Helaas reageren hier niet de forumleden die hun huis wel verhuren, al dan niet met succes. Misschien kunnen die wat praktijkervaring inbrengen.
Afdrukvoorbeeld
Helaas reageren hier niet de forumleden die hun huis wel verhuren, al dan niet met succes. Misschien kunnen die wat praktijkervaring inbrengen.
Eerst maar even melden dat wij net als Koen nog geen dag spijt hebben gehad van onze huis ver weg. Ik kan een beetje onbescheiden stellen dat wij behoorlijk succesvol verhuren met een hoge bezettingsgraad, maar dat komt misschien ook wel omdat we alles zelf in eigen hand houden via de bekende advertentiesites. Ons management doet het onderhoud, schoonmaak, kleine reparaties e.d. maar wij hebben geen bemiddelaar voor de verhuur.
Wat betekent dat voor het plaatje van kosten versus omzet:
Wij halen door de hoge bezettingsgraad een behoorlijke omzet en het is ruim voldoende om de kosten te dekken, maar als je er ook financiering mee wilt dekken dan gaat dat never lukken. Weet wel: duur appartement is ook duurderde OZB, duurdere verzekering, zeker aan de kust. Bovendien duurder huis verhuren betekent duurdere huurprijzen en daarom een andere (=kleinere) doelgroep.
Break even draaien met een gefinancierd huis kun je vergeten.
Overigens: de banken in de US verlenen nog steeds geen hypotheek aan buitenlanders. Bank of America was eind 2009/begin 2010 de laatste die er toen mee gestopt is. Financieren zul je dus in Nederland moeten doen.
Goedenavond, bedankt voor de reacties tot zover. Ik zal dit weekend wel even een verhuurberekening van een makelaar uit Florida hier plaatsen. Ik ben wel even benieuwd of dit een reeel beeld is. Qua financiering zou ik ook het e.e.a. in Nld doen. Dat is niet het probleem.
Even een vraagje. Ik meen me te herinneren dat er eens iemand vertelde, dat ze een huis in Inverness hebben. Wie was dat ook alweer?
Is dat niet iemand die Edwin heet, zijn vrouw Wendy en zoon Vincent? Achternamen weten we niet.
Edwin Boer
OK... dan is het iemand anders dan een klasgenoot van mijn zoon... die ook een huis in Inverness hebben...
www.golf-Florida.nl , deze is het niet?
Nee die blijkt het ook niet te zijn.
Mijn zoon zei dat ze niet op het forum zitten.
Een 2e huis is altijd duur. Dat is het eerste wat je je moet afvragen:"Wil ik daar altijd naartoe?" Als je het tussendoor kunt verhuren is het meegenomen. Als je aan time-sharing doet met familie en/of vrienden, dan kan het nog wel eens break-even kunnen. Maar het is heel goed om na te gaan of je je al wilt vastleggen in één bepaalde plek of dat je eerst nog een heleboel wereld wilt zien. Ik heb eerst een heleboel wereld gezien en toen een 2e huisje gekocht. Het rondreizen kost net zoveel als het bezit van het huis. En ik geniet met volle teugen van dit nieuwe leven.
Goh, wat een tijdverdrijf op een koude dag.
Heb gewoon dit hele draadje van blz. 1 nog eens terug gelezen.
Er zijn toch wel veel mensen die overwegen een huis of Condo in Florida te kopen.
En dan de heel veel haken en ogen.
Iets wil ik toch in overweging meegeven.
En dan denk ik dat dit heel gunstig kan zijn voor mensen die niet willen huren maar toch wel redelijk vaak in Florida willen komen.
En misschien ook voor mensen die min of meer richting pensioen raken.
Koop een Mobile Home.
Daar heb ik ervaringen mee.
En wat zou daar op tegen zijn.
er zijn heel veel Mobile Home parken in Florida die zeer betaalbaar en veilig zijn.
De kosten staan niet in verhouding met de kosten van een huis of Condo.
Terwijl ook op die parken veel mensen permanent wonen.
Dat zijn dan vaak gepensioneerde mensen die hun hebben en houwen verkocht hebben in het noorden van het land en nu permanent in Florida wonen.
Zelf wonen mijn vrouw en ik hier nu zes maanden per jaar.
Natuurlijk min een paar dagen want langer mag niet van de USA goverment.
Dat doen wij nu voor het vierde jaar.
Of moet ik seizoen zeggen?
Maar wij vinden dit systeem schitterend.
Hier zes maanden verblijven in een mobile home is zeer te doen.
Zelfs zo prettig dat ik, en dat is mijn persoonlijke mening, hier full time heen zou gaan als ik een Amerikaan was en in het noorden zou wonen.
Het hebben van een "eigen" huis vinden we wel heel erg prettig.
We hechten daar enorm aan.
Onze eigen spullen en alles laten we hier zodat we heen en weer vliegen met een klein koffertje als handbagage.
En iedere keer komen we terug in ons eigen huis.
Natuurlijk hebben wij ook allerlei wensen.
En die vervullen we dan om ieder jaar iets aan ons huisje te doen.
Geeft heel veel genoegdoening.
Voor mensen die het verhaal over de aankoop willen volgen die verwijs ik naar het volgende draadje.
Hier
Mochten er mensen zijn die naar aanleiding van dit berichtje vragen hebben ben ik altijd bereid mee te denken en constructief tips te geven.
Beste Frans,
Met (heel) veel plezier en met enige jaloezie ( ;-) ) volg ik jouw avonturen in Florida. Fantastisch wat jij/jullie hebben gerealiseerd, als Florida-verslaafde (en bijna gepensioneerd :-) ) geniet ik van jouw verslagen en videoreportages. Ga toch eens met mijn echtgenote in overleg of dit ook niet iets voor ons is ;-) Misschien kom ik dan wel op de (PB) lijn. In ieder geval veel plezier met jullie woning en verblijf in Florida!
@Geer, je bent van harte welkom voor info.
Ik ben zeker bereid je daarmee van dienst te zijn.
En ik kan me voorstellen dat je dat liever via een PB doet.
Dan doen er namelijk meer.
In dit topic staat van alles over kosten, o.a. de hoge kosten die de homeowners association rekenen voor hun diensten. In sommige gated communities kan dat oplopen tot honderden dollars per maand.
Dat kan ook anders. Vandaag viel de rekening voor het jaar 2018 op mijn Nederlandse deurmat, voor mijn buitenverblijfje in Sebring. De lieve somma van... 40 dollar. Per jaar, he. In de begeleidende brief stond trots dat de kosten al acht jaar niet zijn gestegen.
5% van mijn fee gaat op aan de postzegel om de brief naar Nederland te sturen.
Maar Koen, de HOA fee is iets anders dan de property tax of lot rent.
Wij betalen bijvoorbeeld geen property tax, omdat we een MOBILE home hebben. Wij betalen voor het huisje net zoveel tax als voor de auto. Het is nl een mobile home.
Wij betalen ook HOA lidmaatschap, nl 10 dollar per jaar.
Maar de lot rent van 400 dollar per MAAND is wel veel. Dat komt omdat wij de grond niet in bezit hebben.
Klopt, dat is dus je erfpacht.
In dit topic is veel geschreven over homeowners association fees voor mensen die een villa in een gated community hebben. Ik bedoel dus niet jullie.
Zijn er nog meer nederlandse bedrijven hier of in omgeving Orlando die voor je bemiddelen bij de mogelijke aankoop van een villa?
Wij denken er heel erg over na om een villa te kopen in de buurt van Orlando, en zijn zelfs al hard aan het zoeken.
Nu weet ik dat er op het forum wel wat huiseigenaren zijn en hoop dat ze ons een beetje op weg kunnen helpen met informatie over hoe zij dit hebben aangepakt
met name hoe te beginnen, we wonen gewoon in Nederland en zien uiteraard op verschillende sites de woningen staan.
We zien dat er wel wat bij komt kijken dus ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.
Wil je een villa alleen voor eigen gebruik of wil je 'm ook gaan verhuren.
Als je de villa ook voor vakantie verhuur wil gebruiken moet hij in een gebied staan waar short term rental is toegestaan. Dat mag nl niet overal.
sunnyrojo als je echt interesse hebt in de aankoop van een villa in de Orlando regio kan ik je in contact brengen met 2 nederlandse makelaars daar. ook met een nederlandse management compangie voor als je ook wil verhuren .
Wij komen al sinds 1996 in Amerika, voornamelijk in Florida. Het is voor ons daar echt thuiskomen. Het verlangen groeide om een eigen woning in Florida te hebben en door de jaren heen hebben we via internet de nodige woningen bekeken om een idee te krijgen wat de mogelijkheden zijn.
Ook probeerden we informatie te vinden over betrouwbare makelaars in de omgeving van Orlando.
Begin 2020 hebben we de stap gezet en contact gezocht met Michiel Groenendijk van Florida Solutions.
Wij zijn van nature geen personen die veel risico nemen en wilden verkennen of er voor ons opties waren in het kopen van een vakantiewoning in de omgeving van Orlando.
Michiel heeft ruim de tijd genomen om de vele vragen die wij hadden te beantwoorden. Florida Solutions kan de aankoop van een woning begeleiden, maar kan ook veel zorg uit handen nemen voor het proces erna. Ons idee was namelijk om de woning te verhuren gedurende de tijd dat wij in Nederland zijn.
In eerste instantie was het idee om een vakantiewoning aan te schaffen voor de korte termijnverhuur om er zelf ook gebruik van te kunnen maken. Wij gaan bijna ieder jaar in het voor- en naseizoen naar Florida. Het idee was om in september, wanneer wij daar zelf zouden zijn, verschillende woningen te bekijken. Helaas werden de grenzen gesloten door de coronacrisis en kon dit niet doorgaan.
Wij zijn blijven zoeken naar huizen op internet, via twee sites die Michiel had aangeraden: Realtor en Zillow. Daar is heel veel informatie op te vinden over de aangeboden huizen.
Gedurende het proces hebben we regelmatig contact gehad via WhatsApp met Michiel. Hij geeft nooit het gevoel dat het ongelegen komt. Vragen die wij hadden, werden binnen een paar uur, maar eigenlijk altijd dezelfde dag beantwoord. Dit geeft heel veel vertrouwen.
Omdat wij de woning via Florida Solutions wilden verhuren, hadden we ook een gezamenlijk belang dat de uiteindelijk gekozen woning van goede kwaliteit zou zijn. Zij zitten immers ook niet op ellende met klagende huurders te wachten.
Gaandeweg het proces werd het voor ons duidelijk, ook door de adviezen van Michiel, dat het voor ons beter zou zijn om een woning te kopen die wij in de toekomst langere tijd kunnen bewonen, maar de eerste jaren kunnen verhuren voor permanente bewoning. De eisen die wij aan de woning stelden, werden zo steeds duidelijker. Het is echt belangrijk om te bepalen of de woning verhuurd moet kunnen worden en of dat voor korte of lange termijn moet zijn. Daarmee wordt ook de mogelijke gebiedskeuze van waar de woning gekocht zou kunnen worden duidelijker.
Wij kozen voor een groeigemeente Poinciana, niet al te ver van Orlando, met voldoende slaapkamers voor een jong gezin. Het huis is nog maar tien jaar oud en nauwelijks gebruikt door de vorige eigenaren, omdat zij het alleen voor eigen vakanties hadden.
De begeleiding van iemand die je voor 100% kunt vertrouwen in zo’n dure aankoop op grote afstand is bijzonder belangrijk. Michiel en zijn vrouw hebben zichzelf meer dan bewezen. Zij zijn zeer precies in het nakomen van hun afspraken.
Vervolgens wilden wij de woning verhuren. Florida Solutions heeft zo’n uitgebreid netwerk en mogelijkheden, dat de woning al na twee weken!!! al verhuurd was.
Florida Solutions treedt nu voor ons op als property manager. De verwarming was vorige maand (januari kan in Florida koel zijn) defect geraakt, maar nog dezelfde dag heeft Michiel voor oplossingen gezorgd voor een vlotte reparatie, zodat onze huurders niet in de kou gezet werden.
Wij zouden iedereen die interesse heeft in het aankopen van onroerend goed in Florida, aanraden om met Florida Solutions contact op te nemen.
Voor de goede orde, wij zijn heel enthousiast over wat Florida Solutions voor ons heeft gedaan en doet, maar dit stukje hebben wij op eigen initiatief geschreven om anderen te helpen in hun keuze bij het vinden van een betrouwbare makelaar in Florida. Natuurlijk zijn er daar meerdere (Nederlandse) betrouwbare makelaars. Het is toch heel belangrijk om kennis te hebben van specifieke zaken waarmee je te maken kunt krijgen bij de aanschaf van een woning in Florida. Denk alleen al aan wat termieten en klimatologische omstandigheden met een huis daar kunnen doen.
Wij bevelen Florida Solutions van harte aan. Mocht u meer informatie willen, neem gerust contact met ons op.
Beste Bernard en Claudia,
Allereerst welkom op het forum en in het bijzonder bij het selecte groepje van eigenhuisbezitters in the Sunshine State.
Ik vind de timing wel bijzonder. Aan het begin van de coronacrisis zijn jullie aan het zoeken gegaan en terwijl geen Europeaan het land meer in kwam, hebben jullie daar een huis gekocht. Begrijp ik nou dat jullie uiteindelijk een huis hebben gekocht zonder het 'live' te zien, en het dus nog altijd niet hebben gezien? Dat vind ik wel heel bijzonder en dan moet je wel een onbegrensd vertrouwen hebben in de tussenpersoon. Goed in elk geval dat jullie daar tevreden over zijn, maar persoonlijk zou ik toch een jaartje gewacht hebben en zelf gaan kijken voordat ik zo'n stap zou nemen, uiteindelijk gaat het niet om een paar tientjes.
Van de andere kant, ons verhaal was ook behoorlijk ongemiddeld. Wij hebben (wel op een plek die we kenden) een huis laten bouwen en in het jaar dat de bouwer bezig was, zijn we niet een keer langs geweest (wel hadden we familie die ons zeer regelmatig met foto's verblijdde en een oogje in het zeil hield).
Met foto's zijn we hier altijd blij ;-).
Neem anders maar even contact op Met Ron Biegelaar - Dutch Realtor in Orlando
Écht TOP service..
https://www.facebook.com/dutchrealtor/
Ha ha wij hebben ons huis ook "ongezien" gekocht net zoals Bernard en Claudia en super geholpen door bovenstaande Dutch Realtor Ron Biegelaar, wat bezichtigingen gedaan online, heel spannend allemaal. Het huis gekocht in juli 2019, 2 weken gebleven voor het inrichten en in december nog 2 weken geweest toen Covid, helaas was dit niet voorzien, dus vanaf januari 2020 helaas niet meer geweest. Wel verhuurd gelukkig en wij hebben Monique Biegelaar, de vrouw van Ron als propertymanager, dus blijft in hun familie:) Eigenlijk nog een hele hoop zaken te regelen maar helaas travelban........
Ook wij hebben een nieuwbouw woning gekocht in Florida in de plaats Clermont, ook uitgezocht door middel van een video verbinding en foto's en gelukkig in December wel tijdens het bouwproces nog even kunnen zien en binnen kunnen lopen.
Het huis is bijna klaar dus binnenkort naar Amerika voor de opleverings inspectie en de closing. En dan gelijk even zorgen voor de beveiliging en het camera systeem op het huis en alvast beginnen met de inrichting. Oplevering is een paar maanden eerder dan gepland maar we hopen er straks in juli te kunnen verblijven tijdens de vakantie en het is de bedoeling om er straks permanent te gaan verblijven, maar dat wordt de volgende stap.
En hierbij een foto van een paar weken geleden.
https://imagizer.imageshack.com/v2/3...922/iaqnXx.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/3...924/PDNnDR.jpg
Gefeliciteerd met jullie aankoop, en welkom op het forum, en welkom in het rijtje van huizenbezitters ! Goed te horen dat jullie positieve verhalen hebben, en vertrouwen is het belangrijkst uiteindelijk. Wij hebben hele goede ervaringen met Ron Biegelaar, zoals hierboven ook al een paar keer genoemd, zouden wij ook van harte aanbevelen, en meer dan dat zelfs ;-) !
Gefeliciteerd Jeroen en inderdaad welkom in het rijtje van huizenbezitters!
Hier sluiten wij ons met volle overtuiging bij aan. We hebben vorig jaar zomer ons huis in Clermont verkocht. Door Covid19 op afstand en alles via de post en mail, heel aparte ervaring trouwens. Op dat moment hadden wij Ron & Monique als ons management. We zaten toen nog niet zo heel lang bij hen maar kunnen als "ervaringsdeskundigen" alleen maar bevestigen dat dit een topmanagement is. We dachten jarenlang een goed en betrouwbaar management te hebben, maar uiteraard waren er ook wel eens wat irritaties, die in de loop der jaren steeds vervelender werden. Pas toen we na bijna 10 jaar naar Ron en Monique waren overgestapt, en dus goed konden vergelijken, werd ons duidelijk wat we jarenlang hadden gemist. Ze leveren echt topkwaliteit en het zijn bovendien geweldig aardige en gezellige mensen. In korte tijd zijn het vrienden van ons geworden en zodra we weer mogen vliegen is een bezoek aan hen het eerste wat we doen.
We zijn ons nu aan het oriënteren om een ander optrekje terug te kopen aan de westkant van de VS, maar sluiten ook Central Florida zeker niet uit. Als de keuze weer op Florida valt dan weten wij nu al wie ons management gaat worden.
Jeroen, ook jij welkom bij de vereniging eigen huis in Florida zoals een forumlid het ooit noemde.
Ik blijf het een bijzondere stap vinden om een huis te kopen zonder het persoonlijk te zien. Hoe kun je een indruk krijgen van de omgeving, de ligging, de bereikbaarheid… het lijkt wel married-at-first-sight! (Dat liep minder goed af) Ik hoop dat jullie desondanks heel veel plezier zullen beleven aan je buitenhuisje.
Binnenkort erheen voor de inspectie en closing. Nou zijn de reisbeperkingen die Trump heeft afgekondigd nog volop van kracht. Hoe gaan jullie dat doen?
Koen, We hebben gewoon een rondtour gehad met een beeldverbinding ook door de wijk heen en wisten dus goed waar het huis gebouwd ging worden. Zo ook de modelwoning uitermate goed bekeken alleen het gevoel van de ruimte/grote was wat beperkt maar dat konden we aan de hand van de maatvoering natuurlijk even uitmeten en in NL zien. En het is ons in werkelijkheid alleen maar meegevallen en we zijn erg blij met de locatie en met het huis zelf. Nu straks alvast wat eerste dingen gaan regelen zodat we van afstand ook zicht hebben op het huis en zorgen dat de tuin onderhouden gaat worden en dan hopelijk volgend jaar alles inpakken en verhuizen.
En ja, het is een klein gokje maar je hebt altijd de optie om het te verkopen als je toch wat anders wilt.
In december hadden we toestemming van de ambassade om direct te reizen en nu helaas nog geen bericht terug dus reis ik om via Aruba en verblijf daar 14 dagen, tenzij ik morgen nog wel bericht krijg van de ambassade dan zet ik de reis meteen om en ga ik rechtstreeks.
Spannend hoor zo’n grote aankoop zonder het eerst gezien te hebben, maar gezien de afstand kan ik het me goed voorstellen hoor. Risico’s horen bij het leven en ik hoop dat jullie je geluk mogen vinden in de Sunshine state! Wij waren van plan te verhuizen, maar door persoonlijke omstandigheden gaat het niet lukken. We hebben inmiddels wel een mooi huis hier kunnen kopen en zijn aan het kijken voor car finance in the Netherlands want we vinden dat we wel een nieuwe auto verdienen (het spaargeld is alleen even op...). Mijn dochter heeft het wel steeds vaker over Florida, ik zou het haar van harte gunnen als ze zich daar zou mogen vestigen.
Hoi Marion,
Als je deze discussie hebt doorgelezen, dan zul je al veel keren hebben gelezen dat je voor je begint een goede begroting moet maken. Je tweede huis is er om plezier van te hebben en het moet niet een blok aan je been zijn.
Belangrijkste grote kosten per jaar zijn: de verzekering, de belasting en de homeowners association fees. De laatste kunnen flink oplopen als je een huis in een gated community gaat kopen. Ik betaal, voor mijn naar Amerikaanse begrippen bescheiden huis, 1800 dollar voor de homeowners insurance, en 2800 dollar voor de property tax. En dan zit ik in een relatief goedkope county (Highlands).
Tip: zoek op de county waar je toekomstige huis staat en het woord "property appraiser". Je kunt van daaruit zoeken naar het huis op adres, en je ziet precies wat de jaarlijkse belasting is.