Dat kan wel, wordt echter afgeraden (door alle CC-mijen en ook door mij :grin:). Waarom niet doen? Tja, wat gebeurt er allemaal wel/niet met je CC in de tijd dat die niet in je gezichtsveld is?
Afdrukvoorbeeld
Bij een station waar ik getankt heb, hadden ze aan de ruit een doorzichtig rekje zitten met daarop de pompnummers.
De cc werd daar direct ingestoken. Je kon hem dus van buitenaf zo zien zitten. Pas toen ik kwam afrekenen werd hij er weer uitgehaald.
Je kunt misbruik niet altijd voor zijn, maar 's avonds op je kamer via internet je cc-betalingen checken helpt om e.e.a. te controleren. Bovendien houd je overzicht op je uitgaven.
Knaapje
Ik heb 1-2 weken geleden voor de Regular in Naples $2,89 per Gallon betaald en in Key West $ 3,12. Wat inderdaad opviel was, hoe dichter je bij Key West kwam hoe duurder de benzine..... De dag voordat ik moest tanken stond de Regular zelfs nog op $3,17.......
En met een 5.3 V8 met een verbruik van ongeveer 1 op 4/5 is die prijs wel lekker :wink:
Heerlijk die benzineprijzen in de USA. Wij tankten voor 30 dollar de tank vol (middenklasser) maar de auto's zijn niet zuinig ondanks het warme weer daar. Zal de airco wel teveel uren moeten maken denk ik ;). Maar als de prijzen zo laag zijn is tanken geen probleem.
Wat ik nog wel eens doe is de airco even aanzetten tot de auto lekker koel is, dan airco uit en even de circulatie op intern houden. Op die manier houd je ook warmte buiten en rijd het toch zuinig... maar het is wel lekker fris om verse lucht op zn tijd naar binnen te krijgen. Dit werkt niet met elke auto geloof ik, sommige zetten 'm automatisch intern ook op airco...
En op de Keys is het inderdaad duurder. Eind 2008 heb ik het nog wel eens op ruim 4 dollar per gallon gezien op Key West. De prijzen nu zijn gewoon prima te doen.
Op dit moment staat de prijs in Pensacola op $2,85 (kan wat centen afwijken per pomp.)
In New Orleans, ter vergelijking, betaalde ik gisteren $2,65.
We hebben een Equinox gehuurd bij Alamo en kregen een Dodge Journey mee. Deze verbruikt gemiddeld op onze reis 1:10 (ruim)
Dit gemeten over 2500 miles, merendeel Interstate maar ook stad.
In Februari waren de prijzen flink aan het zakken.
Meestal tank je het goedkoopst bij een van de grote truckstops langs de i95.
Het verschil tussen de Shell op de hoek bij Ocean Drive en een tankstation langs de i95 ( ongeveer 5 km verderop) was in Februari meer dan 40 Dollar cent.
Wij reden met een Toyota Yaris ongeveer 1 op 18 ......
Ik kon alleen maar lachen tijdens het tanken...
Weet iemand wat een Ford Escape verbruikt?
We hebben die categorie gehuurd en misschien krijgen we wel een andere, maar ben benieuwd naar deze.
Zijn alle midsize SUV's een beetje hetzelfde qua verbruik?
(lees: ik ben een vrouw dus 0 verstand van deze dingen :P)
Volgens deze website http://www.leftlanenews.com/ford-escape.html
City (MPG) 22
Hwy (MPG) 25
gemiddeld zal dus zijn (22+25):2= 23.5 mpg
wat neer komt op 23.5 x1.6 : 3.78= 1 op 9.94
in normaal Nederlands bij normaal gebruik dus ongeveer 1 op 10
Maar ga in in de praktijk uit van ongeveer 1op 8