Bij mij werkt de app nu ook.
Eerst de update, dan taal op engels ( je hebt bij apple keuze uit 3x engels, ik heb English (engels) gekozen)
Hierna kon ik inloggen met mijn inlognaam en wachtwoord (ipv transpondernummer en pin)
Afdrukvoorbeeld
Bij mij werkt de app nu ook.
Eerst de update, dan taal op engels ( je hebt bij apple keuze uit 3x engels, ik heb English (engels) gekozen)
Hierna kon ik inloggen met mijn inlognaam en wachtwoord (ipv transpondernummer en pin)
FRANS Je bent Geweldig !!!!
hier ook iphone op engels en ingelogt met inlognaam & ww
mijn app werkt nu ook
Aan de reacties te zien heeft iedereen waar het lukt een Apple, ik heb een Android.
Zijn er met een Android toestel waar het bij lukt.??
Ik heb het met user, scan, ingetikt transpondernummer geprobeerd, niets werkt.
Het ligt vast aan mij, maar ik kan die app nergens in de playstore vinden :(
Op mijn Android toestel werkt het, ik kan de app in. Bedankt, Frans!
Echter lukt het mij nog niet om geld toe te voegen. Het blijft een geklooi. Ik heb nog een Win 10 laptop liggen, dit weekend maar eens kijken of ik daar dan wel mijn nieuwe cc kan gebruiken om wat geld te storten.
Zo niet, dan zoek ik wel een Amscot in de buurt op om daar dat ding te updaten. Maar het blijft idioot hoe slecht dit werkt.
.......Uhh
Frans zit jij niet in Florida???
Hoe krijgen ze het voor elkaar...…………
Op Android zit bij instellingen (althans bij mijn Huawei) meerdere soorten Engels.
o.a. dus ook US Engels en dat werkt!!! "gewoon" Engels werkt niet.
Sonja , de app vind je in de applestore usa
voor android weet ik niet misschien met vpn kijken in de playstore ?
fijn knaapje dat het nu hij jullie ook is gelukt
JKG ik heb afgelopen week ook flink geklungelt met de cc
aan mijn account te koppelen
maar in eens lukte het wel op website via iphone
Ik heb ook AndroidJa dat klopt.
Maar voor mensen die het niet lukt om de app te installeren het volgende
Ga naar de play store.
Installeer APKPure
Dan zoeken naar Sunpass.
Die installeren.
Wel even de telefoon toestemming geven éénmalig om een app te instaleren buiten de playstore om.Ben ik heel blij mee.
Geweldig!:up:
Alleen in de Amerikaanse appstore
SunPass by FL Dept. of Transportation/SunPass https://itunes.apple.com/us/app/sunp...492680525?mt=8
Ik zie nu dat je in de playstore zoekt https://play.google.com/store/apps/d..._Android&hl=nl
Kan de app ook nergens vinden, als ik via mijn mobiel op het linkje hierboven klik krijg ik de melding: This item isn't available in your country.
Handig zo'n app haha!
Maar heb je de app ook echt nodig om de transponder te kunnen gebruiken, nee toch?
De website werkt ook prima, als je automatisch aanvullen aanzet dan hoef je er eigenlijk niet meer naar te kijken
Dat bedoel ik maar. Vanochtend alleen even de nieuwe automobiel toegevoegd (met de datum van gisteren) en klaar. Zelfs dat is niet nodig, maar dan vul ik gelijk de einddatum van de "rental" in zodat mochten we de transponder vergeten (wat uiteraard niet slim is) hij dan op die dag ook inactief word.
@Cindy1969;
Ik had de app al op mijn telefoon staan en hij werd automatisch geupdate.
Misschien kan je proberen eerst een oudere versie te laden. en dan te updaten.
Die oudere versie kan ik ook nergens vinden. Ook niet als ik taalinstellingen van mijn Android op US English zet.
Maar red het zo wel hoor, met gewoon de website.
Ik heb het nu diverse keren geprobeerd, op een Win 7 PC, Android telefoon, Win 10 laptop. Het werkt allemaal niet met cc en ik ben er helemaal klaar mee.
Ik loop in Florida een Amscot binnen en dan gooi ik er wel wat geld op. Alleen jammer dat je $1.50 transaction fee dan hebt, maar lopen kloten op diverse machines kost meer tijd en dat kost meer dan $1.50.
Ook handig; transponder is gister maar 1x gezien op de 417. Heb 's avonds het kenteken geregistreerd als huurauto. Benieuwd wanneer ze die overige kosten aan mij toewijzen ipv Alamo. Met Thanksgiving een auto bij Alamo Sanford halen is geen succes. Weinig keus (duh) en wat er nog staat is vies van binnen of niet afgetankt. Uiteindelijk weggereden met een SUV ipv Compact.
Transponder gaat altijd voor op Toll by plate. Wij hebben ooit 1 keer een dubbele registratie gehad, bij 1 tolpoort. Dit gemeld bij Sunpass en Alamo (die zouden het toch vreemd moeten vinden, 1 tolpoort :rolleyes:) en het was zo opgelost, door Sunpass.
1 melding op de 417 ? Je krijgt toch alleen een melding bij het uitrijden ("go Sunpass") en verder onderweg toch niet ? Wel zijn ze soms wat langzaam met het registreren van tolpoorten in je accountoverzicht, das waar.
Deze dagen zijn de drukste van het jaar op de airports dus je mag blij zijn dat er nog auto's stonden ;) Beetje jammer van de reinheid en tankvulling, maar je bent onderweg. Welkom in de zon :cool:
Je zou elke checkpoint moeten kunnen terugvinden. Dat is het ook sinds vandaag. Misschien vanwege invoeren kenteken, misschien traag systeem.
Vandaag bij Amscot ff wat geld betaald om op te waarderen. Gaat gemakkelijk, jammer dat het $1,50 kost. Maar goed, probleem voor dit jaar opgelost. :)
Jullie zitten er nu ook, zie ik in je handtekening? Heerlijk weer! Jammer dat het een paar dagen wat frisser gaat worden. We zitten dit keer in Legacy Vacation Resort. Jullie waarschijnlijk weer een villa? :)
Inderdaad, weer in de oude vertrouwde Orlando Sun in Lindfields. Formule 1 als ontbijttelevisie op het pooldeck, lekker toch.
Sunpass werkt prima via de website. Ik doe het via de laptop, maar ook op telefoon of tablet kun je toch naar de website ?
Tuurlijk, app is ook handig, maar als daar nou constant problemen mee zijn ging ik wel naar de site.
Veel plezier daar! Mijn probleem is dat ik geen nieuwe cc kan toevoegen en dus geen geld er op kan zetten. Vorige cc is geskimmed in ik denk Colorado. De site wil de gegevens niet opslaan, omdat ze zogenaamd niet kloppen. Alles geprobeerd. Maar via Amscot ff wat geld er op laten zetten. In de tussentijd kan Sunpass het fixen. Tienduizenden Floridianen hebben er momenteel problemen mee.
ff langs het Customer Service Center gaan als je daar bent zit ergens op Collonial. (hyw 50)
Preceze adres volgt. :-)
wij hebben een auto gehuurd via Avis, maar is het toch mogelijk de transponder te gebruiken? moeten we dit gewoon aangeven bij Avis?
Transponder gaat altijd voor andere systemen.
Je hoeft dus niets anders te doen dan hem op de ruit plakken.
Dat is mooi, scheelt weer;)
Transponder en dan later zodra je het kenteken weet, de rental periode invullen in de app of op de site. Ziet hij dan niet je transponder, dan ziet ie dat het kenteken gelinkt is aan je account.
@Corrus, ik had je bericht niet meer gelezen toen ik daar was, maar misschien de volgende keer. Of misschien is het probleem dan verholpen. Een keer $1,50 betalen bij Amscot is ook nog te overzien. Naar het service center rijden
kost ook tijd, brandstof etc en dan is die $1,50 gewoon een schijntje. Amscot zit overal.
Dacht ik zal mijn transponder ook eens registeren. Bezig geweest met account aanmaken. Goed kijken wat je waar invult, en hier wat pagina's doorgespit hoe het zit met
kenteken invullen etc.
Eindelijk klaar, druk ik op register en krijg de melding "We're sorry, the system is unavailable. Please try again later."
Ff klaar mee voor vanavond... Kijken of het morgen wel lukt.
Zijn er nog steeds problemen dus met de website? Zit gewoon op de laptop, Windows 10 en browser Google Chrome.
Cindy, Ik weet niet og het weer lukt, maar een tijdje geleden kon ik plotseling inloggen en wijzigen in de app op mijn telefoon.
Ik moest hem dan wel op USA English zetten anders werkte het nog niet (geen Engels- Engels dus)
Aanvulling:
Als ik NU inlog via mijn laptop krijg ik ook foutmeldingen na een paar keer proberen lukt het wel.
Ze hebben dus duidelijk nog steeds problemen
Ik probeer het vanavond nog wel even. Wat zitten klooien met wat ik moest invullen gisteravond, dus duurde even. Maar nu ik weet wat ik waar moet invullen
zal het een 2e keer sneller lukken.
De app kon ik niet vinden in de Playstore...
Mij lukt het ook niet om op de website het kenteken vd huurauto in te vullen. Krijg ook een foutmelding.
Maar het is niet verplicht om je kenteken te vermelden.
Cindy, ben jij in Nederland?
Dan kan je de app daar niet vinden.
Kleine omweg.
Laad de app APK pure en dan binnen die app kan je wel juiste app vinden voor de sunpass.
Vergeet niet je taal op usa te zetten zoals ook Knaapje je al vertelde bij het invullen en zoeken van je gegevens
Ja Frans, in NL. APK Pure kan ik helaas ook niet vinden in de Playstore.
Gaar van het werk, dus ik kijk van het weekend nog wel een keer of de site het doet.
Heb nog 8 weken :D
Toch poging 2 gewaagd, en gelukt, account is aangemaakt.
Eigen kenteken ingevoerd, op de FL manier zeg maar. Begin datum vandaag 11 uur, einddatum 23.30 uur.
Dan hoef ik dat toch niet meer te verwijderen? Wilde het net al verwijderen, maar krijg dan de melding dat ik minstens 1 kenteken gemeld moet hebben.
En als ik aankom in Florida, is de transponder dan gelijk werkzaam zodra ik hem op het raam plak? Of pas vanaf wanneer ik kenteken van de huurauto heb ingevoerd?
Gelijk je transponder op je voorruit plakken zodra je je auto hebt gehaald. Kenteken invoeren is niet noodzakelijk. Als je het wel in wil voeren probeer je dat de volgende dag.
Dank je wel Hannie! Zal hem alvast klaar leggen :D
Het is toch aan te bevelen je huurauto aan te melden en een eind tijdstip op te geven.
Ik had het in het verleden niet gedaan en kreeg na een jaar of 2 een tolmelding. Foto opgevraagd. Het bleek een heel andere auto te zijn. Het kenteken was opnieuw uitgegeven.
Het ging om $ -.85 dus maar geen probleem van gemaakt, maar wel gelijk de beeindigd en sindsdien altijd type auto en kenteken ingevoerd. met aanvangs- en eindtijd.
@Cindy:
vrijdag 8/3 laat (22.30) aangekomen door vertraging vlucht. Transponder op de ruit geplakt en volgende dag aangemeld. De eerste tol stond al op de rekening.
Ik zet ook de begindatum vooraf erin op Floridatijd en 1 dag na het afhalen het type auto en kenteken.
De einddatum ook met tijdstip van inleveren mocht ik de transponder een keer vergeten en daar in het
vliegtuig achter zou komen. Ik neen wel dat autoverhuur die transponders al onderschept en in een bak legt.