-
Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Misschien moet je straks ook gaan betalen om gefouilleerd te worden :-s ;-)
Als dat inhoud dat het dan eens grondig gedaan wordt door een lekkere goed gebouwde stevige douane beambte wil ik daar best wel voor betalen hoor. Heb je meer waar voor je geld als voor dit flut papiertje.
-
Nou ik heb mijn Esta aangepast en het juiste adres doorgegeven aan Martinair. Ook al is het maar voor mijn eigen gevoel!
Thanks voor jullie advies!
-
@flowerscaper;
Je realiseert je hoop ik dat je meer kans hebt dat je wordt gefouilleerd door een chaggerijnig wijf? :-\":lol:
Waar ik ook ben, ik ben altijd de sjaak (denk dat het komt omdat ik een beugel in mijn bh heb ofzo) maar ik moest op onze terug reis in April heel erg lang wachten omdat ik gefouilleerd moest worden en er even geen vrouwen waren (mijn dochter helemaal in paniek, want ik werd in een soort aquarium gezet, a la criminele goudvis)
-
Gettin your point, t blijkt altijd zo te zijn dat t dan gedaan wordt door een iets te mannelijke fatsige tante met t smoeltje op onweer. De buurman naast je heeft dan meestal de hottie waarvan jij had gehoopt dat ie het zou doen. Ik ben ook 9 van de 10 keer de sjaak en bijna nooit geluk. Maar denk dat als we er voor zouden moeten betalen dat we dan wel waar voor ons geld mogen eisen. Wellicht moete er open casting dagen gehouden worden zodat alleen de Abercrombie en Fitch model typpes die fouilleer baantjes kunnen krijgen.
-
Als we dan toch betalen, eis ik ook meteen een ontbloot bovenlijf (misschien dan net weer niet voor de vrouwelijke varianten)
Sorry, realiseer me ineens de vreselijke off-topicness van mij geleuter... excuses mensen! ;-)
-
stom stom stom
doordat we deze week een midweekje in een bungalow park hebben gezetetn en ik vorige week pas mijn nieuwe paspoort heb gehaald, ben ik gewoon compleet vergeten de esta voor 3 personen aan te vragen voor de 8e.
dus helaas pindakaas 42 dollar ook voor mij :-( ga het wel binnenkort doen
voelde me wel stom hoor toen ik er gisteren aan dacht
maar ja niets aan te doen
-
Onze ESTA goedkeuring verloopt in februari 2011 en we vertrekken in april 2011, dus hernieuwen. Weet iemand of wij ook moeten betalen?
-
Ja, je zal moeten betalen... (Sorry)
-
Ik was nog aan het hopen op wat geluk, juist te laat beslist dat we terug gingen, stom maar ja... op dat bedrag zal het wel niet aankomen zeker ;-)
Bedankt voor het snelle antwoord
Moeten we eigenlijk wachten tot het vorige verlopen is, voor we een nieuw aanvragen of is er zo'n magische knop waarmee je gewoon kan vernieuwen?
-
Wij hebben de ESTA begin dit jaar aangevraagd voor de vakantie in mei 2010. is gelukkig nog geldig tot februari 2012 voor ons vijven..... Dus voor komende mei 2011 zijn ze nog geldig.
-
Onze zoon is geadopteerd uit de USA en nu gaan we in November daar heerlijk \\:D/2 weekjes op vakantie. De ESTA voor ons heb ik aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Maar ik neem aan dat ik voor onze zoon, aangezien je Amerikaan voor het leven bent en hij een Amerikaans paspoort heeft, geen ESTA hoef aan te vragen? :razz:
-
@Katty,
Nee, je hoeft niet te wachten tot hij verlopen is.... maar hoe langer je wacht, hoe langer hij geldig blijft, stel dat je over twee jaar weer gaat.... ;-)
@ Miep,
Klopt, vriend van mij is ook Amerikaan, hoeft ook geen ESTA aan te vragen volgens mij...
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Miep
Onze zoon is geadopteerd uit de USA en nu gaan we in November daar heerlijk \\:D/2 weekjes op vakantie. De ESTA voor ons heb ik aangevraagd en goedgekeurd gekregen. Maar ik neem aan dat ik voor onze zoon, aangezien je Amerikaan voor het leven bent en hij een Amerikaans paspoort heeft, geen ESTA hoef aan te vragen? :razz:
Klopt helemaal als je Amerikaanse staatburger bent hoef je geen ESTA in te vullen maar vergeet niet dat er zoiets als ESTA wel bestaat voor Amerikanen zelf ook sinds kort kijk maar eens hier naar;
http://www.tsa.gov/what_we_do/layers...ght/index.shtm
-
Ik heb gelezen op dit forum dat het opgeven van een verblijfplaats op Esta niet verplicht is dat heb ik dan ook niet ingevuld.
Nou vraag ik me af of de vluchtnummers en de plaats waarvandaan (en waarnaar toe) je vliegt wel verplicht zijn.
Heb nl Orlando omdat ik meestal rechtstreeks A'dam - Orlando vloog.
Nu ga ik met een overstap via Detroit met eindbestemming Orlando.
Moet ik nu Detroit, Orlando of helemaal niets invullen?
Is er trouwens ergens een lijstje met welke gegeven verplicht zijn en welke niet verplicht zijn?
Groetjes Lucy
-
We kregen van de week een herinneringsmail dat ons ESTA formulier binnenkort ging verlopen.
Gelijk maar besloten om het te verlengen en we moesten $$ 14 dollar per persoon betalen.
Weet iemand waar dat bedrag van $$ 42 vandaan komt?
-
Citaat:
Tinkerbell
Weet iemand waar dat bedrag van $$ 42 vandaan komt?
3 personen maal $14,00 = $42,00
gewone reken som ;-)
-
Dank je Calypso.:mrgreen:
Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het $$ 42 per persoon was. Dat is toch eigenlijk een koopje.
Mijn zwager belde in maart nog op dat hij veel en veel meer kwijt was bij een of ander louche bureautje waarvan per ongeluk gebruikt maakte.
-
Citaat:
disney fan
Is er trouwens ergens een lijstje met welke gegeven verplicht zijn en welke niet verplicht zijn?
Eigenlijk is het gemakkelijk te onthouden: De variabele gegevens zijn niet verplicht. Denk hierbij aan de plaats waar je aan boord gaat, de vliegtuigmaatschappij en het adres in de VS. Deze gegevens verstrek je immers aan de maatschappij waarmee je vliegt voor je vertrekt.
Je vindt deze gegevens onder de kopjes Reisinformatie en Adres waar u verblijft op het aanvraagformulier ESTA. Als je op het vraagtekentje bij de betreffende vraag klikt, verschijnt een boodschap op het scherm waarin staat dat het antwoord op de vraag optioneel is. Een lijstje is dus niet echt nodig.
-
Nog eenvoudiger:
........Geef alle antwoorden in de Engelse taal. Verplichte velden zijn aangegeven met een rood sterretje *. .....
Staat luid en duidelijk op de site en het invulformulier.
Knaapje
-
Heel helder bedankt voor de antwoorden!
Dat sterretje zag ik wel bij het invullen/aanvragen maar volgens mij niet bij het wijzigen.
-
Citaat:
Tinkerbell
Dank je Calypso.:mrgreen:
Mijn zwager belde in maart nog op dat hij veel en veel meer kwijt was bij een of ander louche bureautje waarvan per ongeluk gebruikt maakte.
Tja helaas zijn er altijd mensen die aan andere geld willen verdienen!
-
Hallo,
Ik ben de esta formulieren aan het invullen, ook voor mijn mede reizigers.
Ik heb een nieuwe paspoort, dus ik heb het riedeltje gedaan en betaald, en ik mag er nog in ook.
Nu wilde ik mijn zus invoeren, maar dan geeft het aan dat zijn nog de tijd heeft tot 28 november...
Wij gaan 20 november weg, en komen 5 december weer terug, kan ze dan gewoon heen en weer reizen, zonder dat hele gebeuren opnieuw in te moeten vullen?
Zal de gegeven over de vlucht en hotel wel aanpassen, maar moet ze dan ook betalen, of blijft het van haar gratis?
Mvg,
Patrick
-
Citaat:
patspoel
Nu wilde ik mijn zus invoeren........
Ook leuk, je zus invoeren.....:-):-). Maar zolang haar paspoort niet voor vertrek vernieuwd wordt, blijft haar ESTA gewoon geldig. ESTA is alleen van toepassing voor de heenreis, niet voor de terugreis, dus is er geen probleem. Aanpassingen van de variabele gegevens is niet strikt noodzakelijk, maar het mag wel en is in ieder geval gratis.
-
Denk wel aan de invoerrechten :lol:. Op de diverse estasites en faqs komt deze vraag niet echt naar voren, dus ik zou gewoon even een mailtje er aan wagen.
Wat Ton zegt is waar, ESTA geldt voor de inreis in de US, maar sinds dat de groene I-94 afgeschaft is zal er ook een soort uitreisregistratie zijn, kan ik me indenken.
En die zal misschien gekoppeld zijn aan je ESTA, en als die verlopen is........
Maar dat zijn speculaties (niet die van Sinterklaas, hoor ;-)). Als ik het persoonlijk aan de hand had, zou ik even mailen of bellen. Better safe than sorry.
-
Je zou je natuurlijk ook af kunnen vragen of het betalen van 14 Dollar op weegt tegen de eventuele problemen waar je tegen aan zou kunnen lopen.
Better safe than sorry en beter mee verlegen als om verlegen is altijd mijn devies.
-
Ja dat klopt ook inderdaad.
Zal het even aan haar vragen wat ze wilt, als ze door de douane is....
Bedankt i.i.g.
-
Nou ik heb het gedaan.
Moest alleen voor mijn viendin en mijzelf betalen, voor mijn zus en zwager kwam ik niet eens zover.
Deed gewoon een nieuwe aanvraag voor hun, met de intentie om die 14 dollar te betalen, maar na het bijwerken van de gegevens, kreeg ik de melding dat het in orde was en de toestemming verleend.
De regel van betalen werd gewoon overgeslagen.
Dus het zal wel niks met uitgaand te maken hebben, alleen de dag van aankomst denk ik.
Hopelijk is hhet een beetje duidelijk zo.
-
Misschien al hoog en breed over gehad, maar ja, zoveel berichten in deze draad. :lol:
Een vraag: Áls men het Esta formulier online heeft ingevuld,
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.h...3-315064C09BC0 (dit is toch de juiste link?)
dient men dan ook nog de bekende groene kaart in te vullen, meestal in het vliegtuig?
Hoor het wel van jullie. ;-)
-
De groene kaart I-94 was bij ons (AMS-IAD> United) afgelopen Oktober niet meer nodig.
De blauw-witte (voor de douane) nog gewoon wel.
-
-
Dus even in het kort.
We gaan met 5e.
Kosten $ 70.-- (moet je dit p.p. afrekenen ?)
Duur is 2 jaar vanaf goedkeuring en maakt niet uit hoe lang van te voren (mits het niet langer is dan de 2 jaar natuurlijk.
Grz
Ton
-
ESTA kost US$ 14,- per persoon... (2 jaar geldig)
Totaal voor die 5 personen is US$ 70,- voor iedereen samen. (niet per persoon)
Direct af terekenen per Credit Card.
-
Citaat:
corrus
Direct af terekenen per Credit Card.
Hoi Corrus,
Bedankt voor je antwoord en sorry voor mijn onduidelijkheid. Wat ik eigenlijk bedoelde is of je de $ 14.00 pp moet afrekenen. Dus elke aangifte invoeren en dan afrekenen of 5 stuks ingeven en een maal $ 70.00 afrekenen.
Grz
Ton
-
Volgens mij moet je per persoon afrekenen. Dit heb ik gedaan toen ik onze Esta's (3 maal) heb ingevuld.
-
Inderdaad... afrekenen dient per persoon te gebeuren...
Hoop werk, maar het is niet anders... (ESTA is namelijk strikt persoonlijk) :D
-
Bedankt Corrus voor de duidelijkheid :D
Grz
Ton
-
Wij gaan over 3 weken weer naar Florida, en onze ESTA is nog geldig (vorig jaar juni ongeveer ingevuld), maar we hebben bij onze vorige reis het eerste hotel en vlucht erbij gezet. Als we dit nu wijzigen moeten we dan die 14 dollar betalen of kan je het gewoon aanpassen?
Groetjes
-
Nee hoor, dit kost niets. Je kunt gewoon de gegevens wijzigen.
Je kunt op het formulier aan de rechterkant onderaan kiezen voor bijwerken of status controleren.
-
Je kunt gewoon het adres wijzigen, indien je in de afgelopen periode echter een nieuw paspoort hebt aangevraagd moet je ook een nieuwe ESTA registratie gaan doen. En dan betaal je dus wel die 14 euro...
Groetjes,
Pieter & Petra
-
Citaat:
marjoleinenrick
Wij gaan over 3 weken weer naar Florida, en onze ESTA is nog geldig (vorig jaar juni ongeveer ingevuld), maar we hebben bij onze vorige reis het eerste hotel en vlucht erbij gezet.
Waarom zou je een verblijfsadres wijzigen... (of invullen wat dat betreft)
Alleen de dingetjes invullen waar een rood sterrretje bij staat.
De rest zijn geen verplichte velden.