Re: Vliegen met Martinair #2
Dan ging ik nog liever met de boot :mrgreen:
Vorige week nog gesproken met mensen die met Arkefly naar Curacao zouden gaan.
Op de G-pier van Schiphol, ingecheckt en wel, en toen op de TV-schermen achter hun vlucht, OR huppeldepup, "tommorow" zagen staan. Lekker dan.
Dan lijkt Martinair, met z'n uren vertragingen, ineens een betrouwbare luchtvaartmaatschappij :lol:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
disney fan
Wilde het aanbod van Martinair niet afwachten omdat er verteld werd dat het alternatief niet meer rechtstreeks op Orlando zou zijn.
Het is dan voordeliger om opnieuw tickets te boeken voor een overstap prijs dan met KLM of Delta met overstap te vliegen voor de prijs die ik bij Martinair betaald heb voor een rechtstreekse vlucht.
Vandaag ook met Martinair gebeld omdat ik ook van plan was mijn boeking te annuleren.
De vrouw aan de telefoon adviseerde mij met nadruk echter nog even te wachten omdat ik anders geen aanspraak kon maken op het volledige bedrag, 'non-refundable' noemde zij het.
Deze week starten ze met het aanbieden van alternatieven en als ik hiermee niet instem dan mag ik annuleren met de garantie dat het volledige bedrag teruggestort wordt.
Aangezien mijn voorkeur uitgaat naar British Airways loop ik dus wel het risico dat in die tijd de tickets weer duurder geworden zijn en heb ik geen garantie dat de plaatsen nog vrij zijn in de betreffende vlucht waar mijn voorkeur naar uitgaat.
Erg vervelend allemaal, maar heb niet het idee dat ik nog een andere optie heb... of mis ik iets?
IK lees altijd mee en plaats (bijna) nooit een berichtje maar wilde toch even laten weten hoe wij het gedaan hebben.
Heb vanmorgen ook onze tickets omgeboekt.
Had een boeking gedaan bij hotelplan(hotels vlucht en auto) gewoon bij het reisburo.
Heb zelf even bij cheaptickets gekeken naar vluchten van Delta en heb daar de voor ons meest gunstige vlucht opgezocht. Deze heb ik uitgeprint en gevraagd of het Martinair ticket omgeboekt kon worden naar die vlucht.
Dat kon maar moest wel bij betalen(Martinair 570,- +130,- comfort class delta 613,-niet echt het gevoel heb dat ik bij moet betalen).
Kon ook nog een week wachten op een alternatief van KLM(zonder bij betaling) dat wilde ik niet omdat ik dan misschien een vlucht krijg met tijden die ik liever niet wil.
Ben blij met deze oplossing mijn vader van 70 iets minder die ziet het overstappen niet zo zitten.
Hij is bang dat het niet goed gaat met de koffers(winkels zat om wat te kopen pap)hij er veel langer over doet(je hebt 18 dagen om bij te komen pap).
Groetjes Nathalie
In Florida van 26-02 t/m 15-03-2011
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nathalie1972
Heb zelf even bij cheaptickets gekeken naar vluchten van Delta en heb daar de voor ons meest gunstige vlucht opgezocht. Deze heb ik uitgeprint en gevraagd of het Martinair ticket omgeboekt kon worden naar die vlucht.
Dat kon maar moest wel bij betalen(Martinair 570,- +130,- comfort class delta 613,-niet echt het gevoel heb dat ik bij moet betalen).
In Florida van 26-02 t/m 15-03-2011
Hartstikke fijn voor je dat je een oplossing heb kunnen afdwingen.
Mijn probleem is echter dat ik bij British Airways wil boeken (is €200,00 goedkoper en de vertrek- en aankomsttijden zijn voor mij het gunstigst).
BA is echter geen dochtermaatschappij van KLM dus die optie wil Martinair niet uitvoeren.
Ik heb ook gekeken voor andere maatschappijen en wist dat dat niet ging lukken.
Heb alle hotels bij Hotelplan geboekt en had geen zin om de hele reis te annuleren vandaar deze oplossing.
Denk als ik losse tickets had ze zou annuleren dan kan je tenminste zelf een alternatief zoeken.
Nu is het afwachten waar ze mee komen in het ergste geval hele ongunstige tijden.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom ze je geld niet terug willen geven iemand anders op het forum heeft het volgens mij wel teruggekregen.
Heb even gekeken het is Disney fan die heeft geannuleerd en zou binnen 10 dagen haar geld terug krijgen.
Nathalie wees niet bang voor je koffers bij Delta hebben wij nog nooit een koffer gemist en mocht het wel een keer gebeuren bij welke maatschappij dan ook worden ze keurig bij je hotel/villa bezorgd.
En ik dan ook niet dat je vader erg veel last zal hebben van die tussenstop, het is denk ik juist heerlijk voor hem dat hij al iets eerder zijn benen even kan strekken en wat anders kan dan strak in een vliegtuigstoel te zitten. Verder zijn de stoelen van Delta van goede kwaliteit en zitten veel lekkerder dan ik me van Martinair kan heugen.
Persoonlijk zijn de stoelen van Delta de lekkerste waarin ik heb gezeten in economy class.
Hoi Nathalie,
Ik ben het volledig met Jeroen eens, super service bij Delta, prima stoelen met ruimte vergelijkbaar met comfort-class Martinair. En ook wij hebben altijd heerlijk een overstap, lekker even de benen strekken en meteen door US-customs, hoef je dat niet meer in Orlando te doen!! Tijdsverlies is er amper, service is ook veel waard!!
Koffer hoef je niet over in te zitten, die haal je bij je overstap zelf ff op en neem je mee door de douane, lever je hem weer in... en je ziet hem in Orlando weer terug.
Suc6, Remco
Nathalie
Overstappen is juist fijn, even bewegen, even naar een normaal toilet en als je aankomt op je bestemming je koffers pakken en naar je huur auto.
Doe wat kleding voor de eerste dagen spreiden over de diverse koffers.
Delta is een prettige maatschappij en heb je speciale wensen voor je vader, laat ze het weten.
Geniet lekker van je vakantie, ook van de voorbereiding.
Groetjes Henke.
Gezien alle laatste positieve reacties over Delta ook even gekeken via Cheaptickets, echter daar betaal ik voor een retour AMS-ORL van 22/4-13/5 € 2.350,57 voor 2 volwassenen en 1 kind van 8.
Voor precies diezelfde opties betaal ik bij British Airways € 1.779,75.
En er zit qua vluchtduur een marginaal verschil in het voordeel van BA.
Vind ik financieel toch wel een erg groot verschil, of ben ik nu een krenterige Hollander?
Voor dat verschil zou ik onmiddellijk voor BA kiezen, als de vliegtijden gunstig zijn 8-[