Dat kan wel maar daar moet je voor betalen bij BA. Wellicht kan het bij AA wel gratis.
Afdrukvoorbeeld
Dat kan wel maar daar moet je voor betalen bij BA. Wellicht kan het bij AA wel gratis.
Als jullie rechtstreeks een vlucht boeken bij BA, is dat dan eigenlijk net zoiets als KLM? Een account aanmaken, vlucht kiezen en betalen met creditcard (kan vast niet met Ideal?)? Of is het wat lastiger boeken rechtstreeks bij BA en kan ik beter expedia ofzo als tussenpersoon gebruiken? Ik las in dit topic ook iets over, dat er ook weleens Nederlands sprekende personen aan de telefoon komen, mochten er problemen zijn. Tot nu toe hebben we alleen met KLM gevlogen, dus ik vind het best spannend om een andere maatschappij te kiezen, maar ja, als het € 400 goedkoper is ;)
Ik heb nu een aantal malen gevlogen met BA. Is eigenlijk altijd goed verlopen.
Ik boek dan gewoon rechtstreeks bij BA.
Bleek iedere keer het voordeligste te zijn.
Wel betaald met creditcard.
Of dat nu ook kan via Ideal weet ik niet.
Misschien even proberen?
Eén keer spannend. Weinig tijd om te overstappen op Heatrow door vertraging in Nederland.
Maar dan staat er een grond stewardes te wachten en krijg je een grote rode kaart en kan je met spoed langs de rij.
Voor mij was het grote voordeel alleen overstappen in London en niet dat gezeur bij de immigratie in de USA waar je op de eerste landing doorheen moet en dan bij lange rijen je volgende vlucht (kan) missen.
Ook kan je via inloggen zelf stoelen kiezen en veranderen maaltijden uitzoeken etc. etc.
Voor mij was het zeer goed.
Maar helaas voor vluchten naar Orlando is het wat minder.
Dus wij vliegen deze keer met Delta. (KLM nummer)
Oktober heen en eind maart weer terug.
Wel gaan we i.v.m. familie omstandigheden even heen en weer in januari en dat doen we dan via een heel voordelige vlucht Orlando- Brussel.
Hoezo is het voor vluchten naar Orlando wat minder? Overstaptijd of nog andere dingen?
Voor vluchten naar Orlando moet je overstappen en dan verder via andere maatschappijen.
En dat werkt bij BA kennelijk prijsopdrijvend.
Dus daarom maar een andere maatschappij.
Een aantal malen ben ik met BA naar Las Vegas gevlogen.
Grote voordeel is dat je na de overstap in London rechtstreeks naar Vegas gaan.
En de wachttijd daar was iedere keer minimaal.
Dat heb ik wel anders meegemaakt in b.v. New York, Washington D.C. en vooral Chicago.
Daar wil ik eigenlijk op de heen weg beslist niet overstappen.
Dat heb je dan goed gedaan.
Maar in mijn geval (heen begin oktober en terug eind maart) vond ik de prijs te hoog.
Ik heb tenminste voor dezelfde periode een goedkopere vlucht gevonden.
Maar als je iets goed kan vinden met BA is er niets mis mee.
Chili, ik zit net nog even te kijken.
Er is inderdaad best een redelijke aanbieding.
Maar dan heen aankomen op Gatwick en dan verder van af Heatrow.
Maar er is verder niets mis met deze aanbieding.
Maar helaas pindakaas, ik heb al geboekt.
En ik ben er niet treurig om.
Chili, je had mij wakker geschud dus ik wilde toch nog een keer kijken.
Dat is omdat ik nog 1 ticket nodig heb.
Orlando vertrek 19 januari naar Amsterdam
Dan retour 05 febr.
Helaas, dat retourtje komt op $1,147.47.
En mijn vrouw heeft eerder deze week geboekt voor 400 euro Orlando naar Brussel.
Maar we gaan terug voor familie omstandigheden en daarom heeft mijn vrouw al geboekt en ik nog niet omdat er een kans bestaat dat het niet door gaat :-)
En om dat twee tickets het water in te gooien..........
Maar ik wacht nog even af. Als ik zeker weet dat ik terugga dan kijk ik wel weer.
Bedankt voor het meedenken.
Gelukkig dat je al een ticket hebt waar je tevreden mee bent! De prijzen hangen natuurlijk ook af van in welke periode je reist. Ik zie inderdaad dat BA niet erg gunstig geprijsd is januari/februari, jammer! En daarbij als je op Gatwick landt, lijkt het me wel een gedoe om helemaal naar Heathrow te gaan.
Ik ben helemaal blij met mijn vliegtickets in de Meivakantie onder de 500 euro.
Omdat je door zo´n schoolvakantie toch aan je dagen vast zit, is het altijd wat moeilijker.
En bij ons kwam het voordeel er nog bij dat mijn man nog een silver status heeft bij BA.
Dus konden we meteen gratis de stoelen vast zetten, en 2 koffers pp meenemen.
Ook konden we nog punten inwisselen voor korting, altijd goed.
Wordt mijn eerste keer BA, ben dus benieuwd.
Ach, het is altijd afwachten.
Soms kan je profiteren van een zeer redelijke prijs.
Wij zijn afgelopen maand voor 8 dagen in Florida geweest voor minder dan 1000 euro.
En dat inclusief full size auto en alle verzekeringen en een tank benzine.
Goede aanbieding.
En ik ben afgelopen winter in Azie geweest voor een prijs zo laag heb ik nog niet eerder gevlogen.
In 35 jaar!!!!
Maar je kan niet altijd precies raak schieten denk ik.
Wel blijf ik altijd alert en probeer zo goed mogelijk te boeken.
Vandaag met British Airways naar Washington gevlogen. Goede vlucht met uitgebreide keuze aan films. Vond het allemaal net iets beter dan Aer Lingus (dat is dan ook een budget maatschappij).
Wij hebben al diverse keren de vlucht naar Florida (Orlando of Tampa) met BA gemaakt. Altijd naar volle tevredenheid: prijs laag (soms onder de 500 euro), overstappen in London Gatwick (aankomen uit Amsterdam op dit vliegveld en hier ook weer vertrekken naar Florida). Wij vonden BA steeds een prima maatschappij.
We hebben geboekt bij British Airways naar Orlando! (Ik zag net dat de prijs met € 260 is gestegen, dus een goede deal). Mijn vraag is wanneer ik het beste dat API in kan vullen? Vlak voordat we vertrekken of beter nu al. Zijn die gegevens belangrijk voor Amerika? Ik kan me niet herinneren dat ik dat bij KLM toen ook in moest vullen of het is automatisch gegaan.
Als ik alle gegevens heb, vul ik die gelijk in. Geen reden om daar mee te wachten toch?
@FloridaBE, ik vul ze meestal direct in als ik de beschikking heb over de gegevens.
Ik wist een keer dat ik later een nieuw paspoort aan zou schaffen en dan vul ik die gegevens later in.
Ook kan je het eventueel later veranderen.
Bij de KLM (Delta) vragen ze tegenwoordig ook of je online de gegevens in wil vullen.
Dat is, denk ik, om de procedure op Schiphol sneller te laten verlopen.
Goed gedaan met de prijs joh. :cool:
Wij hebben een ticket gekocht Orlando- Brussel en die is nu ook 50 euro duurder.
Ik moet nog een ticket hebben Orlando-Amsterdam (of Brussel) in januari maar die kan ik nog niet boeken omdat mij data nog niet bekend is dus ik wacht af maar zit op het "vinkentouw".
Ook wij hebben toegeslagen dat weekend ;) 4 retourtjes (2 kids) ams-lgw-mco, 25/4 t/m 15/5 voor 2024 euro.
Was super blij met deze prijs, we hadden op 100 euro extra per ticket begroot.
We vliegen s'avonds naar London en overnachten daar, de volgende ochtend vliegen we om 11.20 :D
Vorig jaar was het voor de meiden te veel om allemaal op een dag te doen, door alle opwinding konden ze niet slapen tijdens het reizen.
Terug was het gelukkig geen probleem.
Kan je als je boekt bij een reisbureau je stoelen niet meer zelf vastzetten via de site van BA (met je boekingscode), zoals dat bij United en andere maatschappijen ook gaat ?
Bij B A kun je volgens mij alleen 24 uur van te voren gratis je stoelen vastleggen.
Klopt helemaal. Staat ook op hun site: http://www.britishairways.com/travel...q/public/en_gb
Als je naar manage my booking gaat kan je toch gewoon vooraf je stoelen vastleggen? Of het gratis is hangt van je stoelkeuze af. Voor mijn reis in juni/ juli van dit jaar heb ik voor de heenweg de stoelen vastgelegd maar voor de terugweg lukte dat niet (ook niet 24u vooraf). Gelukkig was het toestel terug niet vol en konden we nog goede plekken krijgen.
Het is inmiddels British Airways geworden, zowiezo bedankt voor de snelle antwoorden
Volgens mij is dat inchecken wat 24u tevoor kan . Stoelen vastleggen kan volgens mij wel eerder
Als je een Freq. flyer card hebt, dan 48 uur van te voren
Of op de site van British Airways tegen betaling.
Maar indien een gezin met kinderen reist van 11 jaar of jonger, geeft BA 14 dagen van te voren automatisch stoelen voor dit gezin.
Volgens de BA website is de regeling iets anders (maar komt overeen met het bericht van Corrus):Citaat:
Enjoy your flight together
Choose seats for the whole family so that you can be sure you're seated together.
You may be able to reserve seats for free if you have an infant in your booking, otherwise there will be a charge.
If you decide not to reserve your seats in advance, we'll do it for you 5 days before departure. If you can't be seated together, we'll make sure each child is seated with an adult from your group.
Wij konden onze stoelen meteen gratis vast zetten.
Maar mijn man heeft daar een zilveren status.
Wij waren de eerste dus zowel heen als terug mooie plekken kunnen vastleggen.
Wat ik ook erg positief vind is dat je punten kunt inwisselen voor korting.
En een familie account kan maken voor punten.
En met die punten hebben wij al een aantal keren hele leuke hotel overnachtingen geboekt met heel weinig bijbetalen.....ideaal!!
Voor onze komende trips zijn we aan het kijken om uit prijsoverweging bv met BA te gaan vliegen. Ik ben niet een van de kleinste en slankste en wil daardoor wel wat extra ruimte, heeft iemand ervaring met de Premium Economy-class bij BA ?
http://www.britishairways.com/assets...space4_day.jpg
( Foto : British Airways )
Heeft iemand overigens een idee wat de upgrade naar de Premium Economy-class kost bij BA ?
Zon 120 pp per enkele reis
Zit je in de Premium Economy-class bij Britisch Airways met 2 stoelen naast elkaar en niet met 3?
Hangt van het type machine af.
Volgens mij is de premium klasse van BA aanzienlijk duurder. Daarnaast kunnen de armleuningen niet omhoog. De service is wel meer Dan in gewoon economy. Dit is mijn ervaring van heel wat jaren terug. Er staan wel minder stoelen op een rij dan in economy. Ik denk dat je bij Delta meer ruimte hebt.
Wij hebben bij Delta in Economy Comfort gezeten (gisteren teruggekomen) en de ruimte was behoorlijk moet ik zeggen. Ron is 1.92 en kon zijn benen goed kwijt, ook de breedte van de stoelen was goed. Nadeel van Delta is alleen dat ze vaak erg duur zijn, wij hadden de mazzel dat we voor een leuke prijs bij Kilroy konden boeken want als we rechtstreeks via KLM/Delta hadden geboekt waren de tickets ruim 400 euro per stuk duurder......
Een stoel bij de nooduitgang vooraf reserveren (voorbehoud beschikbaarheid) kost 66 euro pp per vlucht.
Een Premium economy kost het dubbele. Als voorbeeld even gekeken naar onze eerstvolgende vlucht naar Tampa:
De world traveller (economy) is 556,- en premium economy is 1197,- per persoon.
De laatste jaren vliegen wij alleen nog maar met BA. Prima vliegtijden, regelmatig goede ticketprijzen, alleen overstap in Gatwick en daarna rechtstreeks naar TPA of MCO. Bovendien is de triple 7 is ons favoriete toestel, alhoewel dat altijd iets persoonlijks is. Omdat wij bijna altijd doordeweeks vliegen buiten het hoogseizoen is het toestel zelden vol en hebben we beide achterin het toestel 3 stoelen. Dus lekker languit zitten/liggen. Omdat een van ons al eens trombose heeft opgelopen in een vlucht van Delta zijn we extra scherp op voldoende zitruimte. De 777 vinden wij een toestel waar je ook nog redelijk ruimte hebt als je in economy "gewoon" rechtop moet zitten. In een 767 en 747 moeten wij altijd upgraden naar economy plus. Wij vinden trouwens wel dat de kwaliteit van BA de laatste tijd wat minder wordt (m.n. eten) maar voor ons geen reden om naar een ander te kijken.
Toch grappig, want de stoelafstanden zijn in genoemde machines hetzelfde. Veelgehoorde klacht van de triple is juist bij raamplaatsen dat de stoel wat benauwend is door de rondingen van de machine.
Overigens wel 1 van de veiligste machines ooit gebouwd..
Ach zo is er voor iedereen voor elke machine wel iets positiefs of negatiefs. Bedankt voor het delen!
Vraag: ik ben op zoek naar tickets voor september 2015. Ik zag op de site van British Airways een aantrekkelijk ticket. De vluchten worden uitgevoerd door Americain Airlines, British Airways en Iberia. Nu staat er bij de toegestane bagageinfo:
Different checked baggage charges and restrictions may apply on other airlines. Please see the operating airline's website for information.
De laatste vlucht is van Madrid naar Brussel, uitgevoerd door Iberia.
Ik neem aan dat ik voor deze vlucht toch geen extra ruimbagage moet bijboeken? De bagage wordt toch doorgelabeld? Als ik kijk op de site van Iberia zou je voor Europese vluchten alleen handbagage kosteloos mee mogen nemen. Heeft hier iemand ervaring mee. De andere vluchten worden door de andere maatschappijen uitgevoerd.
Als jij een ICA ticket hebt dan gelden voor het Eurpoese deel dezelfde regels.
oftewel voor jou gelden de regels zoals het stuk Florida-Madrid van die uitvoerende maatschappij.
Misschien domme vraag, maar wat is een ICA ticket?:confused:
Domme vragen bestaan niet.
Een ICA vlucht is heel zwart wit gezien een intercontinentale vlucht. Bv MAD-MIA.
Als je een ticket hebt voor MIA-MAD-AMS en je vliegt MIA-MAD met bv American of United en MAD-AMS met Iberia, dan gelden voor het stuk MAD-AMS dezelfde bagagevoorwaarden als het stuk MIA-MAD. Ook al is het een andere maatschappij. Je moet wel even goed kijken wie de uitvoerende maatschappij voor het ICA stuk is.
Als je een los ticket MIA-MAD en MaD-AMS hebt, dan ben je wel gebonden aan de regels van de airline die MAD-AMS uitvoert. Ik maak uit jouw verhaal op dat dat niet het geval is.