Dat is goed nieuws. Nog een hele fijne vakantie.
Afdrukvoorbeeld
Dat is goed nieuws. Nog een hele fijne vakantie.
pfew inderdaad goed nieuws, wat een toestand zeg!
Fijne vakantie verder!
Werken beide cc's eigenlijk wel in winkels? Dat al geprobeerd?
Blij dat ik elke keer 2 aparte kaarten mee neem om dit soort ellende te voorkomen want hier zit je écht niet op te wachten...
edit; laat maar.. had laatste pagina over het hoofd gezien dat het al geregeld was.
FIjn om te horen dat het gelukt is! Mag ik vragen hoe het hotel het nu geregeld heeft voor jullie dan? Ik vertrek zaterdag as, ben 25+ maar heb geen creditcard. Reisgenoten van mij wel, maar die zijn weer onder de 25, dat te duur wordt voor het huren van de auto.
Need help! Thanks alvast en een fijne vakantie!!
Fijn te horen dat het Hotel zo'n goede service geeft en dat jullie nu kunnen genieten van de vakantie.
Grz
Ton
beste allemaal,
goed dat jullie nu verder kunnen met jullie trip.
maar gaat de cc maatschappij ons ongemak nu ook vergoeden?
dit is van beide partijen geen goede oplossing geweest op dat vliegveld!
ik sta nu al te koken, heb nl. net ook nieuw pasje van ING gekregen.
voel de bui al hangen in september.
ik ga zeker het service nummer in mijn telefoon zetten. is die service wel 24h bereikbaar? moment van auto ophalen is het in nederland nacht.
Diefstal of verlies is iig 24/7 bereikbaar:
http://img4.imageshack.us/img4/5673/ingl.jpg
En anders misschien deze optie: http://www.ing.nl/particulier/betale...ency-cash.aspx
Diefstal of verlies is inderdaad 24/7 bereikbaar, maar oplossen van problemen niet. Vorig jaar werd onze pas (Visa via Rabobank) "automatisch" geblokkeerd, omdat het systeem dacht dat er sprake was van fraude. Er werd n.l. ineens veel gebruik van gemaakt in de USA. Tja, dat heb je als je daar op vakantie bent, dan wil je er ook wel gebruik van maken. Ik kon pas de dag erna iemand in NL te pakken krijgen die die blokkade eraf kon halen.
Zo te lezen betreft het hier een gevalletje van demagnetisering van de magneetstrip op de achterkant. De CC is dus nog gewoon actief (niet geblokkeerd) maar het automatisch uitlezen werkt niet meer. Dit kan komen door verschillende oorzaken, maar wat tegenwoordig vaker voorkomt is dat de strip niet zo goed bestand is tegen de straling van een mobiele telefoon. Dus CC en GSM samen in je borstzakje doen of zo is geen goed plan. De CC's van de ING hebben daar wel erg vaak last van, net zoals de gewone bankpassen van o.a. Fortis.
Ik vind het overigens wel vreemd dat de autoverhuurder niet meer heeft geprobeerd om het voor elkaar te krijgen. Als een kaart niet uitgelezen kan worden is de eerstvolgende actie normaal het handmatig intypen van het kaartnummer en dan werkt het meestal wel gewoon. Pas als het kaartnummer is ingetypt of uitgelezen krijgen ze een bericht terug van de CC-maatschappij of de transactie al dan niet geaccepteerd is, of dat de kaart geblokkeerd of als gestolen te boek staat.
Ik heb zelf al een aantal malen bij Walmart een uitlees-probleem gehad, en toen werd meteen het nummer handmatig ingetypt. Prooblemen met magneetstrips komen nl. erg veel voor, ook door vuil op de kaart of in de lezer.
Magneetslotjes van portemonnees, (dames)tasjes hebben ook een reputatie op dit gebied.
Ik heb een metalen houdertje om een paar cc's in te doen, dan worden ze min of meer beschermd tegen magnetisme.
En de ergste: de balies bij kassa's met daarin een demagnetiseur die de beveiliging op artikelen uitschakelt!! Succes (...) verzekerd!
ok, nog een vraag met betrekking op de CC. Ik heb vandaag eindelijk goedkeuring gekregen voor mijn creditcard, maar nu duurt dat mogelijk 4 a 5 werkdagen voordat hij in huis heb. Aangezien ik zaterdag vertrek naar florida, weet ik dus niet of ik de pas dan al fysiek in huis heb. Is het voldoende als ik mijn creditcard nr wel weet en hiermee dus betaal, of hebben ze ten alle tijde de fysieke pas nodig? Bijvoorbeeld voor de huur van een auto>?
Graag advies! THnx
Ronald
Je hebt de fysieke pas nodig.
Je moet hem meestal ook nog eerst activeren via de telefoon. ( en je handtekening erop)
Onze bank was wel 24 uur per dag bereikbaar, maar de helpdesk heeft ons totaal niet geholpen. Ook toen ik vroeg of ik die dag mijn pinlimiet kon verhogen, zodat ik de borg uit de atm kon halen hebben ze niet gedaan. Daar moest ik persoonlijk voor langs komen.....
hoe hoog is de auto huur borg?
even vraag tussendoor...
Van de Alamo site @ http://www.alamo.com/itemDetails.do?HelpItemID=CAS
Citaat:
International tour and Domestic tour rentals paid with a voucher will require a deposit in the amount of $100 per week or $25 per day in addition to charges not covered by the voucher. If a voucher is not being used the required deposit is $200 per week or $50 per day.
Maar wordt er dan ook fysiek X bedrag van je CC afgeboekt als je de borg van de huur auto met je CC betaald? Ik vernam namelijk altijd dat er een kopie van je CC werd gemaakt waarbij in geval van schade kosten op gedeclareerd kunnen worden. klopt dan niet? Het zou wel fijner zijn als het zo is, want mijn bestedingslimiet op de CC is maar 1000euro en als je een auto huurt voor 20 dagen is dat toch een behoorlijk bedrag aan borg wat je moet betalen!
Er wordt geen fysiek bedrag afgeboekt maar je kunt het bedrag ook niet opnemen. Dit om te voorkomen dat je je CC maximaal belast en zij er later in geval van problemen niet meer op kunnen boeken. Hotels doen hetzelfde met borg.
1000 euro is wel erg laag. Ik zou als ik jou was naar de bank gaan om die limiet tijdelijk te laten verhogen naar bijvoorbeeld 2500. Ook in geval van medische problemen moet je het verschuldigde bedrag direct betalen. En medische kosten zijn in de USA erg hoog!
Wij hebben ook problemen met de ING-cc.
Na een avondje heerlijk dineren, werd onze kaart "declined" bij het betalen.
De serveerster vond het zeer vervelend om dit te zeggen, wij vonden het nog vervelender.
Wij hadden gelukkig voldoende cash bij ons.
Gelijk een mail naar de ING, deze zouden ze zo snel mogelijk behandelen.
Maar door drukte kon het op dit moment 8 dagen duren.
En dan kunnen ze natuurlijk toch niets doen.
Wij hebben maar een kaart, alleen ING. Wij willen ook niet meer kaarten, die moet je ook allemaal betalen.
Met de Postbank nooit problemen gehad. Met de ING tot nu toe al verschillende.
Moeten nu gewoon zorgen dat we altijd genoeg cash bij ons hebben.
Ten alle tijden je creditcardlimiet verhogen als je naar Amerika gaat. Zoals Njit al aan geeft zijn de ziektenkosten er ook een stuk hoger. De kosten van je huurauto, worden niet van de creditcard afgeschreven maar in een soort van optie gezet. Dit bedrag kun je dan dus niet meer gebruiken, pas bij inlevering van de auto.
Je kunt je limiet ook tijdelijk verhogen, bv alleen voor de tijd die je op vakantie gaat.
Daarna wordt hij weer teruggezet naar je oude limiet. Alleen kan dit soms niet als je bijvoorbeeld niet genoeg verdiend voordat limiet. dit verschilt weer van bank tot bank.
.......................Wij hebben maar een kaart, alleen ING. Wij willen ook niet meer kaarten, die moet je ook allemaal betalen.........
Als je hierboven mijn posting van 5 juni naleest zie je, dat dat helemaal niet nodig is..
Knaapje
Je kan de ANWB Visa card of Mastercard nemen. Zover ik weet is deze gratis totdat je hem gaat gebruiken. Na het eerste gebruik moet je eur. 11,50 per jaar betalen. Daarnaast zijn er nog andere kaarten waar je per jaar een laag bedrag voor hoeft te betalen. Zelf ben ik voorstander van credit cards die niet via een bank (ABNAMRO, RABO, etc) worden uitgegeven.
Ik heb 'm juist liever via een bank. Reden: bij problemen ben je een belangrijke klant (ik heb meerdere producten bij de bank) waarvoor ze eerder geneigd zijn een snelle oplossing te zoeken. Zo niet .... dan haal ik daar mijn producten weg.
Wij zitten hier ook met een mastcard (van de SNS bank, twee stuks), die beiden declined aangeven.
Kyra: De kaarten werken wel als ze handmatig worden ingetoest. Kan je dus altijd vragen. Sommige winkels en restaurants doen het wel, en sommige niet. Ook heb ik het nummer van mastercard in mijn portemenee zitten. Van de SNS bank hebben wij nl weinig tot geen hulp ontvangen! Bij terugkomst gaan de kaarten dan ook de prullenbak in!!
Hebben ook 2 SNS Masterkaarten en de afgelopen jaren probleemloos gebruikt. Maak me nu toch een beetje zorgen. Worden ze nu ,,gescand'' of zo ...... of bedoel je pinnen met je cc? Onze kaarten exp. in 2010!
Dit geldt alleen voor klanten die flink wat geld hebben anders tel je niet mee bij de bank. Het is dat ik zakelijk bij dezelfde bank zit krijg ik af en toe nog iets gedaan maar prive helemaal niets. Zowel niet bij de Fortis, ABNAMRO, ING of de RABO.
Bij de CC maatschappij heb ik juist de ervaring dat ze wel een stapje harder willen lopen. Zeker bij American Express maar daar betaal je dan ook voor. Verder heb ik ook geen klagen of paysquare (VISA en MasterCard) of International card services (VISA).
Misschien scheelt het ook dat ik bij een bank werk .... :-?
Ik moet het iets nuanceren met betrekking tot de banken. Als je een oude getrouwe bankmedewerker treft wil het wel eens iets lukken maar vaak zijn in de kantoren waar particulieren alleen maar tijdelijke of slecht ingewerkte krachten aan het werk. Het verloop is ook enorm. Dit allemaal in de trant van kostenbesparing.
Toch maar even met SNS gebeld en gevraagd of het inderdaad de laatste tijd vaker voorkomt dat CC gewijgerd of ongeldig zijn! Het komt uiteraard wel voor maar niet vaker dan in de afgelopen jaren! Het advies is dan ook om in ieder geval te zorgen voor een alternatief betaalmiddel bijv. een wereldpas (Maestro).
Als er twee soorten kaarten zijn (man en vrouw) die weliswaar gekoppeld zijn aan een zelfde rekening worden deze afzonderlijk beschouwd. Weigeren beide kaarten dan is er over het algemeen toch iets aan de hand met het limiet of de transactie, aldus de bankmedewerker.
Erg veel nieuwe info geeft het waarschijnlijk niet maar wil het toch even melden!
Ben overigens uiterst vriendelijk behandeld door SNS-medewerker! Bezetting daar is overigens 24 uur per dag.
Ik zit bij de Rabobank Private Banking en dan krijg je echt wel de individuele aandacht. Kan ook veel regelen via de telefoon, zonder dat ze z**ken dat ik langs moet komen of zo.
Maar over credit-cards kunnen hele fora volgeschreven worden (en dat gebeurt ook - al kan een forum tegenwoordig niet snel écht vol zijn...). Ik heb ook meegemaakt dat vrijwel mijn gehele bestedingslimiet (toen 10.000 euro) volliep met allerlei reserveringen die nooit daadwerkelijk geïncasseerd werden, maar ook niet op tijd vrijgegeven. Niet alleen de borg van de huurauto, maar ook hotelreserveringen, waarbij de limiet van wat je op je hotelkamer mocht laten schrijven, ook als reservering op de cc stond. En als ze dan daadwerkelijk doorbelasten en een nieuwe limiet openen, werd de oude reservering niet virjgegeven, maar kwam er wél een nieuwe bij. Als dat dan met bedragen van 1000 dollar tegelijk gaat, dan loopt het snel op....
Ik heb m'n nieuwe CC gekregen van de ING... ben bang om 'm te activeren :mrgreen:
Over dit onderwerp heb ik in het verleden al heel wat discussies gehad met Interpay (bedrijf dat het elektronische betalingsverkeer regelt, heet volgens mij nu Equens). Ook ik dacht een redelijke limiet te hebben, totdat ik bij een dienstreis die wat uitliep ineens tegen betalingsproblemen aanliep terwijl ik zeker wist dat ik mijn limiet bij lange na nog niet had overschreden. Achteraf bleken de problemen voort te komen uit de manier waarop Interpay werkt. Een voorbeeld. Als je incheckt in een hotel, vraagt het hotel een autorisatie aan voor een bedrag ter grootte van de verblijfkosten plus eventuele extras (b.v. $900 kamerhuur + $100 extra's = $1000). Dit bedrag ($1000) wordt niet van je CC afgeschreven maar wel geblokkeerd waardoor je het niet meer kunt gebruiken voor andere betalingen. De daadwerkelijk afrekening vindt pas plaats als je uitcheckt (b.v. $ 900 omdat je geen extra's hebt). In 999 van de 1000 gevallen zal het bedrag dat je afrekent niet precies overeenkomen met het bedrag waarvoor het hotel een autorisatie heeft gekregen. Als het hotel vervolgens het autorisatiebedrag niet vrijgeeft (en in de VS doen ze dat nooit omdat dat volgens hen automatisch gaat) dan gaat Interpay/Equens ervan uit dat het om een andere betaling gaat dan waarvoor de autorisatie was verleend. Gevolg, je CC wordt belast met $900 (wordt daadwerkelijk afgeschreven) en ook de $1000 waarvoor autorisatie was verleend blijft staan. In totaal is nu $1900 van je bestedingruimte verbruikt. Vroeger had Interpay de onhebbelijke werkwijze dat het geautoriseerde bedrag tot drie maanden bleef staan, waarbij er elke maand een deel werd afgeschreven. Inmiddels is dat volgens mij aangepast. Je kunt je voorstellen dat op bovenstaande manier je zo door je bestedingsruimte heen bent. Zeker als je de CC gebruikt voor het betalen van de grote bedragen zoals voor hotelovernachtingen, autohuur etc.
Ik denk dat ik 'm dit weekend wel ga activeren hoor, mn vriendin heeft een VISA kaart dus dan kunnen we daar nog dingen op doen en vaak leg ik nog een kwak euro's neer op m'n gewone betaalrekening om bij de boodschappen weer via cash-back mee te nemen (100 dollar per keer).
Enige is dat je bijv. met autohuur er wel aan moet denken dat je volgens mij als huurder een cc moet hebben met jouw naam erop, dus als je niet getrouwd bent (zoals ik) kan ik volgens mij niet de cc van mn vriendin geven. Maargoed, dan is het dus handmatig het cc-nummer invullen en ook weer opgelost.
Ik weet ook niet hoe lang je mag wachten met het activeren / gebruik van de oude kaart. Maargoed, de planning is om in september weer te gaan, dus dan zal ik wel zien wat de resultaten zijn zodra ik bij de autoverhuurbalie sta. :)
Mijn man en ik hadden vlak voor onze afgelopen vakantie ook allebei een nieuwe creditcard en pinpas van de ING ontvangen. We hebben de afgelopen weken totaal geen problemen gehad met betalingen dus het gaat gelukkig ook wel goed (al hoor je het altijd eerder/sneller als het fout gaat natuurlijk ;)).
OK, goed om te horen. Dan is het dus geen structureel maar individueel probleem.
Zal 'm dit weekend sowieso activeren. Grote kans dat idd de magnetische gegevens eraf zijn gegaan bij andere mensen.
Tja, iedereen denkt het allemaal goed te weten, maar ik spreek toch echt uit ervaring.. helaas!!
Wij hebben twee kaarten bij van Mastercard van de SNS bank. Thuis werken de kaarten perfect, er staat meer dan genoeg saldo op, maar hier werken ze totaal niet!! Volgens de sns heeft het met de chip te maken die in de nieuwe kaarten zit.
Verder hadden wij ook een wereldpas bij. Met deze pas kunnen we wel geld uit de ATM halen, maar niet betalen in winkels enzo.
Onze creditkaarten werken overigens wel als ze handmatig ingevoerd worden, maar niet iedere winkel wil daar aan mee doen. Sommige bellen terplekke met Mastercard, en dan is het ook goed.
Het komt er in het kort op neer dat de apparaten in de States gewoon de chip niet lezen in onze nieuwe creditkaarten. Dit heeft absoluut niets met je limiet te maken! Dat de kaarten handmatig wel werken hebben we overigens zelf uit gevonden. We hebben totaal geen ondersteuning van de SNS bank ontvangen. Hun oplossing was om een nieuwe kaart op te sturen, welke we dan over twee weken zouden ontvangen......
Wij hebben ook de nieuwe ING cc.
Hier in FL. nog geen problemen gehad, New York ook niet, in Atlantic City werkte hij echter niet.
Ligt volgens mij ook aan de pinautomaten