gewoon voor het goedkoopste pakket gaan ?
Bedankt alvast voor de reacties.
Ga op zeker voor de eerste keer.
Boek via Usareisen of Dollar.de.
Als je alleen bent voor 9 dagen heb je genoeg aan het USA-spaar-plus-tarief van USareisen of vergelijkbaar met Dollar.de.
Je hebt dan alle verzekeringen, 1 bestuurder en geen brandstof.
Het duurdere pakket is eigenlijk alleen met meerdere bestuurders en brandstof, maar je kunt beter de brandstof apart betalen.
Je kunt ter plaatse eventueel Roadside assistance erbij nemen (een soort Wegenwacht) als je je erg onzeker voelt, maar dat moet je zelf zien.
Bijkomend voordeel van een auto van Alamo is dat automatisch je eventuele tol verrekend wordt, bij Dollar is dat nogal duur.
Misschien niet allemaal het goedkopst, maar de minste kans op problemen zo'n eerste keer.
Knaapje
Knaapje: Dollar zit tegenover haar hotel en ze gaat maar een week. Dat maakt de keuze voor Dollar wat makkelijker. Tol is idd wat duurder maar met een week is het nog wel te overzien.
Ah dank je wel Knaapje ! Daar heb ik wat aan.
Wat Njit zegt, ik ga maar 9 dagen, en aangezien het sowieso de 1e keer Florida/Orlando is, en ik voor het eerst in het buitenland ga autorijden, en het allemaal best eng vind, ben ik niet van plan om ver weg te gaan. Het is meer dat ik mobiel ben binnen Orlando, weet niet waar de tolwegen beginnen, maar mocht dat pas buiten Orlando zijn, dan zal ik er niet vaak gebruik van maken ;-)
Het 'probleem' met Dollar is dat je een flatfee betaald per week voor de tol. Of je nu wel of niet over tolwegen rijd, je betaald hetzelfde bedrag. Bij Alamo betaal je enkel wat je gebruikt.
Je bent niet verplicht om dit af te nemen bij Dollar. Als je enkel in Orlando rijd dan kun je ook contant betalen bij de tolpoortjes (zorg wel voor een lading Quarters). Volgens mij is dit in Orlando nog overal mogelijk maar dit weet ik niet 100% zeker.
Nog even een vraagje, las net het topic over Sunpass, maar moet je dit altijd van te voren regelen, maakt niet uit bij welke verhuurder je een auto huurt, of zit het er bij sommige bij ?
(sorry voor al mijn vragen elke keer, maar ben echt een noob op USA gebied...)
Bij Dollar kun je dit aan de balie op het vliegveld regelen. Bij de meeste andere verhuurders is dit automatisch. Maar je kunt je afvragen of je het überhaupt wel nodig bent.
Als je bij Dollar huurt, niet in de buurt van Miami komt en weinig van de tolwegen gebruikt maakt, is het veel goedkoper om een handvol quarters bij je te hebben.
Bij Alamo, National en Enterprise kost het je hooguit 6 dollar + toll, dus daar zou je het wel moeten doen, gebruik maken van hun tolprogramma. Dit gaat vanzelf werken zodra je het eerste tolpoortje op je weg passeert.
O ja, bij Alamo was het zo dat het automatisch wordt verrekend he ?
En ja, blijf in de buurt van Orlando, wil 1 keer naar het strand rijden, dan betaal ik dat liever contant.
En no way dat ik naar Miami zou durven te rijden :-P
Wij zitten momenteel in Kissimmmee en hebben bij Dollar gehuurd zonder sunpass. We zijn naar Clearwater en naar Cape Canaveral gereden . We hebben de sunpass niet nodig gehad , konden alles met cashgeld betalen aan bemande poortjes . :-o
Goed te horen, dank je wel !
En veel plezier nog daar !
Hallo allemaal! Het is lang geleden dat ik heb gereageerd maar ik wil toch even iets kwijt. Afgelopen zomer hebben wij ter plekke een auto gehuurd bij Dollar (Orlando). Er werd ons een Dodge Charger beloofd bij de balie, maar het bleek dat ze die helemaal niet meer hadden toen we de auto ophaalden. Veranderen van een full size naar een midsize kon niet meer helaas dus we kregen een Chrevolet Impala mee. Echter, deze auto hield het na een paar dagen voor gezien. We strandden 's avonds bij een Mall. We hebben er úren gestaan in de bloedhitte. Road Assistance van Dollar hield ons maar aan het lijntje met de belofte dat er binnen een half uur, 3 kwartier, 10 minuten etc. iemand zou komen. Onze dochter voelde zich inmiddels niet lekker en kreeg erge hoofdpijn. De airco deed het niet dus er zat niets anders op dan in de bloedhitte te wachten op de ons beloofde Road Assistance. Echt een heel vervelende toestand. Er is puntje bij paaltje niemand gekomen. Gelukkig kon mijn man de auto aan de praat krijgen en zaten we redelijk dicht bij het hotel. We zijn voorzichtig weggetuft met de angst ergens in het stikdonker te stranden langs de weg. De volgende dag hebben we de auto om kunnen ruilen. We hebben excuses gekregen van Dollar en thuis een voucher van USD 50,-- gekregen. Nu kregen we gisteren een brief van Dollar met een rekening van ruim USD 80,--. Niet betaalde tol. Nog nooit meegemaakt. Het betreft tolpoortjes die echt honderden kilometers verwijderd zijn van de plaats waar wij ons bevonden. Zelfs van een plaats 246 mijl verderop, 18 minuten voordat we de auto inleverden. De brief lijkt wel gekopieerd en is niet ondertekend maar ja ze geven aan onze creditcard al te hebben belast... dat gaan we morgen dus checken bij American Express. Er gaat weer een hoop tijd in zitten qua correspondentie met Dollar en de creditcardmaatschappij. Dus wat ons betreft... Dollar ... nee bedankt. Google ze maar 's....
Zeer vreemd verhaal ik heb bij Dollar nog nooit ellende gehad en zeker niet met een Dollar auto. Maar het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat een auto het niet meer doet of problemen heeft anders hadden we in Nederland ook geen wegenwacht meer gehad.
Dat er niemand komt om je te helpen is natuurlijk niet correct van Dollar en ik heb gelukkig nog geen ervaringen met een huurauto die niets meer deed. Maar bij een winkelmall kan ik me voorstellen dat ze je niet zomaar gevonden hebben met die uitgestrekte parkeerplaatsen.
Wat betreft die Toll, er staat me bij dat daar recentelijk over gewaarschuwd is op dit of een ander forum. Nu weet ik niet meer of dit Dollar betrof maar het was in ieder geval niet pluis. Het hoe of wat weet ik niet meer exact maar er is vast iemand die daar nog wat meer vanaf weet.
In ieder geval goed je CC afschriften in de gaten houden en gewoon laten terug boeken.
Wij dachten inderdaad ook in eerste instantie dat er een probleem zou ontstaan omdat we bij een Mall stonden geparkeerd. Gelukkig stonden wij vlakbij de ingang van de garage geparkeerd met uitzicht op de aankomende auto's. We hadden correct uitgelegd waar wij stonden en iedere keer kregen wij te horen dat ze er bijna waren. We hebben zelfs aangegeven waar wij precies stonden om ze op te wachten. Dat was allemaal geen probleem zeiden ze. Waren zelfs lichtelijk geirriteerd toen wij opperden dat de pop-a-lockwagen ons misschien niet kon vinden...
Zelf namen ze overigens geen contact op met ons we moesten zelf iedere keer bellen en aangeven dat er nog niemand was gearriveerd. Voordat je iemand aan de lijn krijg ben je een half uur verder.
Er zullen vast ook goede ervaringen zijn met Dollar, wij hebben er jaren geleden eens een keer auto gehuurd en geen problemen gehad. Maar dit was echt ongekend. Had me niet kunnen voorstellen de eerste avond in Orlando een slappe pizza te moeten eten in een oververhitte garage naast een vuilnisbak :)
Ik ga 's even zoeken "tolberichten". Bedankt voor je tip !
Op deze site heb ik recentelijk 2 topics gelezen over de Dollar tol oplichters:
http://www.thedibb.co.uk/forums/show...ht=dollar+toll
http://www.thedibb.co.uk/forums/show...ht=dollar+toll
Als het wordt afgeschreven gelijk naar je bank om door te geven dat het een frauduleuze incasso is.
Succes.
Bedankt voor de info! Ik ga het straks even bekijken. We hebben inmiddels de situatie doorgegeven aan american express. Het bedrag is inmiddels afgeschreven en kan niet zonder meer teruggeboekt worden. Er wordt een zg geschil aangemeld. Amex gaat nu bij Dollar na op welke gronden het bedrag is afgeschreven. Wijzelf hebben een pittige mail naar Dollar gezonden die wij om de paar dagen zullen herhalen. Er wordt dus nu van twee kanten aan gewerkt.
O wauw... Ik heb het gelezen. Vond nog een linkje met een verhaal. http://www.ripoffreport.com/consumer...toll-c6284.htm
We wachten maar even af...
Nou, een waarschuwing dus!!!
Veel succes met de afhandeling!!!
Ik heb een auto gehuurd bij dollar, nu heb las ik over de express card van dollar. Heeft het nog zin om deze aan te vragen als ik over drie weken al heen ga? Of is dit te kort dag?