Of Ft Meyers (RSW)
Afdrukvoorbeeld
Hallo iedereen,
Hier ben ik met alweer een vraagje... Vorig jaar zijn wij met Delta Airlines voor de eerste keer naar Orlando gevlogen... Toen hadden wij een tussenstop in Atlanta... Ik vond dat een heel gedoe want doordat onze eerste vlucht vertraging had hebben we ons serieus moeten haasten om de aansluitende vlucht te halen.... Zijn er ook luchtvaartmaatschappijen die rechtstreekse vluchten aanbieden? Liefst vertrekkende vanuit Zaventem Brussel?
En dan vroeg ik me nog af of er verschillen zitten in de toegelaten bagagegewichten? Bij Delta mag je blijkbaar maar 23 kg per persoon meenemen en dat is voor mij echt heel weinig, ik vertrek meestal al met een gewicht van rond de 30 kg dus als ik ga terug komen van Orlando gaat dat gewicht wel nog wat de hoogte ingegaan zijn.... Misschien dat andere luchtvaartmaatschappijen een ander gewicht toelaten?
Alvast bedankt voor jullie antwoord....
Groetjes
Charlene
Simpel antwoord neen . Je kan met arkefly vliegen maar dan moet je naar schiphol en deze vliegen naar orlando en daarna naar miami dus heb ook atlijd 1 tussenlanding ofwel bij aankomst ofwel bij vertrek . De meeste maatschappijen hebben dus een bagage van 23 kg enkel bij arkefly, air lingues en tap mag je meer meenemen zonder dat je hiervoor meer betaald ....maar verbeter me indien ik het fout heb .
Ik had in het begin ook veel te veel kleding mee . Nu neem in enkel een paar rokjes een paar topjes en shorten voor in de pretparken mijn bikini en drie paar schoenen dit laatste doet wel pijn maarja keuzes moet je maken . Ik koop altijd wel kleding terplekke en er is ook altijd een wasmachiene in de buurt dus ik heb het afgeleerd van veel kleding mee te nemen .......de kleding die mee terug gaat daar spreek ik niet over;) . Ik vertik het ook van iets mee te nemen met lange mouwen wat ik me vorig jaar heb betreurd heb ......man wat was het koud maar gelukkig vertrek ik hier met jeans en een jasje voila ook opgelost .
Inderdaad, gewoon weinig meenemen als je heen gaat. Daar koop je toch weer bij.
Wil je toch 30 kilo meenemen i.p.v. de toegestane 23 dan zit er niks anders op dan voor een 2e koffer bij te betalen.
De volgende keer zullen wij een koffer vol speciale dingen mee terug gaan nemen die hier niet te krijgen zijn, en we gaan er nu al van uit dat we die $ 60 voor een extra koffer gaan betalen. Dan loont het zich nog steeds. :D
Bij Aerlingus:
Longhaul Baggage fees (to/from USA)
Economy Class - Low Fare - 2nd and subsequent bag weighing up to 23kgs (50lbs) will be charged.
Economy Class - Flex Fare - 3rd and subsequent bag weighing up to 23kgs will be charged as below.
Business Class - Business Fare / Business Flex Fare - 3 bags up to a total of 69kgs (150lbs) carried free of charge.
Applicable on flights between USA and Europe € £ $
Low-fare:2nd and subsequent bags weighing up to 23kgs (50lbs) 50 45 60
Flex-fare: 3rd and subsequent bags weighing up to 23kgs (50lbs) 50 45 60
Excess for all bags over 23kgs to a maximum of 32kgs per bag (50lbs-70lbs)
En bij American Airlines, wat waarschijnlijk onze volgende maatschappij naar de VS wordt (vanaf Nantes is de keuze beperkt).
One second bag for a fee of $60 - maximum 23kgs / 50lbs
Toegestane bagage Elke volwassene
Handbagage:1 koffer tot 8 kg. De totale afmetingen van de koffer mogen niet groter zijn dan 115 cm.
Ruimbagage: 1 bagagestuk(ken) van 23 kg elke. De totale afmetingen van elke koffer mogen niet groter zijn dan 158 cm.
Opmerking: deze informatie geldt alleen op vluchten uitgevoerd door Tap Portugal.