-
Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Even een vraagje voor de ervarings-deskundigen van dit forum ;) wij gaan dus volgend voorjaar naar Orlando/Tampa, 2 personen leeftijd 26/28. Nu twijfelen we nogal tussen Animal Kingdom of Busch Gardens, naar allebei is geen optie. Welk park zouden jullie ons aanraden? Disney's Animal Kingdom lijkt ons meer voor kinderen ( maar we zijn in beide parken dus nog nooit geweest ). Misschien hebben we ongelijk, vandaar dat we het even rondvragen :)
-
Allebei de parken zijn mooi en heel leuk.
Animal Kingdom is vrij klein (dat deel waar men mag rondlopen) en is vrij snel erg druk.
We zijn ook diverse keren in Busch Gardens geweest. Een geweldig park met mooie achtbanen maar ook een mooi deel met dieren. We hebben er 2 "behind the scenes" tours gedaan. Geweldig waren die!
Bekijk ons verslag eens bij 4 en 13 februari: http://www.schoutenjanssen.nl/
-
Echt persoonlijk?? Mijn kinderen vinden Animal Kingdom geweldig (vooral voor de Lion King show en Finding Nemo Musical). Maar als ik 26/28 zou zijn zou ik kiezen voor Busch Gardens, daar is in verhouding toch meer te beleven!
-
Trails, Cloggie68 bedankt voor de tips! Wij dachten zelf ook aan Busch Gardens, dus Busch gardens it is :)
-
Pffff enik vind juist animal kingdom het leukste disney park .
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
cindy74
Pffff enik vind juist animal kingdom het leukste disney park .
Het is ook een heel leuk park!
-
Wij vinden het ook een leuk park!! Maar als ik naar hun leeftijd kijk en wat er in Busch te doen is... maar ik kan slechts advies geven op basis van eigen ervaring.
-
-
We hebben ook nog overwogen om naar Animal Kingdom te gaan hoor, maar qua tijd gaan we dat gewoon niet redden. Dus het word; Universal, Epcot en Busch Gardens. Maar goed, zo blijft er voor de volgende keer nog wat over om te ontdekken ;)
-
That's the spirit! Want een volgende keer komt er zeker ;) Iets met Floridavirus enzo...
-
Ik geloof het graag :) het USA virus hebben we sowieso al, waarschijnlijk vorig jaar in het zuidwesten van de states opgelopen ;) het is gewoon een fantastisch ( vakantie ) land.
-
Hallo Allemaal,
Wij gaan over 2,5 week onze droomreis naar Florida maken! In onze vakantie verblijven we 5 dagen in WDW. We verblijven in het Port Orleans Resort. We hebben een hopper pas voor 4 dagen entree. Ik heb nog een aantal vragen waar jullie experts mij misschien mee kunnen helpen!
Ik ga de reis maken met mijn man en zoontje van 7 jaar. Hij (en wij) zijn echte waaghalzen! Om alvast teleurstelling te voorkomen....weet iemand of er attracties zijn die leeftijd/lengte gebonden zijn? Zoja, welke eisen?
Mijn zoontje kan goed zwemmen (diploma A en B), mag hij in de waterparken van alle glijbanen af?
Ik heb op dit Forum al gelezen dat je in de waterparken handdoeken kunt huren, kan dit ook bij de zwembaden in het hotel? (dat scheelt veel in de bagage als ik die thuis kan laten)
En als laatste (en wrs. moeilijkste)....hoe zouden jullie 4 dagen WDW indelen als jullie ons waren? Wij zijn er nog nooit geweest, hebben wel Disneyland Parijs bezocht.
Alle info/hulp is zeer welkom!!
Alvast bedankt!
Groetjes Jolanda
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Jolanda2818
Hallo Allemaal,
Wij gaan over 2,5 week onze droomreis naar Florida maken! hoe zouden jullie 4 dagen WDW indelen als jullie ons waren?
Hey Jolanda, nog twee en en halve week voorpret voor jullie je onderdompelen in het Disneygeweld. Dat wordt genieten! Voor de restricties qua lengte is er een handige site waar je alleen maar de lengte van je zoon in inches hoeft in te weten en je weet welke attracties in de parken en de waterparken geschikt zijn.
In het Port Orleans resort hoef je je geen zorgen over de badhandoeken te maken. Die haal je gewoon op voor dat je gaat zwemmen en je levert ze weer in als je klaar bent.
Citaat:
The moderate and deluxe resorts have towels at the pools. The value resorts recommend you take towels from your room to the pool.
Dat is de wondere wereld van Disney. In de waterparken kan je handdoeken huren.
Hoe je 4 dagen Disney vult? Dat is voor ieder weer verschillend, een ding is zeker; je gaat tijd te kort komen. Je kunt als je in het resort verblijft op sommige dagen al vroeger naar de parken. Niet dat dit erg veel helpt; het is topseizoen en velen maken gebruik van deze mogelijkheid. Bekijk de sites van de verschillende themaparken eens, haal het dagschema op in het betreffende park, maak een planning, gebruik de fastpass en go with the flow. Geniet er van!
-
Qua handdoeken zou je ook eens bij de Walmart kunnen kijken voor 3 goedkope badlakens die je dan gewoon daar laat na je vakantie.
-
Als je voor de eerste keer 4 Walt Disneyworld gaat bezoeken zou ik er voor kiezen om voor elk themapark 1 dag uit te trekken. Allevier de Disneyparken zijn zo leuk en op deze manier kun die in elk geval allemaal bezoeken. De waterparken zijn ook heel mooi en leuk maar toch zou ik in jullie geval kiezen voor de grote parken. Mocht je de waterparken toch willen bezoeken dan zou ik die combineren met de Studio's of met Animal Kingdom.
De handdoeken kun je bij de Disneyresorts inderdaad gewoon bij het zwembad pakken en daar zou ik lekker gebruik van maken, wel zo handig.
Alvast veel plezier en heerlijk dat jullie al zo snel gaan! :D
-
Wij verblijven ook altijd in een disney resort en nemen gewoon handdoeken mee van het zwembad daar kan je ze gewoon halen en ze zijn hetzelfde die je huurt bij de waterparken ...........neen mag niet maar ik doe soms dingen die niet mogen . Bij de eerste keer wdw moet je eigenlijk geen hopper hebben het best is gewoon 1park per dag te doen en een waterpark misschien de laatste dag . En ja er zijn natuurlijk lengte gebonden attracties die kan je vinden op de disneysite zelf .
-
Hartstikke bedankt voor alle reactie's! Ik heb meteen de link bekeken en het komt goed qua lengte van mijn zoontje!
Ik denk dat we inderdaad elke dag een park gaan bezoeken. En even kijken of we voor Animal Kingdom inderdaad een hele dag nodig hebben!
Hebben jullie verder nog aanraders (shows, restaurants,etc)?? En heeft verder al iemand ervaring met het Port Orleans resort riverside??
Jullie lezen wel dat alle info welkom is! Heb er zo'n zin in!!
-
Wij hebben op port orleans riverside gezeten lang geleden prima hotel niks mis mee hoor . Paar jaar geleden op port orleans french quarter en was ook prima meer dan prima zelfs . En voor animal kingdom heb je een hele dag nodig hoor en zeker met kinderen erbij .
-
Inmiddels ook al weer wat jaartjes geleden op Port Orleans Riverside gezeten en wat minder lang geleden op French Quarter. Mijn voorkeur gaat naar Riverside uit. Het is een mooi resort met prima kamers (alle Disney Resorts zijn trouwens prima). Je mag ook gebruik maken van het zwembad op het French Quarter gedeelte.
Ik zou ook in ieder geval de themaparken bezoeken en een waterpark alleen als je nog tijd hebt. Hoppen kan handig zijn als je 's avonds nog terug gaat naar een ander park dan overdag voor bijvoorbeeld het vuurwerk of een restaurant bezoek. Maar je zal merken dat je tijd te kort komt. Wij verblijven meestal ook op een Disney Resort maar dan minimaal voor een week en vervelen ons dan geen moment.
Wat betreft restaurants, een aantal van onze favorieten: The Garden Grill in Epcot (the land). Een ronddraaiend restaurant met bezoek van Mickey, Pluto, Knabbel en Babbel (en erg lekker vegetarisch eten daar). T-Rex in Down Town Disney, zeker als je zoontje van dino's houdt! Voor de lunch in Magic Kingdom gaan wij graag naar Columbia Harbour House. En traditie voor ons: een ijs(je) eten bij Ghirardelli's in Down Town Disney (je kan de lunch dan gelijk overslaan).
Ga het allemaal zelf ontdekken maar pas op want Disney kan verslavend werken! Veel plezier.
-
Inderdaad, ga lekker eten in het T-Rex restaurant, een hele belevenis!! Veel plezier alvast
-
Mushu wij vonden als koppel het french quarter erg romantisch en het is een klein resort en dat maakt de charme van dit resort vind ik .
-
wij vonden het bij ` the garden grill `in Epcot ook heel erg goed
dit jaar hebben we bij `the Cristal Palace` gegeten in het Magic kingdom..erg leuk met Poehbeer en zijn vrienden een bezoekje waard..heerlijk!
verder vind ik Downtown Disney `House of blues` een enorme aanrader
bij ` Hollywood&Vine ` in de Disneystudio`s raad ik ieder aan zo ver mogelijk van de deur weg te blijven ..BLEH!
Voor de lunch gaan wij in het Magic Kingdom ook naar `Columbia Harbour House` (broodje kreeft salade...fish and chips Mmmm)
-
French quarter is het minst grote resort van WDW en zeker een topper. Wat wij vooral iets minder vonden, was de keuze in de foodcourt. Maar dat is voor ons ook niet zo'n heel belangrijk punt bij de keuze van het resort. Eigenlijk zijn ze allemaal super en is het net de stijl die je wat meer of minder aanspreekt.
Cristal Palace is ook leuk om wat te eten. Hebben wij bij ons allereerste WDW bezoek gedaan en heeft daarom iets speciaals. Het is een buffet met genoeg lekkere keuzes. En als toetje zelf je softijsje tappen. Mmmmm....
-
Wij hebben nooit gegeten bij de foodcourt in het french quarter enkel de refillmugg die bij ons onmisbaar is . Wij hebben de refillmugg vorig jaar gekocht en dit jaar onnetjes terug meegenomen die waren nog altijd hetzelfde .
-
Ja de refill mug.... Daar heb ik er 6 van in de kast staan! Handig en gelijk een leuk souvernir. Ooit waren ze resort gebonden (per resort een ander plaatje) maar nu wisselen de plaatjes alleen per jaar dus kan je 'm als er nog geen wisseling heeft plaatsgevonden weer gebruiken (al mag dat officieel waarschijnlijk niet).
-
Neen dat mag niet maar we vinden het super dom van weer een mug te pen als je dezelfde al in de kast hebt staan . Wij vinden het de uitvinding van de disneyresorts .
-
Voor de resorts mag het misschien niet.
Maar voor de waterparken mag dit dus wel!
Toen wij er waren stonden er mensen voor ons die een mug hadden van een aantal jaartjes oud en die zag er van vorm totaal anders uit dan die van nu.
Men maakte er geen probleem van plakte er gewoon een nieuwe sticker op en done!
-
Maar voor die sticker moet je dan ook betalen. In de resorts krijg je geen sticker (barcode) en kan je gewoon drinken tappen zonder eerst een barcode te scannen. Ik heb wel eens gezien dat mensen met een gewone mug (dus geen Disney refill) drinken gingen halen. Dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling!
-
Hallo Allemaal,
Bedankt nog voor alle info! Beetje late reactie maar ben druk geweest met het lezen van alle reisverslagen, etc op dit forum! Wat een info en wat krijg je er dan alleen nog maar meer zin in!!
Nog een allerlaatste vraag.... ik lees dat een middagje shoppen een must is in Florida! Wij kunnen dit inplannen in Miami ( Dolphinmall en er is er nog 1, naam even vergeten) of in Orlando (florida mall). Heeft iemand hier ervaring mee?? Zoja, welke zou je aanraden?? Ik zou graag in elk geval een paar UGG's willen scoren :-))
Alvast super bedankt!
Jolanda
-
-
Ik heb nog een tip!
Als je besluit tot na Wishes in het Magic Kingdom te blijven en je wilt daarna niet in de superdrukte op Mainstreet terecht komen.. Neem de binnenweg door de winkeltjes aan Mainstreet. Zo kun je de grote drukte voor zijn en hoef je niet een half uur/uur te wachten voor je met de monorail terug kan naar het ticket & transportation Center..
Je kan dan ook de monorail richting de resorts nemen, en het ticket en transportationcenter is dan de 2e stop.:)
Wij hebben dit vorige maand gedaan en het werkt echt! kreeg deze tip van een meisje dat in WDW werkt..
Hoop dat iemand hier wat aan heeft!
-
Dat werkt idd prima. De winkels lijken van buiten losse units maar dat is alleen de facade. Binnenin loopt alles in elkaar door.
-
Hey allemaal,
Dit is echt een te gekke forum! Veel informatie etc. Echter heb ik een aantal vraagjes..
- Mijn vriendin en ik willen graag naar Walt Disney (alle parken) hoeveel dagen zijn we kwijt om echt alles te kunnen zien? (en hoe duur zal dit ongeveer zijn per persoon?)
- Is het makkelijk om met de disney figuren op de foto te kunnen? Of dien je dit te reserveren of moet je iets speciaals boeken etc.
- Kan je bij de meeste attracties je fotocamera in je tas meenemen of moet je bij sommige je tas aan de kant laten? (wij willen namelijk een dure camera kopen voor mooie foto's etc. maar zijn bang dat het daar makkelijk kwijt kan)
Misschien heb ik een antwoord over het hoofd gezien tussen de meeste pagina's neem me dan niet kwalijk.
Alvast bedankt!!!
-
Trek een dag per park uit als je alles wil zien . Wij hebben 250 euro betaald per ticket voor 5 dagen geen hooper erbij wel met de waterparken . Je moet niet reserveren om met de disney figuren op de foto te gaan wel even of even lang in de rij staan . Je mag in de meeste attracties je camera meenemen maar natuurlijk moet je in sommige je tas toch wegsteken in kuisjes voor de ingang .
-
- Het ligt er enorm aan hoe druk het is op de dagen dat je gaat. Met een beetje plannen en geluk heb je inderdaad genoeg aan 1 dag per park. Wij hebben 6 dagen tickets gekocht zonder hopper of waterparken voor € 212,= per persoon. Een 4 dagen ticket zou € 199,= p.p. zijn geweeest en daar hadden we achteraf genoeg aan gehad, maar voor 13 euro p.p. hadden we wel 2 extra dagen plezier :) De tweede keer dat we in Magic Kingdom waren, was het een stuk drukker dan de eerste keer en als je dat net op de ene dag treft dat je er bent, kan het zijn dat je wel tekort hebt.
- wat Cindy74 zegt
- Voor zover ik heb kunnen ontdekken mag bij Disney je tas mee in alle attracties. Wil je ook naar de Universal Parken, heb je daar gratis kluisjes bij de snellere attracties en bij Seaworld en Busch Gardens heb je kluisjes voor 50 cent bij de snellere attracties.
-
1 dag per park is genoeg, maar ik zou zoveel mogelijk proberen 2 dagen te gaan. Zeker als je ook nog met de Disney figuren op de foto wil, daar zijn vaak lange rijen voor. Je loopt op die manier net wat rustiger rond, en het verschil qua prijs tussen 4 en 8 dagen is te verwaarlozen. Een andere optie is nog 6 dagen kopen, je bezoekt alle 4 de parken, en kijkt daarna welk park je nog een 2e keer wil zien. Ik kan me namelijk voorstellen dat je niet voor elk park 2 dagen nodig hebt.
Goed vergelijken, kijken wat je naast Disney nog meer wil doen is het advies, als je maar 9 dagen gaat wil je natuurlijk ook wat meer zien dan alleen Disney ;-)
Wil je toch per park 1 dag, dan zoveel mogelijk gebruik maken van de (gratis) fastpasses. Ook dan dien je nog keuzes te maken, je kunt namelijk niet in alle attracties binnen 1 dag, of het moet extreem rustig zijn.
-
Per park minimaal een hele dag inderdaad. Alhoewel ik voor Epcot toch minstens 1.5 dag zou rekenen (wellicht in combi met Animal Kingdom, aangezien dit park vrij vroeg sluit). De waterparken zijn ook erg leuk. Dus advies: minimaal een 4 dagenkaart met hoppen en waterparken? :) Maar wil je geen hopper, zou ik voor minimaal 5 dagenkaart gaan dus. Maar een nog meer dagenkaart is natuurlijk ook geen straf ;)
-
Zoals anderen al geschreven hebben, is 1 dag per park het minimum. Waarschijnlijk heb je de eerste keer meer dagen (ongeveer 2) per park nodig. Maar dat is afhankelijk van wanneer je gaat en hoe goed je bent in het gebruiken van de fastpasses. Voor prijzen kun je kijken op de WDW site en die vergelijken met bv Attraction tickets direct (is vaak een stuk goedkoper).
In alle parken vind je genoeg gelegenheden om met Disney figuren op de foto te gaan. Dat is gratis (bij de prijs inbegrepen) maar vaak wel lange wachttijden. Om die te vermijden zou je ook kunnen kiezen voor een ontbijt, lunch of diner met figuren. Ze komen dan bij je aan tafel en je krijgt alle gelegenheid om foto's te nemen.
Het is in Disney verboden om je spullen aan de kant te leggen bij een attractie. Je neemt altijd alles mee in een ride. Dat is geen probleem, de meeste rides zijn niet erg heftig maar ook bij bv de rock 'n rolercoaster kan je je tas gewoon bij je voeten zetten.
De eerste keer dat wij naar WDW gingen, was een 9 daagse reis met verblijf in een Disney resort (we hebben dus alleen disney gedaan). En alle 9 dagen zijn we druk bezig geweest. Daarna zijn we steeds voor minimaal een week teruggegaan.
-
Hey allemaal,
Dank voor jullie reacties!!! Ik zal eens even kijken wat het dan zal worden. Allereerst ga ik informeren hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn. Klinkt raar, maar als het goed is trouwen we in 2014 en dan wil ik het liefst met huwelijksreis naar Disney (haha)!! En ben nu dus benieuwd hoeveel dagen ik ervoor moet rekenen met alles erop en eraan.
En stel als ik met de disney figuren wil dineren/ontbijten moet je hier echt ruim van tevoren reserveren? En kost dit veel? Neem aan dat het eten in Disney ook duur zal zijn?
Goed om te horen dat je gewoon met de meeste figuren foto's kan nemen...neem aan dat je sowieso op de foto kan met: Mickey, Mini, Donald, en Goofy? Kan nu al niet wachten maar goed. Ben ermee opgegroeid en het zal vast geweldig zijn daar!
Was in de zomervakantie naar disney geweest, alleen een foto met Mickey kunnen maken (attractie: Meet Mickey). Ben er wel blij mee. Helaas heb ik Goofy ontlopen die was er namelijk ook even in het park begreep ik van mijn zus.
@ Mushu
Thanks!!! Met welke figuren ben jij op de foto geweest als ik mag vragen?
Groeten
-
Eten in disney maak je zo duur als je zelf wil . Ik vind de prijzen dankzij de dollar nog steeds meevallen tegenover disneylandparijs .