-
Re: Eerste keer Florida: Vragen en Tips!
ahum mijn ervaring metde auto s is dat ze nooit je auto hebben die je gehuurd hebt
ik had nu ook en nog erbij een upgrade en ze komen met een toyota yaris aan nou is dat in nederland al niet zo n grote bak
anyhow werd weer bijbetalen en kreeg nu een dodge avender mee drinkt alleen een grote slok benzine
tis wel zo je komt laat aan bent moe dus je wilt zo snel mogenlijk weg naar je hotel
-
Ticket boeken kan plusminus 330 dagen van te voren gerekend vanaf de retourdatum.
Dat kan dus ongeveer begin februari.
Panama City, FL heeft inderdaad een vliegveld. Luchthavencode is ECP. Zie http://iflybeaches.com/ . Delta vliegt vanaf Schiphol op deze luchthaven.
Qua autohuur zitten alle grote jongen op dat vliegveld:
On-airport Car Rental
Hoeveel auto's willen jullie huren? Ik kan me voorstellen dat er met zo'n gemengd gezelschap ook verschillende wensen zijn. Ik zou zelf voor meerdere auto's kiezen zodat je per groep je eigen weg kunt gaan.
-
Even voor de zekerheid een vraagje, ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik heb een wereldstekker, en mijn opladers van laptop en mobiel zijn geschikt voor 110V, dan heb ik hier toch voldoende aan, en hoef ik geen omvormer te kopen, toch ?
Denk dat ik er nog een 2e wereldstekker bijhaal dan, zodat ik ze gelijktijdig kan opladen.
-
Je kunt ook gewoon een verdeelblok meenemen voor 3 of 4 stekkers. Heb je maar één verloopstekker nodig en kun je alles tegelijk opladen.
-
Hallo!
Ik ben op zoek naar een leuke, slimme plek om een tussenstop te maken tussen Cocoa Beach en Miami.
We vliegen op Orlando, rijden de volgende dag via Daytona Beach naar Cocoa Beach. Daar overnachten we, doen we de volgende dag een bezoekje aan het Kenedy Space Center en slapen daar dan nog een nachtje.
Nu twijfel ik of we de volgende dag direct doorrijden naar Miami, of dat een nachtje Fort Lauderdale ook wel aardig is. Maar aangezien dat wel erg dicht bij Miami ligt, twijfel ik daar ook weer een beetje beetje over. Is er daarom misschien een briljante plek tussen Cocao Beach en Fort Lauderdale waar we kunnen overnachten, de volgende dag Fort Lauderdale bezoeken en daarna naar Miami gaan?
Zeg maar zo:
Orlando - Daytona - Cocoa Beach
Cocoa Beach (Kennedy Space Center)
Cocoa Beach - ???? (Fort Lauderdale, Miami of ergens anders?)
???? - Fort Lauderdale - Miami
Miami
Miami enz...
Alvast Bedankt!
-
Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Ik wil ook graag wat advies... Ik ga eind februari 13 dagen naar Orlando.. 10 dagen om activiteiten te ondernemen, maar al lezende hier op het forum weet ik steeds minder goed wat te doen... We gaan met z'n 2tjes, mijn dochter van 11 en ik. Uiteraard voor Disney, maar ook voor de studio's en Sea World?? Ik wil, uiteraard, ook (minimaal 1x shoppen) afgelopen zomer zijn we 3 dagen in Euro Disney geweest.. Mijn dochter zal ook wel naar een waterpark willen.. maar zwemmen kan overal, toch? Ik ben bang dat ik "te" halsoverkop geboekt heb; als ik lees dat sommigen 1-2 jaar voorbereidingen treffen.. incl het benodigde geld bij elkaar sparen, ik heb 4 dagen geleden besloten dat ik dit wel wilde en gisteren geboekt... dom? Wellicht had ik meer voorbereidende tijd moeten nemen. Wat ik echt graag wil weten is WAT WE ECHT NIET KUNNEN MISSEN??? Ik lees het graag...
-
Troost je, je kunt niet echt iets verkeerd doen in Orlando. Je komt er hoogstens achter dat je nog een keer terug wilt :)
Februari is nog lang zat om een aantal reisverslagen te lezen. Euro Disney kun je niet echt vergelijken met Disneyworld. Het is beide Disney maar in Orlando is het echt magisch, in Parijs is het met de franse slag :)
-
Je geeft zelf al aan wat je niet wilt missen, Disney & Seaworld. Als je bij Disney een combi neemt voor de verschillende parken + zwembaden, is het zwemmen ok ingedekt.
Je kunt dan ook naar de Studio's, en ik zou vooral Epcot ook niet willen missen.
Dan zijn er al een aantal dagen ingevuld.
Wat je ook niet mag missen is een huurauto, maar misschien is dat al geregeld, en kun je vrijelijk naar één of meer van de shopping outlets, ook bijna een verplicht bezoek.
Mocht er dan nog tijd overschieten is een bezoek aan Gatorland (½ dagje) en een airboattour aan Boggy Creek ook typisch iets van Florida, en allemaal redelijk in de buurt.
Over al het bovenstaande is heel veel informatie te vinden op ons mooie forum, hetzij via de index, of anders via de zoekfunctie in de bovenbalk.
Veel plezier met de voorpret.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moniquekruiningen
. Wat ik echt graag wil weten is WAT WE ECHT NIET KUNNEN MISSEN???
Hey Monique en dochter,
Wat krijgen we nu? Zakt de moed je nu al in de schoenen bij het zien van zovewel mogelijkheden? Dat kan niet hoor. Worstel en kom boven! Je beslist nooit te snel om naar Florida te gaan....
Wat je zou kunnen doen (en daar heb je alle tijd voor) is eens op je gemakje over de themaparken te gaan lezen. Dat kan natuurlijk hier op het forum, maar ook verder op de sites van de verschilende parken raak je vast niet uitgekeken. Ook in de reisverslagen van de andere FLorummers vind je een schat aan informatie.
Daarna ga je eens kijken wat je budget precies is. Tickets zijn niet goedkoop. Misschien moet je wel keuzes maken, nou en? Je komt toch tijd tekort als je maar tien dagen gaat..... Maar er zijn verschillende combinaties mogelijk. Pas dan beslis je zelf samen met je dochter waar je voor kiest. Vergelijkingen met Disneyland Paris hebben geen zin; je kunt V&D in Goes ook niet met de winkel in breda vergelijken......
Je hebt tijd zat, de donkere winteravonden van december en januari bieden je mogelijkheden zat om achter de pc te kruipen. Ook over shoppen en zwemmen vind je hier volop informatie, probeer de zoekfunctie maar eens uit. Wat je echt niet kan missen is kennis en informatie over de Orlando omgeving.
IK denk dat je best nog wat te doen zult hebben. Is je ESTA al in orde? Heb je een creditcard/ en zo nee, hoe ga je dan betalen? Hoe ga je je daar verplaatsen? Huur je een auto? Ken je dan de verkeersregels, of moet je daar ook eens een paar uurtjes aan besteden?Het gaat wel om de veiligheid van jullie! Ook fijn om eens te kijken wat voor weer je zoal kunt verwachten, wordt het de bikini of moet er toch een vestje mee? Welke reis hebben jullie gekozen, in welk hotel komen jullie terecht? Zitten daar restaurantjes in de buurt? En met wie vliegen jullie?
O, o wat een vragen komen er nog meer bij. Maak een lijstje voor jezelf, zo krijg je overzicht. En voor een geslaagde vakantie moet je dat eigenlijk echt allemaal weten. Dus o,o, wat een heerlijke tijd gaan jullie tegemoet. Al die maanden van voorbereidingspret om straks helemaal alleen op eigen koers te kunnen varen tijdens de mooiste tien dagen van je leven......Ik wens jullie veel plezier!
-
Hoi Monique,
Jullie hebben nog 3 maanden de tijd om je voor te bereiden en alles te lezen. Heerlijk hoor!
Ik zou wel eerst heel goed bepalen wat je echt wilt. Wil je alleen parken van Disney doen met Seaworld, da's al super. En zoals Ta2 Gerrit zegt, Gatorland is ook echt leuk voor een halve dag en dan nog een airboat ride, dat zal je dochter zeker leuk vinden.
Als je nog geen hotel hebt geboekt, kijk dan eens naar de zgn. suite-hotels waarbij je een zit- en slaapkamer en keuken hebt (zoals Extended Stay deluxe).
Maak gebruik van kortingscoupons voor restaurants, winkels en attracties.
Vraag de gratis brochures aan bij:
www.visitorlando.com
http://www.visitorlando.com/vacation-planning-kit/
en
www.visitkissimmee.com
http://www.visitkissimmee.com/leisur..._visitor_guide
Wij gaan zelf ook altijd in februari en dat bevalt prima.
Zoals gezegd: reisverslagen, daar haal je veel info uit en als je gerichte vragen hebt: gooi het maar in de groep :-D
-
Wat fijn dat er zo uitgebreid gereageerd wordt en dan nog wel door doorgewinterde florida gangers heb ik zo het idee.
Dit is wat ik geregeld heb tot nu toe; vlucht, hotel zijn geboekt en Esta is aangevraagd.
We zitten aan de International drive in Orlando (Eco Lodge) en ik had stiekem de hoop dat we de geen of nagenoeg geen huurauto nodig zouden hebben.. Ik vind het zo'n zonde om alle dagen die we in een park vertoeven de auto op de parkeerplaats hebben staan. Ik weet nog niet of ons hotel over een pendelbus beschikt of dat "de bus" in de buurt stopt en of het uberhaupt te doen is... misschien een taxi??
Eerste idee was om 5 dagen Disney met waterpark te doen, maar ik las net dat 1 vd waterparken dicht is dan. Ook zou ik graag naar de Universal Studio's willen (Harry Potter) maar heb nog niet besloten of dat 1 of 2 dagen moet worden. Over Seaworld lees ik zulke wisselende berichten dat ik nog niet zeker ben dat we daar geweest moeten zijn.. wie overtuigd me (of niet) daar zou dan een combinatie met Wet&Wild een optie kunnen zijn. Ik vind het gek makend dat er zoveel keuzes te maken zijn.. daarnaast wil ik toch eigenlijk wel minimaal 2 dagdelen shoppen; zou graag een i-pad willen kopen en evt ook kleding...
Dus hou je niet in; schrijf me wat jij vindt.. wie weet kan ik dan makkelijker mijn keuzes maken... Thanx
-
Over wel of geen auto zijn al diverse topics volgeschreven. Zeker als je zo kort gaat zou ik toch wel een auto huren. De meeste hotels hebben een gratis shuttledienst naar slechts 1 van de 2 parken (Disney OF Universal). Naar het andere park moet je dan met een taxi of een betaalde shuttle. Zeker als je ook nog lekker wilt shoppen dan zou ik lekker een huurauto nemen.
Op de site van de Econo Lodge staat dit ook geschreven:
Scheduled wil zeggen dat je meestal de dag van te voren moet reserveren. De shuttle vertrekt dan op een aantal tijden (heel vroeg, rond de middag en dan 's avonds weer terug).
-
Wij zouden niet zonder eigen vervoer willen omdat we niet graag afhankelijk zijn van anderen en met eigen vervoer kun je gaan en staan daar en wanneer jij wilt en het scheelt je een hoop tijd.
Een economy car kost je de kop niet.
Wij zijn zelf niet zo'n fans van het Universal gebeuren. We zijn in hun beide parken diverse keren geweest (altijd in februari) en ons valt het altijd op dat, wanneer je bij opening in hun parken komt, best veel dingen dicht zijn. Ook is de service en vriendelijkheid niet te vergelijken met Disney.
De Disney parken zijn gewoon "magical places" en ze weten daar echt hoe het moet!!!
Seaworld vinden wij geweldig en we gaan er minstens 2 keer naar toe tijdens ons verblijf. We hebben er voor onze volgende vakantie (feb. 2012) 2 up-close-encounters geboekt als extraatje.
De Disney parken doen we ook minstens 2 keer.
Wij zijn 's morgens vroeg op en zorgen dat we bij opening daar zijn. Onze meiden (2 tieners) liggen hier in het weekend gerust tot 12 uur in hun nest maar in Florida zijn ze, zonder problemen en zonder gemopper, op tijd op. We zitten meestal al om 7.15 uur in de auto. Gaan dan ontbijten en dan zijn we om 9 uur in het park. We volgen de touringplan routes en die zorgen ervoor dat we bij geen enkele attractie hoeven te wachten. Daardoor hebben wij rond 13.00 uur gezien en gedaan wat we wilden en doen 's middags andere dingen zoals shoppen, minigolfen.
Dit is het verslag van onze laatste vakantie:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/florida%202010-1.html
-
Ik ga eind feb ook voor het eerst naar Orlando, 9 dagen in mijn uppie, en wilde eerst ook zonder huurauto.
Nu ik heb besloten toch een auto te huren ben ik er ontzettend blij mee.
Veel meer mogelijkheden om er even lekker op uit te gaan, en alle vrijheid.
Zelf ga ik niet zo veel parken bezoeken, heb bv niets met Disney, maar wil wel graag in Seaworld kijken.
Verder een dagdeel Gatorland, en zo'n tripje met een airboot lijkt me ook wel wat.
Een dag naar Daytona Beach, wat shoppen, en dan zijn mijn 9 dagen al behoorlijk gevuld ;-)
Ik heb in september geboekt, en zit bijna dagelijk even op dit forum te kijken, heerlijk genieten van de voorpret, reisverslagen lezen, tips lezen.
Geniet ervan de komende maanden !
-
Monique, zoals trails ook al aangeeft is het heel erg zinvol om vroeg bij de parken te zijn dit scheelt je nml. erg veel tijd doordat er amper wachtrijen zijn. Je kan er dan ook voor kiezen om bv begin van de middag lekker naar een Mall te gaan om te shoppen en dan tegen de avond weer terug naar het park om bv. avondshows/vuurwerk te kijken.
Let er wel op dat als je geen hopper functie op je kaarten neemt dat je even vooraf goed kijkt op welke avonden de avondshows/vuurwerk is en dan overdag die parken uitkiest. Zonder hopper functie mag je nml. niet naar een ander park gedurende de dag. (Met goede planning is dat ook niet perse nodig en scheelt je weer geld).
Een auto is zeer aan te raden want ook dat scheelt je een hoop tijd met ergens te komen en je kan daardoor ook op veel meer plaatsen komen en bent flexibeler. De kosten van elke keer een taxi kunnen ook wel eens hoger oplopen dan een auto te huren. Kijk bv. eens bij USAreisen.de naar de prijzen van de huurauto's en neem dan het uitgebreide pakket dan heb je eigenlijk alles voor de auto geregeld en hoef je er daar niets meer bij te nemen aan verzekeringen of wat dan ook.
En je hebt nog tijd zat hoor om je planning helemaal rond te maken en alles te regelen, zeker met de hulp die je hier op het forum kunt vinden.
-
Een hopperpass is aan ons nog nooit besteed geweest. Je betaalt er een hoop extra voor.
Zoals ik al zei: bij opening daar zijn en dan heb je genoeg tijd om 's middags lekker te shoppen. Wij gaan dan 's avonds terug naar dat park voor het vuurwerk: Fantasmic, Wishes, Illuminations, Electrical Parade, precies zoals Jeroen ook al aangaf.
Hier vind je het schema van de shows in februari:
http://www.wdwinfo.com/wdwinfo/hours/febfw12.cfm
Gatorland ook op een morgen doen en die middag bijvoorbeeld Boggy Creek Airboat tours. Met coupons natuurlijk. Scheelt toch weer een paar $$.
-
Van een ding zijn we zeker.. 5 dagen Disney, iedere dag 1 park en een 5e dag om terug te gaan naar dat ene allerleukste park.. dan hebben we nog 5 dagen, waarvan ik er zeker 2 will shoppen/zwemmen/relaxen of bijv Kissimee bezoeken.. dan blijven er nog 3 over en nu wordt het errug moeilijk mijn dochter en ik hebben inmiddels alle parken en bijbehorende filmpjes bekeken.. maar kunnen echt niet kiezen..Seaworld?? Sterre's eerste vraag was, is dat niet zielig voor die dieren?? En Aquatica?? en een derde vrije dag, of Universal Studios en een extra vrije dag.... Sterre is 11, dol op achtbanen en leuke attracties... wie heeft een idee wat leuker is??
-
Achtbanen en leuke attracties? Ik zou naar Islands of Adventure gaan! Twee toffe achtbanen en twee geweldige Dark Rides (Harry Potter en Spiderman). En daarnaast ook nog leuke waterattracties (wordt je wel HEEL nat van :) ).
En Seaworld zielig? Men brengt het allemaal dier-verantwoord. Neem nu de show Pets Ahoy. Dit zijn allemaal dieren die uit het asiel komen en hun kunsten vertonen.
Ze lijken er allemaal iig erg veel plezier in te hebben.. Wellicht een keer wat Youtube filmpjes samen met Sterre bekijken.
-
Voor de eerste keer naar Florida
Goedenavond,
Voor de zomer van 2012 zijn we op zoek naar een leuke vakantie bestemming, ons oog is gevallen op een reis naar Florida.
We zouden dan graag vliegen via Miami, daar met een auto rond trekken ongeveer 2,5 week en een klein weekje (dmv een binnelandse vlucht) naar New York te gaan! (dit zal zo rond de 700 euro pp gaan kosten)
Zo snel rondgekeken te hebben moeten we zeker naar Miami, Orlando, Key West, Fortlauder dale een bezoekje brengen..
We zijn beide volgend jaar 23, en dus lijkt een van de beste opties de auto te huren via usareisen.de
Nu is mijn vraag: Wat moeten we echt niet missen? En aan welk budget moeten we denken om deze reis te bekostigen?
Ik heb al flink zitten rond zoeken, maar het wordt met niet echt duidelijk wat ik nu ongeveer moet verwachten aan kosten!
Bij voorbaat dank!
-
Re: Voor de eerste keer naar Florida
Welkom op dit gezellige FLorum. Een aantal opmerkingen:
- Een stopover in New York wordt meestal gedaan met een Multicity boeking. Dit hoeft je niet veel meer te kosten dan een retourtje AMS-Orlando. Je kan ook nog kijken naar AMS-NYC-Orlando en dan vanaf Miami terugvliegen.
- Wat willen jullie doen in Orlando? Shoppen, pretparken? Als de plannen wat concreter zijn dan wordt het advies dat ook. Zelfde geldt voor de andere plaatsen die je noemt
- USAReisen is een prima keuze. Ze hebben een U25 pakket (onder de 25). Als je bij Alamo huurt hoef je je ook niet meer druk te maken over voldoende quarters voor de Toll
- Wat betreft de kosten kun je het zo gek maken als je wilt. Maar wellicht heb je wat aan dit topic: Gemiddelde kosten reis naar Florida & Kostenindicatie ontbijt / lunch / diner
-
1e keer florida met 4 pers in hoogseizoen, graag tips!!!
Hoi hoi,
Ik ben sinds vandaag op dit forum. Heb al heel veel gelezen hier, maar misschien kunnen jullie me persoonlijk helpen met wat vragen. Ik wil in de zomer van 2013 (ja ik ben er vroeg bij) met mijn partner en bevriend stel (alle in de leeftijd van 24-29) ongeveer een kleine 3 weken naar orlando, key west, miami, everglades en korte cruise naar bahama's. We gaan precies in de duurste tijd ivm werk als leerkracht van mijn vriendinnetje :( Ik wil graag zoveel mogelijk boeken via nederlandse sites. Ik heb om een globale prijs indicatie te krijgen gekeken naar zomer 2012. Het komt allemaal nogal prijzig uit vandaar de volgende vragen:
*Wat is een redelijke prijs voor de tickets in juli-aug? (we willen het liefste rechtstreeks en comfort class, arkefly doet het voor +/- 1100 pp. is dit teveel) Vertrek vanaf regio r'dam, ams, brussel mogelijk.
*We willen graag voor +/- 10 dagen een villa huren in omgeving orlando met prive zwembad 2-3 slaapkamers, liefst via nederlandse eigenaren of nederlands website. Hoeveel gaat dat ongveer kosten? Ik heb gelezen ongeveer 500-700 euro....
* We willen graag een auto huren voor 4 pers en flink wat koffers (ong 6), wat is aan te raden en wat gaat het kosten inclusief gps? Waar kan ik dat
het beste regelen?
* welke parken zijn het leukst voor mensen die een beetje van achtbanen houden en welke attracties moeten we zeker doen? We houden niet zo van shows en 3D films enzo...
* qua parkeren, is dat overal gratis, op straat en bij de malls enzo?
* iemand nog andere tips van wat je gezien of gedaan moet hebben in florida?
Alvast onwijs bedankt!!
AenG
-
Re: 1e keer florida met 4 pers in hoogseizoen, graag tips!!!
vliegtuigtickets zou je moeten vinden rond de 600€ per persoon
villa kan 700€ per week
andere antwoorden zijn complexer en kunnen terug gevonden worden op dit forum \\:D/
-
Hey Bqtje,
ook als we vliegen in het hoogseizoen en wat ruimer willen zitten??? En zoja via welke site zou ik dan moeten zoeken???
-
Wij vergelijken zoveel mogelijk sites , eigenlijk alles wat we kunnen vinden .
Met onze lengte hebben wij geen problemen , dus daar hoeven wij niet op te letten . ( Belgen zijn niet zo groot , hé ! Meestal toch ! ;) ) Maak je niet ongerust , morgen wanneer de Nederlandse forumbezoekers wakker zijn , krijg je meer antwoordden dan je verwacht .
-
Re: Autohuur: Welke kreeg jij mee?
Hi, wij gaan in februari voor de eerste keer naar Florida, we vliegen naar Miami en willen dan ongeveer 9 dagen rond trekken. We eindigen in de buurt van Sanibal, bij familie. Het lijkt ons heerlijk om met een camper te reizen, is dat goed te doen, of is het goedkoper in motels te overnachten? Zijn er veel campings, moet je reserveren want er is ons verteld dat het in februari hoogseizoen is?
Mieneke
-
Een camper huren is duur. Benzineverbruik is hoog. Campings zijn niet goedkoop. Al met al denk ik dat je met een auto en hotels-motels aardig goedkoper uit zult zijn.
-
Ik hoor weinig mensen over reizen met een camper.
Dus ben ik op zoek naar mensen die een camper gehuurd hebben,alle tips enz zijn van harte welkom.
gr Marja:razz:
-
Via de zoekfunctie in de blauwe balk boven aan de pagina kun je wat gerichter zoeken en vaak al antwoord vinden op veel vragen.
Of via de index van het forum. Daar staan veel rubrieken, waaronder ook "Accomodatie in Florida" met daarin o.a. genoemd; de camper.
Zo vond ik binnen 1 minuut deze pagina http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4998 waar al wat ervaringen over de camper in Florida staan.
Misschien heb je er wat aan.
-
Als je naar de guest services gaat om een plek op de gratis shuttle voor een park te reserveren, moet je dan ook fooi geven. En elke keer als je iets vraagt?
-
Vragen staat vrij, alleen ik zou de chauffeur van de shuttlebus wel een fooitje geven.
-
dry tortugas ea. vraagjes
Beste,
Ivm. Venetian pool te Miami, de moeite voor een uurtje te stoppen,iemand al gedaan, krijg je de auto goed geparkeerd ??
Iemand een ervaring met de speedbot MIAMI THRILLER ?
Buiten een dagje art-deco,southbeach en holocaust memorial,
wat raden jullie aan voor één andere dag ( venetian pool en thriller,..? )
Havana-sigaar heb ik al gedaan te Havana zelf dus...
Ivm. Dry Tortugas per vliegtuig/boot goed te doen,leuk? , met vliegtuig voldoende tijd voor bezoek FORT EN snorkelen ??
Wat zouden jullie doen op een maandag op één dag tijdens de ritdag van Miami naar Cocoa Beach ?? Navyseals museum is dicht dan :(
dacht zelf aan Palm Beach maar wat nog ??
THX !
en orlando ??
SeaWorld,Islands of Adventure en Wet n'Wild
andere betere combo ? ( Disney Parijs al gedaan )
MAki
-
Re: dry tortugas ea. vraagjes
Citaat:
maki
Beste,
en orlando ??
SeaWorld,Islands of Adventure en Wet n'Wild
andere betere combo ? ( Disney Parijs al gedaan )
MAki
Heb geen antwoorden op je vragen, maar wil even regearen op Disney.
Disneyland Parijs en World Disney zijn ECHT niet te vergelijken!
World Disney bestaat uit meerdere parken en alleen Magic Kindgom lijkt enigzins op Disneyland Parijs.
Ik zou je echt Animal Kingdom aanraden :) en eventueel een waterpark.
Seaworld is een absolute aanrader, vonden wijzelf het mooiste park in Orlando (zijn er ook 2x geweest :D )
Succes met kiezen :)
-
Enkele vraagjes....
Wij gaan deze zomer voor enkele weken naar Kissimmee in een Executive Plus Villa met privé zwembad van Wings'n Wheels. Het is de eerste keer dat we in een huis gaan logeren, iemand daar ervaring mee?
We zouden onze Magic Your Way en Flex Tickets ook aankopen bij Wings'n Wheels, is dit verstandig? Of zouden we die beter er plaatse kopen. Ik zou ook graag mijn eigen koffie meenemen in mijn valies, naar het schijnt mag dit. Ik zou daar ook enkele keukenapparaten van Kitchenaid willen aankopen, ze kosten maar 1/3 van de prijs in België. Mag ik dit meebrengen als handbagage? Alle tips voor restaurants en uitgaan in Kissimmee zijn welkom. Alvast bedankt. =D>
-
Re: Enkele vraagjes....
Ik wens jullie alvast heel plezier toe in jullie villa. Het klinkt erg goed.
Wat betreft de kaarten moet je een aantal vergelijkingen maken met andere sites om te weten of de prijs van Wings 'n Wheels niet te hoog is. Op dit forum kan je de nodige informatie al vinden.
Koffie mag je gewoon meenemen. Geen probleem.
Het kopen van Kitchenaid apperatuur raad ik af. In Europa gebbruiken we 220 - 240 volt en in Amerika 110 volt. Dit betekend dat je de Amerikaanse apparaten niet 1 op 1 in Europa kan gebruiken. Wil je ze wel meenemen dan moet je ze laten ombouwen naar de juiste voltage.
Om restaurants aantebevelen hangt af wat je smaak en budget is. De ene vind de buffetrestaurants van Ponderosa, Sizzler, Golden Corral het einde en de ander wil er nog niet met 10 paarden naar toe. Goedkoop zijn ze wel.
Uitgaan kan ik je niet veel mee helpen. Wij zijn altijd doodop van alle activiteiten dat we het lekker vinden om 's avonds in de villa lekker te luieren en TV te kijken of een boek te lezen.
-
Re: Enkele vraagjes....
Citaat:
kate
Ik zou ook graag mijn eigen koffie meenemen in mijn valies, naar het schijnt mag dit.
Of het verstandig is om tickets bij Wingsn wheels te kopen hangt van de prijs af. Over de tickets zijn verschilende topics. Hierin vind je de adressen van aanbieders zodat je de prijzen gemakkelijk zelf kunt vergelijken. Ook is er een handig topic waarin je prijzen van MYW-tickets kunt vergelijken.
Over het verblijf in vila's is een bestaand topic, hierin vind je vast veel informatie. Je kunt ook een paar reisverslagen lezen, veel bloggers verblijven in een villa.
Keukenapparaten mag je gerust meenemen. Hou er wel rekening mee dat de apparaten in de VS op 110 volt werken en dat er hier het dubbele uit het stopcontact komt dus controleer vooraf even of de apparaten ook op ons voltage werken. Op Amerikaanse apparaten zit ook een andere stekker aan het snoer. Hou verder rekening met het bedrag dat je in Belgie belastingvrij mag invoeren uit de VS.
Verder biedt het forum veel informatie over restaurants. Kijk even in de index waar je deze info kunt vinden of probeer de zoekfunctie eens. Omdat je nog niet weet in welke community jullie tijdelijk verblijf ligt, is het lastig om namen van restaurants te noemen. Er zijn er in die omgeving honderden.........
Over het meebrengen van levensmiddelen zoals koffie: Onder bepaalde voorwaarden mag je levensmiddelen meenemen. Hierover is al veel over geschreven op het forum. Voor de juiste informatie raadpleeg de site van de TSA . Vergeet niet dat je alle levensmiddelen formeel aan dient te geven op het daartoe verstrekte formulier als je door de Amerikaanse douane gaat.
Tot slot: Het forum is ingedeeld in handige hoofdstukken. Zo kan iedere gebruiker de informatie gemakkelijk terugvinden. Het is dan ook prettig als je bestaand onderwerpen eerst op je gemakje leest. Heb je dan nog vragen, dan kan je ze het best in het bestaande topic stellen.
-
key biscayne - miami seaquarium
ik wist niet goed waar ik dit moest zetten, dus zet ik het maar hier.
Ik kan maar weinig over deze vinden op het forum en zie ze ook bijna in niemand hun planning of verslag staan.
weet iemand of miami seaquarium de moeite is als je ook naar seaworld gegaan bent? en of key biscayne de moeste is als je ook naar key west gaat? naar wat gaat de voorkeur? deze 2 of een dagje extra op de andere key's?
alvast bedankt
-
De recensies over Miami Seaquarium zijn erg verschillend op tripadvisor. Het schijnt heel slecht onderhouden te zijn en totaal niet vergelijkbaar met SeaWorld. En de arme orka zwemt in een veel te kleine tank met alleen een dolfijn als gezelschap.
-
Jaren geleden ben ik naar het Miami Seaquarium geweest. Toen was het zeker niet vergelijkbaar met SeaWorld, veel kleiner maar ook erg armoedig. Achteraf vonden we het niet de moeite waard. Wij waren die vakantie ook in SeaWorld Houston geweest. Als het niet veranderd is in al die jaren, zou ik er voorbij rijden.
-
oke dan ga ik wel naar de shows zien in seaworld en schap ik het seaquarium van het programma, terug een beetje puzzelen dus hehe
-
Best mensen,
Ik ben net nieuw hier, dus hoop ik meteen in het goeie topic te zitten ^^.
Ik ga met 5 vrienden waarschijnlijk naar Miami deze zomer, ik probeer nu al wat van alles te bekijken wat we in een dag of 10 kunnen doen (Everglades, Key west), hiervoor zullen we dan ook een auto huren.
Zijn er zaken die ik moet weten als ik daar een auto wil huren? Ik ben 22, kheb al 3 jaar mijn rijbewijs en nog geen accident gehad.
En is er genoeg parkeermogelijkheden in Miami zelf?
Mijn hotel is het South Beach Hotel, daar hoop ik toch een parking te kunnen krijgen.
Vriendelijk bedankt!