Gisteren bijna de hele middag en avond regen gehad in WDW. Vandaag een stuk beter, warm en zon maar in de avond weer regen.
Afdrukvoorbeeld
Gisteren bijna de hele middag en avond regen gehad in WDW. Vandaag een stuk beter, warm en zon maar in de avond weer regen.
Droog weer deze week?
http://bit.ly/18PKbxq
http://img221.imageshack.us/img221/9...2513057582.jpg
Wij zijn op dit moment in Kissimmee, maar het is hier goed weer. Wij zijn zaterdag aangekomen en hebben helemaal geen regen gehad. S'ochtends is het beetje fris nog, maar na 11 uur begint de warmte tot een uur of 8 s'avonds. Dan koelt het wel snel af. Maar overdag is tussen 77 en 85 F.
Inderdaad, het is gelukkig weer goed gekomen met het weer rond Orlando, met een lekker briesje erbij. En ach, uiteindelijk zorgde de regen voor minder drukte en kortere rijen in de Disney parken en een goed excuus om te winkelen ;-) Al baal ik nog steeds van de gecancelde Fantasmic, en om nou een dag van mijn ticket eraan te besteden om alleen 's avonds terug te gaan vind ik wat zonde.
Wat is meestal het weer einde september? Veel regen? Ik heb ook al gehoord van die enorme stortbuien in de middag en verder wel droog? Orkanen denk ik niet aan. Dan zouden wij onze gehele zomervakantie nooit kunnen gaan want dan is orkanenseizoen, heb ik me laten vertellen. Ik ben dus meer benieuwd naar de regen. Nog 4 maanden wachten!
Meestal heb je alleen kans op de bekende 'late afternoon shower' in die periode en verder gewoon lekker droog weer. Overigens hebben we 2 jaar geleden in die periode een regenbui van 3 dagen gehad, kan gebeuren, ga je gewoon toch lekker shoppen en naar de bios :rolleyes:
Nou toch fijn te weten dat het die periode niet bekend staat als de "24h shower"... :cool: En ja, kunnen het weer toch niet beinvloeden en dan idd het programma maar aanpassen. Maar blijven duimen dan en ach, gewoon afdwingen! hahahaha.
Vandaag een paar "mooie" weerfenomenen waargenomen in Florida:
Ft. Lauderdale: Funnel clouds
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...17421091_n.jpg
Broward County: Waterhoos
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...87667754_n.jpg
Ik kijk al een paar dagen naar weeronline Orlando, Miami Beach, Key West en Clearwater met name voor Miami worden er slechte cijfers gegeven met heel veel regen 30 tot 60 mm.. Waar ik echt benieuwd naar ben, is hoe het weer werkelijk is deze dagen, dus hoe moet ik deze (onheilspellende) vooruitzichten lezen?!
Monique wij zijn onze Florida vakantie weleens begonnen met een hele week regen op de key's tussen de buien door hele leuke dingen gedaan. Nu zitten wij in Clermont beetje bewolkt maar veel zon en erg warm gisteren bijna 38 graden kortom heerlijk wel wennen ;-)
Beste forumgebruikers,
Wij willen volgend jaar in de zomer naar Orlando e.o.
Ik lees veel over de hitte etc. in de zomer maar tegelijkertijd zie ik toch ook veel reisschema's voor die periode.
Mag ik hieruit opmaken dat het toch goed te doen is?
Alvast bedankt.
Het is er in de zomermaanden heet en vochtig. Praktisch dagelijks een hoosbui (meestal van korte duur).
Dat je veel reisschema's ziet voor deze periode komt omdat velen toch aan de schoolvakanties gebonden zijn.
Kijk hier eens voor de vooruitzichten:
http://www.weather.com/weather/tenda...+USFL0248:1:US
Die weersvoorspellingen jagen je wel schrik aan. Het zit echter zo: Als er een half uurtje regen is voorzien, dan staat er regen op de voorspelling. Als er risico op onweer is, dan staat er onweer op de voorspelling.
's morgens is het meestal heel zonnig. In de namiddag bijna zeker een onweer of een bui.
DUS: Plan je activiteiten 's morgens en ga in de namiddag shoppen.
Vragen over het weer zijn altijd lastig. Het weer wil namelijk wel eens wat wisselvallig zijn. De vraag blijft natuurlijk wie bepaalt of iets 'te doen' is als de temperatuur en de luchtvochtigheid oplopen. Het is en blijft in de regel gewoon een kwestie van aanpassen; niet voor niets zie je de locals tussen 12:00 en pakweg 16:00 helemaal niet buiten. Ze zoeken de airco op of blijven in de schaduw. Geen gek idee als je bedenkt dat de UV waarden daar tot boven de 10 kunnen oplopen, waardoor je lelijk kunt verbranden.
Overigens is het niet alleen de temperatuur die sommigen er van weerhoudt om in de zomermaanden naar Florida te trekken. Tijdens de dagelijkse buitjes wil het nog wel eens een beetje onweren. Florida kent de meeste onweersbuien van de USA:
Verder kan je in de zomermaanden te maken krijgen met tropische stormen. Dan houden de buien wat langer aan, maar meestal droogt het na een dag of drie wel op. In het ergste geval passeert er een hurricane waardoor de kuststreken en de lager gelegen gebieden geëvacueerd kunnen worden. Tornadoes komen veelvuldig in Florida voor, maar juist niet gedurende de zomermaanden.Citaat:
- 1,414,284 strikes per year with an average of 24.7 per square mile.
- Five fatalities in 2012. A total of 32 since 2006.
- 463 deaths from 1959-2011, which is the most of any state.
- Based on a study by Ashley and Gilson in 2009, Florida also had 10 of the top 15 metropolitan areas with the most lightning fatalities per square mile from 1959-2006.
- Meteorological factors: The close proximity of both Gulf of Mexico and Atlantic moisture make the Sunshine State a breeding ground for thunderstorms. During the summer, sea breeze fronts are a prolific producer of thunderstorms each afternoon. From late fall through winter and early spring, cold fronts slicing through the state can bring bouts of storms from time to time
Dit alles weerhoudt toeristen er niet van om ook gedurende de zomermaanden gewoon naar Florida te reizen. De Disney Crowd Calender staat vanaf nu tot medio augustus niet lager dan 8, wat zoveel betekent dat men er met de bekende bruine benen buiten hangt.......Met een beetje goeie planning is er ook in deze warme maanden best wat van een Florida-vakantie te maken. Maar persoonlijk vermijd ik de zomermaanden en kies ik liever voor de late herfst, de winter en het vroege voorjaar.........:p
En de verwachting voor de komende week in midden Florida?
Warm. Vochtig. Heet. Iedere dag een Florida-bui: heftig en kort. En dan weer warm, heet en vochtig.
http://img841.imageshack.us/img841/2699/iomy.jpg
Weinig verandering de komende week. MOOI!!
http://img196.imageshack.us/img196/4376/m3qw.jpg
En zo ieder zijn meug. Ik hou van het onstuimige regenseizoen, misschien niet altijd even comfortabel maar die knallende onweersbuien vind ik geweldig. Soms kun je ze gewoon zien ontwikkelen. Favoriete bezigheid: de bui naar ons toe kijken. En dan met een stoeltje in de garage of op de veranda - adhankelijk van de windrichting - naar het onweer kijken. Ge-wel-dig.
En dit hete natte tropsiche klimaat is een ZEGEN voor mijn lijf. Mijn door artrose aangevreten gewrichten en rug zijn hier op vakantie. Aah, die 5 weken achter elkaar geen pijn bij het lopen...
"Heavy rains and flooding were reported throughout South Florida Wednesday morning."
Watersnood in sommige delen van zuid Florida.
Wie is er nu en plaats een paar foto's?
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...37806072_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.n...03617195_n.jpg
En deze weerman legt het nog even duidelijk uit: Veel regen in de onderste helft van Florida.
http://on.fb.me/18nCIeg
Jeetje jongens (en meisjes) een beetje regen is niet erg maar hier word je niet vrolijk van, ik volg het weer zo'n beetje sinds wij in april zijn geweest (toen hadden we ook al behoorlijk wat donkere wolken) maar het wil maar niet echt goed worden lijkt het wel.
Zonder foto's, maar met toelichting: ja, het heeft hier al een paar dagen heftig geregend. Natuurlijk heb je hier elke dag het 'einde van de dag regenbui', maar de afgelopen week was het wel echt beduidend meer. Zaterdag- en zondagavond hebben we het water in de straten van Miami hoog zien staan. Maandag reden wij van Miami naar Key West en daar heeft het, tussen 9 en half 11 aan een stuk door gehoosd. Voor de beeldvorming: de snelste stand van mijn ruitenwissers was nog te langzaam, en dat meer dan een uur lang. Later, op Key Largo, was het opgeklaard en zijn we zelfs verbrand. Dinsdagochtend in Key West heeft het ook geregend en toen we later op de dinsdag hier (Duck Key, halverwege de Keys) aankwamen, stond er ook veel water op de weg.
Samengevat: ja, het regent in Zuid-Florida op dit moment veel. Maar gelukkig kent tot nu toe elke dag nog zijn opklaringen.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...32324692_n.jpg https://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphot...08164256_n.jpg
Ja, het regent op dit moment weer in Miami. Foto's zijn van gisterochtend. Verwachting is dat het zo nog even blijft :( Het enige hotel dat ik niet kan annuleren zit op Islamorada en daar gaan wij zo naar toe , grrr.
Yep, hier een updateje uit Orlando, al sinds dat wij daar zondagavond zijn aangekomen, elke middag regen......regelmatig zeer donkere wolken, tegen het zwart aan, die er dreigend uitzien! Onweer en harde regen tot gevolg! zaterdag in Miami verschrikkelijke regen gehad dat het zicht op de snelweg maar een paar meter was....
Maar 's ochtends toch even een zonnetje!
maar de sunshinestate?? Nu ff niet :(
Voor de mensen die nu ook in het slechte weer zitten, hebben jullie al een blikseminslag gezien? Hier in de straat hebben we de afgelopen weken al meerdere inslagen gehad. En tijdens Chantal stonden we op een parkeerterrein toen de bliksem zo'n 20 meter verderop insloeg. M'n man heeft zelfs meegemaakt dat de bliksem insloeg in een paal waar hij naast stond in z'n auto. Zelfs in Texas heb ik nooit zo veel bliksem gezien.
Lightning capital of the USA... Welkom in Florida. Vanmorgen om 5 uur wakker geworden met een heftige onweersbui die nu, kwart voor acht, nog vrolijk doorplenst. Urenlang oorverdovend onweer en de brievenbus staat weer eens als een eilandje in het water. 't Is me het regenseizoen wel.
Een goed artikel dat weergeeft hoe de vochtigheid en de warmte in Florida samenwerken:Bron: http://bit.ly/12uordmCitaat:
Heat and humidity: It's a relative(ly hot) thing
But it's a "dry heat."
That's how Floridians laugh off desert dwellers who whine when the thermometer grazes 100 degrees. They should try the soggy sauna of an Orlando afternoon, as clothing steam welds to skin.
Turns out, with the dog days of August nearly upon us and the mean season of football practice opening soon, the National Weather Service's "Heat Index" supports the notion that Southern sultry can be as miserable and hazardous as Southwest dry. Not counting the devil's torture chambers such as Death Valley and Phoenix, the Orlando area will feel Sunday as oven-like as a lot of places west of Texas, even though its high temperature won't come close to matching those other places.
For example, Orlando's tourism rival, Las Vegas, is expected to hit 101 degrees, while the City Beautiful will lag behind at 10 degrees cooler. But those are just the expected thermometer reads. When the weather service adjusts the predicted temperatures to create its Heat Index, something peculiar happens. The index says the "apparent" temperature in Orlando will climb to 99 — while in Sin City it will top out at 98.
Ha, ha, ha. We win. People in Orlando can legitimately brag that, weather-wise, it will stink here more than it does in Las Vegas.
The Heat Index tells you not how hot it is but how hot it feels to your body. To do that, the index couples temperature with humidity, which has two effects. It hardly takes a meteorologist to know that high humidity can make going outside seem like swimming in a steaming bowl of mashed potatoes, greasy butter and all. But a humid day not only helps you soak your shirt and leave you longing for beach relief, it sabotages your body's cooling system.
Michael Bergeron, executive director of the National Youth Sports Health & Safety Institute and a fellow at the American College of Sports Medicine, said the body does a good job of shedding heat by radiating it away or losing it through convection when a breeze is blowing.
But when it's hot outside, or during exercise that raises a person's heat-generating metabolism, the body uses another mechanism: sweating, nature's air conditioner. When sweat evaporates — this is a physics thing — it cools the skin and body remarkably well.
The problem is that not much sweat evaporates when the air is already sweaty, as if you didn't know. The sweat clings to skin, unable to evaporate and bring relief to the sweater. That's why the Heat Index provides more than bragging rights for who has the most-oppressive weather. It offers actionable information for athletes, parents, coaches and anybody who is active outdoors.
When the temperature hits 91 in Orlando on Sunday, it will abuse the body like it's a desert-hot, 101-degree day in Las Vegas — slightly more so, in fact.
"If you are sweating and it's not evaporating — and that often happens in Central Florida where the humidity is so high — you are not cooling your body as effectively or maybe even not at all when the humidity is high enough," Bergeron said.
The Heat Index isn't that sophisticated. The military has developed another, more-complex approach, named the "Wet Bulb Globe Temperature," or WBGT. It combines temperature, humidity, wind speed, cloud cover, and the strength of the sun.
The WBGT is used by military bases, industrial-safety experts, other countries and sports trainers. Also trying it out is the weather service in Tulsa, Okla., which posts seven-day WBGT outlooks. "We're pretty comfortable with it," said science officer Steve Amburn, whose Tulsa office got onto the index while assisting with beach cleanups after the 2010 Gulf of Mexico oil spill. Laborers along the tainted shoreline followed U.S. Occupational Safety and Health Administration hot-weather standards, which incorporate the WBGT.
The U.S. National Oceanic and Atmospheric Administration warns that temperature, humidity and the risk of heat stress are expected to continue rising in coming decades. So which index will be the handiest? None is perfect, said Larry Kalkstein, a research professor at the University of Miami who worked with colleagues to develop a "Heat Stress Index," which provides relative rankings for specific locations.
The official Heat Index, in particular, while simple to convey provides only a limited picture of the local weather's effect on people. Orlando and Las Vegas, for example, will have nearly the same Heat Index temperature today, but a Las Vegas resident arriving in Central Florida "will wilt," Kalkstein said, while an Orlando native stepping off a plane in the Nevada city is likely to suffer from a scratchy throat and itchy-dry skin.
"We are all adapted to the weather where we live," Kalkstein said. "And when you remove people from that environment, they have to re-adapt, and sometimes they don't do it very well."
De weersverwachting voor komende week.
Kenmerkend voor Florida in de zomer: warm (heet!) en een flinke donderbui in de middag.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...91722223_n.jpg
Donkerder, grijzer weer door bewolking vanaf de oostkust.
Temperatuur hetzelfde met de middag-donderbuien, alleen wat benauwder doordat de vochtige lucht blijft hangen.
http://img443.imageshack.us/img443/5083/5cu2.jpg
Dit weer-plaatje / statistiek kwam ik zojuist tegen.
De rode en paarse gebieden met meer dan gemiddeld aantal bliksem-slachtoffers zijn ook de dichtst bevolkte gebieden. Met dat in gedachten wil het dus zeker niet zeggen dat je daar de grootste kans hebt om dodelijk getroffen te worden door bliksem!
http://img541.imageshack.us/img541/9172/qvb.gif
Wij zitten in palm harbor aan lake tarpon. Het lijkt wel of we op dit moment in een orkaan zitten. Heftige regen, storm en onweer. Griezelig
Het kan misschien een verkeerde inschatting zijn maar we hebben de laatste tijd het weer gevolgd en het lijkt wel alsof het dit jaar wel erg nat is in de periode juli-tot nu toe...
Op orkaan gebied is het rustig.....stilte voor de storm??
Die inschatting is volgens mij helemaal niet gek. Ik heb recent ergens gelezen - weet even niet meer precies waar, ik lees zoveel over Florida ... - dat dit zo is.
Het is dit regenseizoen over het algemeen genomen in Florida inderdaad iets natter dan - gemiddeld - in andere jaren.
Maar dat gegeven zegt eigenlijk niets. Want in datzelfde artikel stond dat
- het vooral HARDER regent, dus meer regenval in dezelfde regentijd,
- plaatselijke verschillen relatief groot zijn, en dat op sommige plaatsen zelfs minder regen is gevallen dan gemiddeld.
Het is zeker natter dan voorgaande jaren in augustus...iedere dag gaat het vroeger regenen. Eerst was het tegen de avond, toen rond 4 uur en vandaag (en ook morgen volgens de voorspelling) al om 12 uur. Stond net klaar om in te stappen in de Manta...due to (en daar stonden we een extra kwartier te wachten). Vervelend want alle attracties gaan even dicht (zelfs sommige glijbanen in waterparken!). Morgen voorspellen ze weer zo'n dag, dat wordt dan maar shoppen ( wel overdekt:-). Niet voor niets dat mijn oom en tante (wonen al 20 jaar in Florida) iedere augustus/september hun kinderen gaan bezoeken elders in de US. Wij verkassen zaterdag van Kissimmee naar Captiva Island (bij Sanibel) voor de laatste week vakantie. Hopelijk wordt het iets beter, daar alleen een hotelkamer en verder weinig anders dan prachtig strand en zwembaden, hier een luxe villa en genoeg te doen. Finger crossed
Toch wijzen de statistieken en de resultaten van deze maand heel anders uit. In augustus valt er gemiddeld iets meer dan 7 inch nattigheid. Tot en met vandaag staat de teller in Orlando op 2.85 inch. Tot nu toe is de maand augustus daar dus zeker niet natter dan normaal.
En de weersvooruitzichten worden er niet beter op de komende weken... Beetje jammer, want volgende week zitten wij er. Maar leuk en gezellig wordt het toch wel! :D
Hoe wordt het weer voor volgende week? Ik las van 35 graden enzo?
Hallo allemaal,
Ik heb misschien wel een stomme vraag. Ik vertrek dus binnen 3 weken voor het eerst naar orlando.
Nu wil ik graag 3 waterparken bezoeken. Voorlopig zeggen ze tussen de 23-29 graden. Nu vraag ik me af hoe de temperatuur daar aanvoelt tegenover hier.
Hier bij 25 graden buiten zwemmen kan al fris zijn. Hoe zit dat daar?
Bedankt
Bij dat soort temperaturen kan je prima buiten zwemmen. Als je uit het water komt voelt het altijd even fris.
ik ben vanmorgen terug gekomen uit florida, en ik kan je zeggen dat het er echt heel warm is, ik heb 3 weken zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat in een dun hemdje gelopen en ik zweette me kapot. elke dag dik boven de 30 graden, en onze top was afgelopen woensdag 37,4 graden in key west.
zeewater was in clearwater beach 27 graden, dus gewoon warm! dus fris om te zwemmen, nee hoor maak je geen zorgen! in 3 weken tijd 1 dag een flinke regen bui met harde wind gehad, en zelfs toen was het gewoon warm.
lekker genieten dus!