-
Florida in juli
Florida-liefhebbers,
Een eerste post hier en gelijk ook een belangrijke vraag: we denken erover deze zomer (Juli) naar Florida te gaan (voor het eerst), maar twijfelen enorm. Heb hier op het forum veel doorgelezen en dan blijven de vragen:
- Is het niet te heet en te vochtig in deze periode?
- Is het niet overbevolkt door toeristen (beeld van files op wegen zie ik al voor me, lastig om een motel te boeken?)
- Hurricanes, lightning en veel regenbuien. Is dat wel een ontspannende zomer?
Hopelijk kunnen jullie een stuk perspectief bieden voor onze keuze!
-
Re: Twijfel.. Florida in Juli?
Hoi t89,
Hier je eerste antwoord. Wie zijn t89??
Je kan je ook nog even voorstellen in http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=15
- Wij zijn zelf ook in Juli 2008 geweest. We vonden het zelf goed te doen m.b.t. de temperatuur. Maar omdat we niet allemaal gelijk zijn, zijn er ook bij die het te warm vonden.
- Het viel qua drukte ook best mee. We hebben drukkere dagen meegemaakt in Disneyland Paris. Op de weg vonden we het ook niet druk. M.b.t. het boeken kan ik je niets aangeven, aangezien we alles van te voren hadden gregeld.
- Regenbuien etc. Daar is het de tijd voor. De ene dag wel en de andere dag niet. Het is meestal een korte maar hevige bui laat in de middag. Wat betrefd de Hurricanes, is niet aan te geven. We kunnen het weer namelijk niet voorspellen zo ver van te voren.
En ja, we hadden een onspannende vakantie. Lees anders ons reisverslag maar eens.
grz
Ton
-
Wij zijn in 2000 met 2 kleine kinderen van 24-6 tot 17-7 geweest. Ik vond het erg warm (maar daar kan ik wel tegen) maar vooral erg vochtig. En dat vonden we niet prettig.
Maar, als je alleen in juli/aug kunt gaan dan zou ik me daar niet door laten tegenhouden. Als je wel kunt gaan wanneer je wilt, dan zou ik persoonlijk een andere maand uitkiezen. Maar zoals Ton al zegt, het is persoonlijk.
-
Als ik kon kiezen tussen helemaalniet gaan of in juli zou ik in juli gaan ook al is het vochtig ook al is het heet .
Maar als je niet vastzit aan schoolvakantie of andere dingen zou ik opteren voor een andere maand
-
Wij zijn vorig jaar in juli geweest en gaan dit jaar weer in juli/augustus. Moet wel, omdat we gebonden zijn aan de schoolvakanties. Wij vonden de warmte erg meevallen. Het regenbuitje in de middag vonden wij wel erg prettig. Koelt het een beetje af. Zelfs een hele dag regen mocht de pret niet drukken. Er zijn genoeg dingen overdekt te doen (bijv. shoppen). De een kan beter tegen de warmte en de hoge luchtvochtigheid dan de ander.
De drukte viel erg mee. Alleen in het weekend was het in de parken erg druk, maar op de andere dagen was het best wel rustig. Het hoogseizoen is in Florida in de winter.
Lees anders wat reisverslagen van mensen die in deze periode zijn geweest. Dan krijg je misschien een goede indruk over de weersomstandigheden.
-
Alhoewel wij meestal in het voorjaar gaan vind ik de warmte in de zomer niet echt een probleem. Tenslotte is één van de redenen om naar Florida te gaan diezelfde warmte. Mogelijkheden voldoende om de warmte even te ontvluchten want praktisch ieder hotel, restaurant, winkel etc. heeft airco, net als de auto's.
In de zomer kun je bijna dagelijks rekenen op een fikse bui aan het eind van de middag maar daar wordt het weer heerlijk fris van.
Qua drukte hoef je je 's zomers geen zorgen te maken, de winter is in Florida het hoogseizoen.
-
Over de onderwerpen waarover je vraagt zijn al diverse onderwerpen op het Forum beschikbaar. Misschien kun je die eens doorlezen om je een beeld te vormen over de omstandigheden.
Hoe druk is het in .... (periode)?
Actuele dollarkoers en weer
Weersverwachting
Hurrican season 2011 2010 2004 t/m 2009
Wat je twijfel betreft: Je bent echt niet de eerste of de enige die (in juli/augustus) naar Florida gaat. Zou het in die maanden echt zo druk zijn al het is, als het té heet en té vochtig is, als het té bevolkt met touristen is of als er een té grote hurricane-dreiging zou zijn?
Hmm, dan weet ik nog wel een aantal redenen om niet te gaan. Wat dacht je van:- Giftige slangen: ratelslangen, ratteslangen en meer van dat soort
- Overijverige opdringerige autoverhuurmedewerkers
- Spinnen ....
- Ruim 1 miljoen alligators van een meter of drie-vier met 92 scherpe tanden
- Haaien, ieder jaar weer meer en dichter bij de kust!
- Schreeuwend dure vliegtickets in de zomer
- Bedwantsen! De nieuwste epidemie!
- Vieze, onhygienische zwembaden
- Blikseminslagen, Een paar honderd per dag!
- Leidingwater dat vies/goor/smerig naar chloor smaakt (en frisdrank ook)
- Uúúúúren vertraging op vliegvelden, vluchten missen of zelfs faillissement van net die airline waar jij mee zou vliegen!
- Boosaardige Immigrations Officers die je het land niet in of uit laten
Genoeg zo? :shock:
-
Haha, ja ik vraag me nu af waarom we in hemelsnaam nog WILLEN gaan 8-[.
Ik zou me door de hitte/vochtgheid niet laten weerhouden, alleen áls ik de keuze had, zou ik in een andere maand gaan.
En die slangen, spinnen, bedwantsen, blikseminslagen, annuleringen etc. etc. die boeien me al helemaal niet. :-D
-
Ik zou zelf niet in juli gaan, maar ik heb het dan ook snel te warm (en juist niet snel echt koud). In september vond ik het zelfs op sommige dagen gewoon ronduit heet en vochtig. Maar voor juni hetzelfde, kan ook zweterig zijn. Het is net hoe je lichaam er mee om gaat en dat is voor iedereen anders. Mijn voorkeur zou zo rond april-mei liggen of bijv. okt-dec, maar met kinderen heb je geen keus.
Maar airco scheelt ook een hoop, maar een hele dag buiten in de hitte? Dan kan je me echt opvegen, of eerder met een doekje opdeppen. :)
Michael66, je vergeet de lovebugs. In grote aantallen niets dragen wat wit is. :mrgreen:
-
Gewoon doen !! wij gaan nu voor de 5 de keer in juli/aug (zijn 1x met de kerst geweest ook prima weer!)
Warmte wen je vanzelf aan en er is overal airco,.
Bijna iedere dag wel eventjes (warme) regen maar dit is zo weer voorbij.
Insekten zijn er zeker maar goed weet niet wat jullie willen gaan doen in Florida.
Orkanen, dat blijft altijd een gok wij hebben 1x een tropische storm meegemaakt in 2008
(was best leuk om eens mee temaken.) En eigenlijk viel het allemaal heel erg mee.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
Michael66, je vergeet de lovebugs. In grote aantallen niets dragen wat wit is. :mrgreen:
Nee hoor, niet vergeten! Er lag een kat bovenop mij die me het typen (met één hand) erg moeilijk maakte. En dan maak je dus keuzes m.b.t. hetgeen je wel / niet typt.
Om nog maar even door te gaan:- Muggen!! Florida is één groot moerasgebied, dus dan weet je het wel ... :?
- Love Bugs ... Als je niet weet wat dat zijn, dan na je Florida-vakantie zeker wel! :evil:
- Sales Tax: Elke keer als je af wilt rekenen is het meer dan op het kaartje stond :cry:
- Iedereen spreekt Engels. Geen woord Nederlands ...
- Alleen maar vies vet voedsel. De hele dag door hamburgers en te zoute frietjes.
- Om nog maar te zwijgen over het brood ...
- Free refills ... alsof je daarop zit te wachten.
- Veel te veel winkels. Hoe maak je daar nou een keuze?
- Resort-fees. Huh, watte?
- Openbaar vervoer? Ineens lijkt de NS op een luxe taxibedrijf!
- Beaches? Yuk! Gloeiend heet zand! Tussen je tenen!
- Rare deurknoppen die anders werken dan we gewend zijn
- En die douches .... wat een sukkels die amerikaanse badkamerontwerpers!
Meer?
-
Er werd voor 2010 een bovengemiddeld, vrij heftig orkaanseizoen voorspeld.
Wij zijn afgelopen zomer '10 3 weken in Orlando geweest. En wat denk je?
1 ganse dag regen, en ne keer of 5 's middags een bui. Voor de rest zon, zon, zon... met af en toe een wolkendekje.
Betreft hitte/vochtigheid is wat je lichaam verdraagt. Onze ervaring : eerste dagen wat aanpassen, nadien geen problemen meer gekend. Mijn vrouw had er wat langer last van maar dat werd opgelost door even de airco op te zoeken.
8-[Psst... 8-[niet verder vertellen, maar laat je niet afschrikken door die lijst van M66.:roll:
Gewoon gaan is mijn advies.=D>
Saluukes
-
Michael66 is nog één ding vergeten: Het Florida Virus.
Na één vakantie Florida ben je hiermee besmet en je raakt het niet meer kwijt.
Maar ook dat is geen reden om niet in juli te gaan. Dit Virus is er altijd.
-
Ik denk dat we inderdaad hier een serieuze overweging moeten maken, voornamelijk beseffende dat we inmiddels niet meer de jongsten zijn (senior rate applies (maar ook weer niet 89)). Als ik dan lees dat het 35C is met 80% luchtvochtigheid...
Zit er nog een groot verschil tussen de buurt rond Orlando en zuid-Florida (Key West, Everglades)? Is het bijvoorbeeld verstandig om juist het Noorden van Florida meer aan te doen om de hitte een stuk te omzeilen?
Muggen, Michael, lijken me voornamelijk rond de Everglades te zitten in deze tijd. We denken er dan ook over om voornamelijk ietswat hoger te zitten, met een villa voor 5/6 dagen en dan nog enkele dagen dagtrips en dan weer rond de kust (Tampa) een villa.
-
eu waarom gaan jullie dan in de zomermaanden het zou pakken beter zijn in het najaar of voorjaar .
Hitte heb je dan overal in florida en regen ook in deze periode .
Eeen villa is echt super zeker rond de omgeving van tampa wij hebben een villa in cape coral kortbij fort meyers en sanibel island echt prachtig is het daar .
-
t89 zoals jezelf aangeeft zijn jullie wat ouder en hoeven jullie waarschijnlijk geen rekening te houden met schoolgaande kinderen?
dan zouden jullie bv in mei kunnen gaan temp is dan net even beter te doen dan in juli. Daarnaast zijn de vliegtickets ook weer een stukje goedkoper in mei. Muggen zitten overal maar zolang je in de zon blijft heb je daar weinig last van, bijna alle villas hebben een lanai hierdoor kun je in de avond lekker buiten zitten zonder gestoken te worden. Misschien zou Marco Island een idee zijn, wij zijn daar afgelopen zomer geweest (juli/aug) en inderdaad zoals eerder aangegeven Cape Coral (gaan we dit jaar ook naartoe) je kan in Cape Coral bij veel villas een boot huren, dit is ook zeker de moeite waard. Wanneer je de zee opgaat zwemmen de dolfijnen met je mee en wanneer je van vissen houdt dan is dit zeker een aanrader,met een beetje geluk (of pech) vang je een haai,soms vangen wij er 10 op 1 dag. Vanuit bv Cape Coral of Bonita springs kun je makkelijk naar de andere stranden zijn allemaal erg leuke autoritjes. Sanibel is ook een ontzettend mooi eiland.
-
Re: Hoe druk is het in .... (periode)?
Hoi,
Weet iemand hoe druk is het tussen 25 maart en 7 april in de verschillende pretparken? WDW/Seaworld/ Busch garden? Hoe zit het met Springbreak? Wat kunnen we verwachten? Lang wachten met kleine kinderen is nooit zo leuk...
Groetjes Patricia
-
The busy day guide geeft je een mooi overzicht welke parken je het beste op bepaalde dagen kunt bezoeken.
zie deze link http://www.thedibb.co.uk/busy-day-guide.php
Veel plezier.
-
Citaat:
Brustje
Wat kunnen we verwachten? Lang wachten met kleine kinderen is nooit zo leuk...
Toch zal er waarschijnlijk niets anders op zitten. Volgens de Disney Crowd Calender hangen ze in de laatste week van maart met de bekende bruine benen buiten. Hun crowd level staat verschillende dagen op 10 en komt ook daarna niet onder de 7. Kijk hier wat dat bijvoorbeeld voor de wachttijden in MK betekent. Voor Winnie the Pooh is de maximale wachttijd in die periode al snel een uur, It's a small world een half uurtje en Peter Pan een uur en een kwartier. Dat wordt slim plannen en fast passen halen.
-
Fijn te weten wat we kunnen verwachten. Op deze kalender kan ik in ieder geval zien naar welk park we naar verwachting het beste naartoe kunnen gaan en hoe druk het op bepaalde dagen zou zijn. Kijken of we begin april de meeste dagen naar Disney kunnen inplannen.
Ik heb ook nog onderstaand overzicht op het forum gevonden waarin staat hoeveel studenten vrij zijn in Amerika:
19-02 t/m 27-02: 330.000
26-02 t/m 06-03: 150.000
05-03 t/m 13-03: 1.7 mln
12-03 t/m 20-03: 2.1 mln
19-03 t/m 27-03: 880.000
26-03 t/m 03-04: 300.000
Wij vertrekken vanuit Nederland op 24 maart, dus in ieder geval een gunstigere periode dan daarvoor...??
We weten ook nog niet hoeveel dagen we willen gaan en met of zonder hopper zullen nemen. Qua prijs maakt het wel of niet hoppen een groter verschil dan het aantal dagen.
Maar als het erg druk is, dan is wellicht 1 park per dag ook meer dan genoeg. Hoewel je kunt hoppen als het in een park toch erg druk zou zijn. Kun je kijken of het in een ander park minder druk is. Of als Mama de vraag krijgt: ah ik wil nog zo graag in die attractie in dat andere park. Tja, zonder hopper... komen we er niet vandaag meer. En hoeveel dagen moet je dan nemen. Bijv. 6 of 7 dagen zonder hopper is toch kiezen welk park je 2 keer doet en welke maar 1 keer. Maar goed, da's een keuze maken. en best moeilijk.
-
Welke maand
Ik weet niet of deze vraag al een keer is langs gekomen (heb gezocht) maar ik heb de keus uit twee maanden voor de vakantie ( helaas kan het niet beide) en het gaat om de maand Juli en Oktober.
Wat zijn nou de voors en tegens van beide maanden ??
<<Moderator Michael66: Ik heb 't onderwerp gevonden! En je vraag daaraan toegevoegd.>>
-
Re: Welke maand
maand juli = voormiddag zon namiddag een fikse bui en het is er vochtig warm ik denk dat dit iin oktober veel minder is
-
Re: Welke maand
Oktober is meestal een aangenaam warme maand, de humidity is lager dan juli, dat maakt het prettig.
Maar geen belofte hoor, je weet het nooit.:D
-
Re: Hoe druk/warm is het in .... (periode)?
Nee, wat het weer betreft kun je het natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar wat ik wel las is dat ze adviseren om voor zwembadverwarming te kiezen en dat tikt volgens mij ook best wel aan.
-
Citaat:
Micktomar
..maar wat ik wel las is dat ze adviseren om voor zwembadverwarming te kiezen en dat tikt volgens mij ook best wel aan.
:-k reken maar op zo'n 150 euro per week...
-
Klimaat en drukte
Hallo iedereen
Het is bijna zover, volgende maand gaan we voor de eerste keer naar Disney World Florida \\:D/... We verblijven daar van 27 mei tot 11 juni!!! Kunnen jullie mij wat meer informatie geven over de weersomstandigheden in die periode en of dit al dan niet een drukke perode is? Alvast bedankt...
Groetjes
Charlene
-
Re: Klimaat en drukte
voormiddag zon namiddag witte wolkjes die eindigen in grijze wolken een fikse bui en s´avonds terug een stralende zon . De drukte gaat meevallen
-
Re: Klimaat en drukte
Volgens mijn kristallen bol valt er 's morgens wat regen die al snel ophoud. 's Middags een stralend blauwe lucht. 's Avonds weer wat bewolking.
Maar wellicht zeggen deze gemiddelden je wat meer:
http://img810.imageshack.us/img810/3...2011120757.png
Wat betreft drukte in de parken kun hier kijken: http://touringplans.com/walt-disney-...crowd-calendar
-
Orlando eind Aug/Sept
Hallo allemaal,
twee jaar geleden zijn we 2 weekjes in februarie/maart naar Orlando op vakantie geweest en dit was de beste vakantie tot nu toe ooit \\:D/ we willen heel graag terug maar dit jaar kan het alleen in de laatste week van augustus en de eerste van september...
is het een beetje te doen in die periode daar vakantie te vieren, qua drukte warmte/weer etc?? we zijn jong en kunnen vrij goed tegen hitte maar zijn ook echte park freaks dus willen t liefst veel doen en zien...
alvast bedankt voor het meedenken :)
groetjes
-
Wij zijn vorig jaar eind mei gegaan en in juni terug gekomen...ik ga nooit meer in die tijd.....ging er kapot zo warm....zeker in disney.....
Wij gaan weer lekker in november vind ik beter.....
-
Wij gaan altijd (op 1x na december) in juli /aug naar Florida.
Het is er dan echt warm maar echt last hebben wij er niet van, ook de kids niet.
Als je goed tegen de warmte kan hoeft het geen probleem te zijn.
Wanneer je er niet zo goed tegen kan, kan ik me voorstellen dat het echt je vakantie kan verpesten.
Vanaf aug vinden wij het altijd een stuk rustiger worden, volgens mij beginnen dan ook de scholen weer maar dat kan ik mis hebben.
-
Wij zijn net terug en hadden afgelopen week ook 3 dagen met 36 graden.......de ergste hitte is dan rond 14.00 uur. Als je vroeg naar parken gaat is het wel te doen tot in de middag en daarna lekker een duik in je zwembad nemen. Gelukkig is overal wel airco en wachten in parken is veel binnen.
-
Re: Wie zit er nu in Orlando en hoe is het weer?
goeiemorgen...
Door mijn werk kon ik pas laat op vakantie, we gaan 16 september 16 dagen naar kissimmee, hoe zijn jullie ervaringen qua weer (en orkanen in het bijzonder hahah) in deze periode?
-
Citaat:
GILLERBEE
hoe zijn jullie ervaringen qua weer (en orkanen in het bijzonder hahah) in deze periode?
Tsja, even in de kristallen bol gekeken: can't see further than the present and my batteries are low.... Maar in de regel zijn de ervaringen goed, al kan het een enkele keer wel eens tegenvallen. Soms passeert er een tropische storm, maar dikwijls ook niet. 't Kan best eens zijn dat er zeven zonnen staan maar een paar dagen regen zijn niet uitzonderlijk......dit was het weer wel zo'n beetje;-). Alles wijst er op dat het een prima periode is.
-
Citaat:
Tsja, even in de kristallen bol gekeken: can't see further than the present and my batteries are low
haha..heb je een kristallen bol op batterijen? stukje kwaliteit right there....
ik vraag het omdat er elke dag onweer op de vooruitzichten staat maar in reality is het schitterend weer.... dus als het een uurtje regent per dag is het gelijk slecht volgens de vooruitzichten?
-
Citaat:
GILLERBEE
goeiemorgen...
Door mijn werk kon ik pas laat op vakantie, we gaan 16 september 16 dagen naar kissimmee, hoe zijn jullie ervaringen qua weer (en orkanen in het bijzonder hahah) in deze periode?
Ik ben al verschillende keren in de periode 2e helft september tot half oktober in Orlando/Kissimmee en omgeving geweest.
Altijd prima weer gehad. Heus wel eens een bui(tje), maar vrijwel altijd temperaturen boven de 25 C. soms weleens tot boven de, pakweg, 33 C.
Zelf vind ik het een betere reistijd dan juli/aug., maar smaken verschillen.
Knaapje
-
Citaat:
GILLERBEE
ik vraag het omdat er elke dag onweer op de vooruitzichten staat maar in reality is het schitterend weer.... dus als het een uurtje regent per dag is het gelijk slecht volgens de vooruitzichten?
Het onweer staat standaard in de weersvoorspelling net als de regenbui en de zeven zonnen. Zo is het klimaat nu eenmaal, sommigen zeggen dat het voorspelbaar is. Dat is niet zo, in de regel zijn de buien heftig en lokaal. Dit jaar is overigens uitzonderlijk droog, ze doen nu iedere dag een regendansje.
Tropische stormen heb je van juni t/m november. Komt er een storing langs dan kan het slechte weer enkele dagen aanhouden. Het is een hardnekkig misverstand dat het 'altijd' mooi weer is in Florida. Maar wel vaak.......
-
Het zal altijd beter zijn dan in ons kikkerlandje Nederland.
-
Citaat:
pumi1000
Wij zijn net terug en hadden afgelopen week ook 3 dagen met 36 graden.......de ergste hitte is dan rond 14.00 uur. Als je vroeg naar parken gaat is het wel te doen tot in de middag en daarna lekker een duik in je zwembad nemen. Gelukkig is overal wel airco en wachten in parken is veel binnen.
Behalve natuurlijk Disney's Animal Kingdom en bijv. Busch Gardens.. geen airco, behalve ventilators met waterspray. Wel lekker, maar volgens mij heb ik liters gezweet in die parken. :?
Ik had het in juli 43-44 graden in Las Vegas en ondanks woestijn een vochtige lucht vanwege het regenseizoen (veel flashflood warnings ook), dat was ook niet bepaald fijn. Droge warmte is prima, maar met hoge luchtvochtigheid....
Ach wat loop ik toch te klagen, vakantie is altijd goed! :razz:
-
Ik wil hier ook nog even mijn ervaring posten met weer in september in Orlando/Florida!
Zelf ben ik iemand die echt lastig word van de warmte, maar eigenlijk heb ik daar vorig jaar in September echt geen last van gehad. Het was warm, het was drukken maar het viel echt nog goed mee. Daarbij moesten wij nergens lang wachten in de attractieparken waardoor je ook minder moet staan bakken in de zon.
Voor mensen die twijfelen: Persoonlijk vond ik het een zeer fijne periode. Ik heb liever dat weer drukkender is, dan wanneer de parken zouden overlopen van mensen. Onze gemiddelde wachttijd was 5 minuten, met uitzondering van enkele atracties (HP was bv 20 min). Bij die sommige dat we langer moesten wachten was dit best aangenaam, vaak airco en anders ventilatoren en overal drankfonteintjes.
Een tip voor de pretparkgangers: probeer al je 'rommel' in een eastpak zakje te steken. Die dingen mag je in 90% van de attracties wel meenemen, dan moet je niet altijd je rugzak in een kastje gaan steken :)