Klopt, dat is correct.
Afdrukvoorbeeld
Hoi Frans, ik heb deze keer heen en terug mogen genieten van de Dreamliner en het is me prima bevallen!
Arke en Jetair beëindigen de route naar Florida per 31/10/2015
Tevens wordt er begin mei gebruik gemaakt van de diensten van TITAN met een B767-300ER G-POWD in verband met onderhoud aan 1 van de Arke Long-Haul machines
Wij blijven deze winter inderdaad vliegen naar Florida! 2x/week naar MIA, Miami en 1x/week naar SFB, Orlando. Goed nieuw dus :-)
Kathleen Vandenbulcke (online marketing TUI België) i.o.v. Jetairfly
Goed nieuws, Kathleen! Geldt dit dan alleen voor Arke in Nl? Want daar zijn idd geen vluchten meer te boeken vanaf 31-10.
Kan het misschien zo zijn dat ze stoppen met de dreamliner op Florida?
Ik zie namelijk in het winterseizoen op de arke site alleen de 767
Ik heb me inderdaad wat knullig uitgedrukt zie ik nu na het half lezen van een MEMO.
Arke en Jetair beëindigen de route naar Florida met de 787 per 31/10/2015.
Vanaf die datum weer "gewoon" de B767-300ER
G-POWD vervangt 1 van de machines die lange afstandsvluchten uitvoert voor Arke vanaf eind april tot en met 10 mei. Dit wordt echter niet gecommuniceerd door Arke
Ik heb een heerlijke vakantie gehad, dank je Ferry (ik was alleen overigens). Ik heb geen flauw idee welke Dreamliner ik had, ik weet alleen dat het een toestel van Arke was en dat deze net 3 weken oud was ;). Oh ja, en we hadden nog een mooie lichtshow aan boord (zie mijn blog voor foto's)!
Na meerdere malen mailen en telefonisch kontakt met jetair, en toezegging van onze claim voor gemaakte kosten.
Helaas nog steeds geen reactie.
Nu onze reisverzekering maar de opdracht gegeven dit voor ons te behandelen.
zijn er nog meer passagiers van deze rampvlucht( JAF 624, 23-2-2015, ipv 22-2 2015) die niks horen van Jerairfly?
Ikzelf heb voor een aantal passagiers van een vlucht van 2 weken eerder de afhandeling van de claims voor mijn rekening genomen en die mensen hebben hun geld al een maand op hun rekening staan. Ook in die vlucht waren passagiers aanwezig die via andere (commerciele) wegen hun claim hebben ingediend en nu nog steeds niets gehoord hebben of waarvan de claim is afgewezen.
JetAir winter 2015/2016.
Allereerst even iets over het in te zetten materieel: B767-300ERW. Machine vliegt deze rotaties exclusief voor TUI België.
Het zal de enige nog voor JetAir opererende 767-300ERW zijn, de OO-JNL.
Machine is uit februari 2000. Heeft zon 70000 vlieguren gemaakt en zon 15000 starts en landingen.
Maximum aantal vlieguren voor een Boeing 767-300ERW is 130.000. Praktijk leert dat de meeste maatschappijen zo rond de 100.000 vlieguren afscheid nemen van de Boeing 767.
Deze machine kan dus, (in dat opzicht) nog een jaartje of 6 mee. Hij staat onder lease bij Jetair tot het voorjaar van 2018. Dan neemt Jetair afscheid van deze machine.
Het is ook mogelijk dat in plaats van de OO-JNL de PH-OYI van Arke wordt ingezet. Deze kisten zijn zowel van buiten als van binnen gelijkwaardig.
Seating van de OO-JNL in het winterseizoen 15/16:
31 Premium Comfortplaatsen (in een 2-3-2 opstelling)
86 Comfortplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
178 Economyplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
Totaal 295 zitplaatsen.
Schema (Alle tijden lokaal en onder voorbehoud van wijzigingen):
Let op, deze tijden zijn niet geconfirmeerd, de kans is 99% dat de tijden, dagen en nummers nog zullen wijzigingen.
Aan onderstaande informatie kan dus ook op geen enkele manier rechten worden ontleend.
Dag Flight BRU BRU MIA MIA BRU Flight Di JAF 207 1330 1330 1735 1935 1055 JAF 208 Dag Flight BRU BRU SFB SFB MIA MIA BRU Flight ZA JAF 609 1330 1330 1720 1850 2005 2120 1240 JAF 610
Voor iedereen die denkt dat alleen JAF kommer en kwel is met vertragingen.... Ook grote maatschappijen hebben hier "gewoon" last van.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/164652/kl...hting-schiphol
(Let op. Vergelijk Betreft alleen vluchten van en Naar Nederland)
B767-300er wij vliegen 26 september naar miami. Nu vraag ik mij toch af met welk vliegtuig wij zullen vliegen want op de site van jetair staat dat vanaf het zomerseizoen alle vluchten naar amerika zullen uitgevoerd worden met de dreamliner.
Deze vlucht wordt uitgevoerd door 1 van de Arke dreamliners.
Alleen eind mei en begin/medio september zijn er enkele vluchten met een B767-300ER ivm ombouw aan het interieur van de dreamliners.
Vluchten Jetairfly voor de winter zijn te boeken via de website van Jetairfly met prijzen vanaf € 199,99
Ik kreeg net mail dat mijn vluchttijden in september gewijzigd zijn. Vertrektijd Brussel is gewijzigd van 10.30 naar 13.30 en vertrektijd vanaf Miami van 19.55 naar 16.50.
Ben niet echt "amused".
He wanneer ga je in September?
Wij hebben namelijk alleen een wijziging gekregen voor de terug reis.
En die is van 16:50 naar 19:55 gegaan.
Wij gaan van 26-9 tot 5-10
Ik ga de 29e en kom op 12/10 weer terug
Wij hebben ook een wijzeging ontvangen voor de terugvlucht op 12/09. Van 16:50 naar 19:55, mij hoor je niet klagen als het later is :-) nog wat langer vakantie dan :-)
Ja dat zal idd wel opvallen, wij zijn 2 koppels valt misschien ook op :-) (kweet alvast eentje van ons 4 die genoeg bagage gaat meehebben dat het opvalt ;-))
En het zijn precies nog 116 dagen om af te tellen :-), nog best lang maar het zal wel rap gaan.
@mijnie;
Ben je zeker dat je vluchttijd gewijzigd is van 19:55 naar 16:50 want ik vlieg de 12de ook terug van Miami naar Brussel en in mijn mail staat wel degelijk van 16:50 naar 19:55
zal eens even thuis op mijn écht computer kijken, zou gerust kunnen dat ik dat door die kromme formatering helemaal verkeerd gelezen heb. Maar dan nog ben ik not amused over de heenvlucht :rolleyes: heb er altijd een beetje de pest in om vrij laat ergens aan te komen.
Ik vertrek op 05/09 en kom terug op 21/09 en heb ook een mail gehad dat alleen de terugvlucht van 21/09 verschoven is van 16.50 naar 19.55
ik zou aankomst rond 1800 niet als laat willen definiëren. :)
Helaas, vanaf circa 1 november met de B767-300ER OO-JNL.... (of juist geluk, net hoe je het bekijkt)
Waaruit deze reactie ik dus kan afleiden dat onze vlucht Brussel naar Miami op 19 september dus nog steeds staat gepland met de Dreamliner. Doet mij veel plezier.👍
En Niels, ik stuur jou zeer binnenkort een pb-tje want we hebben antwoord van Jetairfly over de gemiste vlucht can mijn vrouw.
Net terug van miami met de dreamliner. Persoonlijk een beetje overhypted. Gedimde ramen zijn wel echt gaaf. Geluid,klimaat, turbulentie etc allemaal hetzelfde. Had er echt meer van verwacht! En weinig toiletten!
Ieder zijn ding natuurlijk. En alle meningen zijn persoonlijk. In de cockpit geweest na de vlucht per ongeluk? Dan zie je pas echt wat voor high-tec apparaat het is. Maar goed. Mij. Persoonlijke mening is anders haha.
Maar 5 toiletten niet genoeg? ;-) En het klimaat is toch echt anders hoor.... Wellicht heb je het persoonlijk niet gemerkt (ik merkte het vooral aan de droogte van de ogen en mond) maar de luchtdruk scheelt enorm (en daarmee ook de fitheid bij aankomst)
Turbulentie heeft overigens niets met de machine te maken uiteraard.........
Als ik moest kiezen wist ik het wel. Maar dat is ieder voor zoch uiteraard. Wel een beetje op tijd vertrokken??
Ja prima op tijd vertrokken. Heen duidelijk een Belgische crew. Terug arke. Service van de Belgische crew was stukken beter dan de Nederlandse. Ze kwamen veel vaker met water en waren ook veel vriendelijker.
Helaas niet in de cockpit mogen kijken maar heb inderdaad op foto's gezien dat het heel modern is. Had ergens gelezen dat door de aerodynamische constructie de turbulentie minder zou zijn bij dit toestel. Maar daar heb ik niks van kunnen merken. Verder prima vluchten gehad. Eten was wel wat minder, maar dat kun je verwachten. Weerhoudt mij niet om weer met jetairfly te vliegen
Het referentiekader is natuurlijk erg smal. Dat je minder last hebt van turbulentie wil niet zeggen dat je er geen last van hebt/kan hebben.
Dat het minder is betekend dat je evengoed zware turbulentie kan hebben. Echter met een andere machine (bv 767) had het onder exact diezelfde omstandigheden veel zwaarder geweest. Dat is wat ze bedoelen.
Dat maakt vergelijken wat lastig. je weet namelijk niet wat het andere toestel op dat moment zou ervaren, daar zit je tenslotte niet in.
Stel als je turbulentie kunt uitdrukken in een schaal van 1 tot 5 en je vliegt een gebied in met turbulentie 3, dan kan dat in een 787 als turbulentie 1 voelen en in een 767 als turbulentie 5. Dat wordt ebdoeld met minder last van turbulentie....
Jetair zou vanaf de herfstvakantie een ander schema vliegen op Florida.
Zaterdag Brussel-Miami-Brussel.
Dinsdag Brussel-Orlando-Brussel.
Tijden en data kon ik nog niet terugvinden.
Arke zal misschien ook hetzelfde doen vanuit Amsterdam?
Even een update.
Zoals misschien nog herinnerd wordt hebben we we in februari wat problemen gehad met Jetairfly.
Even in het kort.
Mijn vrouw vloog terug vanaf Brussel naar Orlando Sanford met Jetairfly.
In Miami moest zij, zoals gebruikelijk, het toestel uit om langs de immigratie te gaan.
Daar waren lange rijen en door wat problemen miste zij het toestel.
Ik ben haar toen in Maimi gaan ophalen dit terwijl ik stond te wachten in Sanford.
Aangezien de problemen ontstonden door de immigratie was en voelde Jetairfly zich niet verantwoordelijk.
Toch vonden zij het erg vervelend en vroegen ons wat wij als extra kosten hadden gemaakt.
Wij hebben het zeker niet overdreven en een redelijke declaratie opgegeven.
Zojuist hebben wij een email van Jetairfly gekregen waarin ze vertellen ons 150 euro te zullen vergoeden.
Mag dus duidelijk zijn dat we Jetairfly dankbaar zijn en bijzonder tevreden met hun reactie.
Jerairfly gaat dus zeer klantvriendelijk om met passagiers die in de problemen raken concludeer ik hier uit.
Dus mag Jetairfly ook rekenen dat wij in de toekomst nog vele malen met Jetairfly zullen vliegen.
De volgende vlucht is dan ook op 19 september van Brussel naar Miami en we kijken er naar uit.
Kleine verbetering de vlucht op dinsdag zou Brussel-Orlando-Miami-Brussel zijn.
Voor zover de informatie klopt wordt deze uitgevoerd met een 767.
Vertrektijd staat op 7h30 vanuit Brussel.
Zal nog wel veranderen zoals gewoonlijk.
vliegen met jetairfly is mij prima bevallen goeie service aan boord gratis de nieuwste films,heerlijk eten en een snack prima
Ik ben blij voor Frans dat Jetair jullie wel een passende tegemoetkoming heeft gegeven, maar helaas deel ik de mening over de klantvriendelijkheid van Jetair absoluut niet.
Wacht al sinds 5 januari 2015 op een reactie op een ingediende klacht en claim voor de vertraging van 36 uur op vlucht jaf624 op 20 dec 2014 van sanford naar Amsterdam. meerdere malen contact gezocht maar tot op heden geen enkele reactie van Jetair!
We hebben de klacht inmiddels uit handen gegeven. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die wel reactie hebben gehad. Het is inmiddels een principe kwestie geworden, want dit is echt onfatsoenlijk.
Prijzen van Jetair zijn prima, maar de service is echt beroerd....
Ik heb namens 2 stellen hier een claim van Jetair in behandeling gehad van vertraagde vluchten in februari.
Deze zijn allebei in april met goed gevolg afgerond. Ook hier heeft Jetair haar verantwoording genomen.
Goedemiddag,
Ik heb dit hele onderwerp gelezen (duurde wel even want was zo veel:p) maar er staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Wij vliegen op Dinsdag 6 Oktober vanaf Brussel met vluchtnummer JAF207 naar Miami en op Vrijdag 23 Oktober vanaf Miami naar Brussel met vluchtnummer JAF508.
Volgens mij is dit een rechtstreekse vlucht omdat Jetairfly pas vanaf November naar Orlando vliegt. Of heb ik dit nu verkeerd en vliegen we met Arkefly? En Niels kun jij zien of dit met de Dreamliner is of niet? Bij boeken heb ik dat toendertijd namelijk zien staan en nu kan ik dit nergens meer terug vinden..
En Niels ik vind het echt super dat je zo behulpzaam bent voor iedereen! Mag nog wel eens gezegd worden:o
Groetjes Charon
dit is met de dreamliner wij hebben daar ook mee gevlogen prima service
Hallo Charon,
Beide vluchten zijn nonstop (dus zonder overstap en tussenlanding) en worden beide uitgevoerd door een 787 dreamliner van Arke.
Incidenteel zal er een 767-300ER ingezet worden ivm onderhoud aan de 787. Dit was eind mei het geval en zal begin september wederom het geval zijn.