Hotels van te voren boeken?
wij ga eind februari in 2 weken van omgeving orlando/tampa naar het zuiden rijden via everglades, the keys en ten slotte een paar nachten in miama alvorens terug te vliegen. Wij willen goedkoop overnachten voor 30 a 40 euro pp per nacht, budget hotels dus. nu twijfel ik of het verstandig is om alles van te voren te boeken of ter plekke te boeken heeft iemand hier ervaring mee>? alle ander tips en suggesties zijn ook welkom.
bedankt gr. kelly
Re: Hotels van te voren boeken?
Stel eur. 35 pp per nacht is in totaal eur. 70 per nacht voor een kamer. Ondanks de veel lagere dollarkoers is dit nog altijd usd. 88 per nacht. Voor deze prijs moet je wel een degelijk hotel kunnen vinden. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat in sommige delen van Amerika en Canada eind februari al spring break is en dat veel tieners naar Florida komen om feest te vieren.
Ik ben altijd een voorstander van boeken. Het scheelt zoeken en je kan nog eens laat arriveren in je hotel. Met beoken bedoel ik direct bij een hotelketen of een andere site en niet bij een nederlandse touroperator. In het eerste geval kan je vaak ook nog je reservering annuleren op de dag van aankomst (meestal voor 16.00 of 18.00 uur)
succes
Vooraf boeken? Geschikte reistijd?
Hallo allemaal
Wij willen in het voorjaar van 2009 een rondreis maken door Florida. We zijn twee jaar geleden naar West Usa geweest en hebben toen enkel de vlucht, auto en eerste overnachting geboekt. De rest hebben we ter plekke geregeld en dat was goed te doen.
Wat is verstandig om in Florida te doen?
Kun je beter vooraf hotels boeken? Een vaste rondreis?
Of is het ook goed ter plekke te regelen?
Daarnaast zitten we nog te twijfelen over wanneer we precies willen gaan. April/mei of juni. In vakantiefolders viel me op dat april erg duur was.
Wat is jullie ervaring? Wat is een goede periode en waar moeten we rekening mee houden?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!!
gr. Sandra
Re: Vooraf boeken? Geschikte reistijd?
Op de bonnefooi is best te doen... de eerste en laatste nacht vooruit boeken.
Hoewel het kan verstandig zijn om bijv. hotels op de Florida Keys en Miami wél vooruit te boeken...
Verder is het echt wel aan te raden om nu toch maar even vliegticlkets te gaan aanschaffen, want sommoge vluchten zitten al aardig vol voor de meivakantie...
April / mei is trouwens een uitstekende tijd om te gaan... maar niet te lang meer dralen, anders kom je er niet meer voor een redelijke prijs, wat de vliegtickets betreft.
Als het jullie niet veel uitmaakt of je in april-mei of juni gaat,moet je gewoon kijken voor welke periode de goedkoopste tickets te krijgen zijn.
Begin april is het nog wel springbreak in de USA,en eind april begin mei hebben de nederlandse scholen vrij. De tickets voor de meivakantie zijn nu al vrij duur dus zo mogelijk kan je beter vanaf half mei of later proberen te boeken .
Dus gewoon ff wat ticketsites bekijken en zoeken maar.
wij boeken altijd alleen maar de auto en de vlucht van te voren. De eerste overnachting lukt het altijd om nog een motelletje te vinden. Maar de meeste mensen vinden het prettiger om deze ook van te voren vast te leggen. Voor de rest is het in Florida zeker zo makkelijk als West USA om op de bonnefooi te gaan. Ik vond de motels ook goedkoper dan in Californie e.d.
Ik durf het eigenlijk nooit aan om op de bonnefooi te gaan maar mijn zus en haar man zijn een paar keer naar de VS gegaan zonder vooraf hotels te boeken. Maar met kinderen vind ik het fijner om alles vooraf te boeken :oops: ;)