-
Re: Toegestaan gewicht bij United
Vanuit Florida naar Nederland mot je je houden aan de Nederlandse douanebepalingen. Zie de website van de Douane. Er zijn zo wat zaken die in Florida gewoon verkocht worden of te vinden zijn die hier verboden zijn om in te voeren, zoals o.a. opgezette alligatorhoofden, slangenleren artikelen, schelpen en koraal. Bij twijfel: niet meenemen!
-
Wij hebben afgelopen mei bij de Walmart voor $5 een een weegschaaltje gekocht.
Nou ja "schaaltje"is het eigenlijk niet, het is volgens mij een weger voor vis.
Er zit een grote haak aan,waar je dus ook een koffer aan kan hangen.
Hij kwam ons goed van pas ,zo konden we in de villa al de koffers van het juiste gewicht voorzien, en sta je niet te hannesen op het vliegveld.
-
Ik had deze tip inderdaad ook al eens ergens gelezen en ga deze zeker ook kopen. Beter dan op het vliegveld te klooien zoals je al zegt. :sun:
-
Hallo
Ik heb zo'n viswegertje ook gekocht
Ik had mijn koffers op 21 kg gebracht met die visweger,echter bij de douane waren ze twee kilo zwaarder.(nog net binnen de 23 kg )
Dus houd er rekening mee dat die visweger iets afwijkt.
groetejes Peer
-
Of de weegschalen bij de douane :)
-
Daaar houden we het dan maar op, kunnen we lekker discussies voeren met de Amerikaanse douane :lol:
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Of de weegschalen bij de douane :)
Dat is al wel gebleken......
Inspections show inaccurate airline scales may cost travelers money
Inaccurate luggage weights may cost travelers
By Jaclyn Giovis and Dana Williams | South Florida Sun-Sentinel
October 26, 2008
Before packing your suitcase and heading to the airport this holiday season, consider this: The airline's baggage scale may be the reason you're paying extra for an overweight bag.
A Sun Sentinel analysis of nearly 2,000 South Florida airport scale inspections found that more than one in four resulted in failures from 2005 to mid-2008, many for technical reasons but some because they couldn't weigh accurately.
Palm Beach International Airport had the worst record for weight-related failures, 12 percent, while Fort LauderdaleIs your Fort Lauderdale restaurant clean? - Click Here.-Hollywood International and Miami International had 4 percent.
Inaccurate scales could mean travelers are unnecessarily shelling out money for heavy bags, as some airlines have increased fees for overweight luggage to compensate for extra handling and higher fuel costs.
En zie dit recente bericht (24 november):
http://www.newyorkology.com/archives...mer_affair.php
-
Officieel zouden ze ook gekeurd moeten zijn. Want anders kun je idd die discussie aangaan. Maar ja, dat doe je niet zo snel als er een rij achter je staat en je het vliegtuig
moet halen.
-
Citaat:
Njit
Maar ja, dat doe je niet zo snel als er een rij achter je staat en je het vliegtuig moet halen.
Het maakt mij niet uit als er een rij achter mij staat. Als ik de behoefte heb om er iets van te zeggen, dan doe ik dat. Als je geen tijd hebt om er iets van te zeggen omdat je het vliegtuig moet halen, dan ben je gewoon te laat ;).
Gelukkig voor ons (vertrekken over drie weken naar NY) heeft DCA de weegschalen op JFK en LaGuardia gecontroleerd. Een maand lang hebben ze 810 weegschalen gecontroleerd op accuratie. de weegschalen op LaGuardia zijn nu 100% accuraat. De weegschalen op JFK zijn voor 98.5% accuraat. Als er een officiële DCA sticker (DCA seal) op de weegschaal zit, dan weet je dat deze gecontroleerd is. Je kunt alleen maar een klacht indienen als er geen sticker op zit. Ik weet niet hoe het op de luchthavens in Florida geregeld is.
-
Wel goed dat ze hier eindelijk eens werk van gemaakt hebben. Als het ECHT te zwaar is dan wil ik best betalen.
-
Re: Vragen over United Airlines
Citaat:
Ta2 Gerrit
Dan heb je nog geen E-plus. Die worden vaak pas aangeboden op het moment van inchecken en aan echte vaste klanten. Wij hebben die op onze (voorlopig ;-) ) laatste vlucht ook tijdens het online inchecken aangeboden gekregen en genomen (wel met bijbetaling uiteraard)
Aanvullend op deze info: Inmiddels is de service bij United weer verder verbeterd, heb ik ontdekt. Je kunt, direct na het boeken als milageplus member, upgraden naar Economy plus. Je kunt aangeven voor welk deel van de vluchten je E+ wilt vastleggen. Voor de terugvlucht Washington-Brussel hebben wij zojuist met plezier € 139 gedoneerd. Ik verwacht namelijk niet, nu deze mogelijkheid er is, dat er bij het inchecken nog veel E+ stoelen beschikbaar zullen zijn en al helemaal niet dat ze nog gratis vergeven zullen worden.
Overigens heb ik ook getwijfeld over een " Economy plus Annual option". Deze koop je voor $349 dollar en dan heb je gedurende één jaar een optie op een E+ stoel voor al je Economy boekingen. Wanneer je binnen een jaar twee keer vliegt, is dit voordelig. De optie geeft helaas geen recht op een stoel, dus weg = pech.
-
Hallo
Even een vraag over de beenruimte.
Weet iemand of er verschil zit in beenruimte economy bij Delta of United.
-
Citaat:
theovg
Even een vraag over de beenruimte bij Delta of United.
Kijk voor een vergelijking van de stoelen hier: www.seatguru.com . In de meeste Delta toestellen zul je lederen stoelen aantreffen wat wij erg confortabel vonden.Qua beenruimte vonden wij beide maatschapijen acceptabel. Comfortabel wordt het pas bij Economy plus van United.
-
Tot hoelang na de vlucht kan je alsnog de vluchten koppelen aan je kaart, oftewel je miles laten bijschrijven op je kaart ? Dit omdat wij zo handig waren om maar 1 kaart aan te vragen en geen 4.
-
Tot een jaar na je vlucht, hier kun je eenvoudig de vlucht aan je nummer koppelen.
-
Re: Overstappen Washington
Hoi iedereen,
Ik vlieg 9 juli ook via United naar Washington en dan naar Orlando. Ik zou graag mijn zitplaats in het vliegtuig upgraden naar economy plus. Weet echter niet hoe ik dit moet doen. Heb heel de website al doorzocht. Ik heb mijn vliegtickets geboekt via een reisbureau en krijg deze pas 2 weken voor vertrek. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Of kan ik vragen aan mijn reisbureau om dit te doen? Of kan ik op de luchthaven nog een upgrade vragen? En hoeveel kost een upgrade nu eigenlijk?
Groetjes
-
Dat zou je kunnen doen via de website van United, maar dan moet je wel een vluchtcode (6 letters/cijfers) hebben gekregen van je reisbureau, en/of MileagePLus member zijn.
En dan nog is het de vraag of je direct kunt upgraden naar E-PLus. Binnenlandse vluchten lukt vaak wel, à $39.-, maar waarom zou je dat doen voor die paar uurtjes.
De lange vluchten wordt wat moeilijker, die zijn of al vergeven (door directe reservering of deelname aan een E-Plus pakket, wat overigens ook geen zekerheid geeft) of worden achtergehouden tot de E-checkin en kosten dan $95.- p/p.
Wij hebben het al een paar keer direct bij de reservering gered (hoewel je dan zelfs nog door United "verplaatst" kunt worden) en ook al via de E-checkin, en het zit wel 3" beter dan normaal, hoewel we beiden niet de langsten zijn. Geen noodzaak, wel lekker.
-
Voor de korte vlucht naar Orlando hoef ik geen upgrate, maar voor de vlucht naar Washington wel. Dus het is niet mogelijk om met 100% zekerheid een zitje te boeken met meer beenruimte? Ik zou dit nameijk omwille van medische redenen absoluut nodig hebben. Ik moet namelijk gedurende de hele vlucht mijn benen in hoogstand houden :roll:. En als ik op de luchthaven bij het inchecken vraag naar een upgrate, ben ik dan wel zeker dat ik deze krijg?
groetjes
-
Niets is zeker wat dat aangaat, maar je zou even contact op kunnen nemen met United.
Reservations Center Phone:+31 (0)20 201 3708
Hours of operation:
08:00 - 20:00 (09:30-18:00 on weekends)
-
Dank je wel, dat ga ik zeker en vast doen. Is er misschien ook een nummer voor vanuit België te bellen?
Greetz
-
Dat zou dan 0031 202013708 moeten zijn volgens mij :-)
-
Re: Vliegen met United Airlines
Ik zat net op de site van United te kijken en zag dat het type vliegtuig voor de vlucht van Amsterdam naar Washington (op 04-07-09) gewijzigd is van een 777 naar een 767.
Zou dit nog terug worden gedraaid, of zetten ze inderdaad kleinere toestellen in op de vluchten van (en naar) Amerika?
-
Inderdaad is om een of andere reden de Boeing-777 gewijzigd naar een Boeing-767.
Als gevolg hiervan moest ik mn seatings wijzigen bij United want door veranderen van het toesteltype hadden wij nu 2 plaatsen weerszijden van het gangpad ipv windowseats.
Maar blijf de komende maanden mn 'itineraries' bij United maar even goed in de gaten houden voor het geval dat
er weer een toestelwijziging komt ;)
Groetjes,
Pieter
-
Voor de zekerheid net ook maar even gecheckt aangezien ik in een 777 weer terug naar Europa vlieg... dat is gelukkig niet gewijzigd. Ben wel benieuwd want die is wel een stukje groter dan de 767 die ik van ze gewend ben. :) Heen tot Chicago overigens nog wel in een 767.
-
UA wijzigt al heel lang de ingeplande 777's voor 767; is ons vorig jaar gebeurd en dit jaar (29/8 heen en 19/9 terug) weer. Zou me niet verbazen als ze die 777's gewoon niet meer inzetten op transatlantische vluchten.
-
Ik heb vorig jaar wel in maart 2008 en september 2008 alleen maar 767's gehad.. de 777's zijn toch in onderhoud? Nouja, in elk geval dus nog terug van Washington naar Amsterdam eind maart nog steeds de 777 volgens de site van United.. we wachten met spanning af...
-
Ook wij hebben inmiddels al een paar vluchtwijzigingen gehad, wij vliegen 30 april, gelukkig allemaal rond een half uurtje ofzo. En inderdaad beide keren geen 777 meer, maar een 767. Vorig jaar was dat ook zo, had ook begrepen in verband met onderhoud.
-
Het heeft te maken met het aantal gevulde businessseats. Deze worden vanuit Brussel beter gevuld en ruilen ze dus van toestel. Brussel de 777 en Amsterdam de 767. Is ons vorig jaar ook overkomen. Wij waren met z'n achten en hadden plaatsen bij elkaar en zaten na de switch kriskras door het hele vliegtuig. Het is helaas niet anders, United behoudt zich dat recht om te wijzigen. Heel vervelend, maar niets aan te doen. Het veranderd waarschijnlijk ook niet meer terug.
Groetjes,
Bianca
-
Weet iemand welk type Boeing 767 United Airlines voor de vluchten op Amsterdam gebruikt?
De 767-300 WW1 of de 767-300 WW2
-
Op moment van schrijven van en naar Chicago met de 767 ww1 (oude business class) en van en naar Washington met de 777. Wijzigingen voorbehouden natuurlijk.
-
Voor zo ver ik kan zien gaat United vanaf (ongeveer) april met de 767 op Washington vliegen. Dit zou dan dus ook de WW1 zijn?
-
Citaat:
Frans_Natasja
Voor zo ver ik kan zien gaat United vanaf (ongeveer) april met de 767 op Washington vliegen. Dit zou dan dus ook de WW1 zijn?
Volgens mijn 'itineraries' bij United betreft het een Boeing 767-300 WW 2, en
in september vorig jaar vlogen wij ook al met dit type.
Groetjes,
Pieter
-
Citaat:
Frans_Natasja
Weet iemand welk type Boeing 767 United Airlines voor de vluchten op Amsterdam gebruikt?
De 767-300 WW1 of de 767-300 WW2
Waarom deze vraag??? :D
-
Ik had even op (de hier wel bekende) SeatGuru zitten kijken. Bij de 767-300 WW2 staat het volgende:
"In economy, the TV screens are stationary, so if the person in front of you reclines, it is difficult to see the LCD panel."
Dit wordt bij de WW1 niet vermeld. Het lijkt me niet echt prettig als je het grootste deel van de vlucht bijna niets van het LCD scherm kan zien.
Vandaar de vraag of United met de WW1 of WW2 van Amsterdam naar Washington (en terug) vliegt.
-
In de 767's die wij in April vorig jaar hadden waren de schermpjes verstelbaar, echter de 767 die wij in September hadden had die mogelijkheid weer niet.
Op de terugweg zaten wij bij een nooduitgang en dan zit het schermpje aan een soort beugel aan de armleuning, op zich veel handiger :D
Alle vluchten die wij gemaakt hebben waren Economy-Plus, weet dus niet of dat verschil maakt mbt beeldschermen.
Groetjes,
Pieter & Petra
-
Ik dacht eerst dat het verschil ‘m met name zat in het type vliegtuig (777 wel verstelbaar en 767 niet), maar blijkbaar is dat niet zo. Ik kies zelf altijd voor exit row stoel waarbij de monitor in de armleuning zit. Dat is inderdaad veel handiger omdat je de schermpje precies zo kunt zetten als jij wilt (als tenminste de beugel niet lam is wat ook nogal eens het geval is). Schijnbaar is er dus geen eenduidig antwoord mogelijk. En zelfs als dat wel het geval zou zijn dan is het nog altijd de vraag wat United inzet. Daar zijn ze ook niet altijd even consequent in. Waarom wel een 777 in de wintermaanden inzetten om in de drukke zomermaanden over te stappen op de kleinere 767. Wie het weet mag het zeggen (Corrus?)
Overigens geeft een vast schermpje ook geen al te grote problemen. Zelfs indien je voorganger zijn of haar stoel naar achteren zet kun je de film nog steeds redelijk volgen. Je zit alleen een beetje schuin tegen het beeld aan te kijken. En anders ga je toch gewoon lekker slapen. Dan kom je tenminste lekker uitgeslapen aan.
-
Haai
Als ik het goed begrijp wordt er in de zomermaanden met de 767 gevlogen, en in de winter weer met de 777?
groet
-
Citaat:
Harold
Als ik het goed begrijp wordt er in de zomermaanden met de 767 gevlogen, en in de winter weer met de 777?
Toevallig dat het op de route Amsterdam - Washington de afgelopen twee jaar zo is geweest, maar het is niet gezegd dat dit altijd zo is. Zoals ik al eerder aangaf ontgaat mij de ratio hiervoor, maar ik neem aan dat er een goede reden voor is. Op de route Amsterdam - Chicago wordt zover bij bekend is al jaren met een 767 gevlogen. Ik heb althans nog nooit iets anders op deze route gezien.
-
Is het verschil tussen die dan zo groot????
-
in een 767-200 gaan gemiddeld zo'n 250 mensen mee, en in een 777-200 ongeveer 400..
bijna het dubbele dus..
777's zijn vrij nieuw tov van de 767, die er binnen ... uit gaan voor de nieuwe 787
(verbeter me if i'm wrong aub!)