Ik ben bang dat ze O.P het over kaartje van florida heeft... (ehmm... Florida forum?) :lol: :lol: :lol:
Afdrukvoorbeeld
Ik ben bang dat ze O.P het over kaartje van florida heeft... (ehmm... Florida forum?) :lol: :lol: :lol:
Dat had ik niet begrepen... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wij hebben helaas een HP Ipaq. Hier schijnen geen kaarten voor Amerika voor te zijn.
Nu hebben we een navigatiesysteem in Florida gelijk met de huur van de auto gevraagd.
Groetjes Pluisje:sun:
Ik heb ook een Ipaq (2100) en heb hiervoor niet alleen heel Europa op huisnummernivaeu, maar ook de hele USA (weliswaar in deelkaarten) op huisnummerniveau. Brengt je echt tot voor het hotel.
Ik geloof trouwens, dat Australie en Canada er ook nog bij zitten. Kaarten zijn inmiddels al wel zo'n 5 jaar oud.
Knaapje
Toevoeging: Ik heb even op de site gekeken. Volgens mij moet je navigator 6 hebben.
Hoi Valerie,
Ik heb ook de tomtom one en heb daar de kaart usa southeast voor gekocht. Hier staat oa Florida op. Dit kaartje (je moet het downloaden en op een sdkaartje zetten) is nu € 10 goedkoper. Je hebt ook een complete kaart en die is nu maar € 49.95 ipv € 69.95. Ik heb dus helaas net teveel betaald. Ik neem mijn tomtom ook mee en heb op mijn kaartje al de hotels en wat restaurants bij mijn favorieten gezet. Mocht je geen sd kaart hebben kun je zo'n kaart ook downloaden en op je harde schijf van je tomtom zetten.
Groetjes Monique
hallo allemaal heeft iemand ervaring met de tomtom met usa kaart ,
ik zou hem moeten downloaden van tomtom en er op zetten
heeft iemand dit al gedaan? en werk het goed daar ?wie kan mijn verder helpen ??? :?
Tomtom werkt perfect met een ipaq en losse muis maar ook super met de go 910. Ik heb ze allebei enkele malen daar gebruikt en ze brengen je werkelijk overal.Je kunt ook nog enkel poi's toevoegen voor je eigen gemak daar. Kaarten zijn ook op een andere manier te verkrijgen.
succes.
Kiezen voor SNELWEGEN... en de kortste route ff vergeten...
Wij hebben hier in Nederland ook een zonwerende voorruit, het duurt gewoon langer voordat de TT het signaal ontvangt, maar uiteindelijk lukt het toch. Soms rijd ik al wel 10 minuten!
In Florida kwamen we de parkeergarage uit, en ook geen GPS signaal.....hebben we hem even voor een open raam gehouden en PLOP daar was het, daarna aan de voorruit, en dat gaat gewoon goed dan.
groetjes Sylvia
Overigens: ook bij TomTom met Amerika kaarten is het vaak handig om adressen te weten. Het aantal restaurants en attracties dat er standaard als POI in staat is redelijk beperkt. Dus check ff dag van te voren op een Internet PC het adres waar je naar te wil, scheelt een hoop ergernis.
Ik overweeg om de TomTom mee te nemen op vakantie, maar na aankomst in Orlando een SD kaartje van USA te kopen. Wie weet adressen (Kissimmee) en prijzen? Of is dit geen goed idee en moet ik het hier downloaden? Heb al op de site van TomTom gekeken, maar lijkt me een beetje ingewikkeld allemaal. Ben wat dat betreft niet zo technisch..
Geen kwestie van techniek.
Gewoon goed lezen wat je moet doen en eventueel de servicelijn van TT bellen. Het lukt dagelijks duizenden mensen.
Je hebt dan het voordeel, dat je thuis al adressen kunt progammeren en routes bekijken plus dat je, na aankomst, gelijk naar je hotel of villa wordt gelootst.
Succes
Knaapje
Dus als ik je verhaal zo lees dat gaat het prima met de TomTom G0 910. Ik ben zelf namelijk in het bezit van zo'n ding. Alleen nu heeft een vriend van ons aangeboden om de TomTom 930 te mogen lenen.8-[
Qua rijden is het goed te doen? of zijn er ook wel eens adressen die je echt moet zoeken?
De 910 werkt er prima. Bovendien kun je nu (deze maand nog) voor €30 een update van de Zuid-oost USA kaart kopen op www.tomtom.com
Even een vraagje over mijn tomtom...
volgens mij zit er helemaal geen sd kaartje in de mijne en is er ook geen ruime om er een kaartje in te stoppen.. kan dit kloppen? Op mijn versie staat benelux geinstalleerd. kan ik dan nog wel south east vs erbij installeren?
alvast bedankt.
Peter
Ik zou op de site van tomtom je type van je tomtom opzoeken en nakijken of het mogelijk is om via een SD kaart of het intern geheugen mogelijk om om South East VS erbij te plaatsen.
Groetjes,
Susie One
Ik heb een TT1 gekocht in de US en daar een Beneluxkaart bijgekocht,het geheugen is nu bijna vol
De TT1-(3th edition) heeft geen uitbreidingsslot
onze tomtom werkt niet in florida
we hadden thuis vanaf de tomtom site de kaart van florida gedownload en nu hier in florida doet hij niets. we hebben van alles al geprobeerd maar we krijgen hem niet aan de praat. nu doen we alles met kaarten maar een tomtom is wel iets makkelijker
heeft iemand nog tips of ervaring hier mee?
Ik weet niet hoe het met de Tom Tom is maar bij een Mio moet je de navigatie resetten zodat hij volledig opstart. Na een volledige opstart kun je dan kiezen welke kaart je wil gebruiken. Ik vermoed dat julie Mio nog op de Europa kaart staat ingesteld. Bij een Mio kan de aan / uit knop in drie standen waarvan een de reset stand is, misschien dat jullie TomTom ook zoiets heeft?
Bij ons deed de TT het eerst wel, en ineens niks meer.
Ergens bij de tom tom zit een heel klein resetgaatje, wij hebben hem gereset met een tandestoker, en toen werkte alles weer.
succes
Had je de kaart thuis al geprobeerd op te starten?
Mijn TomTom wil nog wel eens vastlopen maar even resetten en alles doet het weer, zou ik ok eens proberen. Sylly heeft je al gezegd hoe dat gaat. Standaar heb ik altijd een paperclip in het mapje zitten zodat ik hem altijd kan resetten mocht dat nodig zijn.
Hoi,
Mijn MIO moest ik bij het 1e gebruik in de USA ook altijd resetten, sinds dit jaar heb ik een GARMIN NUVI 250W en deze heeft geen reset nodig en pakt het USA kaartje na een paar minuten 'fixen' automatisch op.
Groetjes,
Pieter
we hebben de tomtom al een paar keer gereset en nog doet hij het niet
thuis hadden we hem al uitgeprobeerd maar daar gaf hij aan dat hij de plaats niet kon vinden wat ik logisch vind omdat het een ander werelddeel is
het enige wat hij hier in florida aangeeft is dat het plaatje eruit moet en er staat een kruis op??
dus ik denk dat hij hem niet accepteert
we zijn nu al een paar dagen onderweg en met wegenkaarten uit boekjes kun je ook wel verder mee
bedankt voor jullie tips
groetjes ylona
Welk type TT heb je? Staan beide kaarten (Europa & USA) er nog op? Als je dan weer wisselt van kaart (terug naar Europa), krijg je dan ook een foutmelding?
Hoi, wij hebben een TomTom 910 met USA kaart standaard erop. Werkt perfect. Nooit gehapert en exact. Behalve dan waar men aan de weg werkt. B.v. Clearwater waar een complete brug oprijweg verlegd is geworden. Maar ja, daar heb je tenslotte ook je ogen en gezond verstand nog voor. Nogmaals, onze TomTom 910 werkt perfect.
veel succes
Ik heb al een jaar of 5 TT op een PDA met losse GPS muis.
Nooit problemen mee gehad tot een paar weken geleden in Florida.
Liep iedere keer vast, gaf aan geen BT verbinding met de muis te hebben terwijl die er wel was, enz.
Na veel zoeken bleek het gewoon oververhitting te zijn, van vermoedelijk de muis. Staat in de brandende zon op het dashboard.
Gewoon PDA en muis in plastic zak in de koelbox en alles bleef werken totdat het weer te heet werd.
Misschien het proberen waard.
Knaapje
Hoi allemaal,
Wat ook een (mogelijke) oplossing is :
Omdat ik vd luchtstroom vd airco op mn gezicht altijd droge ogen krijg,
laat ik altijd de airco op/via/tegen de voorruit blazen, mn GARMIN zit
met een zuignap tegen de voorruit en die wordt dan meteen 'gekoeld'.
Ik denk ook dat dat warmteprobleem zich vaker voordoet bij een auto
zonder warmtewerende (voor)ruit...
Ook schijnen er navigatiesystemen te zijn die niet kunnen 'fixen' door
warmtewerend glas heen. ( MIO en GARMIN hebben dit probleem niet )
Groetjes,
Pieter
Dat klopt, wij hebben een warmtewerende voorruit, en het duurt lang voordat onze Tom tom de satelieten heeft gevonden. Dit kun je oplossen, door van te voren even de hele TT, buiten het raam te houden (pas op voor dieven), tot je 'ontvangst' hebt, en dan pas aan het raam maken.
Soms leg ik de TT gewoon op de stoel naast mij, want dan ontvangt hij via het zijraam, maarja dan heb je dus alleen voice, en geen plaatje.
Wij hebben voor de TT een Brodit actieve houder gekocht. Die klik je in een dashboardventilatierooster (bijv. naast de radio) en daar schuif je de TT in.
Uit het zicht, niet in de warmte en gelijk aan de lading. werkt perfect.
Maar daar hebben we nog geen oplossing voor de topicstarter mee [-X
Waar hebben wij het nu eigenlijk over, mensen kunnen ineens niets meer omdat de tomtom of iets dergelijks niet meer werkt...
Vroeger...
Hadden we gewoon kaarten waar we de weg mee konden vinden, natuurlijk altijd echtelijke problemen over welke afslag en noem maar op, maar toch...
Nu is ineens iedereen de weg kwijt om dat de navigatie niet meer werkt, waar hebben we het over...
Wij zijn in Cuba geweest, geen tomtom of iets dergelijks, gewoon het gezonde verstand. Nergens verkeersboden, geen wegaanduidingen, maar we hebben alles gevonden, kwestie van opletten ee logisch nadenken.
Ik heb tomtom op mijn gsm met kaarten van de USA, maar als die niet werkt in November in Florida dan is het jammer, wij komen er wel...
Hallo
Ik heb heb tomtom 700, er staat nu alleen Europa op.
Weet iemand of ik deze via internet kan opwaarden zodat er Florida ook op komt.
groetjes Peer
Voor € 39.95 koop je de kaart van het zuidoosten van de VS. Voor de complete kaart van de VS betaal je € 69.95. Gewoon downloaden op de site van tomtom
Wij gaan in juli a.s. naar "ons" Florida en heb ook een TT 910. Is deze kaart gedaitailleerd genoeg? Of is het noodzakelijk om nog een extra update te doen van dit gebied?
Normaal gesproken zou de huidige kaart in de 910 moeten voldoen, het is de complete USA kaart.
Het enige wat er anders zou kunnen zijn, zijn nieuwe of verplaatste wegen. Daar hadden wij in Las Vegas "erg" last van, maar daar veranderd de infrastructuur bijna per dag.
Maar ook dit was geen punt, binnen een paar seconden heb je een alternatieve route.
Als je gratis kunt updaten, zou ik dat doen, maar een noodzaak is het niet.
moet je het downloaden op een chipkaartje? (net zo'n kaartje als voor je camera??)
en hoe groot moet dat kaartje zijn?
Welk model tomtom heb je, sommige modellen hebben geen geheugenkaartje, deze sluit je dmv USB op je pc aan. Je kunt ook zelf je gegevens op de site van tomtom invoeren, dan krijg je alle mogelijkheden direct op je scherm. Het algemene advies van tomtom luidt:
Which memory card should I buy for additional maps?
Answer
If you need to install an additional map on a new memory card, we advise that you choose a memory card with enough memory to store your maps and any additional information such as applications, voice files, points of interest, etc.
Note: The performance of your TomTom device depends on various factors:
- Make sure you have the latest application version installed.
- Try reducing the amount of selected Points of Interest (POI) to see if that improves performance.
- A memory card with a higher read speed may improve performance.
even voor je gekeken op de site van tomtom: De kaart van de VS downloaden vraagt 18256 MB.
Ik heb een TT910 en gebruik deze naar volle tevredenheid in Centraal Florida. Ik heb echter vorige zomer wel een update gekocht van de USA kaart, want in en om Orlando bleken toch te veel wegen inmiddels niet meer te kloppen met de kaart die ik had. Als je kaart ouder is dan 1.5 á 2 jaar, dan zou ik een upgrade kopen. TT heeft daar vaak genboeg aanbiedingen voor, eventueel kun je ook alleen een deelkaart upgraden.
Wij gaan dit jaar naar Fort Laurendale, hebben een hotelletje aan het strand gehuurd en vandaar uit gaan we "zwerven" over Florida uiteraard met een full size car. Dan komt de TT wel ff goed uit.
Dit is wel een beetje off topic, iemand spontane tips?