Geen enkel probleem gehad. Mijn zus en zwager komen meestal een week later en dan gaan we naar de eerste beste Hertz verhuur.
Mijn zwager wordt zonder enig probleem als tweede bestuurder geaccepteerd.
Afdrukvoorbeeld
Geen enkel probleem gehad. Mijn zus en zwager komen meestal een week later en dan gaan we naar de eerste beste Hertz verhuur.
Mijn zwager wordt zonder enig probleem als tweede bestuurder geaccepteerd.
Het punt blijft natuurlijk als het nergens zwart op wit staat ben je overgeleverd aan de willekeur van de medewerker.....Mocht iemand ergens een linkje hebben....
Gisteren mijn Midsize SUV gehuurd via site van Hertz, met de -33% kortingsactie.
2 weken voor 335€.
Ben ik dus tevreden mee :)
(was 10€ goedkoper op die brits site van alamo, maar hier spaar ik in iedergeval punten mee, en altijd tevreden klant van Hertz geweest :))
http://goldplus.hertz.com/benefits/benefits-of-gold
middelste kolom geeft aan dat het alleen geldt voor inwoners van de US en Canada, baseerde me ook op berichten dat het gratis is....
Dus we kunnen concluderen dat een extra bestuurder niet gratis is bij Hertz, ook niet als je gold member bent!
De paar medeforummers die dit wel gratis hebben gekregen kunnen dus spreken van geluk!
http://dl.dropbox.com/u/27254160/hertz.jpg
Oke ik zal wel gek zijn maar ik kan niet uit de sales komen. Speciale aanbiedingen zijn toch goedkoper of niet?
We wilden een Chrysler huren. Gekeken bij de sales en bij de gewone boekingen en met een normale boeking ben ik 150 Euro goedkoper uit. (wel met de ANWB korting)
Ik durf het niet goed te zeggen maar vergelijk even alle prijzen.
@ Laredo.
We zien wel.
In mei zal ik proberen mezelf als tweede bestuurder toe te voegen.
Ik ben GoldMember en op mn reservering voor september a.s. staat het dan ook aangegeven, het vreemde is dat het op mn reservering van vorig jaar dus niet staat, blijkbaar is er e.e.a. veranderd in de tussentijd van mn 2 boekingen :
http://img405.imageshack.us/img405/9966/hertzforum.png
Wij zijn een van de (Gold) huurders van afgelopen zomer en hebben nog specifiek gevraagd of de partner mocht rijden zonder extra te betalen. Dat was gewoon inbegrepen. We hebben gehuurd op Tampa airport en dit te horen gekregen bij de slagboom waar we uitreden (omdat onze auto natuurlijk al klaar stond op het van te voren aangekondigde vak). Nu hebben we weer gehuurd bij Hertz (UK). Inderdaad staat nergens dat voor NL/UK huurders de tweede bestuurder gratis is... dan komt er toch nog wel een aardig bedrag bij!
Wat doe je met deze informatie Pieter... ga je mailen met de vraag waarom dat nu zo is? Bij mij staat het er nu ook inderdaad. Ik baal er wel van want als dat betekent dat er 13x13$ bijkomt is dat toch niet zo'n leuke aanbieding meer. Annuleren kan bij Hertz ook niet kosteloos volgens mij.
Heb je de originele bevestiging nog? Want zij kunnen niet eenzijdig de voorwaarden veranderen.
Ik heb die originele bevestiging nog wel uitgeprint liggen. Maar daar staat dus helemaal niet op dat de additional driver 'free' is. Er wordt niets over genoemd. Bij de latere bevestiging (en nu als je de reservering via internet opvraagt) staat ineens wel expliciet vermeld onder het kopje 'not included in this rate' .
Bij staat er het wel op dat het exclusief additional drivers is.
Dus ik zal me wel weer opofferen om te rijden zeker. :)
Wij hebben ons ook als Goldmember aangemeld en gebruik gemaakt van de aanbieding in november. Op mijn vraag aan Hertz over de 2e bestuurder kreeg ik dit antwoord:
>>>> Het klopt inderdaad dat uw echtgenote in de US automatisch reeds een extra bestuurder is zonder kosten als uw reservering
gemaakt werd met uw goldkaart . <<<<
Het gaat dus wel om echtgenoot/echtgenote.
Als Goldmember ook aangemeld en ikzelf heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding van november van -30% en er staat wel duidelijk op dat er een toeslag is voor de tweede bestuurder.
Dat staat duidelijk mijn reserveringsformulier.
Annuleren kost 30 pond.
2. A full refund of the prepaid reservation will be made :
a. If the cancellation is made within 7 days of the original booking time;
b. Less an administrative fee of £UK30 if the cancellation is made after 7 days of the original booking time
Additional Authorized Operators Fees
USD 13.00 per day, maximum USD 91.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.
Moet nog even checken of voor een ANWB lid het volgende geldt:
AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number.
Ja, ik zag het inderdaad, of 45 euro voor een Nederlandse boeking (wij hebben een Engelse). Twijfel enorm omdat we vorig jaar in Tampa de bevestiging kregen (mondeling) dat de partner gratis is (maar stond niet op de overeenkomst, was niet nodig). We hebben geen brokken gemaakt maar vind het toch vreemd dat je bij alle andere maatschappijen de extra bestuurders moet laten registreren en bij Hertz mag je zo wegrijden!
Additional Authorized Operators Fees
USD 13.00 per day, maximum USD 91.00 per rental, for each Additional Authorized Operator.
Moet nog even checken of voor een ANWB lid het volgende geldt:
"AAA - Spouse/Domestic Partner of AAA members are not required to have a separate AAA membership in order to receive the free AAO privileges. For other rentals, the AAO fee is also waived when both the renter and the AAO are AAA members when booking includes AAA discount number."
Heb dit antwoord gevonden in een ander forum
De code 329 geeft bij Hertz geen ANWB aan, maar adesso. CDP code 504224 geeft wel ANWB aan. (beiden dezelfde prijs)
Maximaal $91 of 45 euro annuleringskosten.... Met de prijs die ik nu heb betaald gok ik het er dan maar op... bij USA reisen ben ik nu al >100 euro meer kwijt als ik omboek (+ de 45 euro annuleringskosten).
Ik heb Hertz USA gecontacteerd en dit is wat ze geantwoord hebben :
Hertz Corporation
@Hertz
Hi Hans, Hertz Gold Members do not have to pay for additional Driver Fee for their spouse if renting in the US.
^SM
28jan. 13 7:14PM
Dit heb ik via Twitter service van Hertz.com bekomen, ik vond het de moeite om dit eens mede te delen.
Dit heb ik zwart op wit.
Goed gedaan Hans !!:cool::up:
Hans ook namens mij bedankt... ik heb er maar even een print screen van gemaakt, die zal ik bij mij papieren stoppen, je weet maar nooit :)
En gelden die regels ook voor Niet-Amerikanen? Want daar ging de hele discussie over.
Nee dus aldus Hertz op twitter na een specifieke vraag over het boeken in NL of Belgie, de gratis bestuurder is alleen aanwezig voor gold members als er bij Hertz in de USA wordt geboekt:
The additional driver must be the spouse to be free in US otherwise their is a fee. There is a fee on international rentals. ^AM
en daarna:
The additional driver fee is $13.00 per day in Florida. ^AM
Ik heb mijn boekingsnummer moeten doorgeven aan Hertz en ze zeiden expliciet wanneer je huurt in de VS de echtgenote of echtgenoot niet moet bij betalen voor 2e chauffeur.
Tsja, ik ga geen welles/nietes spelletje aan Hans en wil jou heel graag geloven maar neem zelf het risico in ieder geval niet....De gratis bestuurder geldt volgens Hertz bij boekingen via de Amerikaanse site van Hertz voor reizen die beginnen in de VS. Bij boeking in Europa voor een reis in de VS geldt het niet.
Je hoeft ook geen discussie aan te gaan, maar denk dat je wel jezelf kan indekken als je contact zoekt met de Amerikaanse kant van Hertz en je verhaal doet.
Dan heb je het zwart op wit staan, en als ze nee zeggen dan weet je dat ook teminste :)
Toen we boekte (bij de vorige actie) heb ik hierover al 2 keer gebeld met Hertz en kreeg ik steeds te horen dat ik als echtgenote niet hoefde te betalen als extra bestuurder (mits goldmember)
Nu weer 2x gebeld. De 2e keer kreeg ik het eindelijk zwart op wit in een e-mail. Ze heeft het hele stukje gemaild.
Je mag niet de auto ophalen maar verder kan je gewoon rijden. je hoeft ook niet langs de balie hiervoor om te tekenenIk ben nu wel overtuigd.Citaat:
Additional Authorized Operators or Authorized Operator - Gold Service - U.S.Authorized Operator:
The spouse, domestic partner, employee of same company on company business regardless of CD on the reservation are Authorized Operators with a Gold member at both Gold and non-Gold locations. These authorized operators do not need to be present with the renter, sign any forms or pay any additional fees.
(Note: Spouse or Domestic Partner of ALL #1 Club members are now considered to be AO's, see also Number One Club Added Benefits - U.S.)
The Authorized Driver cannot pick up the car for the Gold renter.
A spouse, employee, etc is not authorized to rent on the Gold Member's number. The Gold file information is assigned to an individual (driver's license, birth date, etc).
The minimum age for an Authorized Driver is 20.
All other Authorized Driver policies apply.
If the additional operator does not meet the requirements for an authorized driver they must meet the qualifications of an Additional Authorized Operator (AAO).
Jackie
@mickmak
Ik was eergisteren al overtuigd toen ze zelfs alles opgezocht met m'n goldmember nummer, daarmee weten ze ook welke nationaliteit ik heb enz...
Ik was een paar maanden geleden toen ik belde ook overtuigd maar als er dan weer de discussie komt en ik kan het nergens terugvinden op de site voel ik me toch weer onrustig.
Ze kunnen het wel aan de telefoon zeggen maar als er straks wat gebeurd en ze zeggen je bent niet verzekerd als bestuurder dan heb ik daar niks aan.
Ik had nu als laatste ook voor het eerst iemand aan de telefoon die het gelijk zeker wist te vertellen en het ook wilde mailen. De andere gingen het steeds opzoeken en lezen en het kwam er niet heel overtuigend uit.
Jackie
Jackie,
Ik heb het ook zwart op wit via hun twitter service hebben ze me gemaild en als er discussie is toon ik hun wat hun eigen klantenservice me twittert.
Hans.
Ik heb me auto gehuurd bij Hertz, maar heb nog 1 vraag wat jullie misschien antwoord op kunnen geven?
Er staat bij dat ik naar de"Golden counter" moet gaan in Sanford.
Is die makkelijk te vinden? Is dit een andere rij dan de normale rij?
Bedankt
Op het vliegveld van Sanford is maar 1 balie van hertz.Het is een kleine vestiging en de autos staan in een gemeenschappelijke parkeergarage aan de overkant.
Ik was erg blij dat ik bij hertz moest zijn want de balie naast hertz was van budget/avis en daar stond een hele lange rij.
Bij hertz stond maar 1 klant!
Nog bedankt voor je reactie jbdutch.
ik had al zo'n vermoeden dat het inderdaad een kleine vestiging was, aangezien ik net weer keek bij Hert en er eigenlijk geen auto meer te huur was voor mijn periode(behalve een Ford Ka).
Dus ik ben erg blij dat ik geboekt heb met de -33.3% actie van Hertz(13 dagen Ford Explorer voor 335€)
Het aftellen is begonnen :)
Heerlijk als je Goldmember bij Hertz bent, wat overigens gratis is. Gelijk doorlopen naar de garage en je auto staat klaar!
Hoe weet je waar je auto staat als je goldmember ben? Ik land op Sanford....
Als het goed is heb je in je account bij Hertz ook je e-mailadres en vluchtnummer ingegeven. Als je na de landing meteen je e-mail checkt zul je een bericht hebben met daarin de gegevens van je auto ( o.a. merk, type en kenteken ) alsmede in welk parkeervak hij staat :
http://img15.imageshack.us/img15/158...ng2013042m.png
Ik heb begrepen dat ze daar ook een Gold-servicebalie hebben en daar staat altijd een 'scorebord' met daarop alle gegevens
Klopt helemaal!
Wat houd die GOLD CHOICE in? Rij iets anders als je midsize of grotee hebt besteld?
Tegen meerprijs is dit dat en mag je gewoon iets anders uitzoeken???
Als Hertz Gold Member ( hoe je dat gratis kunt worden kun je vinden in dit topic ) mag je, als je een Midsize-SUV of groter hebt geboekt, gewoon een andere auto uitzoeken ( wel uit dezelfde klasse ) als bv het merk, de kleur, of de uitvoering je niet aanstaat. Ik wilde dus geen Toyota Highlander en mocht deze ruilen tegen de auto die ik wilde. Overigens werd er in de mail die ik kreeg ook al een alternatief ( Chevrolet Traverse ) aangeboden.
Voor de rest is het een kwestie van " show your papers, be polite " ;-
Net als verleden jaar had ik nu via AV een auto gehuurd bij Hertz, was verleden jaar goed bevallen. Deze keer zou mijn man alvast naar de balie gaan en dan zou ik ondertussen op de koffers wachten, Daarna ben ik ook met de koffers naar de balie gelopen want mijn man zou vast al klaar zijn...Niet dus...De meneer van hertz begon al die direct tegen mijn zoontje woww are you 11? what are you a big boy wij dachten toen dat deze meneer het aardig bedoelde, vervolgens er achteraan wow What a big suitcases, dat ging allemaal nooit passen in de auto volgens hem(ik had toch echt speciaal gekeken naar het aantal personen en het aantal koffers toen ik de keuze voor de auto maakte) dus ik vroeg aan me man wat is er aan de hand? welke auto hebben we? ja we schijnen een te kleine auto gehuurd te hebben volgens deze man en we moeten 300 dollar bijbetalen willen we wel alle bagage mee kunnen krijgen, maar ik denk ik wacht maar even wat jij er van vind...NOU GEEN GOED IDEE DUS!! dus ik zei vriendelijk dat het vast om een misverstand ging en dat anders deze big boy van 11 wel OP de koffers ging zitten op de achterbank :p De meneer van Hertz vond dit niet kunnen en ik had gewoon een fout gemaakt maar hij wilde ons wel te gemoed komen en ging op een rekenmachine staan rekenen en nou vooruit voor 150 dollar mocht het ook. wat was ik blij dat ik deze verhalen hier ook al had gelezen,...anders had ik het vast gedaan. We hebben gezegd dat we het eerst even gingen proberen, Nou tot zo dan maar terug zei hij nog ;-) eenmaal in de garage zagen we de auto...koffers paste er makkelijk!!! in hadden zelfs nog ruimte over...maar goed meneer van Hertz..goed geprobeerd ;-)
En, ben je niet even teruggelopen: 'hey menneke, het past hoor :up: doeeeei' ?
:)