-
Re: Het weer in Florida / weersverwachting
Ik had net een postje gedaan in het hurricane season topic. Mijn zwager vertelde dat het gisterenavond acht uur lang onafgebroken heeft geplenst. Mijn driveway staat weer eens tot aan de straat onder water... een bekend tafereel tijdens het regenseizoen :rolleyes:
http://www.dumpyourphoto.com/files5/...rRxWD7XfqS.jpg
zoiets dus, maar dan zonder ons :(
-
Wat voor weer is het in december , iemand ? temp - veel zon enz .... ???
:)Wat voor weer is het in december , iemand ? temp - veel zon enz .... ???
-
Re: Wat voor weer is het in december , iemand ? temp - veel zon enz .... ???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
156t
:)Wat voor weer is het in december , iemand ? temp - veel zon enz .... ???
Goeie vraag, ik ben blij dat je hem stelt! We hebben alles al geprobeerd, koffiedik, kippenbotjes en glazen bollen. Maar zo gek....we kwamen er maar niet achter. Tot we deze link vonden. Hij is er hooor: De voorspelling voor de komende drie maanden!
-
Gossie Ton,
Is het misschien ook al bekend voor februari 2014??? ;)
-
Nou volgens het filmpje wel hoor......Ik zou me voor Florida geen zorgen maken.....:rolleyes:.
-
Nou, fijn nieuws, warmer dan gemiddeld in februari :D
-
Ik heb het filmpje niet gekeken, maar zo ver kan je toch niet vooruit kijken.
In Februari gaan we Florida eens proberen. Ik maak me er niet zo druk om, al vond ik april erg fijn. Even een relaxweekje in februari in Florida lijkt me nooit een probleem.
-
-
Valentijn zet de sluizen open boven zuid Florida! 3-4 centimeter in de afgelopen 2 maanden, en nu 3-4 centimeter neerslag in 2 dagen.
Welkom in Florida!
http://img19.imageshack.us/img19/986...0001322287.png
-
Dat weer zien de boeren graag. Was echt wel nodig... ik heb maar een enkele druppel gezien vorige week.
-
Wanneer kans op slecht weer/ orkaan? Begin okt of begin nov?
Ik als niet zon help met vliegen vraag mij vooral af of t vliegen in de periode ook met extra turbelentie is? ( en dan bedoel ik natuurlijk niet tijdens een orkaan, ik neem aan dat er dan niet gevlogen kan worden)
-
Als we dat toch eens wisten, wanneer het slecht weer was ;) Orkaanseizoen loopt globaal van Juni tot Oktober, maar wanneer ze komen ? Beats me, maar ze zijn er vaker niet dan wel, dus ik zou me niet zoveel zorgen maken.
Er is altijd kans op turbulentie, zomer, winter, boven Ijsland, Florida, maar ook boven Noord Holland, bij wijze van spreken. Ook daar zou ik me niet druk over maken. De bestuurders van de luchtbussen willen ook zo rustig mogelijk de eindbestemming bereiken, en zullen er alles aan doen om de vlucht voor iedereen prettig te laten verlopen.
-
Koelere temperaturen dit weekend ..... Brrrr: 18 graden C!
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...02818103_n.jpg
-
Ik mag hopen dat het binnen 27 dagen niet meer zo koud is... :cool:
-
Neem maar van mij aan dat dat volgende week al niet meer het geval is ;)
-
-
Vanaf maandagmiddag weer heerlijk, nu hebben we de verwarming aan.:eek:
-
Ben net in de goede periode geweest, toen ik aankwam was het ook net koud geweest, toen recordhoge temperaturen, en toen ik wegging werd het weer kouder. Weet het wel uit te kienen ;)
-
Er was vandaag veel wind, maar de zon scheen lekker.
Uit de wind in de zon was het goed te doen.
Temperatuur was 56 F, dus het viel nog el mee met de kou.
-
Ik vertrek volgende week maandag. Op een dag regen na wordt het lekker weer volgende week als ik de weerberichten mag geloven.
-
Ik ga op vakantie in september... dat er in de zomer veel regen is in Florida/Orlando, wisten we al; en daar gaan we ook vanuit dat we elke dag wel een regen/onweersbui krijgen. En we laten onze vakantie er niet door verpesten.
Maar we hebben blijkbaar slecht research gedaan... want lees dus net dat september ook het hoogtepunt is van de orkaanseizoen.
Zie dat de laatste echte orkaan is 2004 is.. kortom, in Orlando komt een echte orkaan niet veel voor (volgens ons)
Onze vraag was wel: als er een orkaan komt, wordt je geevacueerd uit je hotel. Waar moeten wij, als toerist, zonder een huis in Florida, dan naar toe? :)
-
In september 2004 waren wij ten tijde van Jeanne in Orlando. Wij verbleven toen in het Wyndham op International Drive.
De kamers bevonden zich in bungalows,verspreid in de tuin. Alles is heel snel gegaan omdat men aanvankelijk dacht dat Orlando niet echt zou aangedaan worden.
Er lag de dag voordien een briefje op ons bed met de melding dat er geen housekeeping of roomservice zou zijn.
Wie zich onveilig voelde in zijn eigen kamer was welkom in de conferentiezalen in het hoofdgebouw. Daar werden alle voorzieningen getroffen.
De dag zelf sloten de pretparken rond het middaguur. Iedereen haastte zich naar huis en sloeg nog wat voorraad in (wij hebben frisdrank moeten meenemen want in het supermarktje tegenover het hotel waren alle flessen water op).
We hebben de komende 24u op onze kamer doorgebracht. Er waren maar kleine beschadigingen aan het hotel maar de reclameborden in de straat dartelden vrolijk voorbij...
Het hotel zelf voorzag een "hurricanebuffet" aan een superlage prijs.
Wij huurden toen nog geen auto of zaten niet in een villa en over een echte evacuatie kan ik niet echt meespreken. Op radio en televisie werd je wel voortdurend ingelicht over wanneer te evacueren en welke route met de auto te nemen.
Niet echt een volledig antwoord op je vraag, maar hopelijk heb je er iets aan :-)
-
Bedankt voor je reactie.
Wow, lijkt me aan de ene kant heel erg eng, maar aan de andere kant ook heel erg indrukwekkend en stoer om meegemaakt te hebben.
Heb er zeker wat aan. :) Erg interessant om te lezen.
-
-
Een vraag over het weer in Florida.
Wij gaan aanstaande zondag voor 2 weken, maar hij geeft op zich best veel regen aan (misschien kijk ik te ver vooruit en moet ik dat niet doen). Dat zou dus balen zijn. Ik dacht dat april ook de maand was met gemiddeld de minste regen, maar ja. Waar kan ik het beste kijken voor het weer (we verblijven in Walt Disney World) en als er staat regen, hoe moet ik me dat dan voorstellen in Orlando. Gewoon een buitje of heel de dag regen? Hoogstwaarschijnlijk veranderen de voorspellingen wel weer, hopelijk positief.
-
Mijn ervaring is dat de voorspellingen in Florida slechter zijn dan in Nederland. Er is zoveel verschil tussen de locaties, zo kan het regenen in WDW en droog zijn in Orlando. Ik zou me er geen zorgen om maken en het per dag bekijken. Als het regent dan hoeft dat zeker niet de hele dag zo te zijn en soms is het in de ochtend prima weer en gaat het in de middag opeens stortregenen. Ik vind april over het algemeen een van de beste maanden om naar Florida te gaan (wat weer betreft). Heel veel plezier in WDW en doe Mickey de groeten (ik mag over nog geen 3 weken weer!).
-
Wij zijn momenteel in orlando . En als ze hier zeggen rain dan kan het zijn dat je een bui krijgt maar meestal is. Dat dan ook maar een bui . We hebben 1 dagje regen gehad heel de namiddag dus zijn we maar gaan shoppen de rest is het hier prachtig geweest .
-
Zijn meestal maar korte hevige buien in de namiddag. Dat is onze ervaring in ieder geval in de maanden Mei/ Juni
-
Wij hadden hetzelfde weerbeeld veertien dagen geleden en wij hebben in totaal 1 half dagje regen gehad . Die buien kunnen heel plaatselijk zijn maar houd vooral de % op regen voor ogen zoveel is dat niet he .
-
Echt Florida weer de komende dagen: droog en hoge luchtvochtigheid.
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.n...58685395_n.jpg
-
Duimen voor heerlijk weer voor iedereen! Zaterdag vertrekken...
-
Kijk regelmatig op weeronline en de vooruitzichten veranderen bijna met het uur. Als er een wolke staat met een regendruppel is de neerslagkans vaak niet hoger dan 25%. Regelmatig lees ik ook in de verschillende reisverslagen dat een bui niet al te lang duurt. Vorig jaar in maart geweest en het jaar daarvoor de eerste helft van mei. Misschien in het totaal nog geen halve dag regen gehad. We gaan het meemaken, a.s. Zaterdag vertrekken we :-)
-
-
Zetten jullie het zonnetje dan maar alvast vol aan, wij volgen zondag..
-
Die zon, die is er wel, net zoals wat tot veel wolken en twee keer een buitje vandaag en helaas ook .....een net om 20.28 uur gecancelde Fantasmic in Hollywood Studio's. Wat ik op zich wel begrijp, beter safe toen sorry maar toch een beetje jammer na 1,5 uur wachten....
-
Op veel plaatsen in centraal Florida is de afgelopen dag meer regen gevallen (2 inch) dan in de gehele afgelopen maand (1.5 inch).
Een goede dag om lekker te gaan shoppen!!
http://www.uptake.com/blog/wp-conten...g-district.jpg
-
Wij hebben gisteren in st augustine een hele pittige bui gehad rond 8 uur
Savonds, overdag was het wel bewolkt maar goed van temperatuur...
-
Pfff, veel regen de laatste dagen hier in zuid Florida. (Keys en Homestead/Florida City)
-
-
Maandag hopelijk weer een stuk beter....maar we laten onze vakantie niet verpesten door de regen!! De wachtrijen zijn stukken minder door de regen ;) elk nadeel heeft ook zijn voordeel :)