Hallo,
Wij hebben van 4 tm 14 okt de volgende villa geboekt:
www.adisneydreamvilla.com voor een leuke prijs!
Iemand ervaring met deze villa?
Afdrukvoorbeeld
Hallo,
Wij hebben van 4 tm 14 okt de volgende villa geboekt:
www.adisneydreamvilla.com voor een leuke prijs!
Iemand ervaring met deze villa?
Geen ervaring mee, maar alles ziet er keurig uit zo te zien, dus we zijn benieuwd naar jullie ervaringen. Wij zitten er in dezelfde periode praktisch om de hoek dus wie weet komen we elkaar nog tegen ;-)
Leuk! Welke villa zitten jullie?
Eindelijk hebben wij ook de perfecte villa via Homeaway gevonden, nr 69184 Lake Berkley (969 Lake Berkley Drive).
Eigenaar Tom & Janine Cooley uit de UK, maar kan niks van hun ,op property search vinden, kan iemand mij helpen??
We hebben wel telefonisch contact gehad, maar toch voor betaling checken.
Nou met deze dame valt niet te praten, we vroegen een mooie prijs, omdat we maar met 3 personen in dit huis gaan...
Antwoord:Can't do it ... en hangt gewoon op.
Dus nu maar verder zoeken.gelukkig is er keuze zat!
Na zo lang lezen op dit erg informatieve forum heb ik toch besloten particulier een huisje te huren.
Ik heb de afgelopen 2 keer florida via Hotelbeds een huisje in Southern Dunes gehuurd. Dit was allemaal prima geregeld. dat dan weer wel.
Maar dit maal wil ik met een grote groep mensen gaan, 6 volwassenen, 1 16jarige en mijn dochtertje die dan 10 maanden is.
Hierdoor hebben we allemaal onze eigen wensen, dus wil ik zeker weten dat bepaalde faciliteiten aanwezig zijn, zoals een kinderbedje, eetstoel etc.
Ook wil ik wat dichterbij de outlet centers en parken zitten. (scheel maar 10min, maar toch ;) )
Nu heb ik dus een leuke villa gevonden op HomeAway nl; http://www.homeaway.com/vacation-rental/p383116
Mijn vraag is nu eigenlijk, waar moet ik op letten, of deze eigenaar wel betrouwbaar is etc etc.
En heeft iemand toevallig ervaring met de betreffende villa?
Ik heb al contact gehad met de betreffende eigenaar. En een prijs afgesproken met iets korting. Ik heb geprobeerd meer korting te krijgen, maar dit was niet mogelijk.
Ik heb nu als prijs $2050 incl. Dus met Sales tax, Cleaning fee, CC fee, BBQ, en verzekering fee. Hij kon nog $70 korting geven als ik "wire the fund", is dit gewoon direct naar hem overmaken?
Dit is dan voor 14 nachten in Mei 2014.
Long story short;
Waar moet ik op letten bij HomeAway?
ik lees dat sommige eigenaren zijn aangesloten bij de homeaway verzekering. Waar vind ik dit terug?
Ik kwam ook ergens een site tegen om eigenaar te verifiëren van een huis, maar dit werkt niet op het adres wat ik heb kunnen vinden.
Alvast bedankt :D
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet.....na aankomst op Sandford zouden we het liefst niet meer zo ver rijden....maar ja wat is ver? Iemand tips voor omgeving SFB? Altamonte misschien? Of zie ik beren op de weg, en kan ik best iets zuidelijker?
Volgens mij zie je inderdaad beren op de weg. Wij zitten ongeveer een 55 minuten rijden van de 192 af. Prima te doen! Echt het rijden is daar super relaxed!
Ik zou zeker er voor kiezen om mooi centraal te zitten t.o.v. de parken en outlets!
suXXes met je keuze!!
Grtz, Remco
@DayWalk3R Ik ken deze verhuurder en villa niet maar het ziet er goed uit. Zie wel dat hij een paar recenties heeft van vieze vloerbedekking en problemen met de airco.
Er zijn wel sites waar je kunt zien of een huis te koop staat. Vraag het adres en google het eens.
Wat betreft de verzekering dit staat om de homepage van homeaway en kun je apart afsluiten. De verzekering waar hij het over heeft is waarschijnlijk voor als jij iets in zijn huis stuk maakt.
Wat betreft geld overmaken zou ik even precies aan hem vragen of hij met "wire the fund" overmaken van bank naar bank bedoeld.
@DayWalk3R, wij hebben toevallig in deze villa gezeten afgelopen meivakantie ( april/mei 2013 ).
Het is echt een schitterende villa, fijne ligging dicht bij Interstate 4, prettig contact met de eigenaar.
De vlekken in de vloerbedekking zijn bijna niet te zien, maar wij hadden wel wat problemen met de airco, maar die waren na een telefoontje zo opgelost.
Het is een rustige gated community, dichtbij de Publix op Champion's Gate.
Ik heb betaald via PayPal en dat ging echt heel makkelijk.
Wil nog even reageren op de Crescent Lakes locatie. Wij hebben daar in augustus gezeten in een supermooie villa van engelsen (http://www.holidaylettings.co.uk/ren...ssimmee/512188). Wij vonden Crescent Lakes een prima locatie....uiteraard is het even de S (en N) Poiciana Boulevard afrijden richting 192, maar niet meer dan 20 minuten!
Crescent Lakes is een rustige community, niet veel verhuur (zo leek het), speeltuinen, tennis- en basketballcourts in de wijk.
Wat ons betreft een aanrader, we hebben ook korting gehad wat betreft huur...echt een aanrader!
Ik heb een vraag, wij willen een villa huren aan het Oak Island community, nu vraagt de verhuurder de betaling via American Express Traveler's checks, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb daar nog nooit van gehoord dat ze traveler checks vragen. Dacht dat die dingen een beetje uit de tijd waren. Meestal wordt er met Paypal betaald.
Vraag me af of je dit moet doen.
@Knar, En wat heb je gedaan?
We zijn er nog over bezig, de verhuurder heeft nu haar bankrekeningnummer gegeven om het voorschot over te maken,
Ik heb gegoocheld over haar naam en het adres van de villa, maar het ziet er wel goed uit en de recensies zijn ook heel goed, ik heb het gezien bij Homeaway.com nr. 53246.
ja, ziet er idd goed uit en goede recenties ook. Als je op de beschikbaarheidskalender kijkt, hebben ze al veel verhuurd volgend jaar. Via de bank betalen lijkt me idd een betere optie dan traveler's checks. Als je wil, kun je bij homeaway een verzekering afsluiten.
Dank je Hannie, voor jouw tips, ik zal ook een verzekering afsluiten.
Na veel uitpluizen en lezen waaronder op dit geweldige forum. Heb ik bij meerdere villa's prijs aanvragen gedaan.
Daar zatten meerdere villa's naar onze wensen tussen dus toen heb ik gekeken wat de afstand naar Disney is. Wat voor ons lekker dichtbij moet zijn.
Zo kom ik op de volgende communities:
-Lindfields
-Indian creek
-Indian wells
-Indian ridge
-Indian ridge oak.
Nou is mijn vraag wat raden jullie ons aan?
Ik snap smaken verschillen maar ben erg benieuwd naar de meningen van jullie.
Wij gaan naar Lindfields . Ook vanwege de ligging en de positieve reviews. Wij hebben de villa geboekt via Homeaway.
Ik ken alleen Indian Creek en Lindfields. Beiden zijn niet gated communities, dus daar is meestal geen gemeenschappelijk zwembad. Het zijn beiden prima iets oudere communities, waarvan Indian creek het dichtst bij Disney ligt. Wij gaan zelf deze keer naar Lindfields omdat we daar een villa voor een schappelijke prijs met een uitgebreide gameroom (PS3 en WII wall) voor onze zoon konden krijgen.
Wij zijn bekend met alle 5. Het zijn allemaal wat oudere communitys, maar liggen wel relatief dicht bij Disney. De laatste 2 vonden wij de minste (beetje shabby), en hebben we dan ook niet vaker dan één keer "bewoond". Indian Wells (aan de andere kant van de I4) ook, maar die is beter bevallen, al was het toen wel wat rustiger aan die kant. Nu is er een Walmart om de hoek, en Lake Buena Vista Outlets om de andere hoek, dus ben je wat dichter bij de noodzakelijke bevoorrading :)
Meermalige ervaring hebben we met Indian Creek, en vooral, Lindfields, en alleen maar goede ervaring. Dicht bij Disney (voor ons niet zo belangrijk), rustige communitys met een mix van vaste bewoners en vakantiegangers, en de laatste jaren (en nog volop) is er een stortvloed aan restaurants en winkels op korte afstand bij gebouwd, ideaal ! Dat deel van de US192 (west) is echt de hotspot op dat gebied aan het worden.
Onze voorkeur gaat de laatste 5/6 jaar uit naar Lindfields, maar dat is puur omdat we daar een verhuurder hebben gevonden die er een paar geweldige huizen heeft, die 100% aan onze eisen voldoen, zowel aan inboedel (wifi-lanai-externe jacuzzi-gameroom om er een paar te noemen), als aan prijs. En we staan inmiddels op zo'n goede voet met de eigenares dat die prijs alleen maar aantrekkelijker word :o En het voelt ondertussen ook als ons "home away from home".
Lindfields is prima gelegen maar wij hadden daar een wat oudere villa. Verder prima naar ons zin gehad. Maar nog beter gelegen tov Disney is Rolling Hills. Het ligt to Indian Creek en is net als Lindfields een community met ook vaste bewoners. Op een rustige dag konden we in 5 min op de parkeerplaats van Animal Kingdom zijn. Wij rijden altijd via de tussendoorweg Sherberth road en dan kom je bij AK uit. Ook dichtbij Outback, Bonefish Grill, Publix en eigenlijk alles. Ik vond het ideaal en had ook gezocht op een community dichtbij Disney.
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
nu kan ik weer wat villa's van me lijstje strepen, dat maakt het kiezen weer wat makkelijker.
Zijn deze communities allemaal niet gated?
Las dat het niet zoveel uitmaakte?
Vandaag mij gestort op het zoeken van een villa naar onze wensen, en uiteindelijk oa deze villa gevonden:
http://www.homeaway.co.uk/p728578#summary
Is gelegen op Orange Tree.
Iemand toevallig bekend met deze villa cq met de community?
Is de weg naar Disney inderdaad iets van 15 minuten? En zijn daar de nodige restaurants / winkels in de buurt?
Als je heel hard rijdt en niet stopt voor rood moet 15 minuten wel te doen zijn. Ben niet bekend met deze villa of community maar zelf wel eens een villa aan de 27 gehad. Het is goed te doen naar Disney World maar zal wel iets meer dan 15 minuten zijn (als je binnendoor gaat). De Walmart is niet ver en vast ook nog wat restaurants maar dat zullen andere forumleden beter weten.
Orange tree is een aardig eindje van Disney en zeker geen 15 min. Als je graag in de buurt van Disney wilt verblijven zou ik deze niet boeken.
Heb je al eens op zo'n kaartje gekeken: http://www.thedibb.co.uk/forums/villa-map.php
Ik ben nieuw op deze site. Wij willen december 2014 naar Florida en zit ook te kijken bij de villa's. Wij gaan met 2 max 3 personen. Maar ik vraag me af of het niet duurder is om en een villa te moeten boeken en de vliegreis apart. Wat is jullie ervaring?
Welkom op dit fantastische forum.
Nee dat is niet duurder. Je hebt namelijk alles in eigen hand en het grootste voordeel is dat je weet waar je komt. Bij een pakketreis is dat altijd maar afwachten.
Daarnaast kan je met de eigenaar van de villa altijd onderhandelen over de prijs van de villa.
Kaartje had ik inderdaad al gezien, maar die afstanden daarop zeggen mij niet zoveel. Want het hangt natuurlijk ook af van hoe het verkeer in het algemeen is, hoe de weg ernaartoe loopt, en of je de nodige verkeerslichten hebt.
Disney hebben wij inmiddels iets minder als "hard" criterium, zullen ook een paar dagen Disney hotel doen, en dan in de villa-dagen waarschijnlijk maximaal 1 keer per dag naar een disney-park en dan ook nog zeker niet iedere dag.
Maar ben wel verder gaan zoeken, en dat is min of meer een dagtaak, maar wel superleuk om te doen.
Of je nu 15/20 minuten moet rijden of een half uur...
Bovendien is alles "depending on traffic"
Het belangrijkste is je hebt vakantie!
Wij zitten zélf 15 minuten vanaf Disney, maar we doen er eigenlijk altijd bijna een half uur over. (tot aan de autoplaza)
Blijf je dan rondjes over de rotondes ;) rijden Corrus ? ;)
Heb laatst een site gezien van Nederlandse huiseigenaren die een aantal villa's te huur hadden aan de 27 richting Clermont. Er waren er al 3 op Orange Tree. Ik kan deze niet terugvinden. De huiseigenaren staan met een foto op de homepage. Gaat er misschien bij iemand een lichtje branden?
Even gezocht op mn lijstje en ik denk dat je deze bedoelt : http://www.floridaholiday.nl
Helemaal goed Penpe. Bedankt voor je snelle reactie!
Al met een aantal eigenaren van HomeAway contact gezocht via de mail en zelfs al voicemails ingesproken, maar krijg geen antwoord. Is dit toeval? Krijg dan meteen niet zo'n 'happy feeling' bij deze marktplaats, maar kan een toevalstreffer zijn natuurlijk
Ik had bijna direct een mailtje terug. Eigenlijk altijd snelle reacties gehad en correcte afhandeling. Maar alleen maar ervaring met 1 eigenaar gehad dus misschien had ik geluk?
Ik had ook er ook 2 aangeschreven. De eerste reageerde meteen en de tweede pas nadat ik er nog een berichtje aan had gewaagd. De recensies waren echter zo goed dat we er toch hebben geboekt. Het latere mailverkeer verliep wel vlot.
Het wordt voor ons de eerste keer dat we boeken bij een particuliere eigenaar en vinden dat best spannend. Op dit moment hebben we contact met de eigenaar van onderstaand huis. Heeft veel positieve recensies, wat ons belangrijk lijkt om naar te kijken. Prijzen vallen ons enorm mee! Vraag is of iemand ervaring heeft met de community Greater Groves? Twee jaar geleden (onze eerste keer Florida) zaten we in Southern Dunes. Geweldig, maar achteraf nét even te ver. Iemand een idee of Greater Groves dichter bij is? En toevallig iemand in dit huis of deze buurt gezeten:)?
http://www.homeaway.nl/Florida/Orlan...ves/p17887.htm
Homeaway bied ook een verzekering aan voor een klein bedrag.
geeft toch een iets lekkerder gevoel.
http://www.homeaway.com/guarantee/home.html