Re: Vliegen via/vanuit Washington
Het is idd vrij streng tegenwoordig. Je moet ook via een congreslid een afspraak maken. Dat kan dus alleen als jij iemand kent die dat via zijn congreslid kan regelen ... Als buitenlander een vrij moeilijke exercitie dus.
Capitool lukt je wel vrij makkelijk, al moet je hier wel een afspraak voor maken. Maar is allemaal als buitenlander ook mogelijk.
Re: wijziging vluchtschema
Ik zou in eerste instantie even kijken of er andere vluchten gaan en dan een email sturen naar United met wat uitleg erbij. Hopelijk is er nog wat te regelen want ik denk dat de kans op de standby lijst erg klein zijn momenteel en je reist vast niet alleen.
Succes en lukt het niet dan wordt het even rennen naar de volgende vlucht. #-o
Heb net wel effe gechecked of er nog vluchtten te boeken zyn op 12 mei zyn nog stoelen genoeg beschikbaar dus dat zou geen probleem moeten zyn
50 minuten overstap op Dulles... meer dan genoeg tijd, kun je nog een kopje koffie drinken ook...
Je stapt uit in de transit area... en je vertrekt ook daar vandaan.
Er is niets gemakkelijkers dan via Washington naar Amsterdam vliegen...
Geen douane, geen security... het enige wat je moet doen is in- en uitstappen...
No problem... (er staat officieel zelfs maar 25 minuten voor)
Corrus heeft (weer eens) helemaal gelijk. 50 min. op Dulles is meer dan genoeg.
Je komt aan en vertrekt i.h.a. op de C/D Concourse en die is af te lopen in die tijd :-)
@ corrus ja stond me al zoiets bij zit volgens mij zelfs bijna naast elkaar de gates maar toch als het kan dan toch wat meer tyd en anders is het jammer
Ik wil geen spel breker zijn hoor maar de laatste keer terug was voor mij Januari dit jaar en kregen wij te maken op Memphis met een uitgebreide extra controle en dat nam toch behoorlijk wat tijd in beslag voordat iedereen in het vliegtuig zat omdat velen gefouilleerd werden en dergelijke, terwijl wij net van Fort Lauderdale af kwamen.
Ik weet niet of er iemand is die de huidige controle status weet van vluchten vanaf de US naar NL.
Maar ja, als het voor je gevoel al rust gevender is zou ik gewoon die email sturen, nee heb je en ja kan je krijgen.
De controle status op de luchthavens is op dit moment "Orange" (da's de vrijwel gewone "rased" status.
In januari 2010 was het geval met die dombo op die Delta vlucht nog heel erg vers...
En stond het security level van Detroit en Memphis op "Red"
Vandaar...
Echt... Geloof me, ik vlieg 3 tot 4 keer per jaar op Dulles...
En heb op de terugweg nog nooit een intercontinentale vlucht gemist...
50 minuten op de terugweg is meer dan genoeg...
Nu helemaal, sinds er een soort Service Managers rondlopen die je in één keer naar de juiste gate wijzen...