-
Re: Leuke plaatsen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
kay
Nu weet ik wel dat er al veel plaatsen besproken zijn hier op het forum maar misschien dat iemand in een van de onbekendere steden is geweest in florida.
Noem eens een 'onbekende' plaats waar je meer van zou willen weten, dat lijkt mij zinvoller. Wat heeft het voor nut als ik je bijvoorbeeld laat weten dat je van Tallahassee niet te veel mag verwachten? Misschien vind jij het wel reuze interressant om de regeringsgebouwen te bezoeken of heb je belangstelling voor agricultuur.......
-
daarvoor vraag ik welke plaats jij interresant vindt en waarom.
Als jij tallahassee geweldig vindt om zijn regeringsgebouwen dan vertel jij me dat. Dan weet ik dat ik die plaats niks aan ga vinden. Dus vertel over de plaatsen waar je geweest bent en wat je er leuk aan vind. Overtuig me om er naartoe te gaan of juist niet.
Dat was mijn insteek.
Plaatsen zoals orlando, miami en key west, die zijn hier al veelvuldig besproken en je vind er genoeg info over. Daarom vraag ik voor de minder bekende plaatsen.
Groeten kay
-
Niet echt een bijzondere plaars maar wel een bijzondere ervaring: Bezoek eens een honkbalwedstrijd. Elders op deze zite staan diverse tips en links.
Dit is echt een hele mooie ervaring.
Het Myakka National Park is ook erg mooi. Niet zo toeristisch als de EVerglases maar ook hier kun je alligators zien en er zijn vele soorten vogels te spotten. Verder heb je er nog mooie wandelroutes door het bos/moeras gebied.
-
Hoi Kay,
Ik zou je adviseren om de capitol reisgids of de Loney Planet te kopen. In deze gidsen worden ook kleinere (interesante) plaatsen genoemd.
wij hebben aan onze florida trip veel aan de Capito Reisgids gehad.
Susie One
-
Citaat:
kay
Overtuig me om er naartoe te gaan of juist niet.
Dat was mijn insteek.
Ja, hoor eens, als ik aan het werk gezet wil worden, meld ik me wel bij een baas. Da's mijn insteek...;)
-
Rembrandt bedankt voor de tip, ik hou persoonlijk van racen ( nascar/irl ). Ben dan ook druk aan het zoeken of er ergens rond die tijd iets te doen is. Helaas staat 2010 nog niet op het programma :) maar honkbal lijkt me ook wel wat > eerst eens op tv gaan kijken.
Susie, de capitool heb ik voor kerstmis gevraagd :razz:
teleton...als florida fanaat ( zoals ik lees ) had ik zo'n antwoordt niet verwacht. :sad: ben je misschien weleens in marco island of boca raton geweest?
-
Beste Kay, dit hangt af wat je leuk vindt. Thema's in Florida volgens de VVV zijn: Beaches, Family, Attractions, Outdoors & Nature, Boating & Fishing, Golf/Sports, Authentic Florida, Arts & Culture, Nightlife, Shopping & Luxury, Cruises, Diving & Snorkeling, etc. Je kunt hier al een boek over schrijven, omdat Florida alles heeft (en bijna een indoor winterskibaan, maar deze is uitgesteld).
Afgezien van de hele bekende plekken per thema een paar:
Boating: Longboat Key, Ft Lauderdale (en Las Olas Blvd). Marathon Key (boating, fishing) met Crane Point Hammock Museum (Key's ecology); Beach: de hele Gulf Coast, Caledesi Island (Clearwater), Pensacola Beach, La Costa Island (Miami Beach is iets drukker?), Marco Island heeft brede witte stranden, ik ken dat sinds jaren '70 sinds de projectontwikkeling daar, nu veel ouderen; Sanibel & Captiva , Sarasota doet wat Europees aan (terrasjes ed). Family: nieuwe attractie sinds maart: Aquatica; Outdoors/nature: Fort de Soto/Lake Okeechobee/Ocala park, Panama City (scuba: Wreck Capital of the south), dolfijnen in Rescue center Clearwater Beach; Golf: o.a. op de Ginn resorts (o.a. Reunion), Doral Golf Resort & Spa, PGA NAtional Golf Resort & Spa in Palm Beach Gardens, World Golf Village in St. Augustine, The Moors Golf and Lidge in Milton, etc, etc; Arts & Culture: Miami, St Petersburg, Daytona Beach, Orlando (vanaf 2010/11 ivm bouw Art Performance Center);
en zo nog vele honderden plekken. Eerst dus bepalen wat je wilt, dan zoeken. Genoeg te zien/doen dus. Veel plezier, Erik Noordam
-
Citaat:
Teleton
Ja, hoor eens, als ik aan het werk gezet wil worden, meld ik me wel bij een baas. Da's mijn insteek...;)
Je kan er dan wel een smiley achter zetten, toch vind ik het een beetje vreemde opmerking.
Iemand vraagt hier serieus informatie en dan zo'n antwoord :-s
-
Serieus antwoord ;-):
Gainesville - Ik vindt er geen ruk aan, maar ze hebben wel een hell of a Dragway.
Ormond Beach - Doet me niks, maar wel mooi de grootste Harley dealer ter wereld.
-
Gulfcoast: 5 van de 10 mooiste stranden in de VS, maar ik ben geen strandmens .... :-o
-
Citaat:
Michael66
Gulfcoast: 5 van de 10 mooiste stranden in de VS, maar ik ben geen strandmens .... :-o
Ik ook niet, er ligt zo veel zand :mrgreen:
Ik ben nog iets vergeten, wij hebben vanaf de pier van St. petersburg een boottocht gemaakt door de Tampa Bay. Wij hebben toen diverse dolfijnen gezien en je krijgt ook een mooie indruk van de steden rondom de baai.
-
Citaat:
paula
Iemand vraagt hier serieus informatie en dan zo'n antwoord :-s
Hi Paula,
Om eerlijk te zijn, weet ik niet of de vraag om informatie zo serieus is. Quote uit het eerste bericht van Kay: we willen eigenlijk zo min mogelijk plannen op het nodige na natuurlijk.
Ik wil graag informatie delen, maar het leukst vind ik het wanneer ik de indruk heb dat iemand zich ook echt zelf in het onderwerp verdiept. Om te voorkomen dat ik zelf "het nodige" aan het doen ben, en Kay zelf "zo min mogelijk" heb ik (ook serieus) netjes gevraagd of Kay wat duidelijker in de vraagstelling wil zijn, waarop ik als antwoord krijg of ik hem wil overtuigen om 'ergens' naar toe te gaan of juist niet.....Persoonlijk vind ik dat de wereld op zijn kop, niet voor niets wordt er in de forumregels gevraagd om de zoekfunctie te gebruiken en op bestaande topics door te vragen. Stel dat ieder nieuw forumlid zou vragen of we hem op de Kay-manier willen informeren......
Ik vind het een beetje alsof je de ober in een Italiaans restaurant, met de kaart in je hand, nog eens laat opsommen welke heerlijke gerechten er zoal zijn, om daarna tegen beter weten in te vragen of er ook andijviestampot is...
Gelukkig zijn er een heleboel forumleden die wel bereid zijn hun suggesties te doen, die overigens in veel gevallen dezelfde strekking hebben als de mijne, namelijk: "Eerst dus bepalen wat je wilt, dan zoeken" (Florida Living) en "Koop een Lonely planet" (Susie One).
-
Ik heb helemaal geen zin in een discussie teleton. Ik vraag gewoon info over de onbekendere plaatsen. Heb al heel veel hier op het forum gevonden en om dan direct te zeggen dat ik lui ben >> beetje jammer.
Met zo min mogelijk plannen bedoel ik dat ik niet voor elke dag een hotel geboekt heb, of op die dag naar dat park ga of restaurant. Dat wil niet zeggen dat ik bepaalde plaatsen wel of niet aan kan doen op jullie aanraden.
Ik zal eens een paar plaatsen opnoemen waar ik meer van zou willen weten die waarschijnlijk op of nabij onze route gaan liggen.:
Venice
Bonita springs
Key Biscayne
Cocoa Beach
green cove springs
Pleasure island
Onze interesses:
Zon, zee, strand
Nascar/Irl
Shoppen
Movies ( we willen een aantal bekende locaties opzoeken, bios bezoeken )
Disney/universal/kennedy
Misschien dat nu alles een beetje duidelijker is.
-
-
Als je Pleasure Island in Disney bedoelt, dat is niet meer. Ze zijn aan het verbouwen en er worden geen optredens meer gegeven helaas.
Dus die zou je van je lijstje kunnen schrappen.
Een aanrader is Key West en dan met Danger Charters een Zeil, Snorkel, Kayak en Sunset cruise te doen. Afgelopen november gedaan en beviel prima.
http://farm4.static.flickr.com/3167/...589810a2_m.jpg http://farm4.static.flickr.com/3043/...3e7e2707_m.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3250/...81ec2326_m.jpg http://farm4.static.flickr.com/3295/...f1b1fd16_m.jpg
-
mooie foto die van de zonsondergang!!
het is in ieder geval avontuurlijk. Ik zal het eens met mijn vriendin overleggen.
ik bedoelde treasure island bij st. petersburg. hehe was toen net een topic aan het lezen over pleasure island.
-
Leuk: In Naples naar de zonsondergang gaan kijken op de pier en dolfijnen spotten.
-
Twee dagen Orlando
Hallo!
In mei 2009 hebben wij 2 dagen de tijd in Orlando. We willen 2 parken bezoeken. Bijv Disney World's Magic Kingdom en Sea World.
We willen het vuurwerk wel zien savonds en Shamu in Sea World lijkt ons ook erg leuk.
Is dit een goed idee zo of beter 1 van de 2 parken uit te kiezen voor 2 dagen vertier ? We zijn geen achtbaan-gangers ofzo.
Zijn de andere theme parcs wellicht mooier/leuker etc ? Wat zouden jullie aanraden ?
Ik ben benieuwd!
groeten
Martin
-
Re: 2 dagen Orlando - what to do ?
hoi, welkom op het forum !!!!!
Als jullie met kinderen zijn zou ik inderdaad magic kingdom bezoeken maar als jullie enkel met volwassen zijn zou ik toch voor universal studios gaan . Hebben jullie disney parijs al gedaan zoja zou ik zeker gaan voor universal maar dat is mijn opinie .Je kan gerust 1 park per dag doen .
-
voor de eerste keer en 2 dagen de tijd = mk en seaworld prima.
een andere optie zou kunnen zijn epcot in plaats van mk.
epcot = en blijft onze favoriet.
maar goed zo zal iedereen zijn eigen keuze hebben.
De keuze die je tot nu toe hebt gemaakt is prima.
universal zou ik zeker niet doen. parken zijn beslist leuk, maar voor de eerste keer dan toch liever de magie van disney
pascal
-
ok bedankt!!
Nee Disneyland Parijs nog niet bezocht haha, we zoeken het liever verder weg... :)
we hebben geen kinderen trouwens, zijn 26 en 24 lentes jong
-
:(2 dagen? Oeps, dat vind ik een moeilijke keuze!. Even terug naar de tijd dat wij daar zaten, geen kinderen hadden en geen echte achtbaanfreaks waren.
Wij bleven altijd veel langer in Orlando.
Maar als je dan toch moet kiezen, dan zou ik idd gaan voor Magic Kingdom en Seaworld.
Voor Universal Studios zou ik niet kiezen, de aankleding en sfeer van het MK maken het ook echt MAGIC!\\:D/
Nog even een tip, off topic dat wel, neem een id mee als er ook maar een klein kansje bestaat dat je een lekkere cocktail oid gaat bestellen. Toen wij met zijn tweetjes op pad waren op die leeftijd, moesten we deze heel vaak laten zien](*,)](*,)
Ach wat stom van me ik bedoelde overal waar het wel mag bv in de hotels
-
Citaat:
addict
overal waar het wel mag bv in de hotels
In de hotels geen alcohol onder de 21 jaar...
-
^^^pleasure island was de plaats waar je je id moest laten zien geen reispas neen neen je rijbewijs moesten we laten zien dat had ik niet bij ik liep dus heel de avond rond met een stom rood bandje aan mijn pols zodat ik nergens alcohol kreeg . Ik was toen alwel 26 jaar :(
-
Disney is een echte sprookjeswereld. Vooral de shows en het vuurwerk spreken tot de verbeelding. Epcot vinden wij geweldig, vooral het avondvuurwerk met lasershow is hier geweldig. De eerste keer hebben wij Magic Kindom en Epcot bezocht, maar ook Sea World. Dit blijft ook heel mooi. Ik hoop dat jullie een derde dag kunnen aanplakken omdat Disney 2 dagen vereist. Universal is ook great maar Disney hoort de eérste keer in Orlando. Veel plezier!
-
Het vuurwerk in Epcot (Illuminations) is al sinds 1 oktober 1999 zonder lasershow. Niet dat het daardoor minder indrukwekkend is...
-
Je ziet waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer. 2 dagen Orlando is veel te kort (wij hadden aan een week nog niet genoeg). Er zijn zoveel parken enz.
Magic Kingdom is nagenoeg hetzelfde als Disneyland Parijs, dus dat kun je vanuit Nederland nog wel een keer doen.
Epcot vonden wij leuk. Het bestaat uit 2 gedeeltes; een futuristisch pretpark en een soort wereldtentoonstelling. Hierin zijn diverse landen met shows en attracties.
's Avonds is hier een geweldige vuurwerkshow op een groot meer.
Dan heb je nog Animal Kingdom en Hollywood studio's.
Universal zijn wij niet geweest.
Seaworld is natuurlijk ook leuk om te doen (Dolfinarium, maar dan groter).
Kennedy Space Center is ook indrukwekkend, dit ligt op een uur rijden vanaf Orlando.
Succes met de keuze.
-
Een paar "vreemde" vraagjes
Een paar misschien vreemde vragen schoten me zomaar even te binnen en ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven.
- Moeten we inentingen halen voor Amerika? We gaan alleen naar Orlando in het toeristiche deel.
- Is het water drinkbaar of goed genoeg voor tandenpoetsen of koffie/thee zetten of helemaal niet doen?
- Kan je erg last krijgen van diarree door het andere eten zoals je b.v kan hebben in Turkije?
- Is er makkelijk kleding verkrijgbaar voor een (dames) maatje meer of moet je dan naar speciale winkels zoeken of is het er in alle grote merken ook?
- Zonnebrillen zijn die makkelijk te koop en betaalbaar?
- Wat mogen we nou echt niet vergeten wat daar niet tot moeilijk verkrijgbaar is?
Zomaar even wat vragen die me te binnen schoten:oops:
-
Re: een paar "vreemde" vraagjes
even snel een paar antwoorden:
1. nee, niet nodig.
2. water is niet drinkbaar, gebruik bronwater.
3. nee, je kan daar echt alles eten zonder problemen.
4. moeten de dames antwoord op geven...
5. als voorbeeld; Oakley is ongeveer de helft goedkoper. Hangt ook samen met de dollarkoers.
6. hagelslag.
-
- Tegen het Florida Virus is geen inenting mogelijk
- Water is gechloreerd. Enkel voor tandenpoetsen dus
- Je kan hoogstens buikpijn krijgen van de grote porties. Hier kun je je de eerste keer op verkijken.
- Amerikaanse dames zijn in het algemeen ook 'een maatje meer', uitzondering daargelaten. Dus is geen enkel probleem volgens mij
- Daar is volgens mij een topic over. Probeer de zoekfunctie eens
- Stroopwafels. Drop.
-
Het water is gewoon drinkbaar... (ligt een beetje aan wáár)
Maar zoals Njit al zegt, gechloreerd.
Verder ligt het er aan wanneer in het jaar... hoe warmer het wordt, hoe meer chloor er wordt toegevoegd...
-
Het water in de drinkfonteintjes komt ook niet uit flessen die ze dagelijks bijvullen hoor :)
-
Re: Een paar "vreemde" vraagjes
1. Geen inentingen. Wel muggen die soms ziektes kunnen veroorzaken, dus afhankelijk van waar je heengaat en of er veel muggen zijn: insmeren met anti-muggenspul met DEET erin.
2. Water bevat inderdaad chloor. Ik vind het niet drinkbaar, anderen drinken het wel. Het is in ieder geval niet schadelijk. Veel frisdranken die in grote bekers worden geserveerd worden gemaakt met het kraanwater, en smaken dan dus ook naar chloor. Yummie!! (Not!!:roll:) Ik neem dan liever frisdrank en water uit flessen. Bij supermarkten e.d. zijn ook grote "flessen" water verkrijgbaar van één, twee of vier gallon.
3. Je kunt alles gewoon eten, kwaliteit is vergelijkbaar (misschien zelfs beter) dan in Nederland. Het aanbod van (vet) fastfood is echter veel groter dan hier, en als je je daar teveel tegoed aan doet kan ddat wel eens een effect hebben op je stoelgang.
4. In de VS zijn redelijk wat mensen "aan de maat" en daar is dan ook een grotere markt voor de grotere maten kleding. In de meeste malls en outlets vind je dan ook voldoende kleding in grotere maten. Tot XXXL is veel keuze, daar boven moet je iets beter zoeken.
5. Zie http://floridaforum.nl/showthread.php?t=5478. Voor de bekende merken kun je goed terecht bij o.a. Sunglass Hut, aanwezig in zo'n beetje alle malls en outlets.
6. Als je zonder bagage naar Florida gaat met alleen een creditcard bij je kun je (meer dan) prima overleven. Alleen typisch Nederlandse artikelen zoals eerder genoemd zijn uiteraard daar niet verkrijgbaar.
-
Vraag 1 , 3t/m 6 zijn goed beantwoord hierboven.
Vraag 2 betreft buiten het feit dat het van belang is in welke periode (veel regen) je gaat ook van belang is of je er een probleem mee hebt om chloorwater te drinken. In principe kun je gewoon het water drinken. Vraag dit echter na bij de receptie v/h/ hotel of je contact persoon van je villa. De frisdranl smaakt idd vaak naar chloor. Tanden poetsen is geen probleem. Mijn ervaring tijdens een seminar (gehouden in hotels) is dat het water dat in kannen op je tafel staat gewoon niet te drinken is van de hoeveelheid chloor. Je mag het drinken echter het smaakt vies! Zelfs de koffie smaakt soms naar chloor. Wil je zeker gaan (en dat doe ik als ik een villa gehuurd heb) koop gewoon enkele flessen (per gallon) water en zet die in je huisje.
succes
-
Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden, zo zijn er weer een paar vragen "opgelost" voor onze vak. in augustus :) Jullie zullen zeker nog wel meer vragen van me horen als ik het met de zoekfunctie niet echt terug kan vinden.
Nogmaals Thanks all !
-
Ik filter het leiding water, het smaakt perfect, ongefilterd vind ik het dus ook niet te drinken.
Het is niet zoals in sommige landen dat je er ziek van wordt en waar ze dus echt zeggen dat je het water niet kunt drinken.
Zo heb ik ook wel eens gehoord dat hoe helder bij ons de zee ook is, het is dus helemaal niet zo schoon als andere zeeen.
Maar ja, wel lekker warm.