Niet doen met een huurwagen en anders niet klagen en zagen bij GROTE PROBLEMEN als het mis gaat, Teleton neemt de moeite om elke keer de mensen te waarschuwen en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Groetjes Henke.
Afdrukvoorbeeld
Niet doen met een huurwagen en anders niet klagen en zagen bij GROTE PROBLEMEN als het mis gaat, Teleton neemt de moeite om elke keer de mensen te waarschuwen en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Groetjes Henke.
Teleton bedankt voor de waarschuwing. Ik denk meteen terug aan onze rit van vorig jaar door de Everglades met huurauto en over onverharde weg met veel kuilen en kiezels. We hebben dus aardig risico gelopen begrijp ik. Dat was dan voor het eerst en voor het laatst.......nogmaals THANKS!!!!
Je mag dus niet op de onverharde wegen rijden met je huurauto, mag je dan ook niet met de huurauto het strand van Daytona Beach op? Wij vinden dit wel erg gaaf om te doen.
Inderdaad, ook een strand is niet verhard en wordt dus gezien als een onverharde weg. Ondanks dat de risico’s minimaal zijn moet je ze zeker niet onderschatten. Wij hebben het ook gedaan, en het was heel leuk, maar besef je de risico’s. In de Amerikaanse claim and blame cultuur ben je echt niet jarig als er wat op zo een weg gebeurt. Vergelijk het maar met rijden zonder winterbanden (onder winterse omstandigheden) in Duitsland, zolang het goed gaat is er niets aan de hand, maar o wee als er wat gebeurt.
http://www.youtube.com/watch?v=1Dvg37ftCD0
©2009 Bonky Media Group & W.S.Mol
Mooi filmpje!!!
dank je...
Beste,
Sorry maar ik weet zeker dat deze topic ergens moet bestaan, maar ik kijk er waarschijnlijk al heel de tijd over.
Nu om even kort te vragen, een paar vrienden en ik gaan dus ook een dagje Everglades doen in onze trip naar Florida.
Ik heb al wat info zitten verzamelen maar ik merk iets gek op, je gaat dus naar de Main Park Entrance, je betaalt er en dan ben je in het park. Maar waar kan je dan een boot nemen om bijvoorbeeld die Everglades te ontdekken en allerhande alligators te zien? Is dat vanaf het punt Flamingo? En doet die boot een soort van 'toer' waarbij je terug naar het punt komt waar je bent vertrokken?
oh daar ben ik ook wel benieuwd naar! :cool:
Hier nog 1!
We zijn gisteren naar de ingang van de Everglades in Everglades city gereden. Hier hebben wij een boottocht door de mangrove gemaakt. Deze vertrok vanaf het visitor center en kwam op dezelfde plek weer terug. Later op de dag hebben we ook een airboattour gedaan, dat was niet in het nationale park, want daar schijnen de airboats helemaal niet te mogen komen (hoorden wij gisteren, durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit zo is) De airboattour was een van de tientallen waar wij uit konden kiezen in Everglades city. Je vaart daar dan door privegebied.
weet iemand waar de boardwalks liggen langs de tamiami trail?
Op de site van NPS kun je een plattegrond downloaden van de Everglades, zie hier: http://www.nps.gov/ever/index.htm#
Wellicht heb je daar iets aan?
Ik heb juist heel veel gelezen in dit topic maar heb toch nog een paar vraagjes. Die loop trail, dat is een zeiweg van de 41? die 41 is toch geen probleem met een huurauto?
We hebben 1 dag voor de everglades we vertrekken smorgens van homestead naar fort myers. Is het de moeite om eerst een stuk naar flamingo te rijden en daar van die korte wandel trails te doen en daarna terug en de 41 te nemen? Of is de weg naar flamingo eigenlijk hetzelfde ongeveer dan de 41? En zijn er aan de 41 ook van die kortere wandeltochten waar je iets meer van de natuur en dieren kan zien? alvast bedankt
Hoi,
Wij reizen in januari van Estero naar Florida City en we willen via de Tamiami Trial o.a. Ochopee (kaartje versturen bij het postkantoortje) bezoeken. Daarnaast willen we daar met een airboat tour mee. Nu ben ik even wezen zoeken en tref er diverse aanbieders aan. Wel fijn als je keuze hebt...maar welke?? Heeft iemand van de forumleden ervaring met de Airboat tours?? Welke valt aan te raden??
Benieuwd naar de reacties, groet Erik.
Wij hebben vorig jaar een airboatride bij miccosukee vilage
gedaan
Die is ons enorm bevallen
Wij gaan over enkele weken weer die kant van florida uit
en stoppen zeer zeker daar weer voor een rondje
Een ontzettende hoop hierover in het Everglades-topic.
Beetje late reactie op berichtje van Kobe_08be.
De US 41 is een gewone tweebaansweg (vergelijkbaar met een N-weg in Nederland of België) dwars door Everglades, aan de noordkant van het nationaal park. Aan de 41 vind je een enorme hoop plekken waar je kunt airboatvaren, en her en der kun je fietsen, wandelen (o.a. Shark Valley), kanoën. Zie ook de vraag over de boardwalks net boven je eigen vraag.
De weg naar Flamingo loopt door het zuidoostelijk deel van het park en loopt dood. Je moet er dus uit waar je erin ging; in Homestead.
Loop Road is een zijweg van de 41 die over een flinke afstand met een lus ook weer op de 41 uitkomt. Omdat die niet verhard is, ben je inderdaad met de huurauto niet verzekerd.
Wil je in een dag van Homestead naar Fort Myers dan zit de weg naar Flamingo er niet in, of je moet zo gaan jakkeren dat je geen natuur te zien krijgt.
We hebben het plan om de Everglades te bezoeken vanaf Naples. Vraagjes:
- iemand een tip waar we het beste naartoe kunnen vanaf Naples?
- weet iemand of er een minimumleeftijd bestaat voor een airboattour? Ons zoontje is dan 2 jaar
- is de Everglades te doen in juli/augustus?
wij zijn dit jaar in augustus geweest in naples en zijn toen naar billy swamp camp geweest en hebben daar met de truck/bus rond gereden.vonden dit erg leuk en zijn door geen enkele mug gestoken.air boattocht deden we bij saw grass maar dat is van af naples een aardig eindje hoor , wij zaten toen bij fort lauderdale.leeftijd is mij niet bekend onze dochter was toen 17 dus dan let je daar niet zo op.je krijg wel oordopjes of koptelefoon op om je oren te beschermen tegen het lawaai van de moter
Wij zijn afgelopen zomer ook vanaf Naples naar Billie Swamp geweest. Erg leuk. Kinderen mogen vanaf 4 jaar pas met de airboat mee. Staat op hun website. Vanaf Naples is het ongeveer 1,5 uur rijden naar Billie Swamp. De truck tour is ook erg leuk. Je betaald voor het hele pakket. Dus airboat, truck en shows.
Wij willen dit ook gaan doen in aug. Moest je dit van te voren reserveren of is er altijd plek?
nee je kan zo aansluiten,als het erg druk is zal je even moeten wachten maar er zijn genoeg andere dingen daar te doen en te bekijken.
we zijn daar ook over zo'n houten trail gaan wandelen en hebben al wandelend een aantal stevige alligators in het wild gezien.
Je hoeft niet te reserveren. Wel is het advies om vroeg te gaan. De eerste keer dat wij er waren in 2011 kwam er begin van de middag onweer. Dan wordt alles stil gelegd. Je krijgt dan je geld niet terug, maar je kunt een stempel vragen en dan kun je gratis een andere keer weer naar binnen. Wij zijn dus in 2012 met onze "Rain Ticket" gratis geweest. Deze keer meteen om 10 uur gegaan. Gelukkig geen slecht weer gehad.
Toegegeven....niet heel t topic doorgelezen.
Wij willen in september ook naar de everglades. Vraag is, van waar het beste? We zitten in cape coral en in Key Largo. En de everglades is groot natuurlijk maar wellicht een tip waar precies heen te gaan. Ik heb begrepen dat de airboat pas vanaf 4 jaar is, onze kinderen zijn jonger dus denk ik geen optie ( en dat leek me net zo leuk)
Wat dan te doen....tips?
In reactie op voorgaande berichten de link:
http://www.billieswamp.com
ziet er erg leuk uit!
Eind van de week verlaten we de golf kust naar de keys. Nu leek het ons een goed plan om onderweg de everglades te bezoeken.
Een airboot tocht valt al af met de kleintjes ( oudste is 3)
Nu dachten we een tramtocht maar is dat wel keuk, heb ondertussen begrepen dat het 2 uur lang is en wellicht zien we niets!?
Hoi bestmayo,
lekker aan het genieten van een geweldige vakantie? Wij hebben in mei ook rondgereisd met kleine kinderen en het was super.
Op onze tocht van de Keys naar de golf kust hebben we ook overwogen om de tramtour te doen, maar deze duurt inderdaad 2 uur en gaat op vaste tijden een aantal keer per dag. Wij zouden pas om 16 uur meekunnen en dat vonden wij te laat.
Wij zijn eerst bij Homestead het park ingereden en hebben daar een mooie wandeling gemaakt. Dat vonden wij erg mooi en prettig om te doen. Je loopt over een boardwalk en dat is ideaal met buggy. Het was toen wel erg warm, dus wel iets drinken meenemen. Bij het Visitors Center hebben ze veel informatie. Overigens weet ik niet of dat nu open is gezien de ontwikkelingen in Amerika, maar dan wordt het sowieso lastig om de Everglades te bezoeken denk ik.
Veel plezier in ieder geval en geniet ervan!
Ben heel benieuwd hoe jullie het huisje op Key Kargo bevalt, wij vonden het super!
Wij hebben de tramtour gedaan met kinderen van een jaar of 8. We hoefden niet lang te wachten maar de tocht duurde wel redelijk lang. Maar het vervelendst vonden we de muggen en het feit dat we alleen maar 2 kleine alligators hebben gezien, dat viel toch wat tegen. Wij zouden de toch niet meer doen, maar dit is puur onze persoonlijke ervaring.
De tramtour met 3 jaar en jongere kinderen?
Zou ik niet doen... ze kunnen hun aandacht daar toch niet bij houden... (zit 'm puur in de leeftijd)
Neem ze lekker mee naar een strand. dat vinden ze veel leuker...
Tramtour gaan we niet doen nee.
Maar geloof dat evergladestoch dichtzijn nu? Of kan jewel rijden?
Enne strand....al gedaan uiteraard
Het National Park, Everglades, is dicht zolang de Shutdown duurt.
Alle commerciële zaken die buiten het nationale park liggen, zijn wel open for business.
@bestmayo
ben nog steeds erg benieuwd hoe je Kawasama townhome hebt ervaren?
gr Esther
Iemand ervaring met de Captain Steve Swamp Buggy Adventures??
Wij willen in de 4 dagen dat wij in Miami verblijven een Everglades tour doen. Wij hebben onze huurauto dan waarschijnlijk al ingeleverd aangezien het parkeren bij ons hotel een godsvermogen kost. Nu zie ik op inet verschillende tours die je oppikken bij je hotel in Miami en je zo 5/6 uur op nemen inclusief de Everglades. Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En welke tour beviel jullie goed?
Om een airboat te nemen in de Everglades zijn er zo te zien heel wat verschillende aanbieders.
Hebben jullie een idee of de een al beter is dan de ander en welke aanbieders te verkiezen zijn?
Dank je voor jullie tips!
In de Everglades varen geen airboats, deze varen alleen buiten het National park. Alle aanbieders bieden op zich hetzelfde, plm 45 minutes rondjes varen door een stukje wildernis, prijzen liggen ook bijna gelijk, enigste verschil zijn de afmetingen, bij enkelen zit je bv met plm 5 mensen, en bij een ander met 30 +.