Nou dan open je toch gewoon een rekening bij de SunTrust bank, gratis.
Af en toe wat dollars overmaken in de gunstige tijd, en op vakantie lekker genieten van een goede koers.
En in de USA heb je dan gewoon een debit/credit card....
Afdrukvoorbeeld
Nou dan open je toch gewoon een rekening bij de SunTrust bank, gratis.
Af en toe wat dollars overmaken in de gunstige tijd, en op vakantie lekker genieten van een goede koers.
En in de USA heb je dan gewoon een debit/credit card....
Dat moet je even verder uitleggen, Remco, als je wilt.
Hoe dat mogelijk is, om als Ollander een rekening te openen bij een US bank.
Dan zouden we eindelijk verlost zijn van de weigering van aankopen via het net omdat we geen US creditcard hebben. Als dat toch de oplossing is, doe ik dat vanavond nog.
Uhm, ..... mijn collega die bij de bank waar ik werk over de ATM's gaat zou in dat geval een tevreden mens zijn. Nee, helaas worden de gegevens van geskimde passen steeds vaker de hele wereld rondgestuurd en volgen er opnames op plaatsen waar jij en ik nog nooit van gehoord hebben. De techniek staat tegenwoordig voor niets; in dit geval "helaas".
Tuurlijk, met behulp van het internet en een kaartlezer/schrijver kom je een heel eind. Maar dan ben je als Belg toch echt verplicht tot de creditcard en cash geld, mits ze voor de door de klant opgegeven periode vrijstelling geven. Maargoed, als je op vakantie bent, maken die paar extra dollars ook weinig uit.
@Ta2Gerrit; Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, zo zonder Amerikaans staatsburgerschap.
Een rekening bij de Suntrust geeft weer andere problemen, je woonadres is in ons geval Belgie en het adres voor eventuele aankopen voor ons huis in Kissimmee met als afleveradres Florida betekent dat je de goederen niet geleverd kan krijgen, je kaart op Kissimmee zetten betekent dat bij lang verblijf de USA fiscus op de stoep staat en je moet bewijzen dat je regelmatig in Europa bent.Dit is onze ervaring tot nu toe.
Groetjes Henke.
Zonder Amerikaans adres is het volgens mij niet mogelijk om een Amerikaanse rekening te openen. Als je dat al kunt, dan heb je zeker in het eerste jaar nog geen credit card. Daarvoor zul je eerst een credit history op moeten bouwen hetgeen in de regel minimaal een jaar duurt. Militairen kunnen proberen om via USAA een rekening te openen Soms lukt dat, maar in principe is deze optie alleen toegankelijk voor Amerikaans defensie personeel.
Eén van de eerste vragen die je moet beantwoorden om een rekening bij SunTrust te openen is of je wel/niet een US citizen bent. Als je dat niet bent dan kan het al niet. Volgens mij klopt dat overigens ook niet helemaal. M.i. moet het namelijk US resident zijn.
Oké, beiden bedankt voor de info, en jammer dan. Altijd weer dat f%*$ing billing adres, zelfs al heb je daar een huis. Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die wel graag verkopen.
En voor de onwillenden is er altijd eventueel de prepaid CC. En nu weer pinnen :lol:
@Guus; dat was ook mijn info. Of i.i.g een social security #.
Welke tarieven worden gerekend voor pinnen in Florida? Lijkt mij altijd goedkoper dan in NL te wisselen of de CC te gebruiken? Wie heeft ervaring?
groetjes Sybrand
Ik heb US$ 50,- bij me... That's it...
Voor de rest... (ja, inderdaad) Mastercard... :lol: