Re: autostoel/buggy aan boord van vlucht
Wij hebben verschillende malen de kinderstoel meegenomen het vliegtuig in, natuurlijk wel op een geboekte plaats voor onze dochter. De buggy ging mee tot aan de gate en deze kregen we gewoon op Washington weer terug. Bij de incheck naar Orlando ging de buggy dan weer mee naar de gate en weer het ruim in. Tijdens het verblijf op de luchthavens hingen wij de kinderstoel gewoon aan de achterzijde van de buggy.
Heeft bij ons goed gewerkt.
Heeft echt zijn voordelen: kind voelt zich prettiger omdat de stoel herkenbaar is en je kind zit in de juiste houding en he scheelt wat in kosten van huur of koop aldaar.
Reizen met een kind van 1,5 jaar
wat zijn jullie ervaringen met een kind van 1,5 op vakantie gaan naar florida? Vooral de reis bedoel ik dan (in het vliegtuig, en overstappen)
Heeft iemand van jullie nog goede tips? Zo ja dan horen wij ze graag
Groeten karin en stefan:grin:
<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over vliegen met kids.>>
Re: Vliegen: Met kinderen
Wij gaan nu al enkele jaren met onze zoon van bijna 3 op vakantie naar een verre bestemming.
We zorgen ervoor dat we voldoende krentjes of snoepjes meenemen,enkele cadeautjes voor onderweg en laten ons kind redelijk vrij in zijn doen en laten.Dus niet steeds zeggen rustig doen of niet te hard praten dat werkt alleen maar averechts.
Wel heeft hij steeds een eigen stoel gehad en dat is wel heel erg fijn.Je kunt ook een draagbare dvd speler meenemen met wat favoriete tekenfilms.
Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.
Geloof me het valt allemaal reuze mee,wij willen niet anders meer dan lekker ver weg op vakantie gaan \\:D/
Succes en mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
Ook wij vliegen met onze zoon van 1 over 2 weken naar Florida. Dus ik heb geen oplossing maar wel: gedeelde smart is halve smart \\:D/
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Angela1977
gedeelde smart is halve smart \\:D/
Of in positieve(re) zin:
Gedeelde pret is dubbele pret!
Hoe ontspannender je zelf de reis beleeft, hoe ontspannender je kindje het zal beleven. Gewoon doen en soms iets extra's in de vorm van kleine kadootjes werkt uitstekend. Helaas kun je voor onderweg niet (meer) je eigen gewende drinkjes meenemen, maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen.
Dus: Veel plezier!! :p:p:p
Zelf vind ik het nog steeds vreemd dat kleine kinderen mogen reizen op schoot bij hun ouders, als er iets gebeurt komt er toch maar 1 zuurstofkapje naar beneden per stoel?
Citaat:
HKB
Maar 1 ding moet je niet doen,je storen aan mensen om je heen omtrent jullie kleine.Het is een kind en geen robot die je aan en uit kunt zetten.
Meen je dat nou echt of bedoel je misschien 'zorg dat je de mensen om je heen zo min mogelijk stoort?' Ik hoop het maar, want dat is wel zo sociaal. Gewoon een beetje rekening met elkaar houden, dat klinkt zoveel sympatieker. Zoals het er nu staat, lijkt het meer op een citaat uit: Alleen op de wereld.........
Citaat:
HKB
Zoals Teleton zegt: het is wel zo sociaal om een beetje om je medereizigers te denken.
Zelf erger is me altijd aan die kinderen die "los" lopen door het pad.
Onze zoon is inmiddels 10 (en PDD-nos) en wij vliegen al met hem sinds hij 1,5 jaar oud is. Ik probeer hem zoveel mogelijk bezig te houden. Het schoppen tegen de stoel voor hem is nadrukkelijk verboden (ergenis nr. 2).
Het kind is geen robot, maar je kunt hem wel de goede richting op sturen.
Een huilende baby is een ander verhaal. Daar kun je vaak weinig aan doen. Schone luier, of iets te drinken, dan houdt het wel op. Maar als ze wat groter zijn, dan kun je het wel binnen de perken houden. En als jij als ouder laat blijken dat je er alles aan doet om je kind rustig te houden dan hebben je medepassagiers daar heus begrip voor als het niet lukt, maar als je je kop in het zand steekt en je kind zijn gang laat gaan dan krijg je meestal geen begrip.
Citaat:
hrjhaan
Maar als ze wat groter zijn, dan kun je het wel binnen de perken houden. En als jij als ouder laat blijken dat je er alles aan doet om je kind rustig te houden dan hebben je medepassagiers daar heus begrip voor als het niet lukt,
De spijker op z'n kop! Wij hebben absoluut geen moeite met de kinderen, maar wel met de ouders die een "moet toch kunnen" houding hebben. Gelukkig gedraagt de meerderheid van de ouders zich wel sociaal. Wij vinden het leuk om, bij het uitstappen, de ouders en de kinderen "uit de buurt" een compliment te geven omdat ze zo zoet/aardig/gezellig/vriendelijk waren tijdens de reis. Een kleine blijk van waardering zorgt er voor dat de stemming opperbest is en blijft........:wink:
Citaat:
Michael66
Helaas kun je voor onderweg niet (meer) je eigen gewende drinkjes meenemen, maar daar is ook wel weer een mouw aan te passen.
Je kunt een (of meerdere) klein reisflesje (verkrijgbaar bij o.a. Xenos) vullen met je eigen vertrouwde ranja/roosvice. Je neemt een leeg 0.5 liter flesje mee door de douane. Deze vul je voordat je in het vliegtuig stapt bij de toiletten met water. Kun je onderweg het eigen vertrouwde drankje maken voor je kind. Is het water op, dan vraag je gewoon aan de stewardes om het waterflesje weer te vullen.
De tip (ergens of dit Forum) van een Bidon vond ik erg goed. Knoeit ook niet zo. Koop een mooie nieuwe Bidon voor je kind, hij/zij zal erg "trots" zijn dat hij/zij zo'n mooie Bidon heeft. Laten vullen door de stewardes met het gewenste drankje.