Oh... Heb je die nodig dan??? 8-[
Afdrukvoorbeeld
Oh... Heb je die nodig dan??? 8-[
Knaapje,
Ik lees meestal wel alle berichten bij een topic hoor maar zelfs dan kom je er nog niet altijd uit als NEWBIE.
En er staat vaak ook oude achterhaalde info bij. Trouwens ik zou voor de bagage beperkingen ook altijd bij de luchtvaartmaatschappij checken en op het reisburo navragen hoor.
Bellle
PS Internationaal rijbewijs is toch niet nodig!?
De pagina van de luchtvaartmaatschappij is de enige betrouwbare bron. De rest kan verouderd, incompleet of gewoon incorrect zijn. Daarom verwijzen we meestal ook naar die pagina's. Ook het reisburo zou eigenlijk naar die pagina's moeten verwijzen. Maar wellicht is het wel een idee om een FAQ te maken waarin we de links naar de diverse luchtvaartmaatschappijen verzamelen.
En nee, IR heb je niet nodig. De enige staat waar men er om kan vragen is Georgia.
Wij hebben voor een extra stuk bagage bij Airberlin in het heen gaan 50€ betaald en bij het terugkomen hebben we maar 40$ betaald. Op hun website staat 70$. Het is nu voor ons wel weer duidelijk geworden dat de Verenigde Staten wel weer goedkoper is dan bij ons. :D
Wij overwegen ook om bij de retourvlucht een extra koffer mee te brengen, handig wel dat ik hier zonet gelezen heb dat we beter ter plekke een nieuwe koffer kunnen aanschaffen :smile:
Heeft er iemand zeer recentelijk nog met United gevlogen, want op hun site is het nogal ingewikkeld omdat er kennelijk een reeks wijzigingen zijn.
Ik ga er van uit (als ik het goed begrepen heb [-o< ) dat er per persoon 1 koffer (check-in) van max. 23 kg mag meegenomen worden, Plus per persoon handbagage met de voorgeschreven afmetingen + gewicht, en 1 "personal item" per persoon. Ik kon niet zo onmiddellijk terugvinden of de check-in bagage ook aan afmetingen is gebonden? (vroeger was dit toch niet zo, maarja, times change...toen mocht je ook nog met 32 kg rondzeulen :razz:)
United staat hier:
Ruimbagage: http://www.unitedairlines.nl/core/du...r_checked.html
Handbagage: http://www.unitedairlines.nl/core/du...e/carryon.html
De pagina is niet heel duidelijk maar er staat dat de koffer max 23kg mag wegen en aan bepaalde maten voldoen. De maten vind je hier: http://www.unitedairlines.nl/core/du...oversized.html
Bedankt voor de linken, vooral die i.v.m. de afmetingen van "check-in" bagage
Het is inderdaad niet zo simpel op de site van United, zeker met al die "tickets gekocht vanaf datum x" met vertrek vanaf datum Y...tis bijna een puzzelke leggen :mrgreen:
Maar aangezien we geen militair zijn, veronderstel ik dat we in het tabelletje van de afmetingen vallen onder "niet lid" en dat het dus gaat om een "lineaire" afmeting van 157 cm...nu nog even "lineair" gaan meten dus :-k
Ik ga gewoon wachten tot een paar weken voor de reis. Geen zin om eventueel nog onnodige kosten te maken. Ik zie wel welke koffer het gaat worden. Bedankt voor de tips iedereen.
Als je vanuit miami een extra koffer mee wilt nemen voor 70 dollar, kun je die dan gewoon bij het inchequen presenteren en ter plekke betalen of moet je dit van te voren ergens aanmelden of doorgeven?
Dat hangt af van de airline waarmee je vliegt. Het beste kijk je dat even na op je bevestiging of bij de bagagebepalingen op de website van de airline waar je geboekt hebt.