-
Re: Vliegen met British Airways (BA)
Wellicht ene domme vraag van mij hoor
Maar zijn tickets zoveel goedkoper via de brokers (schipholtickets.nl, cheaptiketets.nl etc) dan rechtstreeks bij de airline(s)?
Ik boek, waar ikook heenga, rechtsreeks bij de airline, omdat er dan geen tussenpersoon tussen zit wat communicatieprocessen alleen maar kan vertragen....
-
Brokers kunnen goedkoper zijn door hun onderhandelingspositie.
Dus loont zeker de moeite..
-
Wij hebben het nog maar zelden meegemaakt dat brokers ècht goedkoper waren, of ze moeten speciale acties hebben. Maar voor een paar euro's meer boek ik net zo lief rechtstreeks bij de airline, heb je ook direct het juiste itinerarynummer voor het vastzetten van de stoelen en zo.
VB. we zijn nu aan het kijken voor een combitrip volgend jaar Oktober (LV-FL), en bij United is de ticket €689, en Cheaptickets €671 + €16 boekingskosten, dus dat scheelt niks. Maar het is altijd de moeite waard om even rond te shoppen, stel dat er een aanbieding (of computerglitch :cool:) voorbij komt.
-
Ik heb toch andere ervaringen, boeken via een broker is (in mijn gevallen) vaak 50+ euro goedkoper per ticket. Bovendien rekent een airline ook gewoon boekingskosten, dus dat verschil zit er niet in.
-
Inmiddels vele telefoontjes verder...(iets met het kastje en een muur ;) ) . Conclusie: er is misschien nog een alternatief. Zoals het nu lijkt, komen we om 13.20u aan in Chicago. De eerstvolgende vlucht naar Orlando gaat dan al om 15.00u. Dat is dus slechts een overstaptijd van ruim anderhalf uur. Met zes personen, aan het begin van de kerstvakantie. Dat klinkt mij erg krap in de oren, maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met reizen naar Amerika stel ik hier maar weer een vraag: is er een kans dat we dit gaan halen of is het ontzettend dom om hierop te gokken?
En stel dat we omboeken naar 15.00u en we missen dit vliegtuig. Hoe groot is dan de kans dat we met een vlucht later meekunnen (die om half 8 pas vertrekt en waar we nu een boeking voor hebben gekregen)? Hebben ze standaard wat plekken vrij voor dit soort dingen (zal wel vaker voorkomen) of is het gewoon heel veel geluk hebben dat er een vlucht later nog plek vrij is. Alvast weer bedankt voor het meedenken.
-
Chicago mmmmmm je kan het halen zonder plaspauze zonder sigaretje en zonder pech aan de douane en zonder vertraging van je vliegtuig .
-
De minimale overstaptijd zou 1,5 uur moeten zijn.....maar ja, je hoeft maar een half uur vertraging te hebben....en daar ga je al! Dan moet je inderdaad alsnog op de vlucht van half acht wachten. Ik denk niet dat ik de gok zou nemen, maar dat is persoonlijk!
-
Je geeft eigenlijk al zelf antwoord op je vraag. Anderhalf uur overstap is mogelijk maar het is wel erg krap. Zeker als het aan het begin van de kerstvakantie is. Dit is in Amerika ook traditioneel een van de drukste tijden in de luchtvaart.
Indien je de vlucht van 15.00 uur mist en je moet met 6 personen omgeboekt worden op een latere vlucht. Aan het begin van de kerstvakantie dan is de kans aanwezig dat dit niet mogelijk is. Ook bestaat er een kans dat je via nog een andere luchthaven moet vliegen om in Orlando te geraken.
Probeer dit op een andere manier op te lossen. Neem de dienstregeling van BA en AA door om te zien wat voor alternatieven er zijn. Hubs van BA's partner American Airlines zijn naast Chicago, New York JFK, Dalles/Ft Worth en Miami. Daarnaast vliegt BA direct naar Tampa, Orlando en Miami. Probeer om op deze wijze samen met BA tot een omboeking te bewegen.
Vermeld ook dat er jonge kinderen mee gaan die met de huidige tijden veel te lang onderweg zijn en daarom had je de vorige vliegtijden gekozen omdat dit betere tijden waren. Blijf beleeft maar wel vasthoudend. Als het niet anders kan gooi dan de sociale media in de strijd. Men is daar erg gevoelig voor.
Succes en laat ons weten of BA met een oplossing komt.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
judith321
Inmiddels vele telefoontjes verder...(iets met het kastje en een muur ;) ) . Conclusie: er is misschien nog een alternatief. Zoals het nu lijkt, komen we om 13.20u aan in Chicago. De eerstvolgende vlucht naar Orlando gaat dan al om 15.00u. Dat is dus slechts een overstaptijd van ruim anderhalf uur. Met zes personen, aan het begin van de kerstvakantie. Dat klinkt mij erg krap in de oren, maar aangezien ik totaal geen ervaring heb met reizen naar Amerika stel ik hier maar weer een vraag: is er een kans dat we dit gaan halen of is het ontzettend dom om hierop te gokken?
JUdith ik wil je beslist niet ongeruster maken dan je al bent maar anderhalf uur in Chicago overstappen vind ik echt heel kort. Dit is een "duivels dilemma" maar ik heb, qua wachttijd, slechte ervaringen in Chicago. Veel sterkte en ik hoop van harte dat je een goede beslissing kan nemen.
-
Citaat:
axzel
Ik heb toch andere ervaringen, boeken via een broker is (in mijn gevallen) vaak 50+ euro goedkoper per ticket. Bovendien rekent een airline ook gewoon boekingskosten, dus dat verschil zit er niet in.
Dan boek jij waarschijnlijk bij andere airlines als wij, want het is ons bij de US airlines nog nooit overkomen.
-
Ik boek meestal via een broker, heb één keer bij US-Airways geboekt en moest toen ook boekingskosten betalen. Zij zijn niet de enige hierin, kijk maar eens bij Delta. Zolang jij een Nederlands adres hebt betaal je boekingskosten;
https://www.delta.com/content/www/en...-and-fees.html
Citaat:
Online Booking Fee
A booking fee will apply for each ticket purchased if the billing address of the credit/debit card is located in Denmark, the Netherlands or Sweden. The per ticket booking fee is DKK 40 for Denmark, EUR 10 for the Netherlands and SEK 50 for Sweden.
-
Ik heb net nog weer een boeking rondgemaakt bij United, en die rekenen er niets (zichtbaar :o) voor. Heb ook nog wat oude boekingen van Delta en US nagekeken, en ook daar niks kunnen vinden. Zal wel nieuw zijn, in het kader van de kofferbijdragen; we houden de ticket goedkoop, maar rekenen extra geld voor de rest :mad:
-
United inderdaad niet, maar meeste airlines (zoals Delta en KLM) rekenen inderdaad wel boekingskosten ... Overigens heb ik al vaker meegemaakt dat ik bij brokers tickets kon boeken die echt € 50 - € 100 goedkoper waren pp, dan de goedkoopste die ik online kon vinden op de site van de vliegmaatschappij zelf. Daarnaast heb ik zelfs wel meerdere keren meegemaakt dat ik een reisbureau belde (of emailde) met de vraag voor prijzen vliegtickets, die ook zeker € 50 goedkoper waren dan goedkoopste online ticket dat ik kon vinden (en ik kan je vertellen, ik zoek echt goed ;)). Terwijl daar vaak ook gewoon administratie/boekingskosten inzitten. Dus ik vraag altijd nog even een offerte op voordat ik boek ;-) !
-
Wij hebben deze keer bij Expedia geboekt met een overnachting erbij,is gek maar dan is het met de overnachting erbij goedkoper dan het ticket rechtstreeks bij de vliegmaatschappij.
-
Wij hebben dit keer bij Tix.nl geboekt
AMS-LHR-MCO British Airways 07-06
MCO-JFK British Airways codeshare on Jetblue 24-06
JFK-LHR-AMS British Airways 27-06
Vlieg altijd graag met BA. Goede en zeer vriendelijke maatschappij.
-
Ieder zijn meug, maar om nou, zeker op de terugweg, 2 keer over te stappen en dan ook nog op 2 grote vliegvelden, dan moet je er wel heel graag mee vliegen.
-
En dat hoeft niet per se want wij zijn vorig jaar met BA gevlogen en zijn heen en terug maar 1 keer overgestapt.
-
Sorry was niet duidelijk. We blijven een paar dagen in New York bij familie voordat we verder vliegen.
-
@Toornet,
even een vraagje hoe heb je de vlucht op new York geboekt? Ben ook aan het kijken maar kan niet precies vinden wat ik wil.
heb gekeken naar een Lay over van bv 2 dagen (kan ik niet vinden alleen paar uurtjes) (wel een losse vlucht van MIA of FLL naar New York).
Plan is om vanaf AMS naar New York te gaan en dan door rijden naar Orlando en terug vanaf Mia of FLL richting AMS
Vlucht
AMS _ New York
New York - Mia
Mia- New york
New York -AMS
is trouwens goedkoper dan AMS-MCO of MIA- MCO of MiA AMS met tussen stop op New York.:mad: maar veel te onhandig.
Heb jij losse vluchten of een lay over geboekt?
-
je boek dan toch gewoon multi city.
-
Citaat:
dejo
je boek dan toch gewoon multi city.
Multi city staat al in mijn berichtje...;)
Soms kan juist een lay over zeer gunstig uitpakken (altijd leuk wanneer je 6 tickets nodig hebt)
(heb alleen het idee dat dit niet opgaat voor NYC)
Binnenlandse vlucht is vaak een goedkope oplossing maar veel gedoe..en niet altijd verstandig ivm aansluiting in geval van vertraging ed.
-
Wij gaan ook vliegen met BA. Nu vroeg ik me af in welk toestel je welk entertainment kan verwachten....
Wij vliegen met een Boeing 777 jet
-
-
Ja dit had ik zelf ook wel gevonden hahahaha maar het gaat mij meer om het feit of je iets moet huren of dat er schermpjes voor je in de stoel zitten. Moet je koptelefoons huren of etc.
Iemand ervaring met dit soort toestellen van BA
-
Wat ik me kan herinneren zitten er schermpjes in de stoelen en krijg je hoofdtelefoons. En zo te lezen hebben ze die onlangs nog vernieuwd: http://www.independent.co.uk/life-st...s-8741635.html
Huren van schermpjes is alleen bij Arkefly :)
-
Je krijgt alles gratis. Stoelen met ingebouwd entertainment en hoofdtelefoons worden uitgedeeld. Het aanbod aan films is ook prima voor elkaar. Diverse keren met BA gevlogen en altijd goed.
-
ook films met nederlandse ondertitels of taal. Anders neem ik een ipad mee voor mijn zoontje
-
Het is British Airways he Bosevents......ik gok op Engels :)
-
Citaat:
Bosevents
ook films met nederlandse ondertitels of taal. Anders neem ik een ipad mee voor mijn zoontje
Nederlands komt niet voor hoor….. Maar mijn zoontje (van inmiddels 6) kijkt ook rustig Engelse tekenfilms en snapt alles toch wel! Een Ipad heeft hij overigens ook mee hoor, is prima als tijdverdrijf!
-
Ja bij ons vorig jaar hadden we ook een schermpje in de stoel, zelfs een usb aansluiting.
-
Helaas geen Nederlandse ondertiteling of gesproken taal, maar dat is natuurlijk ook niet vreemd aangezien BA uit Engeland komt. Een enkele film wordt wel in het Engels ondertiteld, dat vinden wij fijn omdat soms het geluid in een vliegtuig niet altijd goed is.
-
Het geluid is prima, maar het vliegtuig maakt zo'n lawaai :) Lang leve de Noise Cancelling hoofdtelefoon!
-
Kijk dat is een top tip.... Die gaat dus mee :)
-
Bose QC 15, als ik nog ene tip mag geven. Maar ook hier in de FLoridashop is een goedkope variant te krijgen.
In dit topic meer tips:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...elling-Headset
-
Iemand enig idee of BA in bepaalde periodes/maanden aanbiedingen heeft? Ik zoek voor oktober een ticket; ams cun mia mco ams
tickets liggen nu rond de 1000 euro erg veel geld voor die periode vinden wij zelf..
-
Inderdaad erg veel geld. Daarbij is oktober voor CUN bijna de slechtste reistijd die je kan hebben.
-
Misschien een hele domme vraag, maar een vriendin van m'n dochter vliegt op dezelfde dag, met dezelfde tijden naar Orlando alleen hebben hun een BA vlucht nr en wij AA. Allebei vliegen we eerst naar Londen gatwick en daarna vertrekken we allebei om 13:50 uur naar Orlando, maar dus met verschillende vluchtnrs. Dat is toch wel hetzelfde vliegtuig?
-
Jahoor, is gewoon hetzelfde vliegtuig. American Airlines heeft zijn vliegcode geplaatst op de vlucht van British Airways, zodat zij hem ook aan kunnen bieden.
-
Citaat:
toornent
Jahoor, is gewoon hetzelfde vliegtuig. American Airlines heeft zijn vliegcode geplaatst op de vlucht van British Airways, zodat zij hem ook aan kunnen bieden.
En Vica versa natuurlijk -)
-
Oké, bedankt! Zal mijn dochter in de gloria zijn hahahaha
De vlucht was nog niet vol geloof ik.........
Jammer dat we de stoelen nog niet vast kunnen zetten....