Re: Reis- en annuleringsverzekering
Ook van mij,...
Inderdaad wel even naar je dekking kijken. Meestal is de standaard dekking 1500 pp met een max van 6000 per polis (gezin).
Voor de meeste van ons zal dit niet dekkend zijn, je kan bij veel aanbieders de dekking verhogen naar 3000 pp met een max van 12000 per polis (gezin) (er zijn ook nog varianten natuurlijk)
Als we toch bezig zijn met polissen : let er even op tot welke leeftijd kinderen op de polis mee verzekerd kunnen worden bij een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Bij ING bijvoorbeeld maar tot hun 21e ( onze dochter zit sinds deze maand op kamers en dan ga je je opeens weer verdiepen in verzekeringen...)
goed punt.
Zoals Aneglique reeds opmerkt goed kijken naar het bedrag.
Wij hebben 2500,-- pp, en dat is voldoende voor ons. Je kon kiezen in staffels van 500 euro...
Je kunt ook een standaard doorlopende reis- en annuleringsverzekering hebben waarbij je voor een specifieke reis een hoger bedrag kunt verzekeren. Kwestie van rekenen wat het voordeligste is
Ik merkte eigenlijk hetzelfde. Een doorlopende verzekering voor een jaar was zelfs GOEDKOPER dan een éénmalige verzekering, echt te idioot voor woorden :p
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
hockey
............. Bij ING bijvoorbeeld maar tot hun 21e ( onze dochter zit sinds deze maand op kamers en dan ga je je opeens weer verdiepen in verzekeringen...)
Dan moet je wellicht nog opletten of ze ook niet inwonend moeten zijn, al zijn ze dan nog geen 21 jr.
Nee, ze hoeft niet inwonend te zijn.
Zoooow daar schrik ik van, had niet gedacht dat er een max aan de annuleringsverzekering zou zitten.. Bij mij (ZLM) is dat ook 1500€ pp.. Dat is precies wat ik tot nu toe heb uitgegeven... Goed dat ik dat weet voor de vakanties die nog gaan komen... Thanks voor de info en het feit dat ik aan dit soort zaken herinnert word.
Ik heb mijn vliegtickets al gekocht, die zijn verder niet wijzigbaar dus als ik niet vlieg dan geen geld terug.
Vervolgens boek ik mijn huis in Florida, die betaal ik uiteindelijk in z'n geheel voordat ik vertrek.
Ik koop nu alvast kaartjes voor de pretparken, ook dat moet je ineens voldoen.
In Maart sluit ik mijn doorlopende reisverzekering+annuleringsverzekering af, dat mag want het is nog ruim voor vertrek (Juli).
Vervolgens moet ik in Juli 1 week voor vertrek door onvoorziene omstandigheden (zoals genoemd in de polisvoorwaarden) mijn reis annuleren.
Krijg ik dan al het geld terug dus: vliegtickets, huur huis, pretparkkaartjes, evt. Hotel overnachtingen die niet te annuleren zijn?
Volgens mij moet je binnen 2 weken nadat je geboekt hebt een annuleringsverzekering afsluiten. Het heeft dus niets met je vertrekdatum te maken.