alle niet te vermijden kosten dienen vermeld te worden. Maar volgens mij kun je bij Expedia ook op andere manieren betalen. En je hoeft niet perse twee koffers mee te nemen..
Afdrukvoorbeeld
Beste Calipso,
Ik wil je geluk niet afnemen, maar zijn de tickets dan al geprint?
Wij hebben ook voor 23 mei geboekt, maar helaas zijn deze nog niet geprint, dat houd in dat we ons ook aan de bagage beperking moeten houden.
Maar niet getreurd, als ik het goed begrijp (bron Corus), hoeven we ons geen zorgen te maken, want als je vanaf AMS vliegt ben je hiervan uitgezonderd. (toch????)
Nou ja en anders zie ik het wel op de terug weg.
Maar het blijft toch jammer als we die USD 50 moeten betalen.
Groetjes,
Haitske.
E-Tickets print je niet meer!
Ik denk dat Haitske bedoelt dat ze de tickets nog niet betaald heeft en daardoor zijn deze niet defintief.
Dat zou kunnen maar mijn ticket is betaald en wel, heb een ticket nummer en alles dus ze kunnen er niet onder uit. Heb trouwens ook nog eens rechtstreeks bij Delta zelf geboekt.
Ik denk nu dat het hek van de dam is AA is de volgende:
https://www.aa.com/content/images/common/c.gifImportant Changes To Checked Bag Chargeshttps://www.aa.com/content/images/common/c.gif
For customers who purchase domestic Economy Class tickets on or after August 14, 2009, the charge for checking a first or second bag will change.
The changes apply for travel on American Airlines, America Eagle and AmericanConnection® flights within the United States, Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands.https://www.aa.com/content/images/AA...gle_double.gif
Tickets purchased
before August 14,2009
1st Checked Bag Charge $15,
2nd Checked Bag Charge $25
Tickets purchased on or after August 14, 2009
1st Checked Bag Charge $20
2nd Checked Bag Charge $30
Note: The current checked bag charges to and from Canada are not changing at this time.
Here are some examples of exceptions for travelers who do not pay any checked bag charges. View a complete list of exceptions.
Customers may pay checked bag charges at an airport Self-Service Check-In machine, Curbside Check-In, or at the airport ticket counter.
- AAdvantage Gold®, AAdvantage Platinum® and AAdvantage Executive Platinum® as well as oneworld® Alliance Emerald, Sapphire or Ruby members
- Those who purchase tickets in First and Business Class as well as those who purchase full-fare tickets in Economy Class
- Those with international itineraries (except to and from Puerto Rico and the U.S. Virgin Islands)
- Checked bag charges to and from Canada are not changing at this time and remain at current levels
Er staat...
For customers who purchase domestic Economy Class tickets on or after August 14, 2009, the charge for checking a first or second bag will change.
Dit geldt dus niet voor ons...
Wij (o.a. de mensen hie op de forums) kopen in de regel "Intercontinental fares"...
Daae zit wel een Domestic fare bij inbegrepen, maar het geheel valt onder het Intercontinental verhaal.
Lezen blijft lastig hé :-\"
Ben blij dat dit zo is. wij vliegen vrijdag met AA
AA was de eerste die de charge for bags op de domestic routes ging vragen. Uit mijn hoofd was dat in 2007.
Zolang het kosten zijn die je kunt vermijden is dit toegestaan..
Njit,
Gezien je reactie heb je vermoedelijk het artikel niet gelezen.
Er wordt gehandeld in strijd met de ANVR regels en afspraken die gemaakt zijn.
werd ik vanochtend door een 1800 nummer gebeld..
was het delta airlines zelf om te melden dat de vlucht 20 min later vertrekt. hele aardige amerikaans sprekende vrouw.
dit hadden ze gister ook al via de mail gestuurd.
doen airlines dit vaker?
gr
justin
super service.
toont aan dat ze klanten belangrijk vinden en vertraging tegen willen gaan.
de mevrouw bleef maar lullen en wenste me een fantastische vakantie toe.
erg leuk!
Ja dat is zeker een super service. Dat hoeft je van Martinair niet te verwachten want dan kunnen ze wel blijven bellen en mailen met al die vertragingen van ze :-)
:cool:
Inderdaad delta airlines belde mij ook vorig jaar december om door te geven dat de vlucht 2 min later vertrok.!
ditto vorig jaar ook belletje gekregn van delta voor vertraging van 6 min :D
raar maar wel waar :d
super service
Jeetje zeg dat is wel een hele goede service.
In grote lijnen dan de klant is koning.
@ CharlotteJustin.
Vertrekken jullie nu maandag van Schiphol naar Atlanta?
Zwembandjes mee dan!
Afgelopen zomer vlogen wij AMS-JFK-MCO en RSW-ATL-AMS met Delta tickets. De intercontinentale vluchten waren van KLM & NWA en de binnenlandse van DELTA.
Omdat het internationale tickets zijn met stopovers zijn gold als bagage vrijstelling 1 koffer p.p. van max 23kg. Het on-line incheck systeem van DELTA berekende dit fout voor de lokale vluchten. Het berrekende hier geen bagage vrijstelling en boekte 15 dollar per koffer af van de credit card.
Na terugkomst een klacht bij Delta ingediend met vrij vlot het antwoord dat het inderdaad niet klopte. Vandaag bleek op het credit card afschrift keurig weer alles terug geboekt te zijn.
Dus mocht je dezelfde ervaring hebben gehad => even Delta mailen!
Zelf niet meegemaakt, maar handig om te weten.
Grz
Ton
ik heb zelf via connections.be geboekt. Hoe kan ik aangeven dat ik een extra koffer mee wil nemen met delta. Iemand ervaringen mee? Ik heb namelijk geen zin om 500 euro voor 20kg extra te gaan betalen.
groeten kay
ja heb ergens gelezen dat mensen voor 4 kilo teveel iets van 100 euro moesten bij betalen.
Als je incheckt (digitaal) geef je op hoeveel koffers je mee neemt en je rekent af met de cc. Kan volgens mij ook nog als je aan de balie incheckt.
De regeling staat overigens gewoon op de Delta site wat een extra koffer of overgewicht precies kost. ( Extra koffer: 50 dollar or the equivalent, heeft de extra koffer overgewicht: You'll be charged an excess baggage fee each time you go over any one of the allowances. For example, if you have an extra piece of baggage that goes over the weight limit and the size limit, then you'll be charged 3 times: once for the extra bag, once for going over the size limit, and once for going over the weight limit. Kijk voor de bedragen op de tabel, dat loopt inderdaad lekker op als je vier koffers met overgewicht hebt.
Kijk nu eens wat je hebt gedaan, Corrus helemaal over de rooie....:mrgreen:
bedankt voor je antwoordt. 50 dollar voor een tweede koffer valt wel mee. Zolang ze niet te zwaar zijn want dan wordt het wel erg duur ja.
Na het zeer plotseling overlijden van mijn moeder moesten mijn man en ik vorige week een paar dagen eerder terug dan gepland vanuit Florida.
We kregen ´s nachts om 2 uur (Florida tijd) een telefoontje dat mijn moeder was overleden en zijn 's nachts direct het nummer van Delta gaan bellen.
Ik moet zeggen dat Delta dit prima geregeld heeft.
We konden 's middags om 12.10 vliegen vanuit Orlando naar NY en zouden de volgende ochtend rond 6.00 uur in Amsterdam zijn.
Bij deze vlucht zouden we een overstap van 1 uur en 15 minuten hebben.
Na het inchecken op de luchthaven werd duidelijk dat onze eerste vlucht al ander half uur vertraging had dus we zouden de overstap niet gaan halen.
We werden apart genomen en we werden op een vlucht van North west gezet naar Detroit en daarna met een overstap van ander half uur naar Amsterdam.
We waren rond 7.00 uur in Amsterdam.
Ook werd er gezorgd dat we naast elkaar konden zitten op beide vluchten.
Onze bagage die al gelabeld was voor NY hebben ze opgespoord en omgelabeld en die kwamen keurig gelijk met ons aan op schiphol.
Delta heeft ook geen omboekings kosten gerekend voor deze omboeking!
(moest natuurlijk wel die $50 betalen voor mijn derde koffer)
Toch fijn om te merken dat de maatschappij waar je altijd prima ervaring mee hebt als er niets aan de hand is het ook meer dan behoorlijk voor je oplost wanneer er dit soort dingen gebeuren!
Ik moet zeggen "mijn complimenten voor Delta!"
hallO, dat klinkt inderdaad allemaal zeer correct al is de reden van jullie snelle terugreis natuurlijk helemaal niet prettig. Mijn condoleances en veel sterkte!
Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Heel veel sterkte in de komende tijd!
Zo'n goede service komt goed van pas wanneer je wegens een sterfgeval plotseling terug naar huis moet. Zeker wanneer het om je moeder gaat, wil je toch zo snel mogelijk terug. Gecondoleerd met het verlies en veel sterkte in de komende tijd.
Sterkte in deze moeilijke tijd, gelukkig heb je een goed gevoel bij de afhandelingen van Delta.
Gecondoleerd en gelukkig overheerst dan op dit soort momenten de goedheid en behulpzaamheid bij de mensen van Delta, ze maken natuurlijk ook een onuitwisbare indruk bij velen met dit soort snelle reacties.
Waarschijnlijk kunnen vele firma's hier nog wat van leren.
Sterkte met het verwerken van dit enorme verlies.
wil jullie heel veel sterkte toewensen met dit enorme verdriet
Gecondoleerd en sterkte. Goed om te horen dat Delta dit zo correct heeft opgelost.
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Fijn dat Delta het allemaal zo heeft kunnen regelen!
Veel sterkte de komende tijden. En goed om te lezen dat alles perfect is geregeld.
Grz
Ton