Re: Tijdelijk ophogen limiet op credit card
Kan je de 2e kaart dan aan dezelfde rekening koppelen of moet je dan een 2e rekening hebben waar je de 2e CC aankoppel.
Grz
Dr. Phlox
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Dr. Phlox
Kan je de 2e kaart dan aan dezelfde rekening koppelen of moet je dan een 2e rekening hebben waar je de 2e CC aankoppel.
Grz
Dr. Phlox
Nee dat hoeft niet. Je kunt bij de ING althans twee aparte CC krijgen op een rekening.
Citaat:
Dr. Phlox
Grz
Dr. Phlox
Volgens mij kan je op 1 rekening maar 1 limiet hebben. Ik weet dit niet helemaal zeker. Met een 2e kaart verhoog je dus niet je limiet, maar ben je niet meer afhankelijk van de werking van 1 kaart.Het kan in ieder geval wel (bijv partnerkaart).
Met een 2e rekening krijg je dus wel een 2e limiet.
Ik heb een rekening (en cc) bij Visa / Fortis en 1tje bij AmericanExpress / ABN.
Citaat:
nahnah9
Volgens mij kan je op 1 rekening maar 1 limiet hebben. Ik weet dit niet helemaal zeker. Met een 2e kaart verhoog je dus niet je limiet, maar ben je niet meer afhankelijk van de werking van 1 kaart.Het kan in ieder geval wel (bijv partnerkaart).
Ik heb een rekening (en cc) bij Visa / Fortis en 1tje bij AmericanExpress / ABN.
Thx voor de uitleg.
Op onze gezamenlijke rekening hebben we twee creditcards met beide een eigen limiet (Rabobank)
Citaat:
nahnah9
Het ligd eraan voor welke soort kaart je kiest.
Je kunt kiezen uit de classic card en de platinum kaart.
Er zit een aparte limiet op de kaarten maar beide kunnen gewoon via een en dezelfde bankrekening.
Dit heeft dus niks met een partnerkaart te maken. Het zijn twee onafhankelijke systemen.
Uiteraard kun je wel van alle twee een partnerkaart aanvragen.(dan heb je dus 4 cc kaarten.)
Citaat:
Tinkerbell
Het ligd eraan voor welke soort kaart je kiest.
Je kunt kiezen uit de classic card en de platinum kaart.
Er zit een aparte limiet op de kaarten maar beide kunnen gewoon via een en dezelfde bankrekening.
Dit heeft dus niks met een partnerkaart te maken. Het zijn twee onafhankelijke systemen.
Uiteraard kun je wel van alle twee een partnerkaart aanvragen.(dan heb je dus 4 cc kaarten.)
Weer wat geleerd :smile:
Citaat:
Njit
Op onze gezamenlijke rekening hebben we twee creditcards met beide een eigen limiet (Rabobank)
Wij ook. We hebben zelfs een Mastercard en een Visa-card aan dezelfde rekening hangen.
O ja Visa was ik vergeten. Hebben we ook nog aan dezelfde rekening hangen.
Citaat:
nahnah9
Misschien is dit bij de meeste al bekend, maar voor mij is het nieuw:
Je kan de limiet van je cc tijdelijk ophogen :grin: .
Je kan blijkbaar geld storten op de rekening van je cc-maatschappij (in ieder geval ICS van Visa). Dit bedrag wordt eerst opgemaakt, dan pas je limiet.
Je hoeft dus niet meerdere cards te nemen.
Groeten,
Hans
Dit kan ook bij ABN AMRO, ik heb ook al extra geld overgemaakt naar mijn Creditcard account. Dit bedrag kun je dus bovenop je limiet (Standaard EUR 3.500 bij ABN AMRO) besteden.