Op dit kaartje kun je zien waar Greater groves ligt http://www.thedibb.co.uk/forums/villa-map.php
Afdrukvoorbeeld
Op dit kaartje kun je zien waar Greater groves ligt http://www.thedibb.co.uk/forums/villa-map.php
Ik had al wat van die kaartjes, maar deze is wel heel handig. Hannie, bedankt.
Op onze eerste trip naar Florida hebben wij in een villa gezeten op Greater Groves. Moet er wel bij vermelden dat dit inmiddels 20 jaar geleden is, toen was het een 'brandnew' community die net opgeleverd was.
De villa die je daar hebt uitgezocht ziet er in ieder geval goed uit, niks mis mee. Qua rijtijd naar Disney zit je hier in ieder geval wel gunstiger dan vanuit Southern Dunes.
Hoi Essie,
Wij zijn afgelopen april in Greater Groves geweest. Wel een ander huis (In mijn optiek ook mooier/luxer). Wij hebben dit toen gehuurd via floridahomeownersdirect.com, hier werkt ook een Nederlandse dame dus de communicatie verliep heel makkelijk. Ons huis viel in de eennalaagste klasse, dus ik ben dan benieuwd hoe luxe/mooi de huizen zijn in de eerste en tweede klasse, want dit was echt al over the top! Ons zwembad was bijvoorbeeld 2x zo groot en we hadden ook nog een hele grote tuin. Het huis lag 3 straten verderop, dan het huis dat jij noemt.
Het huis staat in Clermont en echt alles is relatief dichtbij. Er zit op loopafstand een middelgrote Publix en ietsje verder een mega grote Wallmart. verder zijn de winkels en restaurants ook vlakbij, wanneer je bij de hoofdweg naar rechts gaat ben je er binnen 5 minuten (met de auto). Het is ook heel dicht bij Disney. De grote shoppingmalls zijn wat verder weg, maar met de auto prima te doen. Ga je bij de hoofdweg naar links, dan krijg je een aantal kleinere malls/winkelcentra. Hier hebben wij echt leuke dingen op de kop getikt. Het is veel minder druk (macy's bijvoorbeeld) waardoor het aanbod wat uitgebreider lijkt. Wanneer wij volgend jaar weer gaan, gaan we zeker terug naar dit gebied, mogelijk zelfs hetzelfde huis, want het is ons echt prima bevallen. Greater groves is een open community (er is ook een gezamenlijk park met basketbal, tennis, enz). En er wonen veel residents. het is heel rustig en dat vonden wij heel prettig. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel! Veel plezier en groetjes...
@ Marjojotje: dat klinkt goed!
Toevallig een blog gemaakt, zodat we misschien wat foto's kunnen zien?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je voor het huis betaald hebt? Wij zouden voor dit huis maar 1350 euro voor drie weken betalen, wat natuurlijk belachelijk goedkoop is...
Hoi Essie,
Ik heb geen blog gemaakt, ik stuur je de link van de website. Je kan daar ook nog 10% korting krijgen met een code via marktplaats. Wij waren voor 8 nachten, 9 dagen Met vertrek om 17:00 (late checkout was gratis) 505 euro kwijt. http://www.floridahomeownersdirect.c...geDataID=64078 het laatste nummer is het objectnummer. Wat wel een leuke verassing was is dat de master bedroom niet op deze foto's staat. Deze sluit aan op de Romeinse badkamer. In de badkamer was ook nog een walk-in closet en een apart toilet. Het zwembad was erg groot en de tuin eromheen zorgde voor veel privacy. Dit miste ik een beetje bij veel huizen. Achter in de tuin kon je direct naar de community pool, basketbal, etc. Net als alle huizen heeft dit huis ook onderhoud nodig, maar toen wij er waren was alles pico bello!! Ik kan je heel wat foto's sturen als je je mailadres in een pb stuurt!!
Is er iemand die ervaring heeft met deze villa's?
http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p1022340a
Er staan helaas geen recensies bij.
Nee niet met deze villa's. Maar wel met de locatie, wij zaten in een villa iets verderop in de straat. Perfecte locatie!
Heb een aanbod van 2 mooie villa's op Tuscan Ridge, 4 weken, de een 3500 dollar, de ander 2750 dollar, allebei via VRBO en de keuze zullen we afwegen op basis van contact eigenaar en natuurlijk de villa op zich.
Wij hebben al regelmatig aan de 27 gehuurd (Tuscan Hills, Hampton Lakes, Glenbrook, Mission Park) maar zijn eigenlijk nooit op Tuscan Ridge geweest. Iemand hier wel eens een villa gehuurd! Wij hebben het idee dat het al een wat oudere community is (wat is oud!?).
Ik ben al een aantal malen op Tuscan Ridge geweest om wat villa's te bekijken en het is een hele mooie en verzorgde community. Naar mijn idee is Tuscan Ridge niet ouder dan al de andere communities waar je al verbleven hebt, m.u.v. Tuscan Hills, deze community is pas in 2007/2008 opgeleverd.
Overigens heb ik voor april 2014 ook op Tuscan Ridge een villa geboekt
@ Penpe Bedankt voor je antwoord! Gaan van 1 juli tot 29 juli 2014. Zie privebericht!
Heeft iemand een tip:
2 personen en een baby van 9 maanden
een villa of appartement in juli voor een week het liefste met een zwembad.
persoonlijk vind ik een appartement voor 2 personen genoeg. En voor een baby erbij lijkt me dit ook voldoende.
alleen in een appartement heb je geen eigen zwembad.
Kijk eens naar Cane Island, maar er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden.
Met een baby is een villa met eigen zwembad wel ideaal. Geen gesjouw met spullen naar het zwembad en als de baby slaapt kun je zelf lekker gaan zwemmen. Je kunt het kleinste type villa nemen. Wij hebben een villa in Lindfields gehuurd in juli en die prijzen vallen best wel mee.
Ik bedoelde eigenlijk wie weet er een leuke villa op appartement voor ons ;-)
een leuke tip waar je misschien zelf bent geweest. :-)
kent iemand de villa's in Haines city?
Is dat een goede locatie om pretparken te bezoeken en te shoppen?
Ik kijk nu op homeaway.com
Wij hebben wel eens in Southern dunes gezeten. Persoonlijk vind ik het te ver weg. Het is wel zo'n 40-45 min naar o.a Disney.
Wij zitten liever aan de 192 bv Windsor Hills Windsor Palms, Terra verde, Lindfields etc.
Nu zijn we in deze villa: http://www.orlandodream.com/content/home.htm
Windsor Hills is echt een top lokatie, dicht bij WDW
Hoi hoi!
Even een simpel vraagje. Als je moet kiezen tussen Davenport en Kissimmee. Welk kies je en waarom?
gr.
Ik ben een Florda newbie en driftig op zoek naar een leuke villa voor de eerste 10 nachten van onze reis. Eigenlijk willen we hiervoor zo'n $ 1200 uitgeven, inclusief alles.
Ik ben nu aan het kijken in de wijk Indian Creek, omdat ik ergens op het forum had gelezen dat dit een geschikte wijk is. Ik hoop het maar :)
Van 1 eigenaar kreeg ik een reactie terug dat het voor $1200 of minder volkomen onmogelijk gaat worden om in deze wijk in oktober een villa te vinden (incl. poolheat) die niet allerlei mankementen vertoont ... Hebben jullie ervaringen qua prijzen?
Ik heb dan nu, na veel selectie op allerlei criteria, een aantal villa's op het oog, waarbij deze zelfs nog binnen het budget valt:
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p175764#summary
En deze gaat er $75 over heen:
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p313721#summary
Zien er allebei toch niet uit alsof ze allerlei mankementen hebben. En hebben ook best veel en goede reviews.
Ook krijg ik een reactie waarin gesproken wordt over de:
Non refundable VRBO property damage protection for $69. Dat ik die moet nemen, of $250 security deposit (die wel refundable is).
Hoe gaan jullie hier meestal mee om?
Indian Creek is inderdaad een fijne community (niet gated, maar zo belangrijk is dat ook weer niet), dicht bij Disney en bij diverse restaurants en winkels. Wij hebben er aan aantal keer met veel plezier gehuurd. $1200,- is geen ruim budget, zeker niet met poolheat, maar ook weer niet onmogelijk.
Die VRBO property damage protection ken ik niet (toch al regelmatig via VRBO gehuurd), maar de refundable security deposit is vrij normaal, en krijg je na afloop, mits jullie de toko niet gesloopt hebben, ook gewoon terug gestort. De huizen uit je links, en zeker de tweede, zien er prima uit.
kijk eens op AirBnb.nl
Goede ervaringen mee en je hoeft pas te betalen als je er 24 uur bent.
Dus de verhuurder heeft er niets aan als je niet tevreden bent.
Je krijgt van de verhuurder een all-in prijs en komt dus niet voor verrassingen te staan voor 1200 moet het absoluut lukken.
Wij hebben een 10 persoons villa gehuurd voor 14 dagen voor nog een 1100 EURO(!)
Dus sla je slag :)
@Bosevents:
Bedankt voor de tip van Airbnb. Ben er meteen eens gaan kijken en ben nu al in onderhandeling met de eigenaar van een leuk 3k-appartement in Kissimmee voor komende zomer.
Ben heel erg benieuwd!
Wij doen dit al een aantal jaren voor diverse vakanties (ook in eigen land) en is altijd prima bevallen. Leuke ontmoetingen en bijzondere lokaties.
Succes :)
Hi Allemaal,
Ik heb gezocht naar ervaring met Bellavida en Watersong resort, maar kon nauwelijks iets vinden.
Deze 2 resorts staan op mijn shortlist. Iemand die daar is geweest en de ervaring wil delen?
Alvast bedankt!
Hoi weer,
Ik heb een hele leuke villa gevonden in Homeaway: http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p940330 die voldoet aan onze criteria (en betaalbaar ook nog!).
Maar ik ben onbekend met de locatie. Iemand hier die bekend is met Hamlet at West Haven?
alvast bedankt!
Kijk even bij de reviews http://www.tripadvisor.nl/VacationRe...view_186634349 en http://www.tripadvisor.nl/VacationRe...n_Rentals.html zelf gebruik ik nooit de nl. site van homeaway omdat de vertalingen vaak slecht zijn. Ook bij dit huis is 2900 sq ft vertaald naar 2900 vierkante meter...
Watersong zijn wij geweest . Villa van anitta van het forum gehuurd en die was toppie .
ik weet dat er geen reclame gemaakt mogen worden van de villa's op het Forum, maar ik zal best geïnteresseerd om een villa te huren van Nederlanders & Belgen.
Tot nu toe wat ik heb gevonden zijn villa's met max 4 slaapkamers en wij zijn met z'n 9. Dus een huis met 5 slaapkamers is het gewenst (waarvan 2 kamers masters moeten zijn).
Nog tips?
Daarin waren ook 4 slaapkamers dus te klein voor jullie .
@Holandesa: wij zaten twee jaar geleden ook in West Haven. Wij vinden het een gunstige locatie. Vlakbij de I4 (snelweg). Deze weg loopt langs alle afslagen van de de pretparken. Vlakbij is Championsgate waar een Publix zit. En het ligt direct aan de 27. Dit jaar huren we weer de villa in West Haven. De ligging speelt voor ons een belangrijke rol.
West Haven is inderdaad een rustige lokatie, ik ben daar eens bij mensen op bezoek geweest, bij The Shire.
Ben daar een paar jaar geleden op uitnodiging naar een villa wezen kijken, de villa die we toen bekeken hebben was niet echt bijzonder maar de (gated)communitie zag er netjes uit. De villa die je op het oog hebt is van dezelfde eigenaar als waar ik afgelopen september/oktober een villa van heb gehuurd. De villa die wij hadden ( http://www.homeaway.com/vacation-rental/p3024619 ) was prima in orde maar is helaas in de periode(s) die wij dit jaar gaan al gedeeltelijk verhuurd. Zowel James ( de eigenaar ) en de management company zijn zeer servicegericht en mochten er problemen zijn dan wordt dat echt snel opgelost is onze ervaring
En .... geboekt!
Een "townhouse" in Kissimmee, Lake Berkley. Via AirBnB. Bedankt Bosevents voor de tip!!
Voor 20 dagen $1500 na enig onderhandelen met de eigenaar.
Overal TV's, snelle kabel-wifi, 3 slaapkamers, uitzicht op gemeenschappelijk zwembad.
Dit jaar geen villa, want we gebruiken het zwembad de laatste jaren eigenlijk te weinig om de meerprijs er uit te halen. Dit huis is daarom een mooi compromis voor ons.
http://img534.imageshack.us/img534/6245/lx69.jpg
Hi Penpe.
Dat is fijn om te weten! Wat ook leuk s, is dat 'jullie' villa van vorig jaar in Tuscan Ridge, staat bij mij ook op de lijst van top 3!:o En ik had op jullie blog gelezen dat jullie heel tevreden waren met deze villa!
Onze top 3 is die villa n Westhaven, dia van Tuscan Ridge en eentje in Watersong.
Ik denk dat ze allemaal goed zullen zijn, dus de beslissing gaat vallen op vooral op prijs, contact en extra comfort... Volgens mij que locatie/ligging zit er geen groot verschil tussen deze opties. Toch?
gr.
Hoi,
Voor aanstaande meivakantie willen we voor het eerst gedeeltelijk (voor plus minus 6 dagen), een villa gaan huren in Windsor Hills.
Maar ik heb dit nog nooit gedaan, hoe weet ik nou welke site betrouwbaar is? Ik kom hier en daar op deze site wel wat sites tegen maar ook daar staan slechte recensies op het web. Dan ga ik weer twijfelen of het echt wel betrouwbaar is. Is er in Amerika geen brancheorganisatie die hierop toeziet, zoals bijv de sgr ofzo iets?
Ik vind het moeilijk hoor......... Heb een onwijs leuke villa gezien, maar weer op een site die slechte recensies kreeg (ben geloof ik ook de draad een beetje kwijt nu)
Heb nu op www.vrbo.com gekeken (slechte recensies), www.homeaway.com (slechte recensies), www.orlando4villas.com en www.booking.com en www.windsorhillsrent.com.
Waar moet je op letten als je een villa gaat huren? (dat ik geen dingen of extra kosten over het hoofd zie)
En is een verwarmde pool nog wel nodig in onze periode? (27 april-11 mei)
Kan het maar beter even hier vragen want ben nu al uren en uren aan het zoeken en nog niks opgeschoten ;)
Alvast bedankt!
Groetjes,
Angelina
Wij hebben een townhome geboekt op Windsor Hills via Booking.com voor aankomende zomer. Nadeeltje is dat je dan niet zelf kan uitkiezen welk townhome/villa je wilt
Hoe bedoel je slechte recensies? De site zelf? Ik denk dat als je in Nederland over reisbureaus en sites gaat zoeken, je overal wel slechte recensies van ziet. Vraag is ook of elke slechte recensie aan de site zelf ligt, of aan een slechte ervaring met een villa, waar de site zelf niets aan kan doen. Wat hier door SGR verzekerd wordt, bij faillissement, hebben ze op die sites verzekeringen voor. Ik denk dat er altijd overal wat kan gebeuren, en je het een keer slecht kunt treffen Er zijn zoveel mensen die er gebruik van maken. als je ziet hoeveel mensen er hier op het forum al gebruik maken van deze sites, en volgens mij nog niemand een echt slechte ervaring heeft, heb ik besloten om deze keer ook via Homeaway te boeken. Maar je moet doen wat je gevoel je zegt, vakantie moet leuk zijn.
Of je neemt de verzekering van Homeaway erbij!
Van mij geen slechte recenties van Homeaway in ieder geval. Eigenlijk heb ik met homeaway niets te maken gehad maar vooral met de villa-eigenaar. Volgens mij hebben heel veel forumleden al een villa via homeaway gevonden.