Je kan de Buggy bij de incheck ook al inleveren, die keus is aan jezelf.
Afdrukvoorbeeld
Je kan de Buggy bij de incheck ook al inleveren, die keus is aan jezelf.
Je moet ze in ieder geval el laten labelen bij de check-in
Weet iemand hoe bepaald wordt in welke boardinggroup je komt. Ik begrijp dat 1 en misschien 2 business en first class zijn, 3 waarschijnlijk economy plus.
Mijn man en ik hadden aparte boekingen omdat ik eerder terugvloog. Ze waren wel tegelijk geboekt en ik had ook tegelijk stoelen naast elkaar vastgelegd(economy).
Toch had ik group 4 en mijn man group 5.
Ik vind het niet een heel handig systeem. Elke x met een binnenlandse vlucht roepen ze als ik nog in de rij sta om aan boord te gaan al om dat de bagagebakken vol zitten. Als er dan nog mensen in de rij staan met bagage die niet onder de stoel past, moet dat alsnog het ruim in. Dus als je in group 5 zit en je hebt een trolley dan ben je de pineut.
Vervolgens viel het mij op dat er niet op de maximale afmetingen van de handbagage wordt gelet. Zie regelmatig mensen met 2 hutkoffers en de personal items zijn meestal ook niet"small"
Kan me daar toch wel aan irriteren dat mijn kleine koffertje dan niet meer in de bagagebak past maar 2 hutkoffers van mijn buurman die een eerdere boardinggroup had wel.
En dan heb ik ook nog het idee dat er niet echt opgelet wordt of je wel aan boord gaat in de jouw toegewezen boardinggroup. Bij 4 en 5 staan veel minder mensen dan bij 1-2 en 3.
Group 3 zijn doorgaans de Premier Members ( Silver, Gold & Platinum ) en diegene ( wij dus ) die Premier Access hebben bijgeboekt. Dit laatste doen wij tegenwoordig omdat wij door de nieuwe 'puntentelling' onze Silver-status helaas niet meer hebben. Premier Access heeft diverse voordelen zoals zij ook adverteren met : “priority check-in, priority security lane access (where available) , priority boarding and…… earlier access to the overhead bins” en op Schiphol kun/mag je bij de gate plaatsnemen in de aparte zitruimte.
Kost wel $ 19 p.p. per vluchtsegment maar dan heb je wel (meer) kans op een (lege) overhead bin en die overige benefits maken het wachten toch wel aangenamer…
Zodoende dus altijd plek voor onze (in totaal) 2 stuks handbagage bestaande uit een trolley en een speciale camera rugzak welke overigens ook nog voldoen aan de IATA-formaat eisen. En inderdaad is het altijd een vermakelijk gezicht als men die hutkoffers, die dan net niet passen, in een bin proberen te ‘raggen’’.
En bij de boarding-procedure wordt er (doorgaans) wel degelijk op gelet welk groepsnummer er op je boardingpass staat. Wij hebben n.l. bij alle vluchten van onze recente trip wel mensen terug zien sturen…
En volgens mijn ervaringen is EconomyPlus ook Group 3
Dan is het zeker loten wie in group 4 of 5 komt.
Zou fijn zijn als ze ook een beetje op de afmetingen van de handbagage zouden letten. Dan kan ik als ik in group 5 zit ook nog wat kwijt in de bagagebak.
Het lijkt mij ook niet meer als redelijk dat iedereen 1 item in de bagagebak mag leggen en zijn toegestane "small personal item" onder de stoel.
Hallo Hannie, ik heb een underseat trolley gekocht, werkt perfect, ik heb alles bij de hand en heb gelijk een voetenbankje. Zolang de airlines niks doen aan die hutkoffers doe ik het maar zo.
http://www.amazon.com/Travelon-Wheel.../dp/B001CZN4DC
@ Fleurida handig en nog leuk ook!
Daar gaat het mij niet om Fleurida, ik heb een koffertje wat prima onder de stoel past. Maar ik steek liever mijn voeten onder die stoel dan mijn koffertje! En mijn "personal item" is een kleine handtas die ik meestal gewoon op schoot heb.
Het is meer dat het irriteert dat er zoveel mensen teveel en te grote handbagage mee hebben en dat daar niet op gelet wordt. Daardoor past mijn koffertje met juiste formaat niet meer in de bagagebak.
Ik vind de handbagagematen voor de personal items persoonlijk al behoorlijk groot:
Carry-on baggage allowed
Each traveler can bring on board one carry-on bag plus one personal item free of charge.
- Maximum dimensions for a carry-on bag are 9 inches x 14 inches x 22 inches (22 cm x 35 cm x 56 cm), including handles and wheels
- Maximum dimensions for your personal item, such as a shoulder bag, backpack, laptop bag or other small item, are 9 inches x 10 inches x 17 inches (22 cm x 25 cm x 43 cm)
Hallo
ik had een vraag over de stoelen van united we hebben plus besteld,
nu vliegen we met767-300 weet iemand ook of die stoelen ook goed zijn.
De stoelen zijn wel omhoog gegaan betaalde 516euro ervoor.
groetjes nel
Op deze site kun je precies zien welke stoelen er goed, gewoon, of minder goed zijn in de 767-300 van United. Er zijn 2 types 767, dus even op de site van United kijken welke van de 2 je mee vliegt.
Moet je wél rij 22 nemen (da's de meest achterste Exit row) anders kun je niet met de rugleuning naar achteren... :D
Nadeel van exit row is dat je weer geen tas onder de stoel voor je mag duwen. Ik weet niet hoe het bij United is (wel vaak mee gevlogen, maar nooit exit row), maar bij KLM mag je de gehele vlucht niets onder de stoel van de voorganger hebben.
Bij andere maatschappijen soms alleen niet met opstijgen en landen. 516 euro valt nog wel mee voor een Economy Plus stoel van AMS<->MCO, moet ik zeggen.
Bij de exit rows kan het soms erg koud zijn. Plus dat de leuning tussen de beide stoelen niet omhoog kan. Sommige mensen vinden dat vervelend.
Mag bij KLM wel gewoon hoor tijdens de vlucht.
Bedank allemaal
groetjes nel
b767-300er; bedoel je baggage onder je stoel? Dan zal de sticker op de stoel wel niet kloppen.
Desalniettemin had ik tijdens de vlucht ook gewoon mijn tas er onder.
Het puntenprogramma van United valt echt vies tegen. Voor een retourvlucht naar Orlando krijgen we nog maar 2300 miles. Dit was vroeger veel meer.
Heb nu via RocketMiles een aanbieding dat je bij het boeken van een hotel 3000 punten extra krijgt, bovenop je gewone punten.
Ik zit straks na de vlucht zo rond de 52.000 punten en bij 60.000 punten heb je weer een gratis vlucht.
Als je voor 31 maart een hotel boekt (voor het eerst) via RocketMiles, krijg je 3000 miles extra. Doe je dat via deze link, dan krijg ik 1000 miles en krijg jij ook nog eens 1000 miles bovenop die 3000 én de miles die je krijgt voor je boeking.
Als een mod dit niet kan waarderen, gooi de link dan maar weg. Ik probeer aan mijn laatste paar punten te komen, waarbij de ander ook voordeel heeft. :) Is trouwens niet eens alleen om bij United extra punten
te scoren, kan ook voor andere spaarprogramma's, zoals FlyingBlue van KLM. Als je gewoon 1000 miles wilt kopen bij United, kost je dat $35. Nadat ik die 60k bij elkaar heb gesprokkeld, ben ik er klaar mee ook
en zal ik niet alleen meer United vliegen. 2300 miles voor een retourvlucht is echt een lachertje vergeleken met vroeger.
Die stickers kloppen idd al jaren niet. Zon verbodsbod met een koffertje erop.
Ik heb nog wel een flesje met stickerverwijderaar voor ze. :)
Oh, doe je zelf een plezier en zorg voor je eigen videosysteem. Die oude B767-300 waarmee United op Amsterdam vliegt, hebben een zeer verouderd videosysteem met een schermpje, niet groter dan je horloge :(
De nieuwe vluchttijden zijn bekend bij UA en onze terugvlucht is veranderd.
we hebben nu op de terugreis nog maar 55 minuten overstap tijd op London Heathrow, dat was eerst 1u45m.
Aangezien we hier Europa binnenkomen denk ik niet dat dit haalbaar is.
ik was bij het boeken zo verblind door de lage prijs dat ik hier geen rekening mee gehouden heb
ik had op het forum al gelezen dat in januari de nieuwe vluchttijden bekend werden, dus dacht kijk nog eens even.
We hebben bij Supersaver geboekt, moet ik nu UA of Supersaver contacteren?
Of denken jullie dat het haalbaar is?
Supersaver bellen
Probleem opgelost!
Supersaver geprobeerd te bellen, dit lukte echter niet.
toen maar naar UA gebeld, en binnen 5 minuten een andere, zelfs betere vlucht gekregen .
Weer helemaal happy.
Alleen moet Supersaver nu weer een nieuw ticket uitgeven, gebeld, nope, ge- emaild, en nu maar afwachten.
wat als hun niet reageren?
Bij UA staat ons nieuwe vlucht al confirmed.
Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?
Bijzonder! Normaal kan alleen het reisburo de vlucht voor je omboeken als je bij een reisburo geboekt hebt.
Niks aan de hand gewoon inchecken bij united en je heb je tickets.
Als je dan een conformatienummer hebt van United zou je via hun website (of de United app, als je die hebt) ook je itinerary en/of e-tickets naar jezelf kunnen mailen. Dan heb je dat maar vast.
Inderdaad, en dat voldoet. Wat in het reserveringssysteem staat, is van kracht. Heb je Supersaver (zit in Zuid Afrika) niet voor nodig.
Dat had ik geprobeerd, kreeg toch nog de oude vluchttijden.
Ben gaan twitteren met UA, en toen binnen een paar minuten een mailtje met de nieuwe tickets.
Supersaver had het te " druk", kon mijn probleem niet gelijk behandelen.
Maar eind goed, al goed.
Heeft iemand al eens premier access geboekt bij UA? Kost voor onze vlucht van Bru naar IAD $15 pp.
Priority boarden, check- in- line en security line. Is het de moeite waard?
Verscheidene malen gedaan...
Is 't het geld waard?
Tja... Als je gegarandeerd je bagage boven je hoofd wilt hebben, dan moet je het doen.
Maar ja... kost toch wel "alot of dollars" :o
Dat is idd een probleem bij United. Als je in één van de laatste boardingroepen zit wordt er regelmatig verteld dat je handbagage die niet onder de stoel past in het ruim moet.
Als ze nou gewoon op zouden letten dat de handbagage van iedereen het juiste formaat en aantal is, dan past de handbagage van iedereen in de bagagebakken.
Afgelopen zaterdag op de binnenlandse vlucht van MCO naar IAD stonden de flightattendants in het middenpad en zorgden ervoor dat elke passagier 1 stuks handbagage in de overhead bin boven de seat plaatste, een verademing, geen gezeur en als je meer had moest het naar het ruim, het werkte perfect en het boarden ging supersnel.
Helaas niet op de vlucht van AID naar Amsterdam, dat was de gebruikelijke chaos.
Jammer dat ze dat dan niet doorvoeren op alle vluchten.
Volgens de site van United zijn (gelukkig) nog steeds 2 stuks handbagage toegestaan :
https://www.united.com/CMS/en-US/tra...eCarry-On.aspx
"...Each traveler can bring on board one carry-on bag plus one personal item free of charge. To help make the boarding process as smooth as possible for everyone, please make sure that these items are within the size limits described below, so they’ll fit into the overhead bin or under the seat in front of you.... "
Ja Pieter maar op de binnenlandse vlucht die ik hierboven noem moest het tweede item onder de stoel voor je, tenzij exit row natuurlijk :)
Wij hebben het toch maar gedaan. Maar waar moet ik nu inchecken? Staat het aangegeven ?
wat betreft de handbagage, zal het op de heenweg niet nodig zijn( flightcase in koffer) maar terug kan ik niks beloven.
Vorig jaar in het zuid westen heb ik me ingehouden met shoppen, maar dat ben ik van plan nu in te halen.
Dus iedere een flightcase en een kleine rugzak.
nu ga ik nog de united club passen aanschaffen via EBay , als dit lukt.
We hebben op de heenreis een layover van 3 uur op Iad, kijken of dit het geld waard is.
iemand hier ervaring met de clubpassen?