Hou er wel rekening mee dat de Apple je in Nederland niet helpt bij problemen. Bij problemen zul je dus terug naar de VS moeten. Maar dat zie ik niet als een probleem ;)
Afdrukvoorbeeld
Hou er wel rekening mee dat de Apple je in Nederland niet helpt bij problemen. Bij problemen zul je dus terug naar de VS moeten. Maar dat zie ik niet als een probleem ;)
Niet helemaal mee eens, mijn dochter had een Iphone 4S, had ik gekocht in FL, homebutton werkte niet lekker....
op naar de Apple store in Amsterdam, garantie meneer, pak even een nieuwe voor u...
Ze konden wel aan het serienummer zien dat we hem in het buitenland gekocht hadden, maar geen last met de garantie gehad. Ik heb zelf in FL een nieuwe gehad nadat mijn WiFi niet optimaal meer werkte, na 11 maanden gebruik!
Zoals je kunt lezen, ik ben een echte Apple fan...
Wij ook enorme Apple fans, prakkizeer me suf hoe ik een iMac kan meenemen uit Orlando...
Dat is het enige Apple speeltje hier in huis welke we in NL gekocht hebben...
Je hebt zeker geen idee hoe groot de doos is.... En om hem nou los in je koffer te kletteren...
Kunt hem toch laten shippen ??
Ik heb mijn Macbook in Amerika gekocht en de Applecare bij Icentre in Nederland. De garantie is gewoon wereldwijd.
Ah dat is goed dat het nu wel wereldwijd is, er is nl wel een tijd geweest dat ze het in Nederland niet accepteerden, en je verwezen naar Apple USA.
Wij hebben vorig jaar een Ipod en een iPad in Amerika gekocht en specifiek gevraagd naar de garantie. Deze is wereldwijd. Wat betreft douane verwijderen wij altijd alle dozen/verpakkingen en kopen een mooie hoes ter plaatse. Niemand die dan kan roepen dat we hem niet al hadden voordat we die keer gingen, toch :) ?
Dat hoeven ze ook niet te roepen. De bewijslast ligt bij jou. Dus als ze het bij de Douane niet vertrouwen dan schrijven ze gewoon een boete uit. Kun jij daarna met een bonnetje laten zien dat je het product al in je bezit had dan vervalt de boete. Zal in de praktijk niet veel voorkomen maar ze mógen het wel..
En een serienummer heeft nagenoeg iedere elektronica, dat kan de Douane altijd comtroleren
Penpe je mailbox zit vol.
De nieuwe Imac is inderdaad ook heel erg mooi,...die wil ik eigenlijk ook :o.
Maar deze kun je misschien dan net zo goed hier kopen bij bv Dixons met 3 jaar gratis garantie.
De kosten van verzenden en tax en het eventueel extra bijverzekeren bij kopen in Florida loopt ook aardig op.
Nog 147 dagen,.....
Nog 145 dagenwachten is niet helemaal gelukt. Daarnet de imac besteld bij bcc voor maar 1190.
@angelique een prachtige aankoop waar je hopelijk veel plezier aan zal hebben.
Helaas, zo denkt iedereen en dat is een broodje aap. Zoals Njit zegt ligt de bewijslast bij jou, bovendien kan de douane aan het serienummer zien of opzoeken waar het product is aangeschaft. De serienummers van Europese producten zijn anders! Ook hoeven ze bij sommige producten alleen maar naar de stekker te kijken om te zien dat deze niet uit Europa komt.
Weer wat geleerd! Maar het heeft me al die jaren wel een gevoel van zekerheid gegeven als ik weer eens veel te veel geshopt had...:)
Voortaan maar beter opletten :(
Hoi!
Ik heb een vraagje: Wie heeft er het afgelopen jaar een Ipad gekocht in Florida?
Ik zou graag willen weten wat je er in Amerika voor betaald en of dat het veel scheelt met Nederland.
Wij gaan over 5 weekjes naar Florida en zit te twijfelen om er 1 te kopen.
Bedankt alvast!
Gr.,
Melissa
Al eens gegoogled op bijv Walmart, Best Buy of Amazon??? http://www.walmart.com/cp/1077944?po...-lLinkLHN4iPad
Vergeet niet bij de prijzen die je ziet de Sales Tax te rekenen. Dit is zo rond de 6,5%.
Mijn dochter wil graag in Florida een iPod kopen. Maar ik zag op de Apple site alleen iPods met vrij groot geheugen en dus ook duur. Is er ook een iPod met 8 of 16 GB daar te koop? En in welke winkel zou ik dan online kunnen zoeken over wat ie dan kost?
In de link van de Apple Store kun je ze vergelijken, en voor een 16G kom je bij de Nano terecht.
Hier staan ook de prijzen (ex/tax), en die zijn voor Apple fixed, dus veel goedkoper zul je ze niet gauw ergens vinden, tenzij er acties zijn, dus zoeken kan lonen, al is het maar voor een paar dollars.
Op dit moment is er een Springbreak actie bij Bestbuy, Nano voor $140,- ex/tax., kan ze er een mooi hoesje bij kopen :D
Kopen kun je wel overal (Walmart, Bestbuy, Target etc.) maar de meeste voorraad (kleurtjes) vindt je toch vaak bij de Apple Store zelf, en daar zijn er een paar van rond Orlando.
Dankjewel voor de uitleg. Ik zal eens goed gaan rondkijken maar ze wil graag de IPod touch...
ik heb echt een nieuwe laptop nodig en zag online bij best buy dat deze in Amerika een stuk vriendelijker geprijsd zijn dan hier . voor 200 tot 250 euro heb je een leuke 15 inch laptop en scheet dus al gauw 150 euro met nederland . waar moet ik nog meer omdenken als ik daar 1 koop dan dat garantie een probleem is en ik een stekker nodig heb voor het laadsnoer??? garantie maal ik niet om aangezien mijn huidige binnen de garantie raar is gaan doen maar werd afgewimpeld onder het motto dat het waterschade is en reparatie 350 euro zou kosten en kon ook nog eens 50 euro onderzoekskosten neerleggen als ik hem terug wilde . voor ong 200 euro neem ik het risico wel . moet ik nog ergens omdenken??
Enkel de stekker en dat je software Engels is. En dat Windows 8 je ding moet zijn.
Heb er al zoveel laptops gekocht, denk aan:
Altijd Engels kan niet naar NL (ja kost weer geld)
Garantie kan je bv. bij BestBuy wereldwijd bijkopen (heb ik nooit gedaan)
Snoer is meestal 2 delig, dat wil zeggen de trafo met snoer naar laptop en los snoer van trafo naar stekker doos
De meeste moderne trafo's kunnen automatisch van 110V (USA) naar 240V (NL). Het snoer naar de stekker doos kan je altijd los krijgen in NL denk zelfs dat je hem zo wel hebt. Ben je handig zet je gewoon een NL stekker op het snoer werkt prima.
Oja als laatste kijk altijd eerst op internet naar de prijzen in NL bv. op Tweakers of Kieskeurig. Dan weet je altijd het echte verschil. Daarnaast vergeet nooit de BTW die er nog bij moet al je in de winkel staat
van windows 8 kan je wel af als het moet . heb geen ervaring met windows 8 en hoor gemixte ervaringen
ik ben redelijk handig met clean install van andere versies van windows alhoewel altijd op desktop uitgevoerd , nog nooit op laptop . engels is geen probleem heb op de desktop heel vaak engelstalige gedownloade windows versies gehad en stekkers zijn geen probleem ik haal tegenwoordig mijn telefoons en tablets uit china .
Let ook even op dat je niet de "vooringerichte" laptop hebt, die zijn aanzienlijk duurder, omdat één van de medewerkers van BestBuy al even paar keer next/next/finish voor je heeft gedaan. Mijn vader heeft 2 jaar geleden ook netbookje gekocht daar, prima ding, lekker goedkoop, en garantie, tja, als die kapot gaat heb je weer een reden om eventueel terug te gaan ;-)
Windows8 ken ik zelf ook nog niet, maar het laatste nieuws is dat de aankomende update de zaken weer wat meer naar het oude terug brengt.
ik zat inderdaad al op tweakers ...I love tweakers en vind het vaak net wat betrouwbaarder dan kieskeurig , ook qua reviews super met die tip kan ik zeker wat!!! en ach ik heb ook een hele tijd met vista gewerkt wat volgens mij de slechste versie ooit van windows was ;)
De grootste ergernis van Windows 8 kun je oplossen met Classic Shell. Dan boot de machine standaard in Desktop Mode en heb je ook een Startknop.
Scheelt een hoop wennen.. Ter plaatse je laptop installeren lijkt me niet echt een leuk klusje.
http://www.classicshell.net/
Ach Windows 8 is niet alles maar werkt hier op mijn laptop prima, even wennen maar werkt
dank je nijt... ik was ook niet van plan ;) tablet en smartphone gaan mee en dat is voor mij genoeg . op vakantie hecht ik niet teveel aan internet . alleen even gauw iets opzoeken , weer, een adres of het nieuws in nederland oid thats it
Over het algemeen kunnen de adapters 110 tot 230 volt. Het is verder heel eenvoudig om de kabel tussen stopcontact en adapter te vervangen, in een nederlandse computerzaak hebben ze die kabels gewoon liggen.
Zou deze site goed in de gaten houden voor de beste deals.
nog even een vraagje. heeft iemand ervaring met het kopen van een tablet in de states.
mijn dochter had er een gevonden bij best buy, maar ik vraag me af kan je met de amerikaanse tablet ook
op de nederlandse google play (betreft inderdaad een android)
groet
Frankz, wij hebben afgelopen maand een Samsung Galaxy Tab gekocht ( ook android dus ) bij de Best Buy. Hij kan volledig in het Nederlands ingesteld worden,
en je hebt gewoon toegang tot de Nederlandse versie van Google Play. Als je nog twijfelt over welk apparaat je wilt, kan ik je de Galaxy Tab zeker aanraden.