-
Re: Help!! CC werkt niet...!!!
Leuk zo'n wereldpas Ieniemienie! Dus geen cashback in de winkels, maar wel via de ATM.. de bank wil zeker extra geld verdienen? In elk geval een goeie tip om het cc-nummer dus handmatig in te voeren als men problemen krijgt. Toch blijft het raar, Amerika is meestal de voorloper en in dit geval qua pasjes/chips etc. is het andersom.
-
Ja, wij vonden het ook al heel vreemd.... Het viel ons sowieso op dat ze op veel plaatsen achterliepen met apparatuur. Zo stonden er bijvoorbeeld bij Budget nog computers uit het jaar nul....
Ondertussen zijn we weer thuis, en ondanks de vervelende start hebben we een onvergetelijke vakantie gehad.
Ik heb heel veel gehad aan de tips en goede adviesen op dit forum!
-
Normaal gezien moet je CC gewoon werken met de magneetstrip (swipen dus en dan op de terminal credit aanklikken)
Je bankpasje met Maestro (in feite dus ook de wereldpas) moet het hier ook gewoon in de winkel doen (swipen en debit aanklikken).
Al mijn nederlandse pasjes 2 cc en 1 bankpas doen het trouwens hier.
-
Ben 2 maal in Amerika geweest de eerste keer 2007 kon ik overal betalen met mijn debit giropas het jaar erop kon ik er nergens meer mee betalen!Misschien dat het aan de regio ligt de eerste maal was ik in Ohio en de tweede keer in de buurt van Washington.
Gelukkig had ik ook creditcards bij ik heb mijn lesje geleerd en neem dus altijd verschillende pasjes mee waaronder 2 verschillende creditcards.
Ook neem ik mijn labtop mee zodat ik altijd mijn geld kan overschrijven naar een andere rekening als het pasje van de betreffende rekening het niet doet.
-
Betaling met Creditcard per mail
Hallo,
even een vraagje.
Ik ben bezig met kaartjes te bestellen voor een ijshockeywedstrijd in Tampa.
Ik heb via de officiele site contact gehad met de club. Deze kunnen de toegangskaarten apart leggen voor mij, maar ik zal die wel natuurlijk moeten betalen..
Ik ben in het bezit van een Visa creditcard, en hij wil dus wat gegevens van mij. Of via de telefoon of via email. Aangezien het tijdsverschil en mijn engels (niet slecht, maar vaak praten ze zo vlug..), doe ik dit dus het liefste via de email.
Wie heeft er ervaring met dit soort betalingen? Ook natuurlijk voor andere aankopen dan kaartjes...
-
Re: Betaling met CC per mail
zelf ben ik nooit zo blij om dit soort gegevens per email door te geven. Kun je die kaarten niet gewoon via Ticket Master bestellen?
Ik heb 1x telefonisch m'n CC gegevens doorgegeven.
-
Als het een wedstrijd is van de NHL (Tampa Bay Lightning) dan kun je de tickets via Ticketmaster bestellen.
Heb net gisteren via Ticketmaster tickets besteld voor een MLB Baseball wedstrijd. Gaat vrij eenvoudig. Tickets worden voor je klaargelegd bij de Will Call Window en kun je daar ophalen met je cc en legitimatie.
Ik zie als ik snel even kijk, dat voor Tampa Bay Lightning de verkoop van tickets begint op 31/8, dus dan zou je nog even geduld moeten hebben.
-
Bedankt alvast.
Ik weet dat ik het ook via Ticketmaster kan kopen, maar hoe gaat dat dan met de stoel/plaatsindeling ? Ik kan nu, dus al voor de 31e, kaarten bestellen/reserveren. Volgens Jeff van Tampa (bay l.) kan hij me op deze manier zo ver mogelijk vooraan zetten in bepaalde sections. Er zijn natuurlijk ook seizoenskaarten in omloop.
Ik ga er dus eigenlijk vanuit, dat de plaatsen die 'over' blijven, via Ticketmaster worden verkocht. Volgens zijn mail waren er al meer mensen die zo losse tickets kochten.
Mijn tickets komen uiteindelijk ook bij de will call window te liggen.
Ik heb in principe ook nog tijd tot de 31e. Maar aangezien de prijzen voor een wedstrijd (in vergelijking met NL) een stuk hoger liggen, wil ik natuurlijk wel zo ongeveer de best mogelijke plaatsen die er zijn.. (Natuurlijk zijn de kaarten duurder daar, gaat ook 'iets' meer geld in de sport om..;) )
-
In dergelijke gevallen geef ik altijd 1 2 aparte mailtjes de gegevens door.
De 1e met alleen naam en halve CC nummer , rest maak ik sterretjes.
De 2e mail bevat dan de rest.
Ik heb nog nooi meegemaakt dat ik valse CC afrekeningen kreeg, maar ja, resultaten uit het verleden ........
Zo is er al weer 50 % minder kans dat je gegevens onderweg worden afgesnoept. Ik geef toe, niet 100% veilig, maar dat wordt een creditcard natuurlijk nooit.
-
Of je stuurt je CC gegevens door behalve de laatste 2 of 4 cijfers en belt deze telefonisch door..
Zo heb ik het ook een keer gedaan..
-
Ik heb een keer mijn CC gegevens via de telefoon doorgegeven en vlak daarna werd ermee gefraudeerd. :( Toeval?
-
Even nog een vraagje...
Ik dacht dat degene die een villa of condo huren, dit soms rechtstreeks met de eigenaar afspreken. Word dit dan gewoon overgemaakt ofzo? Ik dacht dat er dan als safety ook adres- en cc gegevens werden uitgewisseld..
Maar alvast bedankt voor de tips. Ik denk inderdaad dat ik de gegevens per diverse mails ga doorgeven...
-
Bij particulier huren maken wij inderdaad het geld per bank over.
Je hebt dan i.i.g. de bankgegevens (iban nr. enz.) van de ontvanger, dus een traject.
Ik heb ook wel eens cc gegevens per mail gestuurd, wat wel fraudegevoelig kan zijn, maar soms niet anders kan. Was wel naar mij bekende zaken en na telef. overleg, maar toch.
Het liefst doe ik dat via beveiligde websites (https), zoals Ticketmaster ook heeft, of anders via Paypal. Bestaat die mogelijkheid niet bij Tampa Bay Lightning ?
-
Limiet op creditcard
Hoewel het niet direct met Florida te maken heeft, maar het zou je daar ook zo maar zou kunnen overkomen.
Iemand kreeg problemen met betalingen met zijn cc. CC werd geweigerd, geen limiet meer.
Na navragen bij de bank bleek er een bedrag van zo'n EUR 1700 op zijn cc geblokkeerd te zijn door diverse leveranciers.
2 keer zo'n EUR 425 door een autoverhuurmij. Auto was gehuurd en inmiddels al ruim weer ingeleverd. Huur was met 1 dag verlengd. Huurmij had gewoon 2 keer borg geblokkeerd (auto was volledig verzekerd)
Autohuur was afgeboekt toch nog bedrag van zo'n EUR 115 wegens kosten geblokkeerd.
Hotel was vooraf betaald en al 3 dagen verlaten toch stond er nog een blokkering van EUR 350.
De rest waren inderdaad bekende betalingen.
Ander verhaal zelf ondervonden.
Via internet bij een US site 2 tickets naar Florida geboekt.
Boeking werd geweigerd. CC werd niet geaccepteerd.
Zag dit pas nadat alle gegevens ingevuld waren.
Ik dacht dat ik iets fout gedaan had.
Nog een keer geprobeerd, werd weer geweigerd.
Uiteindelijk bleek men alleen US cc's te accepteren.
Wie schetst mijn verbazing dat er wel 2 keer EUR 1200 op mijn cc geblokkeerd werd.
Klantenservice van boekingsite gebeld, het laconieke antwoord was, dat de blokkeringen na 8 dagen vrijvielen. Inmiddels kon ik wel niets anders boeken.
Eigen bank over deze gang van zaken geinformeerd: Kunnen we niets aan doen valt vanzelf weer vrij.
Blijkbaar kan dus "iedereen", die je cc kan belasten naar eigen dunk bedragen blokkeren.
Misschien toch raadzaam om als je boekingen gedaan hebt of geprobeerd hebt te doen even je limiet te controleren. Je kunt voor onaangename verrassingen komen te staan.
Knaapje
-
Re: Problemen met creditcardlimiet?
Dit is eigenlijk deels hetzelfde probleem als met automatische incasso's, die kan je weliswaar terug laten boeken maar in principe kan elk bedrijf zeggen dat jij hun gemachtigd hebt voor die afschrijving, bewijs hoeft hiervoor niet overlegd te worden.
Ik heb zelf een nare ervaring met de CC gehad die voortkwam uit het vroegtijdig vervangen van mijn pas, de eerste vakantiedag viel er thuis een afhaal bericht voor een nieuwe CC op de deurmat en werd de oude pas geblokkeerd na 7 dagen. Tja, lastig als je 3 weken weg bent.
Gelukkig had ik bij voorbaat al een tweede CC aangevraagd van een andere bank gezien het aantal meldingen van geblokkeerde passen dit jaar vanwege diefstal van cc gegevens, maar ja, je kan meteen niet meer borg staan via die CC en dat kan dan erg lastig zijn.
-
Wij gebruiken meestal 1 CC om mee te reserveren en eentje om daadwerkelijk mee te betalen. Dat werkt in de praktijk uitstekend.
Het is wel vervelend dat er soms belachelijke bedragen als borg geblokkeerd worden maar je doet er helaas weinig aan.
-
Klopt, met automatische incasso's kan dat ook.
Superirritant ja, net als je het nodig moet hebben zoals idd met die boeking voor andere tickets. Hoe langer je wacht hoe duurder de tickets kunnen worden of nog erger; geen plek meer op de dag dat je wilt vliegen.
Een 2e CC kan dan inderdaad uitkomst brengen. Wij reizen ook altijd met 2 creditcards van twee verschillende maatschappijen; een VISA en een Mastercard.
-
..........Een 2e CC kan dan inderdaad uitkomst brengen. Wij reizen ook altijd met 2 creditcards van twee verschillende maatschappijen; een VISA en een Mastercard.............
Heb ik sindsdien ook.
Plus nog zo'n "gratis tot gebruik" card van een andere club als reserve ergens verstopt.
Knaapje
-
Ik herken het verhaal helemaal. Ook ik liep in het verleden regelmatig tegen de eerder beschreven problemen aan. Vroeger was het zelfs nog erger. Toen werden de geblokkeerde bedragen in drie maanden afgebouwd indien het betaalde bedrag niet overeen kwam met het geblokkeerde bedrag (wat dus bijna nooit het geval is). Gelukkig vervallen de geblokkeerde bedragen nu op de dag dat je de cc bedragen betaald (bij de Rabobank aan het eind van de maand). Ik heb dit probleem overigens opgelost door een 2e cc van een andere maatschappij te nemen plus de limiet van beide kaarten op te hogen.
-
Wij hadden er dit jaar ook last van.
Gelukkig hebben wij totaal (met z'n tweeën) vier verschillende Creditcards en daarvan eentje zonder limiet (American Express), maar wel vervelend.
Je hebt ook vaak geen idee hoeveel er nou precies borg staat.
-
hoever kom je met een creditcard met een limiet van 3250€
ik neem toch aan als de borg van de auto en eventueel het hotel is geblokkeerd dat ik dat genoeg `speelruimte` over heb
of is het wijs er voor vertrek een redelijk bedrag op te storten,zodat ik meer ruimte maak in de totale besteding of toch maar een 2 de cc aanvragen bij een andere company
kan ik dan als ik met de ene cc betaald heb,tijdens de reserveringen , de borg op een andere cc laten blokeren
wel beiden op de zelfde naam natuurlijk
-
Ik heb maar 1 CC de limiet is wel wat hoger. Gebruiken de meeste dan 2 CC? Alles is al betaald hier, alleen de auto zal borg moeten zijn en nog 2 hotelletjes.
-
Wij hebben ook twee cc en ik vind dat zelf heel prettig. Je cc kan het niet meer doen i.v.m. het overschrijden van de kredietlimiet, maar het kan ook voorkomen dat je cc geblokkeerd wordt omdat de creditcardmaatschappij bijvoorbeeld verdachte transacties ziet. Dat wordt altijd wel opgelost, maar het is prettig als je dan tijdelijk een ander cc kan gebruiken. @pumi1000 : je geeft aan dat alles betaald is, maar je zult toch ook uitgaven hebben aan eten en niet vergeten aan shoppen:sun:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moonlight91
hoever kom je met een creditcard met een limiet van 3250€
ik neem toch aan als de borg van de auto en eventueel het hotel is geblokkeerd dat ik dat genoeg `speelruimte` over heb
Als de autohuur en de hotels al vooraf zijn betaald dan zul je waarschijnlijk voldoende speelruimte over hebben. Het wordt een ander verhaal indien je de hotel nog met je cc moet betalen. In het ongunstigste geval tellen de bedragen dan namelijk dubbel op (zie mijn eerder opmerking).
-
Ja maar als ze vooraf zijn betaald betekend dat nog niet dat de borg is betaald...
Bij mij werd bij Alamo een borg van $1.000 geheven op de auto volgens mij.... maar daarbij hadden wij ook nog een RV met een borg van $3.500 en nog een andere auto met ook een borg van $1.000....
-
Citaat:
1250
Bij mij werd bij Alamo een borg van $1.000 geheven op de auto volgens mij....
Is het nu $1000 dollar volgens jou of is het echt $ 1000........Volgens mij is dit bedrag wat overdreven...:-k
WRC heeft de Algemene Voorwaarden van Alamo USA op de site staan. Onder de 25 jaar heb je volgens hen $500 en boven de 25 jaar $ 300 borg te betalen met je creditcard. Op de site van Alamo.com wordt helaas geen bedrag genoemd.
-
Ik heb diverse keren bij Alamo gehuurd en juist nooit iets van een borg op mijn cc zien verschijnen.
Wel met volledige verzekering gehuurd en ben ook de 25 al lang gepasseerd.
Knaapje
-
Volgens mij zie je het zelf ook niet op je cc, maar kan er een hold op een bedrag worden gezet door de maatschappij.
-
Ik kan online en via een speciaal telefoonnummer zien/horen.
1 Wat mijn limiet is
2 Wat er besteed is
3 Wat er nog te besteden is
4 Wat er geblokkeerd is
2,3 en 4 zijn dus als het klopt bij elkaar geteld mijn limiet
Knaapje
-
Citaat:
Guus
Als de autohuur en de hotels al vooraf zijn betaald dan zul je waarschijnlijk voldoende speelruimte over hebben. Het wordt een ander verhaal indien je de hotel nog met je cc moet betalen. In het ongunstigste geval tellen de bedragen dan namelijk dubbel op (zie mijn eerder opmerking).
alles is al betaald, het is alleen dus de borg van beiden
de cc is buitenom de borgen dus om van te eten ,drinken en wat souvenier
ook zeiden ze bij de bank dat kontant geld opnemen met mijn pinpas gratis is, gezien mijn betaalpakket
dus als het echt nood aan de man is..........
-
Citaat:
moonlight91
ook zeiden ze bij de bank dat kontant geld opnemen met mijn pinpas gratis is, gezien mijn betaalpakket
dus als het echt nood aan de man is..........
Naast een dubbele CC is het inderdaad altijd handig om wat cash geld bij te hebben (niet te veel) en een betaalpas waarmee je geld kunt pinnen. Overigens is geld pinnen niet echt gratis. Je betaalt tegenwoordig steeds vaker een fee ($2-3) aan de bank waar je het geld opneemt. Daarnaast hebben de meeste Nederlandse banken hun fee verdisconteerd in de wisselkoers die ze hanteren. Zo berekent de Rabobank bijvoorbeeld een opslag van 1% indien je geld in het buitenland opneemt of indien je met je CC betaalt. Maar goed, de banken moeten ook ergens hun geld aan verdienen. Voor niets gaat de zon op.
-
Citaat:
1250
Ja maar als ze vooraf zijn betaald betekend dat nog niet dat de borg is betaald...
Klopt helemaal. Echter, de borg is vaak een fractie van de daadwerkelijke kosten voor autohuur en hotelovernachtingen. Dat zal dus niet zo’n erg grote belasting voor je CC zijn.
-
Ja, je moet gewoon zorgen voor genoeg credit op je card en als je vermoedt dat het te weinig is, kun je er altijd gewoon geld op storten van tevoren. Ik heb er in 2008 in ieder geval geen last van gehad, maar ik had dan ook 3 credit cards bij me en daarbij twee pinpassen en wat cash.
-
Wij gebruiken de cc ook alleen voor het eten, shoppen en borg auto en moeten nog 2 hotels betalen voor 1 nachtje.
Contant aan dollars hebben we al en eventueel pinnen met pinpas. Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.
-
Citaat:
pumi1000
Maar het is wel verstandig om het telefoonnummer bij te hebben van de cc mocht hij geblokkeerd worden om wat voor reden dan ook - zoals weleens verteld wordt bij verdachte transacties.
Ik weet niet precies van wie je een telefoonnummer mee wilt nemen (het voormalige Interpay of de bank?), maar beide zullen niet veel voor je kunnen betekenen. Ik heb het tot op heden twee keer meegemaakt dat tijdens mijn verblijf in de VS mijn CC werd geblokkeerd. De eerste kan vanwege het feit dat mijn CC nummer op het Internet was gepubliceerd. De tweede keer omdat de Rabobank tijdens mijn vakantie had besloten mij een nieuwe CC te verstrekken. Dat hadden ze overigens netjes gemeld. Helaas was de betreffende brief een dag na vertrek gepost. Maar goed, in beide gevallen konden noch de bank nog het voormalige Interpay iets voor me betekenen en heb ik het zelf op moeten lossen.
-
@knaapje
Lijkt me erg vervelend als je cc geblokkeerd wordt. Wij hebben er alleen eentje via de ING en dat is een mastercard. Dus je wordt niet geholpen als je je eigen bank belt als de cc geblokkerd wordt in de USA?
Ik gebruik nooit een cc dus speciaal voor nu hebben we er een aangeschaft. Heb wel al kaartjes voor Universal via de cc gekocht en schiphol parkeren betaald, dus hij werkt wel :wink:
-
@knaapje. Ik kan online ook mijn cc uitgaven , limiet etc bijhouden. Ik heb nog nooit een blokkade gezien op mijn online overzicht en wist dus niet dat die mogelijkheid er ook is. Ik ga het deze zomer eens goed in de gaten houden . (uit nieuwsgierigheid, limiet moet meer dan voldoende zijn)
-
Zonder Creditcard?
Oke ik weet al dat dit niet het meest handige is om te doen maar probleem is, ik en mijn vriend kunnen beiden geen creditard krijgen! grrr
Ik heb begrepen dat we op deze manier niet eens een auto kunnen huren in Miami?
En veel betalingen worden gedaan met cc, dus dat is helemaal lastig.
en om nou te gaan pinnen overal of met cash te lopen lijkt me ook geen sterk plan.
Dus is het niet te doen zonder creditcard te gaan?
Zo nee, hoe komen wij dan nog aan een creditcard??
Ik hoop dat er veel tips komen :)
-
Re: Zonder Creditcard???
Citaat:
USSyl
Ik heb begrepen dat we op deze manier niet eens een auto kunnen huren in Miami?
En veel betalingen worden gedaan met cc, dus dat is helemaal lastig.
Nou, onmogelijk is het niet maar je zult de borg dan cash moeten betalen. En omdat je vriend nog geen 25 is zou dat wel een s om een behoorlijk bedrag kunnen gaan. Uitzoeken dus en er is al een topic over!
Citaat:
USSyl
en om nou te gaan pinnen overal of met cash te lopen lijkt me ook geen sterk plan.
Wat is er eigenlijk tegen pinnen? In veel gevallen lukt dat, (supermarkten bijvoorbeeld) maar in andere niet. In de VS zijn de restaurants en de hotels bijvoorbeeld nog erg ingesteld op cc betalingen. CAsh is gevaarlijk en maar zeer beperkt verzekerd. Maar je kunt ook voor traveller cheques kiezen. Daar kan je probleemloos op veel plaatsen mee betalen.
Citaat:
USSyl
Zo nee, hoe komen wij dan nog aan een creditcard??
Op sommige vragen moet zelfs het Floridaforum het antwoord schuldig blijven........;)
-
Re: Zonder Creditcard???
Misschien kan je bij je bank vragen om een CC met een limiet van bijv. €1000. Dan kan je in elk geval een auto huren, en de rest van je uitgaven cash betalen, en pinnen met je Europas.